ביולי של שנת 1996 נחשפנו כולנו לפלא השמיני של העולם - להקת הספייס גירלז. חמש בנות שונות לחלוטין אחת מהשנייה, הפציעו על מסך הטלוויזיה שלנו בערוץ המוזיקה האייקוני MTV (בימים שהוא היה ערוץ מוזיקה ולא עוד שלוחה של ריאליטי טראשי): מלאני בי, ג'רי האליוול, מלאני סי, אמה בנטון והסיבה לכך שהתכנסנו כאן היום - ויקטוריה אדמס, הלוא היא פוש ספייס.
ויקטוריה, איך נאמר זאת בעדינות, הייתה הצלע הפחות מוכשרת מבין החמש, והשמועות אף טענו שקטעי השירה (המעטים-עד-לא-קיימים) שהיו לה, הוקלטו תמיד מראש. בריאיון ל"טלגרף" בשנת 2016 חשפה הזמרת לשעבר כי מפיקי הלהקה דאגו לכך שלא ישמעו אותה בהופעות. "הם נהגו לכבות לי את המיקרופון ופשוט נתנו לאחרות לשיר. זה היה מצחיק וקיבלתי את זה, אבל עכשיו המיקרופון שלי דולק והוא מצוין", אמרה בריאיון, והתייחסה, כמובן, לקריירה המצליחה שלה - שעוד נגיע אליה בהמשך
באופן טבעי, כשהלקה התפרקה, אף אחד לא הימר שהיא תהיה זו שתצליח לשרוד בתודעה. ובכל זאת, 28 שנים אחרי, פוש פייס (בדימוס) השאירה אבק לשאר בנות הלהקה שנותרו לדשדש מאחור. כי מסתבר שיכולות ווקליות זה לא הכול בחיים.
12 צפייה בגלריה
ויקטוריה בקהאם ספייס גירלז
ויקטוריה בקהאם ספייס גירלז
ספייס אפ יור לייף! מלאני סי, ג'רי, מלאני בי, אמה ובקהאם
(צילום: Vinnie Zuffante/Getty Images)

כשאחת הופכת לחמש

לפני שנחפור לעומק בחייה של מי שהחלה את דרכה כזמרת כושלת (זה היא אמרה) והתפתחה להיות מעצבת אופנה יוקרתית, נחזור קצת אחורה בזמן לטובת היכרות בסיסית. בכל זאת, הנימוס הבריטי מחייב.
ויקטוריה אדמס נולדה ב-17 באפריל 1974 למשפחה מהמעמד הבינוני-גבוה. אביה, אנתוני אדמס, עבד כמהנדס אלקטרוני ואמה, ג'קי, הייתה פקידת ביטוח, ולשניים היה גם עסק מצליח של מוצרי אלקטרוניקה. בריאינות עבר סיפרה בקהאם כי לעיתים קרובות הייתה נבוכה מעושרם של הוריה ונהגה לבקש מאביה שלא להסיע אותה לבית הספר במכונית הרולס רויס שלו.
הוריה של ויקטוריה עודדו את בתם ללמוד משחק, מוזיקה, ריקוד ודוגמנות, וככל הנראה זו ההשקעה הטובה ביותר שהם עשו, שכן מהרגע שהספייס גירלס שחררו את הקליפ הראשון שלהן, הן הפכו לנשים הפופולריות בעולם.
"להיות חלק מלהקת הספייס גירלז היה כיף גדול, אבל אף פעם לא הייתי הזמרת או הרקדנית הטובה ביותר", הודתה בקהאם בריאיון למגזין Elle U.K במאי 2017. "למרות זאת, למדתי המון במהלך התקופה הזו - למדתי על במה, תאורה, תלבושות. זה ריגש אותי מאוד".
