8 צפייה בגלריה
קניה ווסט
קניה ווסט
כולם מתעלמים ממנו. קניה ווסט
(צילום: GettyImages)
ימים עמוסים עברו על קניה ווסט בגזרת המדיה החברתית. הכוכב ידוע בכך שהוא נותן דרור למחשבותיו ולא נוהג לסנן אותן, וכך בימים האחרונים המקלדת שלו עבדה שעות נוספות ברצף של סטטוסים ופוסטים שפרסם באינסטגרם (ואת רובם כבר מחק), שבהם תקף והשמיץ בין היתר את גרושתו קים קרדשיאן, אמה קריס ג'נר ושותפיו העסקיים.
נתחיל מהשורה התחתונה: ווסט מרגיש שקוף. הוא מבטא את ההרגשה הזו באחד הפוסטים שכן ניתן למצוא עדיין בחשבון שלו, ובו כתב: "גאפ עורכים ישיבות בלעדיי. אדידס מוציאים נעליים ישנות וצובעים את הנעליים שלי כאילו שאני מת. לא שואלים לדעתי לגבי היכן הילדים שלי ילמדו. תקראו לי איך שתרצו, אם אתם לא מבינים למה לא אכנע בכל הנוגע לעסקים שלי, למותגים שלי ולילדים שלי – אז אתם אלו שמשוגעים".
שרשרת הפוסטים הארוכה (וכשאנחנו אומרים ארוכה – זה בלשון המעטה) החלה בסוף השבוע, כשווסט שיתף תכתובות בינו ובין אשתו לשעבר אשר עוסקות בשאלה היכן ילדיהם ילמדו. לטענתו של ווסט, קרדשיאן התעלמה לחלוטין מרצונותיו: היא החליטה לשלוח את הארבעה, נורת' (9), שיקגו (4), סיינט (6) וסאלם (3), למוסד חינוכי פרטי בלוס אנג'לס, בעוד שווסט דרש שהם ילמדו ב"אקדמיית דונדה" שהוא הקים בשנה שעברה, בית ספר נוצרי המוגדר כמקום שבו "מתאפשר לתלמידים לטפח את אמונתם ואת השתייכותם לחברה על ידי פעילויות יום-יומיות של סגידה והילולה".
ווסט עוקץ בהודעות את הכוכבת ומודיע לה שרשת הסטרימינג "הולו" (בה משודרת סדרת הריאליטי "משפחת קרדשיאן") היא לא זו שתקבע איפה ילדיהם ילמדו ומוסיף: "אני לא המשוגע כאן. אני לא אפסיק עד שתהיה לי מילה בנוגע לילדיי, לא משנה מה אאלץ לעשות מבחינה משפטית". בתכתובת שווסט פרסם, קים עונה לו: "אולי תפסיק?" והוא משיב: "לא, אנחנו צריכים להיפגש ולדבר. את לא זו שמחליטה היכן הילדים ילמדו. למה שאת תחליטי? כי את חצי לבנה?" בצילום מסך אחר ששיתף מהתכתובות ביניהם, הוא כתב: "כולם גרים בלוס אנג'לס עבור הצ'ק, לאף אחד לא אכפת מהחינוך של ילדיהם".
8 צפייה בגלריה
קניה ווסט קים קרדשיאן ילדים קולורדו
קניה ווסט קים קרדשיאן ילדים קולורדו
דורש להחליט לגבי החינוך של ילדיו
(צילום: אינסטגרם)
למרות התסכול שווסט מביע, נראה שהוא גם מוצא את ההנאה שבשיתוף ההתכתבויות האלו, מכיוון שצירף לאחת מהן אימוג'י של פופקורן ועל צילומי מסך אחרים כתב: "בואו נראה אם מארק (צוקרברג; ע.ד) יחסום אותי שוב". בפוסט אחר הוא מזכיר לקרדשיאן: "אני האבא של הילדים", וכתב לצדו: "דמיינו לעצמכם שלא שואלים אתכם איפה ילדיכם ילמדו".
ווסט גם כותב לקרדשיאן: "אתם לא תחליטו לגבי הילדים השחורים שלי. הם לא יצטלמו לפלייבוי ויעשו קלטות סקס". מי שעוקב אחרי קורותיהן של בנות קרדשיאן-ג'נר ודאי זוכר שקרדשיאן התפרסמה בזכות קלטת הסקס שלה ב-2007, אותה שנה בה הצטלמה למגזין פלייבוי כמו שעשתה אחותה קיילי בשנת 2019.
ווסט גם חולק וידוי אישי ומפתיע: "הפורנו הרס את המשפחה שלי, אני מתמודד עם ההתמכרות לזה ואינסטגרם מעודד את זה. אני לא אתן לזה לקרות לנורת' ולשיקגו".
8 צפייה בגלריה
קים קרדשיאן קניה ווסט נורת' שיקאגו סיינט פסאלם
קים קרדשיאן קניה ווסט נורת' שיקאגו סיינט פסאלם
"הילדים שלי לא יצטלמו לפלייבוי ויעשו קלטות סקס"
(צילום: אינסטגרם)
עוד כתב ווסט: "כל מי שחושב שאני משתגע רק בגלל שאני מביע את אמת שלא ניתן להתווכח איתה, הוא עיוור. תשתקו ותדאגו לגבי הילדים שלכם. אני מתמודד כאן עם מלחמות, שליטה ברמה הכי קיצונית שיש ואפלייה. מנצח חייב להפנות את גבו לקהל על מנת לנצח על התזמורת... אני צודק. אני מכיר נשים שמוכרות את עצמן וחושבות שהדרך שבה מציגים את הבנות היא לא ראויה".
ואחרי כל הדברים האלו – שכאמור, נמחקו זמן קצר לאחר פרסומם, ווסט עדכן את עוקביו שיש סיבה לאופטימיות: "הייתה לי כרגע פגישה טובה עם קים לגבי בית הספר", כתב, אך לא פירט מה היו מסקנות השיחה ביניהם. סביר להניח שעוד נשמע ממנו עדכונים בנושא.
ההתפרצות של ווסט לא מפתיעה, שכן מדובר בעניין שבשגרה עבורו – מדי כמה שבועות הוא יוצא בהצהרות אגרסיביות ומטרידות שמכוונת לרוב כלפי קים ומשפחתה, אשר נמחקות זמן קצר לאחר פרסומן. ווסט נוהג להאשים את קים פעם אחר פעם בכך שהיא מרחיקה אותו מילדיהם, לא מאפשרת לו לראות אותם ומתעלמת מרצונותיו ודעותיו לגבי אופן חינוכם: "לא מתחשבים ברצונות של האבות, אין כזה דבר משמורת משותפת של 50-50. תמיד נוטים לצד האמא", אמר פעם.
8 צפייה בגלריה
פרויקט מבזבזים כסף
פרויקט מבזבזים כסף
יש סיבה לאופטימיות?
(צילום: Gettyimages)

