12 צפייה בגלריה
מט גאלה
מט גאלה
זה הזמן הזה בשנה. קנדל ג'נר, קלואי קרדשיאן וקיילי ג'נר במט גאלה
(צילום: Gettyimage)
תפתחו את ארון הבגדים ותוציאו ממנו את הבגדים הכי מיוחדים שלכם, כי אירוע המט גאלה ייערך הלילה (בין שני לשלישי) במוזיאון המטרופוליטן לאמנות שבניו-יורק, ואתם יודעים מה זה אומר: האורחים המפורסמים ינסו להתעלות אחד על השני עם לוקים בולטים ומוגזמים שינועו על הסקאלה שבין אופנה עילית לתלבושות מגוחכות ומביכות. מי ימצא את עצמו באיזה צד של הסקאלה? את כל זה נדע הלילה.

מחווה למעצב עם הפה הגדול

כמדי שנה, גם האירוע הנוכחי ייערך במסגרת נושא מיוחד שסביבו ובהשראתו התבקשו המוזמנים לבחור את בגדיהם לאירוע. בעוד שבשנים קודמות קיבלו האורחים נושאים מאתגרים כמו "גיבורי על: אופנה ופנטזיה", "קאמפ: הערות על אופנה", "גופים אלוהיים: אופנה ודמיון קתולי" "ו"יד ומכונה: אופנה בעידן הטכנולוגיה" – שהניבו לא מעט לוקים מעניינים, שלא לומר הזויים, על השטיח האדום, השנה הנושא המרכזי הוא יותר מעודן ופחות נתון לפרשנויות – מחווה למעצב העל המנוח קארל לגרפלד. אין זה אומר שהכוכבים והמעצבים לא עשויים להתפרע – אבל הפעם יש להם קו מנחה ברור יותר.
הבחירה בלגרפלד לא עברה על מי מנוחות והיו שהעבירו ביקורת על ההחלטה להקדיש לו את האירוע, מכיוון שהחזיק בכמה דעות מאוד בעייתיות ומתח ביקורת בין היתר על זוגות חד מיניים שרוצים לאמץ, נפגעי ונפגעות תקיפה מינית ותנועת "מי טו" וגם העיר כמה הערות תמוהות לגבי השואה.

אנה וינטור אחראית, פנלופה קרוז תסייע

המט גאלה נחשב לאחד האירועים החשובים ביותר בעולם הבידור והאופנה בפרט, ומי שאחראית עליו החל משנת 1995 היא עורכת מגזין "ווג" האגדית אנה וינטור. מדי שנה נבחרים לסייע לה כמה ידוענים שמקבלים את תפקיד המארחים של האירוע - מדובר בסוג של ועדת כיבוד וקישוט שחבריה עוזרים בין היתר בתכנון התפריט ובחירת החלק האומנותי. השנה אלו שקיבלו את הכבוד (או הסינג'ור?) לעשות זאת הם השחקניות פנלופה קרוז ומיכאלה קואל, הזמרת דואה ליפה והטניסאי רוג'ר פדרר.
700 אורחים בלבד מוזמנים מדי שנה (וינטור אחראית גם על רשימת המוזמנים), כך שלא מעט סלבס מוצאים את עצמם דחויים ומאוכזבים. הרשימה היוקרתית לא נחשפת מראש בדרך כלל, אבל יש מישהי אחת שידוע בוודאות שהוזמנה: שופט, החתולה של לגרפלד. "היא קיבלה הזמנה", אישר לוקאס ברוליאר, הסוכן של החתולה (כן, קראתם נכון) והבעלים של סוכנות My Pet המתמחה בייצוג של חיות מחמד משפיעניות (ושוב – כן, קראתם נכון). "זה אירוע הוקרה למורשת של קארל ושופט היא חלק מרכזי במורשת הזו", הוסיף ברוליאר.
12 צפייה בגלריה
מלכת הערב. אנה וינטור
מלכת הערב. אנה וינטור
מלכת הערב. אנה וינטור
(צילום: Getty Images)

