3 צפייה בגלריה
ג'יג'י חדיד
ג'יג'י חדיד
הגיע הזמן לעשות בדק בית. ג'יג'י חדיד
(צילום: AP)
39 מחבלים שוחררו אתמול (ו') בתמורה ל-13 חטופים ישראלים, בהם ילדות בנות חמש, ארבע וחצי, שנתיים וחצי וילד בן תשע. שבויים ישראלים שכל "פשעם" הוא שהם יהודים, ישראלים. בזמן שבעולם כולו צפו בציפייה רבה ובעיניים דומעות ברגעי בשחרור - ישנה מישהי אחת שעדיין לא הצליחה "להשתכנע" או לראות את המציאות כפי שהיא. המישהי הזו, כמובן, היא ג'יג'י חדיד.
"ישראל היא המדינה היחידה שמחזיקה ילדים כשבויי מלחמה", כתבה הדוגמנית בסטורי באינסטגרם לעיניי 79 מיליון העוקבים שלה. הסטורי, כאמור, נכתב כשבשבי החמאס נמצאים ברגעים אלה 35 ילדים ישראלים, בהם תינוק בן עשרה חודשים - כפיר ביבס, ואביגיל עידן, ילדה שחגגה את יום הולדתה הרביעי אתמול בשבי החמאס.
לצד ההאשמה כי ישראל מחזיקה בילדים כשבויי מלחמה צירפה חדיד טענה נוספת כי במשך שנים רבות, הרבה לפני 7 באוקטובר 2023, העם הפלסטיני סבל מהתעללות, אונס ורצח - ולסיום צירפה תמונה של אחמד מנאסרה, שבשנת 2015 - כשהיה בן 13 בלבד, ניסה לרצח יהודים בפסגת זאב. חמוש בסכין, תקף מנאסרה צעיר יהודי בן 20 ופצע אותו קשה. מנאסרה לא הסתפק בזה ויחד עם בן דודו המשיך ליעד הבא - נאור בן עזרא, נער יהודי בן 13 שישב על אופניו ונפצע אנוש. "באתי לכאן יחד עם בן דוד שלי כדי לדקור יהודים", סיפר מנאסרה בגאווה לאחר שנתפס.
"ג'יג'י הוסיפה וכתבה בצורה כה מוזרה את המילים אונס, השפלה, עינויים ורצח לצד התמונה של אחמד מנאסרה", כך תיארו באתר "דיילי מייל" את הסטורי של הדוגמנית, והוסיפו: "לאסירים ביטחוניים בישראל יש זכויות רבות, כולל ביקורי משפחות, ביקורים של הצלב האדום, גישה לספרים וכתיבת מכתבים. יש להם גם טלוויזיה, חוגים וקנטינה לרכישת מוצרים". נדגיש כי את כל התנאים האלה אין לחטופים הישראלים.
3 צפייה בגלריה
ג'יג'י חדיד
ג'יג'י חדיד
הסטורי שפרסמה חדיד
(צילום: אינסטגרם)
שעות ספורות לאחר שחדיד פרסמה את הסטורי ובעקבות ביקורות תוקפניות רבות, הפוסט שלה הוסר. "ג'יגי' היא טרוריסטית של המדיה החברתית", כתב עוקב אחד, ואחר הוסיף: "היא טרוריסטית וצריך להעניש אותה על מידע שקרי שמגביר את האנטישמיות". עוקב נוסף הציע פתרון מעניין: "לכל משפחת חדיד יש דם על הידיים, למה שלא יעברו לעזה וזהו?".
מאז פרוץ המלחמה מקפידה חדיד להציף את הרשתות החברתיות במידע כוזב ובהאשמות חמורות כלפי העם הישראלי. "אין שום דבר יהודי ביחס של ממשלת ישראל לפלסטינים. לגנות את הממשל הישראלי זה לא אנטישמיות ותמיכה בפלסטינים היא לא תמיכה בחמאס", כתבה חדיד, ובישראל לא נותרו אדישים לכך. "האם ישנת בשבוע האחרון? או שפשוט את מעלימה עין מכך שתינוקות יהודים נשחטו בבתיהם? השתיקה שלך מבהירה היטב את עמדתך", תקף חשבון האינסטגרם הרשמי של מדינת ישראל, stateofisrael, שעומד כיום על 797 אלף עוקבים, וצירף תמונה של חדר ילדים בו משחקים זרוקים על הרצפה שמלאה בדם. "אם אינך מגנה את זה - דברייך אינם אומרים כלום".
3 צפייה בגלריה
ג'יג'י חדיד
ג'יג'י חדיד
"טרוריסטית וצריך להעניש אותה על מידע שקרי שמגביר את האנטישמיות"
(צילום: AP)