13 צפייה בגלריה
81 שנים ב-992 עמודים. ברברה סטרייסנד
81 שנים ב-992 עמודים. ברברה סטרייסנד
81 שנים ב-992 עמודים. ברברה סטרייסנד
(צילום: gettyimages)
בניגוד לכוכבים שמפרסמים אוטוביוגרפיות בגילים צעירים יחסית, ברברה סטרייסנד העדיפה לחכות עד שיהיה לה מספיק מה לספר. בשבוע שעבר זה סוף סוף קרה: סטרייסנד בת ה-81 הוציאה את ספרה My Name is Barbra. הביקורות כבר מהללות וקוראות לספר שמסכם שישים שנות קריירה על פני 992 עמודים (או לחובבי הספרים הקוליים שביניכם: 48 שעות ו-14 דקות, בהקראתה כמובן) - "אם כל הביוגרפיות".
סטרייסנד התראיינה השבוע בתוכניתו של סטיבן קולברט לרגל יציאת הספר, והגיבה על המצב בישראל: "זה כל כך עצוב ושובר לב, מה שקורה עם האנשים האלה. הילדים, האימהות ולא משנה מאיזו דת הם. זה מעבר לדת. מטורף מצידנו לא ללמוד איך לחיות אחד עם השני בשלום". היא הוסיפה: "קשה לי לדבר על הקריירה שלי ואפילו על הספר שלי כשיש כל כך הרבה אלימות קטלנית בעולם. אתה יודע, איפה אלוהים, איפה הוא או היא נמצאים? למה האנרגיה הזו לא עוצרת את הטירוף?". סטרייסנד ביקרה בישראל כמה פעמים לאורך השנים ואף הופיעה בארץ בשנת 2013.
13 צפייה בגלריה
סטרייסנד ונשיא ישראל לשעבר שמעון פרס ז"ל
סטרייסנד ונשיא ישראל לשעבר שמעון פרס ז"ל
סטרייסנד ונשיא ישראל לשעבר שמעון פרס ז"ל
(צילום: יוסף אבי יאיר אנגל)

הנשיקה ממרלון ברנדו גרמה לה לעצור הופעה

חלקים נרחבים בספרה מוקדשים מן הסתם לשישים שנות הקריירה ולחיי האהבה שלה, שהיו די סוערים, אבל אם זה היה תלוי בה היא הייתה עוסקת פחות בבני זוגה: "לא רציתי לכתוב על אף אחד מהם, אבל העורך שלי אמר 'את חייבת להשאיר קצת דם על הדפים'", אמרה בשבוע שעבר בריאיון עם העיתונאית גייל קינג.
אחד הפרקים הבולטים בספר מוקדש לשחקן מרלון ברנדו, שסטרייסנד כותבת שהייתה "דלוקה עליו מגיל 13". הוא התחיל איתה כמה פעמים – הראשונה שבהן בשנת 1965, כשהייתה בת 23 והוא בן 41. סטרייסנד מספרת שבזמן שהמתינה מאחורי הקלעים של אירוע צדקה בו עמדה לשיר, ניגש אליה ברנדו והציג את עצמו בדרך לא שגרתית: "לפתע הרגשתי מישהו מנשק את גבי. מי העז לעשות דבר כזה? הסתובבתי וזה היה הוא, האליל שלי".
למרות החיבה המוקדמת שרכשה אליו, סטרייסנד נשארה אדישה למחווה: "אתה הורס לי את הפנטזיה", אמרה לו והוא השיב: "לא ייתכן שיש לך גב כזה ושלא ינשקו אותו". סטרייסנד מספרת שהסיטואציה כל כך ערערה אותה, עד שכשהופיעה נאלצה לעצור באמצע השיר ולהתחיל מחדש. אבל זה לא אומר שהיא לא התרגשה ממנו: "הייתי כל כך המומה מנוכחותו, שרציתי שזה יהיה מושלם, רק עבורו".
13 צפייה בגלריה
מרלון ברנדו 5
מרלון ברנדו 5
הרס את הפנטזיה. מרלון ברנדו
(צילום: GettyImages)
כשנה לאחר מכן הם נפגשו במסיבה בה אמר לה בבוטות שהוא מעוניין לשכב איתה. היא השיבה: "זה נשמע נורא". באותו הזמן שניהם היו נשואים, היא לשחקן אליוט גולד והוא לאשתו השלישית. ברנדו אמר לה באותו ערב שסביר להניח שלא תישאר עם גולד הרבה זמן: "הוא לא מספיק יפה עבורך", אמר לה.
הוא צדק - בפעם הבאה שבה נפגשו, בשנת 1972, שניהם כבר היו גרושים והוא הציע לה לצאת איתו לטיול במדבר ו"לישון תחת הכוכבים". סטרייסנד חסרת הביטחון הסכימה, אבל רק לטיול בשעות היום: "אהבה חופשית לא הייתה הסגנון שלי. וחוץ מזה, איך מצחצחים שיניים במדבר? אני אמורה לישון עם האיפור?". השניים הפכו לחברים קרובים, אך הידידות ביניהם מעולם לא חצתה את הסף האינטימי. סטרייסנד מספרת שערב אחד, במהלך השנים שבהן היה כבד משקל, הוא היה כל כך גדול עד שלא הצליח לצאת ממושב הנהג – והיא נאלצה לסייע לו: "אחזתי בזרועותיו ומשכתי אותו החוצה", היא מספרת.
13 צפייה בגלריה
ברברה סטרייסנד
ברברה סטרייסנד
"איך מצחצחים שיניים במדבר? אני אמורה לישון עם האיפור?"
(צילום: AP)