12 צפייה בגלריה
ויקטוריה בקהאם
ויקטוריה בקהאם
ג'קי ואנתוני בקהאם. לא בתמונה: מכונית הרולס רויס
(צילום: Niki Nikolova/WireImage)
באותו ריאיון לטלגרף משנת 2016, סיפרה ויקטוריה שכבר אז הבגדים שלבשה להופעות היו הרבה יותר חשובים לה מהשירים. "תמיד הייתי זו שאוהבת אופנה וזה הסתדר לי טוב, כי הבנות האחרות היו מקבלות את הבגדים שלהן בחינם מכיוון שהם היו נוראיים, אז נשאר תקציב גדול כדי שאקבל את שמלת הגוצ׳י הקטנה שלי".
במבט לאחור, כשוויקטוריה נזכרת בתלבושות שנהגה ללבוש, היא מספרת ש"זה היה כנראה סימן לחוסר הביטחון שלי. היום אני מרגישה מאוד בטוחה בעצמי ולא מפריע לי להזדקן".
12 צפייה בגלריה
ויקטוריה בקהאם ספייס גירלז
ויקטוריה בקהאם ספייס גירלז
ויקטוריה והשמלה הקטנה
(צילום: John Stanton/WireImage)
פאוזה קטנה כדי לתהות בקול רם: אנחנו יכולים לנסות להאמין שהזקנה לא באמת מטרידה אותה, אבל עושה רושם שהמחשבה על זה שהיא חלילה תעלה גרם, בהחלט מדירה שינה מעיניה.
בקהאם ידועה בשמירה על אורח חיים בריא, הכולל שגרת אימונים קפדנית והרגלי אכילה ספציפיים. מאוד ספציפיים. נגיד כאלה שלא כוללים פחמימות. "אני אוכלת הרבה דגים טריים, ירקות, סלטים ואגוזים. אני גם מאוד אוהבת פירות, אבל אני לא אוכלת אותם כמעט כי הם גורמים לי להרגיש נפוחה", סיפרה בריאיון ל-Net-A-Porter. ויקטוריה הוסיפה ואמרה כי היא אוהבת לצאת לארוחות ערב עם בעלה, כדורגלן העבר דייוויד בקהאם, וציינה שכשהיא אוכלת טוב - השינוי מורגש: "אני רואה את ההבדל בעור שלי, העיניים שלי נוצצות יותר ויש לי הרבה יותר אנרגיה".
עם זאת, הניצוץ בעיניים לצד העור הבריא לא מספיק משכנעים כדי שבקהאם תשבור את הרגלי התזונה שלה. "אני ממושמעת מאוד בכל הנוגע לאכילה. הפינוק שלי הוא כמה כוסות יין אדום ואני אוהבת גם טקילה".
למרות שבאותו ריאיון בקהאם טענה כי היא נוהגת גם לאכול פחמימות לעיתים, באוגוסט 2020 חשף מקורב לכוכבת כי אחרי 20 שנה בהן לא נגעה בפחמימות, היא "נשברה". "בתחילת הסגר דייוויד החל להתנסות בבישול והכנת בצקים", סיפר המקור. "ויקטוריה לא נגעה בפחמימות מאז 2001, אבל בסופו של דבר נכנעה ואכלה חתיכה קטנה מפיצה שהוא הכין".
12 צפייה בגלריה
ויקטוריה בקהאם
ויקטוריה בקהאם
פחמימות? לא תודה
(צילום: Frazer Harrison/Getty Images)
בחזרה לניינטיז: לקראת סוף 1997, פיטרו בנות הלהקה את מי שהיה המנהל האישי שלהן, סיימון פולר, והחלו לנהל את עצמן בעזרת ננסי פיליפס, אך למעשה זו הייתה ההתחלה של הסוף. כמה חודשים לאחר מכן, ג'רי עזבה את הלהקה ואחת אחת החלו הבנות לנסות לטפח קריירת סולו משלהן. בנובמבר 2000 הוציאו ארבע הבנות הנותרות את האלבום השלישי והאחרון שלהן, Forever, ובינואר 2001 הודיעו על פירוק הלהקה.
