בעידן שבו כל כוכב שני הופך גם ליזם, הגבול בין פרסום עצמי לטירוף שיווקי הלך לאיבוד איפשהו בין האייליינר של ליידי גאגא לקו השמיכות המחוממות של מרתה סטיוארט.
אחרי עשורים שבהם מפורסמים פרסמו מוצרים של אחרים, כאשר השיא הוא קמפיין למוצר סולידי ומקובל כמו פפסי נגיד, יותר ויותר מהם מחליטים להמציא את המותג של עצמם — כולל מוצרים שאפילו מחלקת הקריאייטיב של שיין הייתה מתביישת להציע.
11 צפייה בגלריה
הארי סטיילס
הארי סטיילס
בא לרצות. הארי סטיילס
(צילום: Jim Dyson/Redferns)
האזניות של ד"ר דרה, האיפור של ריהאנה וגם האייר ג'ורדן של מייקל ג'ורדן הם כמה דוגמאות לסלבס ומותגים שהפכו לאחד, עד כדי כך שהחילטור כאנשי עסקים הפך למנוע הכלכלי העיקרי שלהם, יותר ממקצועם העיקרי. אבל לא כולם נולדו אנשי רנסנס, וכך הגענו למצב שבו הארי סטיילס שולח אותך לרטוט, גווינת' פאלטרו מדליקה לך נר ש"מבוסס" על הריח שלה, ומיסטר טי... מרחם על הטיפש שפעם קנה את התנור שלו, כנראה.
הנה כמה מהמוצרים היותר משונים - עם תג מחיר, מיתוג נוצץ, וחוצפה שמזמינה קנייה – שסלבס מנסים או ניסו למכור לכם.

הוויברטור של הארי סטיילס

הארי סטיילס ממשיך לאתגר את דימוי כוכב הפופ הסטנדרטי ועכשיו, פתית השלג הייחודי שהוא, החליט למכור לנו צעצוע מין. למה? כי הוא יכול. הוא הארי סטיילס למען השם!
לוויברטור של סטיילס קוראים The Pleasing Double-Sided Vibrator, והוא דו-צדדי בצבע אדום-דובדבן, שמיועד לשימוש חיצוני וגם פנימי. השימוש הכפול מתכתב כמובן עם אופנה בת קיימא, לפיה מוצר אחד יכול לענות על מגוון שימושים, כך שסטיילס מסמן פה וי על כמה בוקסות חשובות ביותר.
לדברי המותג "פליזינג" שמעיד על עצמו – מדובר במכשיר קומפקטי אך עוצמתי, ועוצב בשיתוף עם מדריכה ומומחית לחינוך מיני. מחירו: 68 דולרים.
המותג מדגיש צרכים של קהל מגוון, תוך שימוש בשפה מכילה, נייטרלית מגדרית, שמזמינה אנשים לחקור את עצמם ולהרגיש נוח עם הצרכים הכי אישיים שלהם. בקיצור, אנשי השיווק של המותג עשו כל מה שהם יכולים כדי להימנע מקינסול באשר הוא. הפרסומות נוצצות והקולקציה גם כוללת שיתוף פעולה עם Planned Parenthood, כך שהם באמת מכוסים מכל הכיוונים. מה השלב הבא הארי? גלולות?
11 צפייה בגלריה
הארי סטיילס
הארי סטיילס
חשוב לו שתהנו. הארי סטיילס
(צילום: Jeff Kravitz/FilmMagic)

הנר של גווינת' פאלטרו

בשנת 2020, גווינת' פאלטרו, דרך מותג הלייפסטייל השנוי במחלוקת שלה Goop, השיקה נר בשם This Smells Like My Orgasm – המשך לנר הקודם והמדובר לא פחות, This Smells Like My Vagina. השחקנית כבר פחות בוררת היום פרוייקטים קולנועיים ומתרכזת יותר ביצירת מרצ'נדייז לעשירים ביותר: כמה שיותר חסרי מודעות - יותר טוב.
הנר נמכר במחיר של כ-75 דולר, והניחוח שלו הוא תערובת של "תפוזים מתפוצצים, פלפל שחור, ורדים, וטיפה של טחב".
לדברי פאלטרו, הרעיון מאחוריו היה לאו דווקא לאפשר להמונים ריח מדויק של אורגזמה, אלא לחגוג מיניות נשית בגישה הומוריסטית, פתוחה ולא מתנצלת. עם זאת, אי אפשר שלא לתהות: מה זה אומר בעצם ריח של אורגזמה? איך לוכדים ריח כזה? האם מדובר בריח שכולם יריחו, ויחשבו "אה כן, וודאי, זה לגמרי הריח של האורגזמה של גווינת'"?
11 צפייה בגלריה
גווינית' פאלטרו
גווינית' פאלטרו
מוכרת לכם כי היא יכולה. גווינית' פאלטרו
( Phillip Faraone/Getty Images)

