11 צפייה בגלריה
המרוץ לדראג קטיה זמולוצ'יקובה טריקסי מאטל אליסיה אדוארד
המרוץ לדראג קטיה זמולוצ'יקובה טריקסי מאטל אליסיה אדוארד
הכי צבעוניות על המסך!
(צילום: Gettyimages)
בשנת 2009 עלתה לאוויר סדרת הריאליטי "המרוץ לדראג של רו פול". התוכנית נחשבה אז לנישתית, לחובבי הז'אנר בלבד, אבל תפסה תאוצה עם השנים, צברה אוהדים והיום - 13 שנה אחרי, מדובר באחד מלהיטי הריאליטי הגדולים ביותר בעולם. כמו שאפשר לשער השתתפו בה לאורך העונות שלל מתמודדים שהביאו איתם הרבה צבע, הומור ומוזיקה ובקיצור - עשו כיף וטוב על הלב.
את הרעיון לתוכנית הגה רופול אנדריי צ'ארלס - איש אשכולות שעושה הכל מהכל: מלבד היותו אחד ממלכות הדראג הידועות בעולם, הוא גם מנחה, שחקן, דוגמן, סופר, וזמר. העונה הראשונה של הריאליטי צולמה עם מינימום תקציב ובאיכות ירודה, אבל הפתיעה כשהפכה להצלחה מסחררת וללהיט הגדול ביותר של ערוץ "לוגו" שבו היא משודרת. התוכנית הפכה לקונצנזוס והגיעה אל לב המיינסטרים, ובכך הציגה לקהל הרחב עולם שלפני כן קרוב לוודאי שכמעט ולא הכיר, אם בכלל. הסדרה ורופול זכו לאורך השנים בשלל פרסים נחשבים, ובראשם פרסי האמי בקטגוריות תוכנית ומנחה הריאליטי.
את הפרק הרביעי של כתבות הריאליטי שלנו נקדיש לכוכבות הענקיות שיצאו מהתוכנית והפכו את עולם התרבות להרבה יותר יפה וססגוני. המלצת המערכת: שימו עליכם את הפיג'מה הכי צבעונית כשברקע המוזיקה הכי מקפיצה ותהנו!

