טייסת בחיל האוויר האמריקני הוסיפה לעצמה טייטל נוסף ונוצץ: מדיסון מארש (22) זכתה בתואר "מיס אמריקה 2024", אחרי שייצגה את מדינת קולורדו בטקס שנערך אתמול (א'), באורלנדו, פלורידה.
השתתפותה של מארש בתחרות היא היסטורית, שכן זו הפעם הראשונה שחיילת פעילה בצבא האמריקני הגיעה לשלב הזה. במידה והיא לא תוכל למלא את חובותיה כמיס אמריקה, מיס טקסס אלי ברו תמלא את מקומה.
3 צפייה בגלריה
מדיסון מארש מיס אמריקה 2024
מדיסון מארש מיס אמריקה 2024
הטייסת הכי יפה בארה"ב. מדיסון מארש זכתה בתואר מיס אמריקה 2024
(צילום מסך)
את התחרות, שנערכה במשך שלושה ימים, התחילו 51 מתמודדות: 50 נשים שייצגו את מדינות ארה"ב ואחת נוספת שייצגה את מחוז קולומביה. האירוע אמש היה החלק האחרון, שאליו הגיעו 11 מתמודדות סופיות שלקחו חלק בארבעה שלבים: צעידה על מסלול, דיון בנושאים אקטואליים, תצוגת שמלות ערב ותחרות כישרונות.
מארש הודתה שהיא לא יודעת לשיר או לרקוד אבל ניצלה את האפשרות לעשות מונולוג, שבמהלכו סיפרה על טיסת הסולו הראשונה שעשתה בגיל 16. "ניסיתי לרגש את הקהל ולגרום להם להרגיש שהם בתוך תא הטייס ביחד איתי", סיפרה לאחר מכן.
3 צפייה בגלריה
מדיסון מארש מיס אמריקה 2024
מדיסון מארש מיס אמריקה 2024
"ניסיתי לגרום לקהל להרגיש שהם בתוך תא הטייס ביחד איתי"
(צילום מסך)
בשלב של הדיון, מארש סיפרה על אמה שהלכה לעולמה אחרי שחלתה בסרטן הלבלב, ועל הארגון ללא מטרות רווח שהקימה לאחר מכן עם משפחתה במטרה לגייס כספים לחקר המחלה. בשלב הסופי, אליו הגיעו חמש מתמודדות, הן נשאלו על מטרותיהן במידה וייזכו, ומארש אמרה ששירותה הצבאי מסמל את המחויבות והתשוקה שלה ללמידה והנהגה.
הרזומה של מארש מרשים במיוחד, היא למדה באקדמית חיל האוויר האמריקני באוניברסיטת הארוורד ובשנה שעברה החלה לכהן כקצינה בחיל. את דרכה בתחרויות יופי היא התחילה לפני שלוש שנים, תוך כדי השנה הראשונה ללימודיה באקדמיה, כפעילות נוספת מחוץ ללימודים. היא גם הסבירה שהיא פשוט נהנית מזה: "בת הדוד שלי השתתפה בתחרויות כאלו במשך הרבה זמן, ומה שאני אוהבת בהן זה השירות למען הקהילה והפוקוס על דיבור בפני קהל".
3 צפייה בגלריה
מדיסון מארש מיס אמריקה 2024
מדיסון מארש מיס אמריקה 2024
"אוהבת את השירות למען הקהילה והפוקוס על דיבור בפני קהל"
(צילום מסך)
לאלו שטוענים שתחרויות מהסוג הזה הן מיותרות ומחפיצות נשים, מארש עונה: "ארגון מיס אמריקה שכעת אני חלק ממנו, שם דגש על הדרך שבה את יכולה לסייע לחברה על ידי ההשפעה החברתית שלך, רזומה מכובד והיכולת שלך לדבר בפני קהל, כדי לוודא שתוכלי להתחבר לאנשים ושתהיי חזקה מספיק כדי להוביל אחרים בדרכים שלא בהכרח קשורים אלייך". היא הוסיפה: "התחרויות האלה משתנות ואחד השינויים האלו הוא הוא החשיבות של כושר עבור נשים. עבורי זה נהדר כי אני חייבת להישאר בכושר ולהתאמן עבור הצבא, ככה שזה מתאים לאימונים לקראת התחרות".
היא גם סיפרה שחשוב לה לדבר עם נערות ונשים צעירות על תפקידה כטייסת ושירותה הצבאי, והיא רואה בכך הזדמנות להפריך סטראוטיפים לגבי נשות צבא: "זו חוויה נהדרת, לשלב בין שני חלקים בחיי שאני אוהבת ולהראות לאחרים שאת לא חייבת להגביל את עצמך. הצבא מאפשר לך להוביל בדרך שבה את רוצה להוביל, במדים ובלעדיהם. אני חושבת שתחרויות יופי, ובמיוחד הזכייה שלי בתואר מיס קולורדו, הוכיחו את זה ויעזרו לאחרים להרגיש בנוח בזמן שיבינו את מה שחשוב להם".
נציג מחוז מדינת ארקנסו, שם גדלה מארש, צייץ את איחוליו: "היה לי העונג לראות את מדיסון מתבגרת לאורך השנים ואין גאה ממני על הישגיה. הכוח והסיפור יוצאי הדופן שלה יהוו השראה לנשים צעירות ברחבי אמריקה".