לאחר הפירוק, ויקטוריה, האחרונה מבין חברות הלהקה שעוד לא עשתה את הצעד, הוציאה גם כן אלבום סולו משלה, שלא נחשב למוצלח במיוחד - בלשון המעטה. הסינגל הראשון היה Out Of Your Mind בשיתוך עם להקת טרו-סטפרס והזמר דיין באוורס, והאלבום, שקרוי על שמה, מכר בשבוע הראשון כ-20 אלף עותקים. בשבוע השני כבר זינקו המכירות למעל 180 אלף עותקים, אבל כאן פחות או יותר זה נעצר. יתר השירים ששוחררו מהאלבום לא זכו להצלחה, ובעקבות כך החליטה ויק לגנוז אלבום נוסף שכבר הקליטה, ולפרוש לטובת התמקדות בקריירת עיצוב אופנה.

עולה על המסלול

לאחר שבקהאם ויתרה על קריירת הסולו, היא פצחה בסדרת שיתופי פעולה אופנתיים, ורק אחרי שמונה שנים השיקה מותג אופנה הנושא את שמה. "אני מאוד מודעת לדעות הקדומות שיש לאנשים עליי", אמרה בריאיון ל-WWD בשנת 2011, אבל הוסיפה כי היא לא נותנת למבקרים להרתיע אותה. ההתמדה לצד העקשנות השתלמו בהחלט: בחודש אוקטובר האחרון פורסם כי מותג האופנה של ויקטוריה מוערך כיום ב-58 מיליון ליש"ט. אגב, רק כי אנחנו אוהבים מספרים נציין כי הונם המוערך של ויקטוריה ודייוויד בקהאם עומד על 600 מיליון דולר.
בספטמבר 2008 ויקטוריה, שהספיקה להפוך לבקהאם לאחר שנישאה, השיקה לראשונה את קו העיצוב שלה במהלך שבוע האופנה בניו יורק. "מדובר באחד הדברים הכי חמים שקרו", חזה המגזין "ווג". שלוש שנים מאוחר יותר, בקהאם כבר החלה לגרוף פרסים ולקבל את הערכת עולם האופנה, ואף הוכתרה כמותג העיצוב הטוב ביותר בטקס פרסי האופנה הבריטי. מאז המותג של ויקטוריה התעצם במהירות. "למרות שאני מנסה לעשות הכול בצעדים קטנים, העסק צומח מהר מאוד", אמרה.
עשור לאחר מכן, בספטמבר 2018, בקהאם חגגה את יום השנה העשירי של המותג במהלך שבוע האופנה בלונדון והייתה זו הפעם הראשונה שהיא הציגה את הקולקציה שלה בבירת בריטניה. ההשקה התקיימה בחנות הדגל של ויקטוריה, וזו אמרה בדמעות: "אני כל כך אסירת תודה על 10 השנים האחרונות".
12 צפייה בגלריה
ויקטוריה בקהאם
ויקטוריה בקהאם
אייקון אופנה, ובצדק
(צילום: ose Perez/Bauer-Griffin/GC Images)

אהבה מהסרטים - עם סצנות של סיוטים

ואי אפשר לסקור את חייה של ויקטוריה מבלי לגעת בזוגיות. אתם יודעים, אנחנו בכל זאת אתר רכילות. ויקטוריה ודייוויד נפגשו לראשונה בשנת 1997, במה שקיבל את הטייטל 'גורל'. ויקטוריה הגיעה לצפות במשחק כדורגל של מנצ'סטר יונייטד, ראתה את דייוויד בחדר ההלבשה, סימנה לו שלום והמשיכה בדרכה. "חשבתי שהחמצתי את ההזדמנות שלי", סיפר דייוויד בתוכנית של אלן דג'נרס שנים אחר כך, והוסיף כי לשמחתו היא הופיעה במשחק כדורגל נוסף - שבוע לאחר מכן.