ביאנקה דל ריו: עושה צחוק מהכל - ולפעמים חוצה את הגבול

11 צפייה בגלריה
המרוץ לדראג ביאנקה דל ריאו
המרוץ לדראג ביאנקה דל ריאו
ביאנקה דל ריאו
(צילום: Gettyimages)
נתחיל עם רוי היילוק המוכר יותר בתור זוכת העונה השישית ביאנקה דל ריו.
היילוק בן ה-47 נולד בלואיזיאנה להורים מקובה והונדורס. לאחר שסיים את לימודי התיכון, עבר לניו יורק ועבד כמעצב תחפושות. הוא היה בן 17 בלבד כשזכה בפרס Big Easy Entertainment עבור המופע Snow Queen.
בשנת 1996 החל היילוק להופיע כאמן דראג והשתתף במחזה הראשון שלו - Pageant. מלכת הדראג המצליחה ליסה בומן צפתה בו, זיהתה את הפוטנציאל וליהקה אותו לעבוד במועדון ה"אוז", שם הוא הקים לחיים את דמותה של ביאנקה, וזכה בתואר הבדרן הגיי של השנה בניו אורלינס במשך שלוש שנים רצופות.
ההצלחה של ביאנקה הייתה עצומה - היא נחשבה למלכת המועדונים, הייתה אחת הדמויות האייקוניות בסדרת הרשת Queens of Drag: NYC ואף השתתפה במופע הבידור She's Living for This - אך התהילה האמיתית הגיעה לאחר השתתפותה בעונה השישית של "המרוץ לדראג של רו פול" בשנת 2013. כבר מתחילת העונה היא הפכה לאחת המתחרות החזקות והאהובות ביותר על הקהל, וכאמור - סיימה את העונה עם ניצחון סוחף.
לאחר מכן ביאנקה השכילה למנף את עצמה: היא עשתה הופעות סטנד-אפ, הוציאה ספר ואף הנחתה את סיבוב ההופעות העולמי של מלכות המרוץ. עובדת בונוס: ב-2019 הודיעה ביאנקה כי תגיע לישראל עבור מצעד הגאווה של 2020, אך בעקבות התפרצות נגיף הקורונה נאלצה לדחות את הופעתה מספר פעמים. אל דאגה, בסופו של דבר המופע הענק התקיים בספטמבר 2021, מול 2,500 צופים נלהבים.
ביאנקה ידועה בכך שאין לה גבולות והיא צוחקת על הכל, אבל בשנת 2018 היא הצליחה לעצבן לא מעט אנשים כשבמהלך אחת ההופעות שלה במונטריאול צחקה על בלייר סנט קלייר, אחת המתמודדות שהתחרו איתה בתוכנית. בצעד שנחשב בעיני רבים כחוסר רגישות, החליטה ביאנקה לעשות קטע הומוריסטי שלם על התקיפה המינית שעברה בלייר. "לאורך כל העונה כולן בכו ואז הגיעה בלייר הכלבה וטענה שהיא נאנסה. שמתם לב שהיא לא נאנסה עד שהייתה מועמדת להדחה? זו פאקינג אסטרטגיה... ואם לא נאנסת אז פשוט תזכרי - את מכוערת".
11 צפייה בגלריה
המרוץ לדראג ביאנקה דל ריאו
המרוץ לדראג ביאנקה דל ריאו
הדראג והפה הגדול
(צילום: Gettyimages)
מעריציה של בלייר וגם של ביאנקה עצמה התקשו לעבור בשתיקה על דבריה ופנו לרשתות החברתיות כדי להביע את אכזבתם וכעסם. גם בלייר הגיבה: "בארצות הברית מישהו מותקף מינית כל שתי דקות, אבל אנשים ממשיכים לחשוב שבדיחות על אונס או תקיפה מינית זו קומדיה", צייצה והוסיפה: "זו לא קומדיה! בדיחות כאלו מעודדות את תרבות האונס".
ביאנקה הגיבה לאחר מכן: "לא פקפקתי במאבקים האישיים של אף אחד, אבל לדבר על זה ממש רגע לפני שאת מודחת - זה אסטרטגי. לדעתי. אולי אני פשוט מתגעגעת לימים שבהם להיות דראג היה פשוט כיף ולא אישי".
אגב, למרות שביאנקה אוהבת לדבר על הכל ובלי פילטרים - על משהו אחד היא שומרת מאוד בסוד: חיי האהבה שלה. ואם תהיתם כמה משתלם להיות מלכת דראג מצליחה, בטח תשמחו לדעת שחשבון העובר ושב של ביאנקה עומד על 4 מיליון דולר.