קים וליזו בפנים, טראמפ ואיימי שומר בחוץ

אז את מי תפגוש שופט על השטיח האדום? כאמור, רשימת המוזמנים חסויה ברובה, אך ידוע שקים קרדשיאן תגיע וככל הנראה לפחות כמה מאחיותיה. השמועות אומרות שגם בתה נורת' ווסט תצעד על השטיח האדום - ואף קיבלה לכך אישור מיוחד מווינטור עצמה, היות שלא מלאו לה 16 עדיין.
קרדשיאן קיבלה בשנה שעברה את מרבית הפוקוס באירוע, אך בנסיבות לא מחמיאות במיוחד לאחר שלבשה שמלה שהייתה שייכת למרילין מונרו (וסיפרה שכדי להשתחל אליה עשתה דיאטת כסאח במהלכה הורידה 7 ק"ג) והואשמה לאחר מכן שגרמה לה נזק. גם אל פאנינג וריטה אורה הודיעו כבר שיגיעו ורמזים למוזמנות נוספות אפשר למצוא בגיליון החדש והמיוחד של "ווג" שהוקדש כצפוי ללגרפלד. בעיתון מופיעות כמה מהדוגמניות החביבות עליו, ביניהן קנדל ג'נר, שלום הרלו, נעמי קמפבל וג'יג'י חדיד – כך שסביר להניח שכולן יגיעו.
12 צפייה בגלריה
מט גאלה
מט גאלה
הרעיבה את עצמה והרסה את השמלה. קים קרדשיאן
(צילום: Gettyimage)
אתמול (א') ערכה וינטור בביתה שבניו יורק ארוחת ערב מקדימה לאירוע, אליה הגיעו קרוז, קרדשיאן, סיינה מילר, ג'יימס קורדן וגם ליזו – שהעבירה לאחרונה ביקורת על המחסור באלכוהול שהיה באירוע בשנה שעברה (הפעם הראשונה שבה נכחה בו): "היה תור ארוך ומזעזע. הזעתי בתוך המעיל שלי, הרגליים שלי כאבו. לא היו שם כיסאות, לא קוקטיילים. אמרתי 'אפשר לקבל כמה כיסאות, משקאות או מתאבנים?'. הם היו מאוד קמצנים עם האלכוהול באותו לילה, היה רק יין אדום או לבן! אמרתי למלצר 'טקילה! אתה יודע מה עברתי בדרך לכאן? כמה שעות הייתי בתוך המחוך הזה, בתוך הנעליים האלו? טקילה!'". נקווה עבורה שווינטור לקחה לתשומת ליבה את ההערות הבונות.
לצד רשימת המוזמנים היוקרתית יש גם רשימת מוחרמים יוקרתית קצת פחות – ובה כלולים כמה ידוענים שווינטור הודיעה להם שאינם רצויים אצלה במסיבה ובראשם דונלד טראמפ. איש האופנה טים גאן סיפר שווינטור אינה מחבבת אותו מאז שהתבדח על חשבונה וגם לילי ריינהארט סיפרה שאחרי שעבירה ביקורת על ההרעבה העצמית שעשתה קרדשיאן לקראת האירוע של השנה שעברה – היא לא חושבת שתוזמן שוב.
מי שכנראה גם לא יגיעו – אבל מיוזמתן, הן דמי לובאטו וגווינת' פאלטרו שסיפרו על התנסויות גרועות באירועים קודמים, טינה פיי שכינתה את האירוע "מצעד של אנשים מגוחכים שלובשים דברים מטופשים" ואיימי שומר שאמרה: "אני לא אוהבת את הפארסה הזאת. אנחנו מתלבשים כמו מטומטמים. זה לא מעניין אותי".
12 צפייה בגלריה
גווינת' פאלטרו
גווינת' פאלטרו
כנראה שלא תראו אותה שם יותר. גווינת' פאלטרו במט גאלה 2019
(צילום: AP)