הפגישה השנייה כבר הייתה קצת יותר עוצמתית, לדבריו של הכדורגלן. "דיברנו בערך שעה והיא הייתה צריכה לנסוע, אז היא כתבה לי את המספר שלה על כרטיס הרכבת שלה - שעדיין שמור אצלי", סיפר לג'ימי פאלון. ויקטוריה גם כן הוקסמה מדייוויד וזיהתה מיד את פוטנציאל האבהות שבו. "בזמן ששאר שחקני הכדורגל עמדו בבר ושתו ביחד עם החברים, דייוויד עמד בצד עם משפחתו", כתבה בטור שפרסמה בעבר ב"ווג".
זה לא לקח הרבה זמן, למעשה כמה חודשים ספורים, עד שהשניים הכריזו שהם מאורסים, בתחילת 1998. במרץ 1999 נולד בנם הבכור ברוקלין וארבעה חודשים מאוחר יותר, בקיץ של אותה השנה, ויקטוריה ודייוויד נישאו בטירת לוטראלסטאון שבאירלנד. היום השניים הורים לארבעה: ברוקלין (25), רומיאו (21), קרוז (19) והארפר סבן (12).
12 צפייה בגלריה
ויקטוריה בקהאם ספייס גירלז
ויקטוריה בקהאם ספייס גירלז
רואים את היהלום למרחקים. דייוויד וויקטוריה
(צילום: John Giles/Getty Images)
אבל לא הכול בלינג-בלינג אצל הזוג המושלם: באפריל 2004, בזמן שמשפחת בקהאם התגוררה בספרד ודייוויד שיחק בריאל מדריד, הם חוו רעידת אדמה. שמועות על בגידה מצידו של הכדורגלן קיבלו פן רציני לאחר שפורסמו תמונות של דייוויד עוזב מועדון לילה ביחד עם אישה מסתורית. מאוחר יותר, זוהתה האישה כעוזרת שלו, רבקה לוס ואחיה, ג'ון צ'רלס לוס, אף יצא להגנתה וטען כי הדברים נכונים. "היא סיפרה לי שהיה לה רומן עם דייוויד", אישר בריאיון ל"דיילי מייל".
דייוויד, מצידו, הכחיש בתוקף את השמועות: "במהלך החודשים האחרונים נחשפתי לעוד ועוד סיפורים מגוחכים על חיי הפרטיים", אמר בהצהרה. "האמת הפשוטה היא שאני נשוי באושר רב. יש לי אישה נפלאה וילדים מיוחדים. אין שום גורם שלישי שיכול לעשות משהו כדי לשנות את העובדות האלו".
"אף אחד לא אמר שהנישואים הולכים להיות קלים", אמרה ויקטוריה בריאיון למגזין W שלוש שנים לאחר מכן. "אני לא אשקר, זה היה קשה, אבל עברנו את זה ביחד, דייוויד ואני. היו מהמורות אבל העובדה שצלחנו את זה היא הכול, והיום אנחנו יותר מאושרים ממה שהיינו בתחילת דרכנו".
12 צפייה בגלריה
דייויד בקהאם ויקטוריה בקהאם
דייויד בקהאם ויקטוריה בקהאם
בכל זאת הגענו, למרות הכול
(צילום: AP)
בחודש אוקטובר האחרון, בסדרת דוקו על חייו של בקהאם, חזרה ויקטוריה לסיפור הבגידה וסיפרה על הקושי שלה בצל השמועות. "זו הייתה התקופה הכי קשה עבורנו, כי זה הרגיש כאילו כל העולם נגדנו. והעניין הוא, אם להיות כנה, שהיינו אחד נגד השניה. עד שעברנו למדריד, זה היה דייוויד ואני נגד העולם - היינו מחוברים. אבל בספרד לא הרגשנו שאנחנו שם אחד בשביל השנייה וזה היה עצוב. אני אפילו לא יכולה להתחיל לספר עד כמה קשה זה היה לי ואיך זה השפיע עליי", סיכמה.