טריקסי מאטל: הפכה את עצמה למותג

11 צפייה בגלריה
המרוץ לדראג טריקסי מאטל
המרוץ לדראג טריקסי מאטל
טריקסי מאטל
(צילום: Gettyimages)
בעונה השביעית של "המרוץ לדראג" זכינו להכיר את טריקסי מאטל, אבל רגע לפני שניתן לה את הכבוד הראוי לה, נעשה היכרות קצרה עם האדם שעומד מאחוריה: בריאן מייקל פירקוס (33).
פירקוס נולד במילווקי וסיפר שאת השם טריקסי מאטל לקח מאביו החורג, שנהג להתעלל בו, ללעוג לו ולקרוא לו טריקסי. את השם מאטל לקח מחברת "מאטל" - היצרנית של ברבי.
לאחר שסיים את לימודי התיכון הוציא פירקוס תואר ראשון באוניברסיטת ויסקונסין-מילווקי, שם נחשף לראשונה לעולם הדראג כשהשתתף במחזמר "מופע האימים של רוקי". הופעת הבכורה שלו כמלכת דראג הייתה בשנת 2008 ו-6 שנים לאחר מכן נבחר להשתתף בעונה השביעית של "המרוץ לדראג".
טריקסי הודחה רביעית, הוחזרה בפרק השמיני ולבסוף הודחה פעם נוספת בפרק העשירי וסיימה במקום השישי. אך דרכה לא הסתיימה שם - הפוטנציאל היה ברור וב-2018 טריקסי הוזמנה להשתתף בעונה השלישית של "המרוץ לדראג: אולסטארס", שם סיימה כמנצחת הגדולה של העונה.
המסע לפסגה של טריקסי נמשך כשמיד לאחר הניצחון, היא כיכבה בסדרת הרשת UNHhhh ביחד עם מתמודדת נוספת מהריאליטי, קטיה זמולוצ'יקובה. השילוב של השתיים היה הצלחה מסחררת ויחד הן המשיכו לתוכנית The Trixie & Katya Show. בנוסף, היא הוציאה מספר אלבומים, הופיעה בקליפ של איגי אזליה ויש לה מופע קומי משלה. היא גם השתתפה בסבב ההופעות של Haters Roast: The Shady Tour יחד עם מלכות דראג נוספות ואיך לא - במאי 2019 הופיעה גם בתל אביב.
11 צפייה בגלריה
המרוץ לדראג קטיה זמולוצ'יקובה
המרוץ לדראג קטיה זמולוצ'יקובה
בסטיז. קטיה וטריקסי
(צילום: Gettyimages)
כמו ביאנקה, גם טריקסי עוררה סערה לא קטנה לאחר שהחליטה לשלב הומור לא ראוי באחת ההופעות שלה וצחקה על נושא העבדות. את הבדיחה השנויה במחלוקת היא כיוונה לעבר הקולגה לאטריס רויאל, עליה אמרה שהיא קטפה את הכותנה במיוחד עבור השמלה שהיא לובשת. כשהקהל מחה, ענתה: "מה קרה? שכחתם להזמין את החברים השחורים שלכם הלילה?". המעריצים כצפוי, הציפו את הטוויטר בתגובות זועמות: "זו אולי הייתה בדיחה אבל לקרוא לאדם שחור 'עבד' זה ממש טיפשי, חסר רגישות וגזעני. זה גם מראה עד כמה את חסרת הבנה".
בשנת 2016 החלה טריקסי לצאת עם המפיק דיוויד סילבר, זוגיות שנמשכת עד היום. השניים שומרים על פרטיותם, אך מדי פעם ניתן להיתקל בפוסט עמוס אהבה של טריקסי כלפיו.
כיום טריקסי היא מותג עצום בפני עצמה עם ליין טיפוח מצליח וצבעוני מאוד, Trixie Cosmetics, אותו השיקה בשנת 2019. "אני רוצה שכשאנשים מתאפרים, הם ירגישו כמו שאני הרגשתי כשהייתי בת חמש. רציתי שהם ירגישו את זה כמבוגרים", אמרה.
מוקדם יותר השנה פורסם כי טריקסי והבסטי קטיה איחדו שוב כוחות, הפעם לטובת ליין מוצרי טיפוח הכולל שישה מוצרים חדשים. אומנם זה לא היה שיתוף הפעולה הראשון שלהן בתחום האיפור אך הפעם הוציאו הבנות ליין חדש המחולק לשתי אפשרויות בחירה - Team Katya ו-Team Trixie. כל אחת מהחבילות כוללת פלטת צלליות בעלת 12 גוונים, שפתון וליפ גלוס. בנוסף מציע הליין החדש מרצ'נדייז נוספים, בהם מראה, חולצת טישרט או תיק. נכון לכתיבת שורות אלה שווי הונה של טריקסי מוערך ב-10 מיליון דולר, על פי נתונים שהתפרסמו באתר Celebrity Net Worth.