קיבלתם הזמנה? יופי, עכשיו תוציאו את הארנק

אם התמזל מזלכם וקיבלתם הזמנה לאירוע הנחשק, זה עלול לעלות לכם ביוקר – מכיוון שההזמנה היא רק השלב הראשון בדרך לשטיח האדום. מי שהוזמן עדיין צריך לרכוש כרטיס כניסה, שמחירו השנה היה לא פחות מ-50 אלף דולר. אתם מתלוננים על יוקר המחייה בארץ? זה כלום לעומת המחירים של המט גאלה – בשנה שעברה כרטיס כניסה עלה 30 אלף דולר בלבד, מה שבהחלט שם את עליית מחירי החלב המפוקח בארץ בפרופורציות. העלייה במחיר עברה בשתיקה יחסית, כי בכל זאת – אף אחד לא רוצה להסתבך עם וינטור, אבל היו כמה שבכל זאת התלוננו בעילום שם: "האנשים האלה תורמים גם ככה כל כך הרבה, ואז מבקשים מהם לשלם כזה סכום. זה המון!"
יחד עם זאת יש לציין שהכוכבים הגדולים לא באמת נאלצים לשלם. רובם מגיעים בתור אורחים של בתי האופנה שמעצבים להם את הבגדים לאירוע ומקבלים כתוצאה כניסה חינם, ככה שליידי גאגא וזנדאיה לא באמת יוציאו מכיסן 50 אלף דולר, אבל אורח פחות מוכר ייאלץ כנראה לשבור תכנית חיסכון או שתיים.
12 צפייה בגלריה
זנדאיה
זנדאיה
סינדרלה לא באמת צריכה לשלם. זנדאיה
(צילום: AP)

ריהאנה צהובה, קייטי פרי כהמבורגר עסיסי

ונחזור לחלק העיקרי: הבגדים. ריהאנה נחשבת לאחת הכוכבות הבולטות שמדי שנה מספקת את הסחורה – זכורה במיוחד השמלה הצהובה בעלת השובל הארוך עד אין קץ שלבשה בשנת 2015 (והובילה ללא מעט התבדחויות וממים שהשוו אותה לחביתה ולביג בירד).
12 צפייה בגלריה
ריהאנה
ריהאנה
זאת חביתה! לא, זאת ציפורת! לא, זאת ריהאנה
(צילום: Getty Images)
12 צפייה בגלריה
ריהאנה
ריהאנה
עוד לוק זכור במיוחד
(צילום: Getty Images)
גם ליידי גאגא לבשה כמה וכמה לוקים זכורים, כולל שמלה ורודה וארוכה שנתנה קרב הגון לזו הצהובה של ריהאנה ובגד אחר שכלל מעט מאוד בד.
12 צפייה בגלריה
ליידי גאגא
ליידי גאגא
ליידי גאגא מדגימה בזבוז של בד
(צילום: AP)
12 צפייה בגלריה
ליידי גאגא
ליידי גאגא
ליידי גאגא מדגימה חיסכון בבד
(צילום: Gettyimages)
שרה ג'סיקה פרקר נחשבת ליקירת האירועים מהסוג הזה וקייטי פרי עשתה לא מעט כותרות בשנת 2019, כשהלכה עם נושא ה"קאמפ" קצת רחוק מדי והכינה שני לוקים (או שמא – תחפושות?): אהיל נורות וצ'יזבורגר עסיסי. שנה לפני כן היא הגיעה כמלאכית עם כנפיים ענקיות. זה לא נראה נח וגם לא בטוח שענה על ההגדרה "אופנתי", אבל בהחלט משעשע וייזכר לה לעד.
12 צפייה בגלריה
קייטי פרי
קייטי פרי
בתחפושת לומייר מ"היפה והחיה". קייטי פרי
(צילום: Getty Images)
12 צפייה בגלריה
קייטי פרי
קייטי פרי
את הכי יפה כשלא נח לך
(צילום: AP)
בין הגברים אפשר לסמוך על הארי סטיילס, בילי פורטר וג'ארד לטו שתמיד מככבים לטוב או לרע - לטו למשל, מועמד מוביל לתואר התלבושת הכי קריפית אי פעם לאחר שב-2019 הגיע כשבידיו ראש כרות שנראה ממש כמו ראשו שלו.
כאמור, הלילה נדע מי הכוכבים שהשקיעו, מי בלטו ומי אולי היה עדיף שיוותרו על התלבושת עוד בשלב הסקיצה.
12 צפייה בגלריה
ג'ארד לטו
ג'ארד לטו
הכי מקריפ. ג'ארד לטו
(צילום: AP)