אבני ענבר מפיצות ריח של אלטון ג'ון

לא קולקציית בגדים ולא ליין של משקפיים - סר אלטון ג'ון בחר ללכת על "אבנים ריחניות". באנגלית זה נשמע יותר טוב - scented stones או fragrant stones. ואם קוראים לזה "ענבר", אנשים בכלל מתלהבים.
הרעיון לענבר ריחני הגיע במסגרת שיתוף פעולה בין ג’ון לחברת הניחוחות Slatkin & Co (בעלת NEST Fragrances). ה"קולקציה" הזו יצאה בשנת 2006, כחלק מ־Elton John Fireside Home Fragrance Collection שנמכרה בחנויות של Bath & Body Works – החנות העממית שגווינית' פאלטרו לא תיתפס בה לעולם, אבל לאלטון שלנו אין עם זה בעיה.
בקולקציה הריחנית שלו, חוץ מהענבר בעל הניחוח, היו גם נרות ושמנים לבית, וחלק מההכנסות הגיע אל קרן הצדקה של ג'ון. אגב מצאנו את הענברים המדוברים באתרי מכירות ברשת, למרות שאזלו מהמדפים בוולמארט. למעוניינים – 50 דולר והם שלכם.
11 צפייה בגלריה
אלטון ג'ון
אלטון ג'ון
כמו אבן ריחנית ומתגלגלת. אלטון ג'ון
(צילום: Elizabeth Frantz/Reuters)

ארון הקבורה של קיס

אין על המוח היהודי של ג'ין סימונס, חיים ויץ שלנו, שתמיד יודע לספק לנו המצאות מעולות. בשנת 2001 חשף סימונס, הסולן האגדי של להקת קיס, את KISS Kasket - ארון קבורה רשמי מבית היוצר של הלהקה, בעיצוב שאין מנוס מאשר להגדירו כ"רוקנרולי".
הארון יוצר מפלדה עבה ומרופד בקטיפה שחורה, כך שעיצוב הפנים שלו מבטיח שתוכלו להיקבר בו בעודו פתוח.
עם עלות מוערכת של כ־4,500–4,700 דולר, הארונות לא בדיוק עפו מהמדפים, מה שלא מנע מסימונס להציג גרסה נוספת ומשודרגת לדגם הארון הקלאסי בשנת 2011, כחלק מקולקצייה שכללה גם ממורביליה נוספת לזכר המת בציביון הלהקה, וכן אביזרי עישון. הגיטריסט של פנטרה אכן נקבר ב־KISS Kasket שנתרם על ידי סימונס בשנת 2004, ואחיו שפרש מן העולם בשנת 2018, נקבר גם הוא בדגם זהה.
סימונס עצמו מציע להשתמש בארון הקבור שלו כמקרר לבירה ונשנושים, ורק אחר כך להמיר את השימוש בו לקבורה אמיתית.