קטיה זמולוצ'יקובה: פרשה מהדראג לטובת בריאותה הנפשית

11 צפייה בגלריה
המרוץ לדראג שאנג'לה
המרוץ לדראג שאנג'לה
קטיה זמולוצ'יקובה
(צילום: Gettyimages)
כמובן שאחרי שהזכרנו כל כך הרבה את שמה של זמולוצ'יקובה, שכיכבה בעונה השביעית של הסדרה ובעונה השנייה של עונת האולסטארס, מן הראוי שנקדיש גם לה כמה שורות. בכל זאת, מדובר באושיית דראג צבעונית ומצליחה, שמאחוריה עומד השחקן והקומיקאי בריאן ג'וזף מקקוק. מקקוק נולד במסצ'וסטס וחונך באופן קתולי. לאחר שסיים את לימודי התיכון למד במכללה לאומנות ועיצוב, שם החל להתעניין באומנות הדראג.
בינואר 2018 עלתה קטיה ללייב באינסטגרם והודיעה שהיא פורשת מהתחום לתקופה מסוימת כדי לטפל בעצמה: "אני בסדר, אני לא מתה כי אני רוצה לחיות. אבל כמו כל אדם רגיל, אני צריכה לקחת חופשות".
קטיה הסבירה שאם לא תנקוט בצעדים מסוימים ותתעדף את הטיפול העצמי - היא תעמיד את עצמה בסיכון. "אני מכורה לסמים אבל אני פיכחת היום ואתמול וגם לפני. הייתי חייבת לקחת חופשה כי אני רוצה לשרוד. אני חייבת לקחת חופשה כי אני מותשת, אני עייפה, המוח שלי לא עובד יותר". עוד אמרה שההחלטה לקחת פסק זמן מעולם הדראג הגיעה לאחר שהבינה שלא משלמים לה מספיק ושאין לה זמן לישון.
11 צפייה בגלריה
המרוץ לדראג קטיה זמולוצ'יקובה
המרוץ לדראג קטיה זמולוצ'יקובה
חסרות לה שעות שינה
(צילום: Gettyimages)
חודשיים לאחר הודעת הפרישה, סיפרה קטיה כי החליטה להתאשפז במכון גמילה. היא הודתה שחזרה להשתמש בסמים ואף חשפה שנעצרה על ידי המשטרה. בנוסף לכל זה, בעלי הבית שלה דרשו ממנה לעזוב לאחר שקיבלו תלונות על כך שהיא מפריעה. "לא יכולתי לדעת מה אמיתי ומה לא. סבלתי מהזיות והשפל היה כשמישהו קרוב מאוד כמעט הוציא נגדי צו הרחקה", סיפרה בכאב.
"אני מדברת עם קטיה לפחות פעמיים בשבוע, לפעמים יותר. היא בסדר גמור. היא לוקחת הפסקה, נחה", סיפרה לאחר מכן הקולגה ויולט צ'אקי. "אני חושבת שהמון בנות נמצאות בנקודה שבה הן אומרות שעליהן לדבר פחות ולקחת הפסקה כדי לדאוג לעצמן. אני חושבת שקטיה היא דוגמה טובה לכך".

שאנג'לה לקוויפה וודלי: הסינדרלה של הדראג

11 צפייה בגלריה
המרוץ לדראג שאנג'לה
המרוץ לדראג שאנג'לה
שאנג'לה
(צילום: Gettyimages)
די. ג'יי. פירס הוא האדם שעומד מאחורי דמות הדראג המצליחה שאנג'לה לקוויפה וודלי - מלכת הדראג היחידה שהופיעה ב"מרוץ לדראג של רו פול" שלוש פעמים: בעונה השנייה - אותה סיימה במקום ה-12, בעונה השלישית - בה סיימה במקום ה-6 ובעונת האולסטראס השלישית - אותה סיימה במקום השני.
פירס נולד וגדל בטקסס, בן יחיד לאמא חיילת ששירתה בצבא ארצות הברית, וכתוצאה מכך התגורר אצל משפחות אומנה. הוא היה חלק מצוות המעודדות בלימודי התיכון ונהג להתלבש בדראג לשיעורי אנגלית. מלבד השתתפותו בריאליטי של רופול, שאנג'לה הופיעה במספר פרקים של הסדרות GLEE, "בונז", "קומיוניטי", "מרוששות" ו"המנטליסט". בשנת 2018 הגיעה שאנג'לה לישראל והופיעה במועדון הדופלקס שבתל אביב, אבל עם כל הכבוד לביקור אצלנו, גולת הכותרת המקצועית שלה באותה שנה הייתה כנראה כששיחקה לצידם של ליידי גאגא ובראדלי קופר בסרט "כוכב נולד". בשנת 2022 היא השתתפה בעונה ה-31 של הריאליטי "רוקדים עם כוכבים", אותה סיימה במקום הרביעי.
מעבר לכל זה, שאנג'לה היא גם אשת עסקים מצליחה: היא המייסדת של Say What Entertainment - קבוצת ניהול אירועים וכישרונות בלוס אנג'לס, המקדמת מלכות דראג. בנוסף היא מתחזקת ערוץ יוטיוב מצליח, בו היא משדרת את תוכניתה Living With Shangela - המספקת מבט מדהים, מרגש וקורע מצחוק על חיי היומיום שלה.
מעריצי התוכנית בטח הגיעו עד כאן ותהו איך יכול להיות שלא ציינו את משפטי המחץ שלה, אז הנה כמה בולטים: נתחיל עם המשפט האהוב עלינו,שאנחנו ממליצים לכל הרווקים והרווקות לאמץ: One, two, three, four. I don't wanna whore no more! וההמשך נהדר לא פחות - Five, Six, Seven, Eight. I Am Gonna Get A Date! ולא, אנחנו לא נתרגם את זה לעברית כי זה יהרוס הכל.
11 צפייה בגלריה
המרוץ לדראג שאנג'לה
המרוץ לדראג שאנג'לה
Five, Six, Seven, Eight. I Am Gonna Get A Date
(צילום: Gettyimages)
משפט מחץ נוסף ומוצלח בעל מסר משנה חיים הוא - Jump in the ocean. You won't drown; Silicone floats. בתרגום חופשי - "קפצי לאוקיינוס, את לא תטבעי. סיליקון צף!". המשפט הזה הוגדר כאחת ההברקות הטובות ביותר בתולדות התוכנית, ונאמר על ידי שאנג'לה למלכת הדראג כרמן קררה בעונה השלישית, אז התייחסה לניתוח הפלסטי שכרמן עברה.

