3 צפייה בגלריה
המילארדרית והמורה לכימיה לא החזיקו מעמד ביחד. מקנזי סקוט ודן ג'ואט
המילארדרית והמורה לכימיה לא החזיקו מעמד ביחד. מקנזי סקוט ודן ג'ואט
המילארדרית והמורה לכימיה לא החזיקו מעמד ביחד. מקנזי סקוט ודן ג'ואט
(צילום מסך)
פרק ב' הרומנטי ומחמם הלב של גרושתו של ג'ף בזוס לא החזיק מעמד יותר מדי זמן: המיליארדרית מקנזי סקוט (52), שהתחתנה לפני כשנה וחצי עם המורה לכימיה דן ג'ואט (47) והודיעה שתתרום את הונה לצדקה – הגישה בקשת גירושים, כך מדווח אתר The New York Times.
לפי הדיווחים, סקוט הגישה את הבקשה ביום שני, ובמסמכים היא מציינת שחלוקת הרכוש תתועד בהסכם נפרד שהשניים יערכו. מטעמה של סקוט לא נמסרה תגובה.
השניים הכירו בבית הספר הפרטי בסיאטל בו למדו ילדיהם של סקוט ושל ובזוס - שם היה ג'ואט המורה למדעים. הם נישאו במרץ 2021 ובישרו על כך באתר Giving Pledge, המיועד לבעלי הון המתחייבים לתרום במהלך חייהם את רוב כספם לצדקה. ג'ואט כתב אז: "אני נשוי לאחת הנשים הנדיבות וטובות הלב שאני מכיר, ומצטרף אליה בהתחייבות לתרום סכום גדול כדי לעזור לאחרים". כעת עם הגירושים - נראה שגם ההתחייבות של ג'ואט תמה, מכיוון שהמכתב נמחק לאחרונה מהאתר ושמו הוסר מהדף של סקוט ומכל המסמכים והבלוגים הקשורים לעבודות הצדקה שלה.
3 צפייה בגלריה
מקנזי סקוט
מקנזי סקוט
האישה העשירה בעולם ותורמת את הונה לצדקה. מקנזי סקוט
(צילום: AP)
לאורך נישואיהם, השניים שמרו על פרטיותם וכמעט שלא נראו ביחד בציבור. ג'ואט אף התפטר מבית הספר בו לימד בטענה שאינו רוצה ליצור הסחות דעת מיותרות בשל הפרופיל הציבורי החדש שלו.
כפי שהתחייבו, הם אכן הרבו לתרום לארגונים שונים אך עשו זאת בסודיות ופרטי התרומות נודעו לרוב רק כשהמקבלים אותן חשפו זאת. סקוט הסבירה שהיא ממעטת לדבר על פועלה מכיוון שאיננה רוצה לגנוב את הפוקוס מהאירגונים שלהם היא תורמת ומפועלם. מאז שנת 2020 היא תרמה יותר מ-12.8 מיליארד דולר, בעיקר למוסדות חינוכיים לבני מיעוטים, נוער במצוקה ומוסדות רפואיים. לפי הדיווחים, רק בשבוע החולף היא תרמה שני מבנים יוקרתיים בשווי 55 מיליון דולר לארגון הקהילתי של קליפורניה, בנוסף ל-35 מיליון דולר לשני ארגונים רפואיים בטקסס.
סקוט נחשבת לאישה העשירה בעולם ומדורגת במקום ה-41 ברשימת עשירי העולם עם הון מוערך של 34.8 מיליארד דולר, כך מדווח מגזין Forbes. לפני שהחלה לתרום את כספה, מצבה הכלכלי היה טוב יותר: בתחילת שנת 2021 היא דורגה במקום ה-22 ברשימת האנשים הכי עשירים בעולם והונה הוערך אז בסכום של 53 מיליארד דולר.
לאחר גירושיה מבזוס, היא קיבלה בהסכם הגירושים ארבעה אחוזים ממניות חברת אמזון, שהסתכמו בשווי מוערך של 35.6 מיליארד דולר. השניים התגרשו בשנת 2019 לאחר 25 שנות נישואים וארבעה ילדים משותפים.
3 צפייה בגלריה
ג'ף בזוס מקנזי בזוס
ג'ף בזוס מקנזי בזוס
ג'ף בזוס ומקנזי סקוט
(צילום: Gettyimages)