מגזין Vanity Fair צרפת ניסה להישאר נייטרלי לגבי המצב בישראל – ובמקום זאת הכניס את עצמו לתסבוכת מביכה.
האתר פרסם בשבוע שעבר תמונה של השחקן גיא פירס שצולמה לרגל הקרנת סרטו בפסטיבל קאן, שבה ענד סיכה של דגל פלסטין. עורכי האתר, שכנראה לא רצו לעורר הדים מיותרים, מחקו את הסיכה מהתמונה, אך לצערם הרב – הגולשים תומכי הפלסטינים, קולניים כתמיד, מיהרו להצביע על השינוי והציפו את הרשת בהאשמות על הצנזורה שצרמה להם כל כך.
יש לציין שבעמוד האינסטגרם של המגזין, פורסמה התמונה המקורית שבה מופיעה הסיכה, כמו גם צמיד שענד על ידו בצבעים דומים. לאחר שהתלונות עשו הדים ברשתות החברתיות, המגזין נאלץ למחוק את התמונה הערוכה מהאתר והתנצל: "פרסמנו בטעות גרסה ערוכה של התמונה. התמונה המקורית פורסמה באינסטגרם באותו יום. תיקנו את הטעות ואנו מתנצלים". המגזין לא הסביר מדוע החליט לערוך את התמונה.
ביום שלישי פירס הגיב על המהומה בהצהרת תמיכה שפרסם ב-X (לשעבר טוויטר): "פלסטינים נרצחים ברגעים אלו. נעקרים מבתיהם, עוברים טראומה וחייהם נהרסים. עתידם של ילדים פלסטינים נמחק בגלל רודן נקמן. חייבים לעצור אותו. זה חייב להיפסק. תתבייש לך נתניהו".
למרות שמפיקי פסטיבל קאן השנה אסרו על האורחים להצהיר עמדות פוליטיות על השטיח האדום, פירס מצא פרצה והצטלם עם הסיכה בצילומי הפורטרטים המיוחדים שנעשו עבור האתר.
עוד מישהי שמצאה פרצה, ודי מתוחכמת יש להגיד, הייתה קייט בלנשט שהגיעה בשמלה בגווני ירוק, שחור ו-ורוד בהיר – ועל השטיח האדום, הטוטאל לוק הפך לצבעי דגל פלסטין. היא עצמה לא אישרה וגם לא הכחישה, ונתנה להמונים להחליט בעצמם.
2 צפייה בגלריה
קייט בלנשט פסטיבל קאן
קייט בלנשט פסטיבל קאן
צירוף מקרים? קייט בלנשט בפסטיבל קאן
(צילום: Scott A Garfitt/Invision/AP)
יש לציין שבתחילת הפסטיבל, לורה בלג'מן-כאדר, ששרדה את הטבח במסיבת הטבע בנובה ב-7 באוקטובר, צעדה על השטיח האדום בשמלה צהובה שעליה תמונותיהם של כמה מהחטופים המוחזקים בשבי חמאס ברצועת עזה וסרט שחור עם הכיתוב Bring Them Home.
היא סיפרה כי אנשי הפסטיבל לא אפשרו לה לצעוד על השטיח האדום כמו האורחים האחרים, אך כן התירו לה לעלות לאולם דרך המדרגות המפורסמות ולהצטלם שם. לדבריה, באולם היא זכתה לתמיכה וברכות מאורחים רבים.
2 צפייה בגלריה
לורה בלג'מן כאדר בפסטיבל קאן
לורה בלג'מן כאדר בפסטיבל קאן
לורה בלג'מן כאדר בפסטיבל קאן
(צילום: REUTERS/Stephane Mahe)