"היה לי אויב חדש, השחקן שלצדי"

בעלה הראשון של סטרייסנד כאמור היה השחקן אליוט גולד, עליו היא כותבת: "לא ממש נמשכתי עליו עד ראיתי את העורף שלו וזה עשה לי את זה. אני לא בטוחה למה, לפתע הוא הפך ליותר מידיד". הם התחתנו בשנת 1964 ושלוש שנים לאחר מכן היא נכנסה להיריון (עם בנה היחיד ג'ייסון): "החדשות היו שוק עבורי. היינו ביחד מאז שהייתי בת 19 ובאותו שלב כבר הייתי בת 24. במשך שנים חשבתי שמשהו לא בסדר אצלי כי לא נכנסתי להיריון. חשבתי שתינוקות מיועדים לנשים אחרות, לא עבורי". הם התגרשו בשנת 1971 והיא כותבת: "אני לא חושבת שאף אחד מאיתנו הצטער יותר מדי על הפרידה".
סטרייסנד מודה שלא תמיד הייתה נאמנה לגולד. בזמן נישואיהם היא ניהלה רומן עם סידני צ'פלין, בנו של צ'ארלי צ'פלין, שכיכב לצידה בהצגה "מצחיקונת". בסופו של דבר היא סיפרה על כך לגולד ונפרדה מצ'פלין, שלא קיבל זאת ברוח טובה: "זה הפך לסיוט. בכל לילה לפני שהייתי אמורה לעלות לבמה, קיבלתי בחילה. לא רק שנאלצתי להתמודד עם הלחץ של ציפיות הקהל, אלא גם להתמודד עם אויב חדש, השחקן שלצדי". היא מספרת שהעבודה לצידו "הייתה מאוד טראומתית".
13 צפייה בגלריה
ברברה סטרייסנד
ברברה סטרייסנד
סטרייסנד, אליוט גולד ובנם ג'ייסון
(צילום: AP)

"יש לי יותר כישרון בפלוצים שלי ממה שיש לך בכל הגוף".