ועוד כמה מלכות ומספרים...

חייבים להודות שלא היה פשוט לבחור באילו מלכות דראג להתמקד. בכל זאת, כל אחת ואחת מהמלכות מביאה איתה עולם שלם, לכל אחת סגנון ההומור שלה וכל אחת מהן יותר צבעונית מהשנייה. אז אחרי שבכל זאת בחרנו כמה בולטות, נסיים עם עוד כמה שמות משמעותיים - ופתח לכתבת המשך.
קחו לדוגמה את מלכת הדראג אליסה אדוורדס - כוכבת העונה החמישית של הריאליטי שזכתה באהבת הקהל אך לא בתואר הנחשק. אדוורדס בעלת סטודיו מצליח למחול, מנחת תוכנית הרשת "הסוד של אליסה" והכוכבת הראשית של הסדרה Dancing Queen (נטפליקס) המופקת בין היתר על ידי רופול. לפי נתונים שהתפרסמו בחודש ינואר האחרון - שווי הונה של אדוורדס מוערך ב-3 מיליון דולר.
11 צפייה בגלריה
המרוץ לדראג אליסה אדוורדס
המרוץ לדראג אליסה אדוורדס
אליסה אדוורדס
(צילום: Gettyimages)
עוד מלכה שחייבים להכיר היא בוב דה דראג קווין - שם מאוד מקורי, יש לציין. בוב מלכת הדראג היא הזוכה הגדולה של העונה השמינית של הריאליטי, הוציאה מספר שירים שהפכו ללהיטים בקרב המעריצים, הנחתה לצידה של טריקסי את התוכנית "המופע של טריקסי וקטיה" לאחר שקטיה הודיעה על פרישתה, ובין לבין גם הופיעה פעמיים בתל אביב.
ונסיים עם קצת נתונים שיעזרו להמחיש את הפופולריות הגדולה של הסדרה. בפרק הגמר של העונה ה-13 צפו 722 אלף אמריקנים – נתון הצפייה הגבוה ביותר אי-פעם של תוכנית, ו-15 מדינות ברחבי העולם אימצו את הפורמט ועשו גרסה מקומית משלהן לתחרות. נמתין בסבלנות לגרסה הישראלית - אנחנו בטוחים שמלכות הדראג שלנו יתנו קרב ראוי לכל הכוכבות העולמיות!
11 צפייה בגלריה
המרוץ לדראג בוב דה דראג
המרוץ לדראג בוב דה דראג
בוב דה דראג
(צילום: Gettyimages)