3 צפייה בגלריה
סינדי קרופורד, כריסטי טרלינגטון, נעמי קמפבל ולינדה אוונג'ליסטה על שער מגזין Vogue
סינדי קרופורד, כריסטי טרלינגטון, נעמי קמפבל ולינדה אוונג'ליסטה על שער מגזין Vogue
סינדי קרופורד, כריסטי טרלינגטון, נעמי קמפבל ולינדה אוונג'ליסטה על שער מגזין Vogue
(צילום מסך)
עולם האופנה ראה אינספור דוגמניות שצעדו, הצטלמו, דיגמנו ונעלמו – אבל מעטות השאירו חותם והפכו לכוכבות-על כמו סינדי קרופורד (57), כריסטי טרלינגטון (54), נעמי קמפבל (53) ולינדה אוונג'ליסטה (58). ארבעתן נחשבות לדוגמניות הגדולות והבולטות של שנות ה-90, לא רק טופ מודלז אלא סופר מודלז, שכדוגמתן כבר כמעט ואין היום, אם בכלל.
היום (ו') נחשף שער מגזין Vogue בריטניה של חודש ספטמבר, עבורו קיבץ המגזין את ארבעתן למפגש יפהפה ומעניין במיוחד, לקראת עליית הסרט הדוקומנטרי The Super Models שישודר החל מהחודש הבא ב-Apple TV+ ועוסק בנבכי תעשיית האופנה של שנות השמונים והתשעים. ארבע הכוכבות לקחו חלק בהפקתו וטרלינגטון מסבירה: "למה שלא תהיה לנו שליטה על הסיפור שלנו?".

"אחוות אחיות"

בריאיון המיוחד הן נזכרות בימי התהילה, שחצתה גבולות והייתה שמורה בדרך כלל לכוכבי מוזיקה וקולנוע: "זה היה מטורף, אנחנו לא הביטלס", אומרת אוונג'ליסטה.
קמפבל מספרת: "הייתה שם אחוות אחיות, עם הרבה אכפתיות ונאמנות. כשמישהי עברה משהו לא טוב, האחרות הרימו אותה". אוונג'ליסטה מספרת שבזמן שהייתה נשואה לסוכן הדוגמניות הצרפתי ג'ראלד מארי, היו שמועות על כך שהוא בוגד בה (בהמשך הוא נחשד בתקיפות מיניות של דוגמניות איתן עבד, אך מעולם לא הואשם עקב חוק ההתיישנות). "כריסטי ניסתה להגיד לי, היא סיפרה לי שהן לובשות את הבגדים שלי וכל כך כעסתי עליה". אוונג'ליסטה התגרשה בהמשך ממארי ונזכרת: "חשבתי לעצמי 'אני לינדה. אני מרוויחה כל כך הרבה כסף, אני חושבת שאני יפה, אני יודעת לבשל, אני נהדרת עם הילד שלו, אני נאמנה לו. אין סיכוי שהוא יבגוד בי'. הייתי כל כך טיפשה".
טרלינגטון מודה שהיא לא ממש זוכרת אבל יש לה סיפור אחר דומה – היא תפסה את בן זוגה דאז בוגד בה ובמהלך יום צילומים עם אוונג'ליסטה סיפרה לה בבכי מה קרה. עד סוף היום, שתיהן כבר היו במצב רוח מרומם ושכחו מהצרות.
3 צפייה בגלריה
כריסטי טרלינגטון
כריסטי טרלינגטון
כריסטי טרלינגטון
(צילום: Getty Images)

"אם הרגשתי שמשהו לא בסדר, לא שתקתי"