צ'פלין לא היה הכוכב היחידי שהתקשתה לעבוד איתו. מג'ין קלי, שביים אותה בשנת 1969 בסרט "הלו, דולי", היא התאכזבה מאוד: "באחד מהימים הוא היה נוראי כלפי אחת הרקדניות. שאלתי אותו בפרטיות מדוע הוא מתנהג אליה ככה והוא ענה 'הייתי קשוח איתה אבל זה בסדר. נהגתי לצעוק כך על רקדנית אחרת והיא הפכה לאשתי'".
גם השחקן וולטר מתיאו שכיכב לצידה עשה לה חיים קשים: "הוא היה מאוד עוין כלפיי ולא הבנתי למה". היא מספרת על אירוע קשה במיוחד בו צעק עליה: "יש לי יותר כישרון בפלוצים שלי ממה שיש לך בכל הגוף". היא נזכרת: "לא הגנתי על עצמי, הייתי חסרת מילים. פשוט עמדתי שם כל כך מושפלת, עד שברחתי בבכי מהסט. אני לא גאה בזה. הלוואי שהייתי מצליחה לענות לו".
13 צפייה בגלריה
ברברה סטרייסנד
ברברה סטרייסנד
סטרייסנד עם וולטר מתאו, בבכורת סרטם המשותף
(צילום: AP)
14 שנים לאחר מכן, היא הייתה זו שעל כיסא הבמאית, של הסרט "ינטל" בו גם שיחקה לצד השחקן מנדי פטינקין. היא מספרת ששמה לב שבזמן הצילומים הוא נמנע מלהביט ישירות בעיניה, וכששאלה אותו על כך השיב לה: "חשבתי שתהיה לנו מערכת יחסים אישית יותר". כשביקשה הסבר ענה לה: "חשבתי שיהיה בינינו רומן".
סטרייסנד כותבת: "הסתכלתי עליו כאילו היה מטורף. לא היה סיכוי שאנהל רומן עם שחקן שאני מביימת. מעבר לכך הוא היה נשוי ובכלל לא נמשכתי אליו. אבל לא יכולתי להגיד לו שהוא לא ממש מעניין אותי, לא רציתי לפגוע ברגשותיו אז רק אמרתי לו 'זו לא הדרך שבה אני עובדת'. דמעות זלגו על לחייו".
סטרייסנד נאלצה להזהיר אותו שאם לא יתגבר על רגשותיו, תיאלץ לפטר אותו: "חיכיתי 15 שנה כדי להגשים את החלום שלי ואני לא אתן לך להרוס את זה", אמרה לו. בסופו של דבר היא השאירה אותו בתפקיד אבל מערכת היחסים שלהם נשארה מעורערת עד כדי כך שהיא ביטלה סצנה אינטימית שהיו אמורים לצלם ביחד. "בשלב הזה הוא מירר את חיי חודשים ארוכים ולא יכולתי לסבול את המחשבה של לעשות איתו אהבה. אני לא שחקנית עד כדי כך טובה".
13 צפייה בגלריה
ברברה סטרייסנד
ברברה סטרייסנד
"לא שחקנית כזו טובה", אבל זכתה באוסקר. ברברה סטרייסנד אחרי זכייתה על "מצחיקונת"
(צילום: AP)

פער גילים לשני הכיוונים

לסטרייסנד יש ברזומה הרומנטי שחקנים רבים אבל גם פוליטיקאים וספורטאים: בתחילת שנות השבעים היא ניהלה רומן קצר עם ראש ממשלת קנדה דאז, פייר טרודו (אבא של ראש ממשלת קנדה הנוכחי ג'סטין טרודו): "הוא היה מאוד נאה, אינטליגנטי ואינטנסיבי. שילוב של אלברט איינשטיין ונפוליאון – רק גבוה יותר. והוא עשה עבודה חשובה, נמסתי ממנו". בסופו של דבר היא זו שסיימה את הקשר, בגלל הפרש הגילים ביניהם שעמד על 23 שנים וכשהבינה שלהיות בת זוג של מנהיג מדינה זה לא עניין פשוט.
כמה שנים אחר כך היא שוב הייתה בזוגיות עם פער גילים גדול – כשהפעם היא הייתה בצד המבוגר יותר. בשנת 1993, סטרייסנד בת ה-51 פגשה את שחקן הטניס המצליח אנדרה אגסי בן ה-23, לאחר שמכר משותף בישר לה שאגאסי מעריץ אותה. היא כותבת: "אני לא עוקבת אחרי ספורט אז מעולם לא שמעתי עליו. הוא הסביר לי שמדובר באלוף טניס ושהוא עומד לשחק בווימבלדון. אמרתי לו 'טוב, תאחל לו בהצלחה ממני'".
סטרייסנד הסתקרנה מספיק כדי לצפות במשחק שלו והתרשמה לטובה: "הוא נראה טוב והיו לו שיניים יפות", היא נזכרת. בסופו של דבר הם נפגשו והפכו לזוג: "זה היה מאוד לא צפוי", היא כותבת ומספרת על כלי התקשורת שלא נתנו להם מנוח – מה שהוביל לכך שאגאסי הגיע פעם אחת למסעדה שבה היו אמורים להיפגש, כשהוא מסתתר בתוך תא המטען של הרכב שהסיע אותו.
סטרייסנד נחשבת לאחת הזמרות הגדולות בעולם, אבל רצתה להרשים את אגאסי גם ביכולותיה הספורטיביות, ושם פחות הצליחה: "שיחקנו טניס ביחד מול זוג אחר ועבדתי כל כך קשה עד שקרעתי סחוס בברך. ממש שמעתי אותו עושה קול, אבל לא רציתי לעצור אפילו כדי לשים על זה קרח, לא רציתי שהוא יחשוב שאני נמושה".
13 צפייה בגלריה
ברברה סטרייסנד
ברברה סטרייסנד
הרבה לפני טיילור סוויפט. סטרייסנד מעודדת את אנדרה אגאסי
(צילום: AP)

