ביולי 2017 התאבד צ'סטר בנינגטון, סולן להקת לינקין פארק. בנינגטון, שהיה בן 41 במותו, הותיר אחריו אישה, טלינדה אן בנטלי, ושישה ילדים משתי נשים שונות. בנינגטון אמר בראיונות לא פעם כי שקל להתאבד, וסיפר כי חבר של אביו התעלל בו מינית כילד. הטראומה מההתעללות לצד הגירושים של הוריו הובילו אותו לדבריו לשימוש בסמים ובאלכוהול, והוא ניהל מאבק ממושך ומתוקשר בהתמכרות אליהם. הוא היה חבר קרוב של כריס קורנל, שהתאבד גם הוא.
כעת, בספר חדש בשם It Starts With One: The Legend and Legacy of Linkin Park - שצפוי לצאת לאור ביום שלישי הקרוב, הסופר ג'ייסון ליפשוץ חוקר לעומק את 20 שנות הקריירה של להקת הרוק - כולל מותו הטרגי של בנינגטון.
בספרו מספר ליפשוץ על החודשים האחרונים בחייו של בנינגטון - והימים שקדמו למותו. באביב 2017, צ'סטר וחברו ללהקה מייק שינודה התראיינו בברלין, והוא סיפר כיצד היה צריך לחפור לעומק כדי להתגבר על הקשיים שלו במהלך יצירת האלבום. "היו מספיק דברים שגרמו לי לרצות לקום וללכת", אמר. כשהמיקרופון הגיע לידיו של שינודה, הוא סיפר על היום שבו בנינגטון התרסק על הבמה במלבורן בשנת 2007. "צ'סטר קפץ מהבמה, הרגל שלו נתפסה, הוא התרסק על הרצפה - ושתי שניות לאחר מכן הוא קפץ כאילו כלום לא קרה. זה פשוט מי שהוא", נזכר.
3 צפייה בגלריה
צ'סטר בנינגטון לינקין פארק
צ'סטר בנינגטון לינקין פארק
חברי להקת לינקין פארק
(צילום: Kevin Winter/Getty Images)
מותו של צ'סטר שבר את הקרובים אליו ביותר - וזה כולל כמובן את חבריו ללהקה. "גלי הלם של אבל והכחשה עדיין מציפים את משפחתנו כשאנחנו מתמודדים עם מה שקרה", אמרו חברי הלהקה בהצהרה משותפת כמה ימים לאחר מותו של הסולן. כעת נחשף שכמה ימים לפני שבנינגטון שלח יד בנפשו, הוא פגש את מייק באולפן ההקלטות והם בילו כמה שעות טובות בשיחות, רעיונות לשירים ותכנון ההופעות הקרובות שלהם. "זה לא היה חריג, זה מה שהם תמיד עשו כשהם היו ביחד", נכתב בספר.
ביום שלפני מותו, בנינגטון היה באריזונה ביחד עם אשתו והילדים. "הוא היה מאושר", סיפרה בנטלי בריאיון שהעניקה בתחילת 2018. "הוא נתן לי נשיקה לשלום, נתן לילדים נשיקה - ולא ראיתי אותו שוב".
3 צפייה בגלריה
צ'סטר בנינגטון טלינדה אן בנטלי
צ'סטר בנינגטון טלינדה אן בנטלי
צ'סטר בנינגטון ואשתו טלינדה אן בנטלי
(צילום: Frazer Harrison/Getty Images for ABC)
בנינגטון היה גלוי תמיד לגבי התמכרותו לסמים, ולדבריה של אשתו הוא היה פיכח כמעט חצי שנה לפני מותו. עם זאת, בחודשים האחרונים לחייו הוא דיבר בפתיחות על הקשיים שהוא חווה בחייו ושיתף כי הדחף לחזור לשתות לא מניח לו. "הוא תיאר מאבק של רגע אחרי רגע בהתמכרות", סיפר חברו הטוב ריאן שאק. לאחר מותו, דו"ח נתיחה ובדיקת רעלים בגוף אישרו כי בגופו הייתה כמות גדולה של אלכוהול בגוף. מאוחר יותר נודע שליד גופתו נמצאו בקבוק ריק של סטלה וחצי כוס עם בירה קורונה. "ידעתי מיד שהמשקה הזה עורר את הבושה הזאת", סיפרה אשתו. "זה עורר אצלו חיים שלמים של מסלולים עצובים ולא בריאים".
לאחר מותו, פוסטים רבים, בלוגים ושרשורי ציוצים ניסו לפרש את השיר One More Light כזעקה לעזרה - שנפלה על אוזניים ערלות. רבים מהראיונות של צ'סטר תיארו את מאבקיו התמידיים בדיכאון ובקשיים שחווה מדי יום.
צ'סטר בנינגטון נולד בפניקס שבאריזונה ב-1976. להקתו לינקין פארק הוקמה ב-1996, ופרצה לתודעה בשנת 2000, יחד עם אלבום הבכורה המצליח שלה "Hybrid Theory".
במצבי מצוקה, יש מי שמקשיב: סה"ר- סיוע והקשבה ברשת - www.sahar.org.il
ער"ן - עזרה ראשונה נפשית - 1201
בשביל החיים - סיוע למשפחות שיקיריהן התאבדו - 03-7487771
3 צפייה בגלריה
צ'סטר בנינגטון
צ'סטר בנינגטון
In The End עדיין השיר האהוב עלינו!
(צילום: Dimitrios Kambouris/Getty Images)