קריס מתחננת לשקט, ווסט ממשיך לתקוף

רגע, לא סיימנו. קריס ג'נר, אמה של קרדשיאן, קיבלה גם היא פוקוס לא רצוי מצידו של חתנה לשעבר – ששיתף בקשה ששלחה לו באמצעות בתה: "זה מאמא שלי", כתבה לו קרדשיאן והוסיפה את דבריה של ג'נר: "תגידי לו שיפסיק לדבר עליי. אני כמעט בת 67, אני לא תמיד מרגישה טוב וזה מאוד מלחיץ אותי".
לצערה של ג'נר, ווסט לא התרשם מהבקשה ולא רק ששיתף את תחינותיה אלא שבפוסט אחר הוא כתב לויקטוריה וילרואל, העוזרת האישית לשעבר של קנדל ג'נר: "אל תתני לקריס להכריח אותך להצטלם לפלייבוי כמו שגרמה לקים ולקיילי לעשות. הוליווד היא בית בושת גדול".
8 צפייה בגלריה
נמצאת בסטרס תמידי בגלל קניה
נמצאת בסטרס תמידי בגלל קניה
נמצאת בסטרס תמידי בגלל קניה
(קרדיט: Gettyimages)
מקורב לג'נר סיפר לאתר Hollywood Life שהיא מאוד מוטרדת ופגועה מדבריו של ווסט: "קריס לא עשתה דבר מלבד לנסות לעזור לו ולפייס בינו ובין קים. היא מאוד נפגעה מהדברים שאמר עליה. היא תמיד עושה הכל כדי להגן על משפחתה, אבל היא יודעת שאם היא תגיב לו, הוא רק יחמיר את המצב וזה הדבר האחרון שהיא מעוניינת בו".
מקורב אחר הוסיף: "היא מוטרדת מכך שלא רק שהוא מביך את קים ואת עצמו, אלא שהוא מערב גם את הילדים שלו וזה לא מקובל עליה. היא יודעת שהוא אוהב אותם אבל זו לא הדרך שבה הוא צריך להראות את זה. אם יש לו משהו להגיד, עליו לעשות זאת באופן פרטי. נמאס לה מההתקפות הפומביות שלו. היא קיוותה שהוא וקים יוכלו לפתוח דף חדש, אבל כעת היא לא חושבת שהוא אי פעם ישתנה".
8 צפייה בגלריה
"היא לא חושבת שהוא ישתנה אי פעם"
"היא לא חושבת שהוא ישתנה אי פעם"
"היא לא חושבת שהוא ישתנה אי פעם"
(צילום: gettyimages)

