הקופץ במוט השוודי ארמנד דופלנטיס הפך אתמול (ב') לאחד הכוכבים הבלתי מעורערים של האולימפיאדה הנוכחית, כשקבע שיא עולם חדש עם תוצאה של 6.25 מ'. זו הפעם התשיעית שדופלנטיס עושה שיא עולם, ולרוב הוא פשוט שובר את זה שהוא עצמו קבע לפני כן.
עם כל הכבוד לדופלנטיס, לשיא שלו ולמדליית הזהב שבה זכה כמובן – הייתה מישהי שגנבה לו קצת את ההצגה: בת זוגו דזירה אינגלנדר. עיני כל העולם היו נשואות אליו, אבל כשהוא רץ לחבק אותה מיד לאחר הקפיצה ההיסטורית - העיניים עברו אוטומטית אליה, ושמה החל לככב ברשתות החברתיות.
2 צפייה בגלריה
ארמנד דופלנטיס דזירה אינגלנדר
ארמנד דופלנטיס דזירה אינגלנדר
נשיקה של זהב. ארמנד דופלנטיס ודזירה אינגלנדר
(צילום: EUTERS/Kai Pfaffenbach)
אז מי זו אינגלנדר? דוגמנית ומשפיענית שבדית בת 23, עם 286 אלף עוקבים באינסטגרם ו-382 אלף עוקבים בטיקטוק – כמות שצמחה מאז אתמול בכמה אלפים וסביר להניח שעוד תלך ותגדל.
לאחר הזכייה של דופלנטיס, היא אמרה בריאיון: "לא האמנתי, פשוט חיכיתי שהקורה תיפול. אבל זה לא קרה, וזה היה נהדר. תמיד האמנתי בו אבל זה לא ייאמן, זה היה מדהים".
דופלנטיס בן ה-24 אמנם שייך לנבחרת השוודית אבל נולד בארה"ב: אביו אמריקני ואימו שבדית, והוא גדל בלואיזיאנה. הוא ודזירה נפגשו לראשונה בשנת 2020 במסיבה בשטוקהולם, אבל הוא סיפר בריאיון למגזין "ווג סקנדינביה" שלא ממש הצליח להותיר עליה רושם: "הבעיה היא שאנשים מפלרטטים באופן שונה בשבדיה. במקום שממנו הגעתי מדברים יותר ולוקחים את הזמן. במסיבה ניסיתי לדבר איתה ולהציג את עצמי אבל לא הייתה לה סבלנות אליי, היא רק רצתה לרקוד".
דופלנטיס הבין את הרמז ועזב אותה לנפשה, אך לאחר מכן יצר איתה קשר באינסטגרם והציע לה להיפגש שוב, הפעם רק איתו. היא הסכימה, אבל גם אז היה צריך להראות לה שהוא רציני: "הייתי צריך להוכיח את עצמי, להראות לה לאורך זמן שאני בחור עם כבוד, ושאתנהג אליה בכבוד. זה כבש אותה, אני חושב".
זו האולימפיאדה השנייה שבה דופלנטיס לוקח חלק, וגם בקודמת, טוקיו 2021, הוא זכה בזהב. כשנשאל אם הוא "אמיתי", השיב: "אני פשוט טוב בקפיצה במוט, מעבר לזה אני מאוד אמיתי, מאוד אנושי. אבל כשזה מגיע לקפיצה במוט, לפעמים אני יכול לעשות את זה די טוב".
דופלנטיס תיאר את האווירה באצטדיון כחוויה יוצאת דופן: "זה היה פשוט משוגע. האצטדיון היה כל כך רועש - שום דבר שחוויתי בעבר לא דומה לזה. עשיתי את זה, עשיתי את זה". הוא הוסיף: "תמיד האמנתי שאני יכול לעשות את זה, ואין זמן טוב יותר מעכשיו". "פוצצתי את עור התוף שלי, איבדתי את הקול שלי וזה כנראה רק ילך ויחמיר כי אני לא הולך לישון הרבה הלילה. אבל לא אכפת לי, זה פשוט מדהים. איזה לילה. באמת שאין מילים שיכולות להסביר את זה. אין לי מושג מה קורה, אני מרגיש כאילו שום דבר לא אמיתי. אני אפילו לא מרגיש את הרגליים שלי, אני אפילו לא מרגיש את הגוף שלי. אני פשוט בעננים".
2 צפייה בגלריה
ארמנד דופלנטיס דזירה אינגלנדר
ארמנד דופלנטיס דזירה אינגלנדר
פאוור קאפל בהתהוות
(צילום: REUTERS/Kai Pfaffenbach)