התהילה לא תמיד הייתה פשוטה עבורן. קמפבל נזכרת שבשנת 2001 צולמה יוצאת ממפגש של מכורים אנונימיים ומספרת: "גרמו לי להתבייש בהחלמה שלי. זה לא שהתביישתי, אבל זה משהו שמדברים עליו כשמוכנים". היא תבעה את המגזין וניצחה – מה שיצר תקדים בעיתונות הבריטית לגבי נושאים שאסור לפרסם.
הכוכבות מדברות גם על ההתמודדות עם הטרדות ותקיפות מיניות בתעשייה. טרלינגטון מספרת שלמרבה המזל, לא נתקלה במשהו כזה בעצמה: "אולי בגלל שהקריירה שלי זכתה להצלחה מהירה, קיבלתי יותר תשומת לב אז לא היו יכולים לעשות לי דברים כאלה. אבל אני לא חושבת שזה רק זה, עבריינים הם עבריינים".
גם קרופורד מספרת שלא הוטרדה ומייחסת זאת לעובדה שבקושי הסתובבה באירועים של התעשייה: "היו מזמינים אותי למסיבה על יאכטה של מישהו והייתי חושבת לעצמי, מה לובשים לכזה אירוע? באיזה מזלג משתמשים? אז פשוט לא הלכתי וכן, יכול להיות שפספסתי הזדמנויות נהדרות אבל כנראה שגם נחלצתי מכמה תקריות פחות נהדרות".
קמפבל מצידה, התגוררה בצעירותה בפריז עם מעצב האופנה המצליח אזאדין אלאיה (שהלך לעולמו ב-2017), אשר היה עבורה דמות אב ודאג שלא יאונה לה כל רע: "הוא הגן עליי", היא אומרת ומספרת שפעם אחת מישהו נהג בה שלא כשורה וכשסיפרה על כך לאליה, הוא עשה שיחת טלפון – וזו הייתה הפעם האחרונה שהאיש הטריד אותה. היא מוסיפה: "חוץ מזה אני מגיעה ממשפחה של נשים ג'מאייקניות שחורות. אם הרגשתי שמשהו לא בסדר, אמרתי את זה, לא שתקתי".
3 צפייה בגלריה
נעמי קמפבל תצוגת אופנה פארל וויליאמס לואי ויטון
נעמי קמפבל תצוגת אופנה פארל וויליאמס לואי ויטון
נעמי קמפבל
(צילום: Victor Boyko\GettyImages)

"מה הבעיה לעמוד בתור?"

הן מדברות גם על היחס של ילדיהן לתהילה ולפרסום שלהן. כריסטי מספרת שלדעתה הדוקו יסבך אותה עם ילדיה: "הם בטח יגידו לי 'מה זאת אומרת אסור לי ללכת לפה או לשם? כשאת היית בת 16 יצאת עד ארבע בבוקר!'".
אוונג'ליסטה מספרת שניסתה לגדל את בנה אוגי הרחק מאור הזרקורים וללא הטבות מיוחדות: "כשאנחנו הולכים למשחקי ספורט, אנחנו יושבים עם המעריצים בשורה האחרונה. רציתי שתהיה לו ילדות רגילה. אבל לפעמים הוא שואל 'את חושבת שאם הם יזהו אותך נצטרך לעמוד בתור?'. אני עונה לו, 'מה הבעיה בלעמוד בתור?' אני עומדת בתור. אני לא רוצה ילד מפונק".
ילדיה של קמפבל צעירים – הבכורה נולדה לפני כשנתיים ותינוק נוסף התווסף למשפחתן ממש לאחרונה. קמפבל מספרת על הנסיעות ברחבי העולם עם בתה הבכורה: "היא כבר הייתה באפריקה ובמזרח התיכון. זה לא פשוט ודורש הרבה ארגון".
הן כבר בשנות החמישים לחייהן, ואוונג'ליסטה מצהירה שהיא לא מוטרדת מהגיל: "לא מפריע לי ומעולם לא היה אכפת לי להתבגר. הגיל לוקח אותנו לאן שאנחנו רוצות להיות, ועבורי זה לחיות חיים ארוכים. אני רוצה קמטים – אבל עושה בוטוקס במצח כי אני צבועה. אבל אני רוצה להזדקן, אני רוצה לראות את הבן שלי הופך לגבר נהדר. אני פשוט רוצה להישאר בסביבה".