הדוגמנית והשחקנית אל מקפירסון (60) חושפת שנאבקה בסרטן השד לפני שבע שנים ומסבירה מדוע סירבה לטיפול כימותרפי, למרות ש-32 רופאים ייעצו לה לעבור אותו. בחודש נובמבר הקרוב ספרה elle: Life, Lessons, and Learning to Trust Yourself צפוי לצאת לאור ורגע לפני היא החליטה לשתף במאבק – וגם לעורר עניין סביב הספר.
בריאיון למגזין Women's Weekly, שיתפה מקפירסון באבחנה שקיבלה, ואמרה: "זה היה הלם, בלתי צפוי לחלוטין. זה היה מבלבל ומרתיע בכל כך הרבה מובנים - אבל זה באמת נתן לי הזדמנות לחפור לעומק, בחוש הפנימי שלי, כדי למצוא פיתרון - וזה עבד עבורי".
מקפירסון חשפה כי עברה כריתת שד ולאחר מכן אובנה כשהיא סובלת מ-HER2 וחיובית לאסטרוגן תוך-דוקטלי קרצינומה - סוג של סרטן השד. רופאיה כאמור המליצו לה לעבור כריתת שד ביחד עם הקרנות, כימותרפיה, טיפול הורמונלי ושחזור שד - אך מקפירסון, שיצאה באותם הימים עם אנדרו ווייקפילד - אדם המתנגד נחרצות לחיסונים, החליטה לסרב להליך הרפואי המסורתי. "זה תרגיל נפלא בלהיות נאמנה לעצמי, לבטוח בעצמי ולסמוך על הגוף שלי", הסבירה.
3 צפייה בגלריה
אל מקפירסון
אל מקפירסון
סומכת על הגוף שלה. אל מקפירסון
(צילום: Pablo Blazquez Dominguez/Getty Images)
לדבריה, היא הקפידה להתפלל, לעשות מדיטציה על חוף הים והגיע למסקנה שהיא לא רוצה לטפל בסרטן שלה בעזרת תרופות אלא ב"גישה אינטואיטיבית הוליסטית". "לומר 'לא' לפתרונות רפואיים סטנדרטיים זה הדבר הקשה ביותר שעשיתי בחיי, אבל להגיד 'לא' לחוש הפנימי שלי היה קשה אפילו יותר", הסבירה, והוסיפה שלדעתה כימותרפיה וניתוחים הם פעולה קיצונית מדי.
"אנשים חשבו שאני משוגעת", סיפרה, והוסיפה כי בכל זאת בחרה להתקדם בדרך שבחרה. מקפירסון שכרה בית בפיניקס שבאריזונה למשך שמונה חודשים, שם טיפלה בסרטן בדרך הוליסטית ובתמיכתם של צוות רפואי שהקימה שכולל רופא לנטורופתיה, רופא שיניים הוליסטי, אוסטאופת, כירופרקט ושני מטפלים. ברגעים שהיא נשארה לבד בבית סיפרה שבילתה את ימיה ב"התמקדות והקדשת כל רגע לריפוי עצמי". כיום סרטן השד של מקפירסון נמצא בנסיגה - אך היא בוחרת לכנות את הסטטוס הרפואי כ"בריאות מוחלטת".
3 צפייה בגלריה
אל מקפירסון
אל מקפירסון
רק בריאות! אל מקפירסון
(צילום: Gerald Matzka/Getty Images)
למקפירסון שני ילדים - פלין (26) וסיי (21) מבן זוגה לשעבר, איש העסקים ארפד בוסון. לדבריה, סיי תמך לחלוטין בהחלטתה מתוך אמונה שכימותרפיה היא נשיקת המוות, אבל לבנה הבכור פלין היו את ההסתייגויות שלו. "לא היה לו נוח עם הבחירה שלי בכלל, אבל הוא הבן שלי והוא יתמוך בי בכל דבר ויאהב אותי דרך הבחירות שלי, גם אם הוא לא יסכים איתן".
3 צפייה בגלריה
אל מקפירסון
אל מקפירסון
בקרוב על המדפים
(צילום מסך)