טיילור סוויפט זקוקה לשומרי הראש הרבים שמקיפים אותה: דיוויד קרואו (33) שעוקב אחריה כבר כמה חודשים ונעצר בימים האחרונים פעמיים, ניסה אתמול (ד') לפרוץ לדירתה שבניו יורק ונעצר בפעם השלישית, שעות ספורות לאחר שנעצר ושוחרר בגלל אותה עבירה.
יומו של קרואו התחיל בכך שנעצר בפעם השנייה, לאחר שנראה שוב מסתובב ליד דירתה של הכוכבת. הוא הובא לבית המשפט, שם הואשם במעקב בדרגה רביעית והטרדה בדרגה ראשונה ושנייה. לאחר מכן הוא שוחרר, כביכול תחת השגחה ולאחר שהבטיח שלא ינסה ליצור קשר נוסף עם הכוכבת. הבטחות לחוד ומעשים לחוד: פחות משעה לאחר מכן הוא חזר לביתה של סוויפט ונתפס כשניסה להיכנס למכולת האשפה של הבניין.
שכנים שראו אותו התלוננו למשטרה והוא נעצר שוב, כאמור בפעם השלישית בשבוע אחד. אחד מדיירי הבניין סיפר לאתר The New York Post: "ראיתי אותו חופר בפח הזבל ומוציא שמיכות, ואז הוא פשוט הלך והתיישב על הרציף שנמצא ליד. חשבתי לעצמי 'אני לא מאמין שהאיש הזה שוב כאן'. אני פשוט לא רוצה לראות אותו יותר לעולם. אני מקווה שהוא יקבל את העזרה שהוא זקוק לה ושיעזוב את הרחוב הקטן שלנו בשקט".
ממשטרת ניו יורק מסרו לכלי התקשורת: "שוטרים הגיעו למקום בעקבות כמה תלונות על גבר שמתנהג מוזר ובאופן לא יציב. ברגע שהם ראו אותו מטריד כמה מהמתלוננים, הם לקחו אותו למעצר מבלי שהתנגד". עוד נאמר שהאיש שוחרר בפעם הראשונה מכיוון שלא התקבלה נגדו תלונה רשמית או הוכחה על כך שביצע פשע. לאחר שנעצר במקום בפעם השנייה, הואשם בהסגת גבול בדרגה רביעית ובשני סעיפי הטרדה.
מהתביעה נמסר שלמרות שקרואו נעצר לראשונה רק השבוע, בחודשיים האחרונים הוא נצפה באזור ביתה של סוויפט (דירה בשווי 20 מיליון דולר ברחוב פרנקלין, אם תהיתם) כשלושים פעמים. כמה מהדיירים סיפרו שקרואו הפך לדמות קבועה באזור הבניין ונהג לשבת על מפתן דלת הכניסה, לעשן ולספר לעוברים ולשבים שהגיע כדי להיפגש עם סוויפט. הוא גם שלח לה פרחים בשלב מסוים. שומר הבניין מספר שהזהיר אותו לפחות עשר פעמים להתרחק מהמקום, אך ללא הואיל.
סוויפט אגב, לא הייתה בביתה אלא בעיר באפלו, שם שיחקה קבוצתו של בן זוגה טראוויס קלסי. מקום מגוריה של הכוכבת הוא לא סוד, ומעריצים רבים נוהגים להגיע למקום בתקווה לחזות בכוכבת מגיעה או יוצאת מדירתה.
3 צפייה בגלריה
טיילור סוויפט
טיילור סוויפט
טיילור סוויפט
(צילום: Amy Sussman/Getty Images)
עורך הדין הפלילי ג'ייסון גולדמן הסביר שקרואו שוחרר מכיוון שעל מנת להשאירו בכלא, "נדרשת הרשעה חוזרת או הוכחה לשימוש בנשק נגד המתלונן". הוא הוסיף: "יחד עם זאת, מכיוון שהחוקים בעניין כל כך נוקשים, זה רק עניין של זמן עד שיבוצע פשע קטלני". גולדמן דיבר על הצורך בחקיקה אפקטיבית נגד מטרידנים דוגמת קרואו: "אלו בדיוק המקרים שעבורם נועדו החוקים האלו, על מנת שמקרה רבקה שפר לא יחזור על עצמו". שפר הייתה שחקנית בת 21 (כוכבת הסדרה "אחותי סם" ששודרה גם בארץ) שבשנת 1989 נורתה על ידי מעריץ שהגיע לביתה.
המקרה של שפר הוא כמובן לא היחיד: שניים ממקרי הרצח המפורסמים הם של הזמרים ג'ון לנון וסלינה שנרצחו על ידי מעריציהם. בשנת 2016 ניגש מעריץ לזמרת הצעירה כריסטינה גרימי במהלך מפגש מעריצים וירה בה למוות.
קרואו הוא לא הסטוקר הראשון שמטריד את סוויפט – למרבה הצער מדובר בעניין שבשגרה עבורה. בשנה שעברה נעצר אדם נוסף, אשלי ארבור (43) שנכנס לבניין שלה והואשם בהסגת גבול. מאוחר יותר סיפר לתקשורת: "התאכזבתי, אני אוהב אותה. אני רוצה להתחתן איתה. אני רוצה שהיא תהיה העוגן שלי, מישהי שתקרקע אותי. אף פעם לא הייתה מישהי שהצליחה להשאיר אותי על הרגליים". הוא הוסיף: "היא בדיוק כמוני, חוץ מזה שהיא אישה. היא באמת היחידה שמבינה אותי".