מסקינגטייפ של וואן דיירקשן

הארי סטיילס מכה שנית, והפעם עם חבריו ללהקה. כחלק ממסע היח"צ של אלבומם Midnight Memories שיצא בשנת 2013, להקת הבנים המצליחה התירה כל רסן ומכרה למעריצות הצעירות... מסקינגטייפ. הלאה עם קופסאות האוכל והעפרונות הממותגים! למה להסתפק במוצר בסיסי כשאפשר להדביק ארגזים עם מסקינגטייפ ממותג?
השם המלא של המוצר היה "נייר הדבק הרשמי של להקת וואן דיירקשן", ברוחב של 5 ס"מ ובאורך של 9 מטר, שאמור להספיק לפחות לארבע ארגזים אם אתם בדיוק עוברים דירה.
נייר הדבק עוצב עם רקע לבן, עליו הודפס הלוגו הרשמי של הלהקה, וכמובן - תמונות של כל חמשת החברים – הארי, לואי, ליאם, נייל וזיין. למרבה הצער הפריט המדהים הזה ירד מהמדפים, אבל מספר מעריצות שקנו סטוקים בזמן אמת, מציעות את מרכולתן באתרים שונים. בהצלחה לזריזים.
11 צפייה בגלריה
נייר דבק של וואן דיירקשן
נייר דבק של וואן דיירקשן
נייר דבק של וואן דיירקשן
(צילום מסך אמזון)

הבארבי של שרית חדד

אז נכון שזו לא בדיוק יצירה ששרית חדד עיצבה בעצמה, אבל אי אפשר באמת לקיים רשימה כזאת בלי להתייחס אל בובת הפלצות הזאת, שעדיין נחשבת לאייקונית אצל חלקים גדולים מהאוכלוסייה.
11 צפייה בגלריה
שרית חדד
שרית חדד
בובה שנחקקה. שרית חדד
(צילום: יואב דודקביץ)
בדצמבר 2004, יצאה לשוק בובת ענק (!) בגובה של כ‑50 ס"מ בדמותה של שרית חדד. הבובה, לא רק שלא נראתה כמו שרית המקורית – היא גם לא שרה כמוה, מה שלא הפריע למתכננים שלה לתכנת אותה כך שתוכל לפצוח במחרוזת להיטים, ביניהם "יאללה לך הביתה מוטי", "כמו סינדרלה" ו"אתה תותח".
המוצר נמכר בכ‑100 שקלים בעת ההיא, אבל נחשב היום לפריט אספנות - בכל זאת, מדובר באחת היציאות היותר לא צפויות של אחת הזמרות הכי מפורסמות במדינה, שגורמת לצ'אקי להיראות כמו פודל.
@oreltsabari הידעתם?!😂😂😂 #שריתחדד @שרית חדד ♬ son original - oreltsabari

התנור של מיסטר טי

מיסטר טי, האיש והאגדה, אייקון שנות ה־80 עם המוהוק הכי מפורסם בטלוויזיה, הוא לא רק שרשראות זהב ושרירים, הוא גם בשלן חובב. סוג של.
בשנת 1984 הסדרה "צוות לעניין" שלטה בטלוויזיה, ומיסטר טי מיהר להכות בברזל בעודו רותח עם דגני בוקר תחת שרביטו, שעוצבו בצורת האות T. הדגנים נמכרו עד ש‑Quaker הפסיקה את הייצור שלהם ב‑1993, ואפשר למצוא אריזה שלהם במחיר מופקע ברחבי האינטרנט.
11 צפייה בגלריה
מיסטר טי
מיסטר טי
מרחם על הטיפש שלא קנה את התנור שלו. מיסטר טי
(Tommaso Boddi/Getty Images)
אחרי כמה שנים מיסטר טי החליט שהוא משיק... תנור. בהתאם לאווירת שנות האלפיים שבה נמכר, התנור שווק כמוצר עתידני בעל יכולות מתקדמות, שעוזר לחמם את האוכל פי 3 מהר יותר מתנור רגיל.
מיסטר טי רתם את ההילה האגרסיבית שאפפה אותו לפרסומות\ שכללו כמובן את משפט המחץ שלו "I pity the fool" בכל מיני וריאציות, כמו "אני מרחם על הטיפש שמנסה לאכול את הסטייק הזה קפוא, אני רוצה לאכול אותו עכשיו".

