2 צפייה בגלריה
נטלי פורטמן
נטלי פורטמן
נטלי פורטמן
(צילום: Gettyimages)
"לכל המשפחות שהיה לי המזל לפגוש", פתחה הכוכבת ההוליוודית נטלי פורטמן את דבריה בווידיאו שפורסם בעמוד האינסטגרם הרשמי שפועל למען החזרת החטופים - Bring Home Now. "נחרדתי ממה שאתם והמשפחות שלכם נאלצתם לעבור, ממה שאתם עדיין עוברים. אני מצטרפת אליכם בקריאה לקהילה הבינלאומית לשים קץ לאסון ההומניטרי ולהגן על הגברים, הילדים, הקשישים וכל שאר האנשים החפים מפשע שסובלים כרגע".
פורטמן המשיכה: "אני איתכם, בוכה איתכם. אתם במחשבות שלי ואני מצטרפת אליכם בבכי הזה ובקריאה להחזיר אותם הביתה עכשיו".
כאמור, הסרטון של פורטמן עלה בעמוד האינסטגרם הפועל למען השבת החטופים, וליד הווידיאו נכתב: "נשים נרצחו ונאנסו. אחרים נחטפו מבתיהם לעיני ילדיהם. ארגוני נשים הזניחו את תפקידם והפקירו את בני הערובה בעזה. חייבים לנקוט עמדה עכשיו.
"עדויות על תקיפות מיניות, אימהות שנפרדו מילדיהן הקטנים שנחטפו לעזה, נשים המתמודדות עם מחלות מורכבות ובמצבים מסכני חיים, אלו רק חלק מהממצאים שהוצגו היום (ב') בדו"ח הרפואי של מטה המשפחות. הדו"ח מדגיש את הסכנות המשמעותיות העומדות בפני קרוב ל-100 חטופות שנמצאות כיום בעזה.. הפשעים המיניים הנתעבים שבוצעו נגד נשים ישראליות ב-7 באוקטובר על ידי חמאס הם פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות".
בסוף הפוסט צירפו מהעמותה קריאה לכלל הציבור ליצור קשר עם סימה בהאוס, המנכ"לית של UN Women ופרסמו את כתובת המייל שלה. "הרחיקו עצמכם מהפשעים האלה - אתם מחויבים לשמור על זכויות נשים ללא הבדל דת, גזע ומין".
מאז פרצה המלחמה פורטמן ניצלה את כוחה ההוליוודי מספר פעמים כדי להביע את תמיכתה במדינה ישראל - פעולה די מפתיעה בהתחשב בהיסטורית ההשמצות ארוכת השנים של השחקנית האמריקנית-ישראלית. "הלב שלי מרוסק על האנשים בישראל. ילדים, נשים ומבוגרים נרצחו ונחטפו מהבתים שלהם. אני מבועתת מההתנהגות הברברית הזו וליבי פועם באהבה ובתפילה עבור כל המשפחות שנפגעו", כתבה ביום השני למלחמה.
כשבוע לאחר מכן פנתה שוב לרשתות החברתיות כדי לגייס תרומות לילדי העוטף ופרסמה את תנועת דרור ישראל - תנועה חברתית, חינוכית ושיתופית, המעניקה תמיכה וסיוע לילדי העוטף שנמצאים תחת אש ולילדים של צוותי החירום, שהוריהם עובדים בימים אלה כדי לטפל בפצועים - בזמן שהילדים ללא מסגרות. לצד ההסבר על העמותה, פורטמן צירפה קישור לתרומות.
שעות ספורות לאחר מכן פרסמה סטורי נוסף הקורא לשחרור החטופים הישראלים שנמצאים בעזה ודרישה לסיוע מארגון הצלב האדום: "אנו, החתומים מטה, מביעים את דאגתנו בנוגע לזוועות הנוכחיות שמבצעים חמאס וארגוני טרור נוספים בישראל".
2 צפייה בגלריה
בוכה עם האזרחים
בוכה עם האזרחים
בוכה עם האזרחים
(צילום: gettyimages)