4 צפייה בגלריה
התוקפים באו על עונשם. ליידי גאגא ואחד מכלביה
התוקפים באו על עונשם. ליידי גאגא ואחד מכלביה
התוקפים באו על עונשם. ליידי גאגא ואחד מכלביה
(צילום: אינסטגרם)
ליידי גאגא יכולה לנשום לרווחה: ג'יימס הווארד ג'קסון (20), האיש שירה בדוגווקר שלה וחטף את כלביה, נידון אתמול (ב') ל-21 שנות מאסר. הוא לא כפר באשמה וחתם על עסקת טיעון בה נאמר: "ההסכם מוצא את מר ג'קסון אשם בביצוע מעשה פשע אלים וקר לב, ומספק צדק לקורבן".
המקרה אירע לפני קרוב לשנתיים, ב-24 בפברואר 2021. לפי כתב התביעה, ג'קסון ושני אנשים נוספים נסעו ברחובות הוליווד במטרה לאתר ולחטוף כלבים גזעיים. למזלו הרע של ראיין פישר (31), הדוגווקר של הכוכבת, הם נתקלו בו בזמן שטייל עם 3 כלביה: אסיה, קוג'י וגוסטאב.
השלושה תקפו את פישר וירו בו, הצליחו לקחת שניים מהכלבים וברחו מהמקום. מצלמת אבטחה שהייתה במקום תיעדה את פישר זועק לעזרה וצועק: "אלוהים, ירו בי, תעזרו לי" ו"אני מדמם מהחזה שלי".
פישר נלקח לבית החולים ואושפז. מאוחר יותר סיפר שהוא מתאושש אך שאיבד חלק מהריאה שלו כתוצאה מהירי. הכוכבת הנסערת ששהתה באותו זמן ברומא הודיעה שתשלם חצי מיליון דולר לכל מי שיסייע להשיב לה את הכלבים – והבטיחה שלא לשאול שאלות. כמו כן היא שילמה את החשבונות הרפואיים של פישר.
4 צפייה בגלריה
ריאן פישר, הדוגווקר של ליידי גאגא
ריאן פישר, הדוגווקר של ליידי גאגא
ריאן פישר, הדוגווקר של ליידי גאגא
(צילום: אינסטגרם)
יומיים לאחר השוד, הכלבים הושבו על ידי אישה שסיפרה שמצאה אותם קשורים וביקשה לקבל את הפרס שהבטיחה הכוכבת. לצערה - ההבטחה של גאגא לא לשאול שאלות לא עמדה במבחן המציאות והאישה נעצרה באשמת אחזקת רכוש גנוב. כמו כן נעצר אביו של אחד התוקפים. סך הכל נעצרו חמישה אנשים בגין מעורבותם באירוע.
לאחר החקירה, המשטרה הגיעה למסקנה שהתוקפים לא סימנו את גאגא מראש כמטרה, ושהשוד והתקיפה היו רנדומליים: התוקפים היו מעוניינים בכלבים גזעיים ויוקרתיים על מנת שיוכלו למכור אותם, וכלביה של גאגא – מסוג בולדוג צרפתי, ענו על ההגדרה.
ג'קסון ישב בכלא בזמן שהמתין למשפטו ובחודש אפריל האחרון יצא לחופשי – אך כעבור 4 חודשים התברר ששחרורו נעשה בטעות והוא הוחזר למאסר. שותפיו לפשע נעצרו גם הם: ג'יילין קישון ווייט (20) נידון בחודש אוגוסט האחרון ל-4 שנות מאסר והתוקף השלישי, הארולד ווייט, עדיין ממתין למשפטו שייערך בשנה הבאה.
4 צפייה בגלריה
ליידי גאגא
ליידי גאגא
חמישה אנשים נעצרו בחשד למעורבותם בתקיפה ובחטיפה
(צילום: אינסטגרם)
לאחר מתן גזר הדין, כתב פישר בחשבון האינסטגרם שלו: "קשה להאמין שחלפו כמעט שנתיים מאז שלקחתי את אסיה, קוג'י וגוסטאב לטיול ערב, כשברגע אחד מצאתי את עצמי נלחם בכל כוחי להגן על הכלבים מפני גניבה. אבל זה לא היה מספיק, היכו אותי, חנקו אותי, ירו בי והשאירו אותי על המדרכה מדמם ונלחם על חיי. וקוג'י וגוסטב נלקחו.
"במובן מסוים, אני מרגיש שכל מה שהתרחש לאחר מכן קרה למישהו אחר: הריאות המרוסקות שלי שהצריכו ניתוח והסרה חלקית שלהן, פיזיותרפיה שאני עדיין במהלכה ושיקום התחושה בכתף, בחזה ובידיים שלי, הסערה התקשורתית שגרמה לי לחשוש אפילו לחזור לביתי או לצאת לרחוב, אובדן הקריירה שלי, חברויות, האני העצמי, חסכונות ושיטוטים ברחבי הארץ ללא מטרה, בזמן שנכנסתי לחובות, שקלתי התאבדות והתקשיתי ועדיין מתקשה עם הזהות שלי וכיצד להמשיך אחרי אירוע משנה חיים שכזה".
במכתבו הארוך, פישר פונה לג'קסון וכותב לו: "לפעמים אני מרגיש כאילו אני עדיין על המדרכה ההיא. אני בטוח שזה קורה גם לך, מר ג'קסון, שאתה מרגיש שלפעמים אתה שם גם. ירית בי ונטשת אותי למות, והחיים של שנינו השתנו לנצח".
פישר כותב שנדרשו שעות רבות של טיפול כדי שיוכל להחלים מהטראומה, להעריך באופן מלא את אלו שהיו לצידו בשעות הקשות ולסלוח לחברים שנטשו אותו. הוא גם אומר שהוא סולח לג'קסון: "זה משהו שאני עדיין עובד עליו, אבל אני סולח לך ולכל מי שהיה מעורב בהתקפה. שיניתם את חיי לחלוטין ואני יודע שלא אוכל להתקדם הלאה באופן מלא עד שאגיד לך את המילים האלו".
הוא מוסיף: "אני גם רוצה להודות לך על כך שלא הרגתם או פגעתם בכלבים. הם הוחזרו בשלום לאמא שלהם. אני לא חושב שהייתי יכול לחיות עם עצמי אם היו מתים".
4 צפייה בגלריה
ליידי גאגא
ליידי גאגא
ליידי גאגא
(צילום: Splashnews)