מנוע החיפוש "WireDoo" של MC Hammer

זאת היתה יכולה להיות ההמצאה שמשנה את העולם, אבל בסוף אמ.סי האמר החליט להישאר במוזיקה ולתת לבוטים להשתלט על היקום. בשנת 2011, המוזיקאי והיזם טכנולוגי דאז הכריז על מיזם שאפתני: מנוע חיפוש חדש בשם WireDoo.
מנוע החיפוש הזה היה אמור להתחרות בגוגל וגם בבינג של מיקרוסופט, והאמר תיאר אותו כמנוע שנועד "לחשוב כמו שאתה חושב". המטרה המוצהרת שלו היתה חיפוש "בעל הקשרים": שידרוג חוויית החיפוש בעזרת מה שאנחנו מכירים היום בתור בינה מלאכותית.
בחזון של האמר, אם אדם חיפש למשל את המילה "מכונית", מנוע החיפוש אמור להציע לו גם ביטוחים, מפרטים, סוכנויות ועוד. יש מצב שהאמר הוא הסם אלטמן האמיתי שמגיע לנו, אבל את זה לא נדע לעולם שכן מנוע החיפוש שלו נפל למרבה הצער בשלב ההרצה. וגם, אתה לא יכול באמת להתחרות עם גוגל. על כלום.
11 צפייה בגלריה
אמ.סי האמר
אמ.סי האמר
לא יכול לגעת בגוגל. אמ.סי האמר
(Rich Polk/Getty Images )

נעלי הנשים של קרלוס סנטנה

קרלוס סנטנה, אגדת הגיטרה, לא מסתפק רק במוזיקה ומחלטר גם כמעצב נעליים. לא, זוהי לא טעות. למרות שהוא אכן ניחן בכישרון רב על הבמה, קשה להגדיר את עיצוביו כמאוד מוצלחים, וגם לא ברור איך הוא בכלל הגיע לתחום, ומתי בכלל יש לו זמן לשבת על סקיצות.
כנראה שאין לו, כי הנעליים שלו נראות כאילו קפאו בזמן, לא בקטע על זמני, אלא קפאו בשנת 2002. בעמוד האינסטגרם הרשמי של "נעלי קרלוס", נכתב כי הנעליים מיועדות לאמיצות ולאלה שניחנו ברוח חופשית.
11 צפייה בגלריה
קרלוס סנטנה
קרלוס סנטנה
סטייל לאמיצות. קרלוס סנטנה
(צילום: Rob Grabowski/AP)
אין ספק שלנעול את הדברים האלה בציבור דורש אומץ רב - סנטנה לא בוחל בצבעים, נצנצים, חוטים, ועוד כל מיני מוטיבים שלא הכי הולכים ביחד, ועדיין בחרו למותג הזה את הסלוגן "נעליים שקוראות לך לצעוד קדימה".
עוד באתר החנות, ניתן למצוא מסרים קליטים בסגנון: "מותג נעליים שנבנה עם מסר ברור לנשים שמודעות לעצמן, מלאות ביטחון, ושאוהבות לחגוג את הסגנון שלהן – ליצור חיים עם קצב, שליטה וכיף". מי שבכל זאת תתעקש ללכת על הסטייל המפוקפק הזה, תוכל להתנחם בכך שכל רכישה באתר תומכת בקרן Milagro Foundation, שמקדמת אמנות, חינוך ובריאות לילדים בעולם.

ליין בגדי התינוקות של מתופף בון ג'ובי

"אלו הם חיי, זה עכשיו או לעולם לא, אני לא הולך לחיות לנצח, אני רק רוצה לחיות כשאני חי": את המשפט הזה לא אמר זקן סיני אלא שר ג'ון בון ג'ובי. נראה שמתופף הלהקה, טיקו טורס, לקח ללב את המילים והחליט למצות את כישוריו בתחום הביגוד לפעוטות.
11 צפייה בגלריה
טיקו טורס
טיקו טורס
הורס את הילדים. טיקו טורס
(Shane Anthony Sinclair/Getty Images)
וכך, באקט משונה ביותר, בשנת 2015 השיק טורס לא מערכת תופים חדשה אלא את הקולקצייה הראשונה לתינוקות בעיצובו. הדגש היה זריקת הדיכוטומיה של תכלת-ורוד לפח (רוקנרול!), לטובת בגדי תינוקות שחורים (!!) והדפסים של גולגולות (!!!).
מכירים מישהו בגיל 8-0 שבועות? מוזמנים לרכוש לו משהו נחמד באתר המותג ROCK STAR BABY by Tico Torres. תתחדשו!
11 צפייה בגלריה
ליין בגדי התינוקות של מתופף בון ג'ובי
ליין בגדי התינוקות של מתופף בון ג'ובי
ליין בגדי התינוקות של מתופף בון ג'ובי
(צילום מסך מאתר הבית )