"היו ימים שהייתי מתעורר וחושב איך אלך לעבודה? איך אתאמן על המגרש? איך אעמיד פנים שהכול בסדר? הרגשתי חולה פיזית בכל פעם שפתחתי את העיניים, שאלתי את עצמי איך אעשה את זה", סיפר בקהאם בדוקו. "בכל פעם שהתעוררנו היה משהו אחר. שנינו הרגשנו לא רק שאנחנו מאבדים זה את זו, אלא שאנחנו טובעים. אני לא יודע איך שרדנו את זה. ויקטוריה היא הכול בשבילי ולראות אותה כואבת היה קשה מאוד. אבל נלחמנו עבורנו ועבור משפחתנו והיה שווה להילחם על זה".
12 צפייה בגלריה
ויקטוריה בקהאם דייויד ברוקלין
ויקטוריה בקהאם דייויד ברוקלין
עם בנם הבכור ברוקלין
(צילום: David Jones/Getty images)
משבר דומה כמעט קרה כמה שנים מאוחר יותר, כשהתברר שלבקהאם נקבעו צילומי פרסומת עם ביונסה וג'ניפר לופז, בדיוק בתאריך שבו ויקטוריה הייתה אמורה ללדת בניתוח קיסרי את ילדם השלישי קרוז. "אמרתי לו, אתה רציני? אני עומדת להתפוצץ, אני כבולה למיטה, ולך יש צילומים עם ג'ניפר לופז שהיא מהממת ולא עומדת ללדת?'", נזכרה ויקטוריה.
בסופו של דבר, גם הפעם בקהאם היה נוכח בלידה, אבל הצילומים עם שתי הכוכבות רדפו את השניים עד לחדר ההתאוששות: "עברתי את הניתוח הקיסרי, שכבתי במיטה ולא הרגשתי הכי מדהימה, נגיד זאת כך. ואני זוכרת שמישהו הראה לי את העמוד הראשי של העיתון, שהופיעה בו תמונה של דייוויד עומד בין ביונסה וג'ניפר לופז, עם הכותרת 'מה פוש תגיד?'. אני אגיד לכם מה פוש תגיד, פוש הייתה עצבנית!".
12 צפייה בגלריה
ויקטוריה בקהאם ספייס גירלז
ויקטוריה בקהאם ספייס גירלז
לא נשאר שום זכר ללוק שלהם אז. וטוב שכך!
(צילום: Jo Hale/Redferns)
אגב, כדי לחגוג את הניצחון הזוגי של השניים, בשנת 2009 ולרגל יום נישואיהם העשירי, קעקע בקהאם עשרה ורדים לכבוד ויקטוריה. "אנחנו תמיד מנסים לעשות דברים מיוחדים אחד לשניה", אמר לאלן דג'נרס. "זה לא תמיד קשור למתנות, אנחנו דואגים לפנות זמן אחד לשניה".
נציין שזה לא הקעקוע היחיד שדייוויד הקדיש לאשתו. בקהאם המאוהב החליט שהוא רוצה לקעקע את שמה של אשתו, ויקטוריה, בשפה הסנסקריט על הזרוע, רק חבל שבמקום לקעקע "ויקטוריה" הוא יצא ממכון הקעקועים כשהשם Vihctoria מקועקע בענק על זרועו.
12 צפייה בגלריה
דייויד בקהאם
דייויד בקהאם
קעקוע שהוא בושה - אבל למי איכפת: דייוויד בקהאם בלי חולצה!
(צילום: SplashNews)
ככל שהשנים חלפו, ויקטוריה ודייוויד מיצבו את עצמם כאחד הזוגות היציבים בהוליווד-פינת אנגליה, זאת למרות השמועות הרבות שהיו בדרך, בין אם זה על מגורים נפרדים, משבר ביחסים או פלרטוטים של דייוויד עם בלה חדיד.
היינו שמחים לומר שהכול רגוע, אבל בספטמבר 2022 צירפו השניים למשפחה צלע חדשה - ניקולה פלץ, שנישאה לבנם הבכור ברוקלין והביאה איתה שלל שערוריות.
בדיוק כמו כל זוג מפורסם, מעמדם החדש של ניקולה וברוקלין זיכה אותם בכותרות רבות וסיקור תקשורתי אינטנסיבי, וזמן קצר לאחר החתונה ההוליוודית הנוצצת, החלו להציף את אתרי הרכילות בעולם שמועות סביב משבר ביחסים בין ניקולה לחמותה. הכתובת, אגב, הייתה רשומה על הקיר - או יותר נכון על תווית שמלת הכלה של פלץ.