ווסט לא משחרר מפיט דייווידסון כל כך מהר

ווסט לא מסתפק בהתקפת קרדשיאן וג'נר - כל מי שאי פעם היה קשור למשפחה צריך לחשוש, כך לומד כעת על בשרו פיט דייוידסון, בן זוגה לשעבר של קרדשיאן.
אם דייוידסון קיווה שבעקבות הפרידה שלו מהכוכבת, ווסט יניח לו סוף סוף לנפשו – הוא כנראה מבין כעת שהטינה של הראפר כלפיו תימשך עוד זמן רב. "תשאלו את פיט איך הוא מסתדר עם הקעקועים של הילדים שלי במרכז הטראומה", לעג לו ווסט, בהתייחסו לדיווחים על כך שהקומיקאי נאלץ ללכת לטיפול בטראומה בגלל החרדות שפיתח לאחר שווסט תקף והשמיץ אותו ברשתות החברתיות, ובין היתר שר על כך שיכה אותו ופירסם סרטון אנימציה שבו הוא חוטף וקובר את דייוידסון.
לאחר שמחק את רוב הפוסטים המדוברים, ווסט חזר בימים האחרונים להציף את החשבון שלו ופרסם בין היתר הבהרות לגבי פוסטים קודמים שעשה ולגבי הצהרות מזויפות שמסתובבות ברשת ונושאות את שמו, כמו זו שבה טען לכאורה שקים משלשלת הרבה: "לא כתבתי את זה. מישהו העתיק את סגנון הכתיבה שלי, וזה לא מצחיק". הוא גם הבהיר שפוסט אחר שבו נכתב שהוא לא חושב שהסדרה "חברים" מצחיקה – לא הגיע ממנו, למרות שאת זה הוא מצא משעשע יותר, וניצל את ההזדמנות לעקוץ שוב את דייוידסון (אותו הוא מכנה סקיט): "אני אוהב אנשים מצחיקים וזו הסיבה שאני וסקיט לא היינו יכולים להיות חברים".
בניגוד לסלידתו מדייוידסון, את בני זוגן של האחיות של קרדשיאן ווסט דווקא מעריך יותר. באחד הפוסטים הוא רשם את שמותיהם הפרטיים של טריסטן תומפסון (בן זוגה לשעבר של קלואי קרדשיאן ואבי שני ילדיה), טראוויס סקוט (בן זוגה של קיילי ג'נר ואבי שני ילדיה) וסקוט דיסיק (בן זוגה לשעבר של קורטני קרדשיאן ואבי שלושת ילדיה), כינה אותם "תורמי הזרע" וכתב להם: "אנחנו בסיפור הזה ביחד". בפוסט אחר כתב: "אלו האחים שלי, אבל אני היחיד שאי פעם התנגד לקריס. בואו תילחמו בי, אני אוהב את הכאב".
8 צפייה בגלריה
קים קרדשיאן פיט דיווידסון
קים קרדשיאן פיט דיווידסון
ווסט לא מניח לו. פיט דייוידסון וקים קרדשיאן
(צילום: Gettyimage)

גם אדידס על הכוונת

מי שייכנס כעת לחשבון האינסטגרם של ווסט, ימצא בו אינספור תמונות של העובדים הבכירים של המותג אדידס, אותם ווסט תוקף על כך שכביכול לקחו ממנו את השליטה על מותג הנעליים שלו, גנבו את העיצובים שלו והעתיקו אותם.
בין היתר הוא כתב: "אני לא אירגע. יעלה לכם מיליארדים לשמור עליי ויעלה לכם מיליארדים לגרום לי ללכת. אדידס, גנבתם ממני את העיצובים שלי, בין היתר. אני נותן לכם עד יום שלישי. זה נגמר עכשיו, אני אהפוך את המצב לבלתי נסבל ואני מבטיח לכם שעד עכשיו הייתי נחמד. אני יודע הכל, על הנעליים המזויפות שמכרתם מאחורי גבי בסין... הכל".
בפוסט אחר הוא כתב: "אני מבטיח לכם שתיאלצו לעבור למקום אחר עד שאני אסיים איתכם משפטית". ווסט השמיץ את העובדים ואף פרסם שער מזויף של עיתון "ניו יורק טיימס" אשר מודיע על מותו של מנכ"ל החברה הנוכחי קספר רורסטד (אשר הודיע לאחרונה שיעזוב את תפקידו בשנה הבאה) – אך אינסטגרם הסירה את הפוסטים האלה. בתגובה, הוא העלה שוב את התמונות, אך הפעם כתב לצידן מחמאות מזויפות עם הרבה ציניות ופאסיב-אגרסיב.
לווסט יש חוזה עם אדידס שתוקפו עד שנת 2026, והוא טוען שהחברה הציעה לו מילארד דולר כדי לסיים את ההתקשרות ביניהם כבר כעת – אך סירב מכיוון שאם יישאר בחוזה, ירוויח הרבה יותר הודות לתמלוגים שיקבל (500 מיליון דולר בשנה אחת). עוד אמר ווסט שהעיצובים שלו מהווים 68 אחוז מההכנסות של החברה במכירות האונליין שלה.
לקינוח, ווסט העוקצני שיתף תמונה של נעליי המותג "נייק", המתחרה הגדול של "אדידס" (שגם איתם היה בסכסוך ארוך שנים בעבר) וכתב: "הן היו שוות את ההמתנה".
8 צפייה בגלריה
קניה ווסט
קניה ווסט
קניה ווסט
(צילום: Getty Images)