לנסיך צ'ארלס היה פוסטר שלה בחדר

סטרייסנד מודה שלא את כל המפגשים הרומנטיים שלה היא ממש זוכרת, ואחד מהם, עם השחקן וורן בייטי – נאלץ הכוכב להזכיר לה: "לא מזמן דיברנו בטלפון והוא אמר לי שהוא זוכר למה נפרדנו. שאלתי אותו 'מתי היינו ביחד?'. אחרי שניתקנו, שאלתי את עצמי אם שכבתי איתו. אני זוכרת את זה במעורפל, כנראה שכן. פעם אחת כנראה".
כוכב נוסף שאיתו הייתה בזוגיות הוא השחקן דון ג'ונסון, וסטרייסנד זוכרת היטב את המפגש הראשון שלהם, במהלך חופשת חג מולד באספן: "הוא היה שרירי ושזוף, עם חיוך נאה (ושיניים יפות). שמו היה דון ג'ונסון והוא היה שובר הלבבות התורן בסדרת הטלוויזיה 'מיאמי וייס'. אני חייבת להודות, אני מאוד נמשכת לגברים מושכים (בסדר, אני שטחית). זה כמעט כמו עניין אסתטי, אני אוהבת יצירות אומנות. אני אספנית!".
הם הפכו לזוג אבל עם הזמן הרגישה שג'ונסון פחות מעוניין לראות אותה, והעניין בלט במיוחד כשרצתה להשמיע לו דמו של שירם המשותף והוא לא היה מעוניין לשמוע. היא כותבת: "מסתבר שלשיר איתי הפך אותו לחסר ביטחון ובמקום לדבר איתי על זה ישירות, הוא הפך לקר וכועס. ניסיתי להיות סימפטית כלפיו, בהחלט לא היו לי כוונות לפגוע בקריירה שלו אבל התברר שזה בדיוק מה שהדאיג אותו. הוא כעס ולכן גם אני".
היא מספרת שהבינה שזה נגמר ביניהם ביום שבו התקשרה אליו ולטלפון ענתה אשתו לשעבר, השחקנית מלאני גריפית'. סטרייסנד כותבת שאין לה חרטות לגבי הקשר אבל לג'ונסון ייתכן ויש: "מדי פעם אנחנו נפגשים באירועים של חברים משותפים. אנחנו מתחבקים והוא לוחש באוזני, 'אני אוהב אותך'. אני לא אומרת לו את זה בחזרה".
בשנות התשעים היא התיידדה עם המלך צ'ארלס, אז רק נסיך, ואפילו התארחה בארמון בשנת 1995. "הוא היה מארח נפלא", היא כותבת ומספרת שעד היום הם בקשר טוב ומחליפים מתנות יום הולדת. כשרק הכירו הוא סיפר לה שפוסטר שלה היה תלוי בחדרו באוניברסיטה והיא מתבדחת בספר: "אם הייתי משחקת נכון בקלפים שלי, הייתי יכולה להיות הנסיכה היהודייה הראשונה".
13 צפייה בגלריה
ברברה סטרייסנד הנסיך צ'ארלס
ברברה סטרייסנד הנסיך צ'ארלס
כמעט הייתה קמילה. סטרייסנד והמלך צ'ארלס
(צילום: AP)