בשנת 2020 הודה אדם בשם אריק סוורבריק בכך שעקב אחריה ושלח לה ולחברת התקליטים שלה יותר מארבעים מכתבי איום. הוא הורשע ונשלח לכלא לשלושים חודשים. בשנת 2021 נעצר אדם נוסף שניסה לפרוץ לדירתה ואיים עליה באינטרקום ובשנה שעברה גבר נוסף נעצר כשהגיע לביתה בנאשוויל והתפרע שם.
בשנת 2021 סוויפט אמרה בריאיון למגזין Elle: "החשש שלי מאלימות בחיי גדול. אני תמיד לוקחת איתי תחבושות למקרה פצעי ירי או דקירה. כשיש לך כל כך הרבה סטוקרים שמנסים לפרוץ לבית שלך, את מתחילה להכין את עצמך לדברים רעים".
3 צפייה בגלריה
טיילור סוויפט הופעה בואנוס איירס
טיילור סוויפט הופעה בואנוס איירס
"את מתחילה להכין את עצמך לדברים רעים"
(צילום: Marcelo Endelli/TAS23/Getty Images for TAS Rights Management)
מיותר לציין שהמקרים האלו מחדדים את הצורך של סוויפט וסלבס אחרים בשומרי ראש שמקיפים אותם מכל עבר. גם הארי סטיילס עבר לאחרונה חוויה דומה כשהוטרד על ידי אישה בשם מיירה קאבלהו (35). היא נעצרה ביום שלישי האחרון והואשמה בכך שעקבה אחריו וגרמה לו ל"פגיעה או חרדה קשה", ושמעשיה "פגעו בפעילויותיו השגרתיות".
עוד נטען נגדה ש"הייתה מודעת לכך שמעשיה יעוררו חרדה או בהלה". בניגוד לקרואו ששוחרר מיד, קאבלהו נשארה במעצר ודיון נוסף במקרה שלה ייערך רק ב-20 בפברואר. כנראה שבתי המשפט בלונדון פחות רחמניים כלפי סטוקרים מעורערים.
מקורב לסטיילס סיפר: "הוא מאוד נלחץ. בתחילת החודש הוא היה בחופשה ובילה נהדר, וזה קרה זמן קצר לאחר שחזר. הוא רק רוצה להמשיך הלאה ולחזור לשגרה, אבל זה היה מטריד מאוד" .
כמו סוויפט, גם סטיילס לא זר למקרי סטוקינג מפחידים – לפני כשנתיים מעריצה בשם דיאנה טראזגה אוררו (29) שהורשעה כמה שנים קודם לכן בהטרדה - ניסתה לפרוץ לביתו. בעקבות המקרה, סטיילס שכר שומר לילה לדירתו וגם התקין מנעול ביטחון על דלת חדר השינה שלו.
3 צפייה בגלריה
הארי סטיילס פרסי הבריטס
הארי סטיילס פרסי הבריטס
הארי סטיילס
(צילום: GettyImages)
בסופו של דבר, למרבה הצער, לכוכבים יש סיבה להיות מודאגים. מקרים דומים וחמורים יותר של הטרדות ומעריצים אלימים קיימים מאז ותמיד אבל נראה שאין שום דבר שהסלבס יכולים לעשות מלבד לדאוג לעצמם לאבטחה קפדנית.
רק בשנה שעברה נודע על כמה וכמה מקרים של הטרדות סלבס: מעריץ של טראוויס ברקר נעצר בזמן שחיטט לו בזבל, מעריץ שפרץ לביתו של פיט דיווידסון בשנת 2021 הוגדר בשנה שעברה כ"בלתי-כשיר לעמוד למשפט" ונשלח למעצר במוסד פסיכיאטרי, ושוטרים הוזעקו לביתה של ריהאנה, לאחר שמעריץ הגיע למקום בכוונה להציע לה נישואים.
קלי קלרקסון הוציאה צו הרחקה נגד שני אנשים שהטרידו אותה, בילי אייליש הוציאה צו הרחקה נגד מעריץ שעקב אחריה וקיאנו ריבס הוציא צו נגד אדם שהטריד אותו וטען שהוא קרוב משפחתו של הכוכב. רייצ'ל בילסון הוציאה גם היא צו הרחקה נגד פורץ שניסה לפרוץ לביתה פעמיים ושלח לה הודעות בהן כינה אותה: "מותק" ו"אשתי לעתיד". היא סיפרה: "הוא האמין שאני בהיריון עם הילד שלו. מעולם לא פגשתי אותו ואני גם לא מתכוונת לעשות את זה".
דברה מסינג סיפרה על מקרה מלחיץ: "איש אחד הגיע לבניין ואמר לשומר בכניסה שהזמנתי אותו לבלות את היום איתי ועם בני רומן. הוא דיבר על הבן שלי וזה הפחיד אותי מאוד בגלל שמעולם לא דיברתי איתו", ובאוגוסט שעבר, מעריץ ניסה להתפרץ לבמה באירוע שהנחתה דרו ברימור וצעק לה: "את יודעת מי אני. אני צריך להיפגש איתך בזמן שתהיי בניו יורק". היא עזבה את הבמה במהרה בזמן שהאבטחה תפסה את האיש לפני שעלה לבמה.