ביום חתונתה לבשה ניקולה שמלת כלה של ולנטינו הוט קוטור, והשאלה המתבקשת שהטרידה את כולם הייתה איך ולמה היא לא לבשה שמלה בעיצובה של ויק. "ובכן, תכננתי ללבוש את שמלת הכלה של ויקטוריה. ובאמת שכל כך התרגשתי מהאפשרות ללבוש שמלה שחמותי לעתיד יצרה ועיצבה. חשבתי שזה יהיה סיפור יפה". פלץ סיפרה למגזין GRAZIA USA והוסיפה כי יחד עם אמה קלאודיה וחברתה הטובה ביותר, הסטייליסטית לסלי פרמאר, הן החלו לעצב את השמלה, עד שהכול התפוצץ. "התחברנו כולנו כדי לעצב ואז, לאחר כמה ימים בהם לא שמעתי מוויקטוריה כלום, היא צלצלה לאמא שלי להגיד שהתופרת האיטלקייה שלה לא תוכל להגיע. אמרתי לעצמי שלצערי זה לא יכול לקרות וניסיתי לחשוב מה המצעד הבא. תמיד הייתי מעריצה גדולה של ולנטינו הוט קוטור והיה לי מזל גדול שיכולתי לנסוע לאיטליה כדי לעצב שמלה - וזה באמת מה שקרה".
פלץ הוסיפה: "כשקראתי את כל מה שאמרו, דברים כמו זה שאף פעם לא תכננתי ללבוש שמלה של ויקטוריה, זה פגע ברגשות שלי. אני מנסה לא לתת לזה מקום, אבל זה מבאס מאוד שאנשים חושבים ככה. זה ממש לא נכון".
ב"סאן" ציינו כי "ויקטוריה רותחת מזעם" לאחר שהכלה שלה, למעשה, האשימה אותה ב"גוסטינג", אך מעצבת האופנה בוחרת שלא להתייחס לכך ולהמשיך בשגרת חייה כרגיל. מקורב לוויקטוריה סיפר לעיתון כי השתיים באמת דיברו על שמלה, אבל בשלב מאוד מוקדם ויקטוריה "הסבירה לניקולה בנימוס שהאיטלקייה שלה לא תוכל להגיע". עוד הוסיף המקורב כי דייוויד, שלטענתו הוא "קול ההיגיון במשפחה", ניסה להרגיע את אשתו, אך נפגע גם כן מהקרע שנוצר. "ניקולה התחתנה עם שבט בקהאם", הבהיר המקורב. "ויקטוריה ודייוויד פנו אליה כדי לנסות לסדר את זה, אך ויקטוריה לא מבינה מדוע ניקולה בוחרת להמשיך להזין את השמועות במקום לשים להן סוף".
12 צפייה בגלריה
ניקולה פלץ ברוקלין בקהאם
ניקולה פלץ ברוקלין בקהאם
בלי שמלת המריבה. ניקולה פלץ וברוקלין בקהאם
(צילום: Gettyimages)
גם במקרה הזה יש לנו סוף טוב עבורכם: זה אומנם לקח חודשים ארוכים ואין ספור כותרות שערוריתיות, אך נכון לימים אלה נרשם שיפור רציני במערכת היחסים בין ויקטוריה לכלתה והשתיים אפילו מקפידות להצטלם יחד ולהציף את הרשתות החברתיות בתמונות הרגעה.
ניקולה מאמי, כיהודיה כשרה את אמורה לדעת שאין דבר מפחיד יותר מאשר לשבת בסדר פסח מול חמות חמוצה. קחי לתשומת ליבך.
12 צפייה בגלריה
ויקטוריה בקהאם ניקולה
ויקטוריה בקהאם ניקולה
בסטיז! ניקולה והחמה ויקטוריה
(צילום: Steve Granitz/Getty Images)