מהאמא שקינאה בה ועד האף המפורסם שעורר לעג

סטרייסנד מספרת גם על היחסים הלא פשוטים עם אמה: "היא מעולם לא תמכה בי, אני לא זוכרת שהיא אי פעם החמיאה לי". היא מוסיפה: "היא כל כך התנגדה לכך שאהיה שחקנית, עד כדי כך שהיה לי מוזר לדעת שהיא צופה בי מהקהל. חששתי לשאול אותה לדעתה והיא בהחלט לא אכזבה, שאלתי אותה מה חשבה והיא ענתה: 'הזרועות שלך דקות מדי'".
עוד כותבת סטרייסנד: "היא הודתה בפניי שלא רק שהיא מקנאה בי כל כך שהתפרסמתי אלא שהיא קינאה בי גם כשהייתי תינוקת, כשאבי חזר הביתה ואפילו לא הוריד את המעיל לפני שניגש אליי". אביה מת כשהייתה בת 15 חודשים ואמה סירבה לספר לה עליו: "היא אמרה שלא רצתה שאתגעגע אליו, מה שהיה חסר היגיון בעיניי".
13 צפייה בגלריה
ברברה סטרייסנד עם אמה דיאנה ואחותה רוזלין
ברברה סטרייסנד עם אמה דיאנה ואחותה רוזלין
ברברה סטרייסנד עם אמה דיאנה ואחותה רוזלין
(צילום: AP)
יחד עם זאת, היא סיפרה השבוע בריאיון שאיננה כועסת על אמה: "אני מרגישה רע עבורה. היה לה קול נהדר, היה לה כישרון והיא הייתה יפה. אבל היא לא רצתה שאכנס לעסקי השעשועים".
נושא אחר שסטרייסנד מתייחסת אליו הוא כמובן אפה המפורסם, שלפעמים הרגישה שמקבל יותר תשומת לב ממנה. היא מספרת שלא מעט אנשים ייעצו לה לעשות ניתוח אף ולעגו לה: "הלוואי שהייתי יכולה להגיד ששום דבר מזה לא הטריד אותי, אבל זה הטריד. גם אחרי כל השנים האלה, אני עדיין פגועה מההערות ההן".
13 צפייה בגלריה
ברברה סטרייסנד
ברברה סטרייסנד
האף המיוחד קיבל חיים משלו
(צילום: Harry Benson\Getty Images)

שיחת הלילה הרומנטית הפכה ללהיט ענק

סטרייסנד נשואה כיום לבעלה השני, השחקן ג'יימס ברולין (83), אותו פגשה דרך חברה משותפת בשנת 1996. "לא קורה הרבה שאני מתקרבת למישהו כל כך במהירות. אבל הוא לא נבהל ממני, למעשה הוא מאוד תמך בי ואמר שהוא רוצה לחזק אותי". הם התחתנו בשנת 1998, עבור ברולין היו אלו נישואים שלישיים, ומתברר שלפני הלילה הראשון שלהם ביחד - הוא התנזר מסקס במשך שלוש שנים. הוא הסביר השבוע בריאיון משותף עם סטרייסנד: "שאלתי את עצמי למה אני צריך את זה, לא היה לי עניין להיכנס לסיטואציות מסובכות". המראיינת גייל קינג התבדחה על הפעם הראשונה שלהם ביחד: "אחרי שלוש שנים, זה בטח היה לילה סוער", וברולין אישר שהיא צודקת.
אפרופו הזוגיות עם ברולין, סטרייסנד טוענת שהם היו ההשראה למילות השיר I Don’t Wanna Miss a Thing של להקת אירוסמית'. סטרייסנד מספרת בספרה שלילה אחד אמר לה ברולין: "אני לא רוצה להירדם". כששאלה אותו למה, ענה לה: "כי אתגעגע אלייך". סטרייסנד סיפרה על כך בריאיון עם ברברה וולטרס בשנת 1997, שבו צפתה הפזמונאית דיאן וורן. היא הפכה את השיחה הרומנטית לשיר, שהפך לשיר הנושא של הסרט "ארמגדון" ולאחד הלהיטים הגדולים ביותר של הלהקה.
13 צפייה בגלריה
המילים המתקתקות הפכו לשיר היסטרי
המילים המתקתקות הפכו לשיר היסטרי
המילים המתקתקות הפכו לשיר היסטרי
(צילום: gettyimages)

מקבלת את הבטלה בברכה

ומה הלאה עבור סטרייסנד: ובכן, כנראה שלא יותר מדי. היא אומרת שהספר מהווה עבורה סיום לקריירה הארוכה שלה: "אני רוצה להיות חופשיה לעשות כל מה שארצה מדי יום, עד שלא אוכל לסבול את השעמום. ומי יודע, אולי לעולם לא אשתעמם".
13 צפייה בגלריה
מוזמת להעביר את שנות הפנסיה אצלנו. סטרייסנד בהופעה בישראל בשנת 2013
מוזמת להעביר את שנות הפנסיה אצלנו. סטרייסנד בהופעה בישראל בשנת 2013
מוזמת להעביר את שנות הפנסיה אצלנו. סטרייסנד בהופעה בישראל בשנת 2013
(צילום: רויטרס)