17 צפייה בגלריה
אריאנה גרנדה
אריאנה גרנדה
בת 30! אריאנה גרנדה
(צילום: Kevin Winter/GettyImages)
נראה כאילו רק אתמול צפינו באריאנה גרנדה בתפקיד הבכורה שלה בסדרת הנוער "ויקטוריוס" של ניקולודיאון, אבל בלי לשים לב חלפו להן 15 שנה, והכוכבת שהספיקה להוציא מאז עשרות להיטים ולומר Thank u, next לכל כך הרבה בחורים שנותרו שבורי לב - חוגגת מחר (ב') את יום הולדתה ה-30.
לכבוד כניסתה לעשור החדש יצאנו במסע נוסטלגי לחייה - החל מהפריצה הגדולה, דרך האקס שהלך לעולמו בעקבות מנת יתר ועד הביקורות שקיבלה על המראה שלה. מבטיחים לכם שלאחר מכן תתחברו למשפט הנצחי של הזמרת - No Tears Left To Cry. ברצינות, כמה טרגדיות אפשר לעבור?

נעים להכיר, אריאנה:

17 צפייה בגלריה
אריאנה גרנדה
אריאנה גרנדה
חומד של ילדה
(צילום: Frazer Harrison/GettyImages)
אריאנה גרנדה-בוטרה נולדה ב-26 ביוני בבוקה רטון שבפלורידה. היא בתם של אדוארד בוטרה, מעצב גרפי, וג'ואן גרנדה, מנכ"לית בחברת תקשורת, שנפרדו כשהייתה בת תשע. את שמה, אריאנה, העניקו לה בהשראת הנסיכה אוריאנה מסדרת האנימציה "פליקס החתול" ויש לה אח אחד למחצה - פרנקי גרנדה, שחקן ומפיק המבוגר ממנה בעשר שנים.
עוד בילדותה אבחנו את גרנדה עם היפוגליקמיה - מצב שבו רמת הסוכר בדם נמוכה ולכן הייתה צריכה להקפיד לאכול ממתקים על מנת לחזק את האנרגיות שלה. היא למדה בבית הספר Pine Crest, לקחה חלק פעיל בתיאטרון הקהילתי, שם קיבלה את התפקיד הראשון שלה בהצגה "אנני" והשתתפה במחזות זמר נוספים בהם "הקוסם מארץ עוץ" ו"היפה והחיה".
למרות המראה המאוד נסיכתי של גרנדה, נראה שהילדות שלה הייתה קצת שונה והקריירה שייעדו לה לא הייתה דווקא של שירה. "הייתי ילדה מאוד מוזרה, אפלה ומטורללת. תמיד רציתי להתאפר כמו שלד או לחבוש מסכה של פרדי קרוגר. הייתי מיני הלנה בונהם קרטר", סיפרה גרנדה בריאיון ל"בילבורד". "מסיבת יום הולדתי החמישי הייתה סביב הנושא של הסרט 'מלתעות' וכל החברים שלי עזבו את המסיבה בוכים. כלומר, אני עדיין כזו אבל כשהייתי קטנה זה היה מדאיג".

"מי יקנה אלבום R&B של ילדה בת 14?"

17 צפייה בגלריה
לא לשכוח מכתב תודה לגלוריה אסטפן
לא לשכוח מכתב תודה לגלוריה אסטפן
לא לשכוח מכתב תודה לגלוריה אסטפן
(צילום: Getty Images)
בשנת 2001, אריאנה בת השמונה שרה בחדר קריוקי, שבסמוך לו התארחה הזמרת גלוריה אסטפן. הכוכבת התרשמה מכישוריה של הילדה הצעירה ואמרה להוריה: "יש לה את כל הנתונים והכישורים על מנת להיות כוכבת". אריאנה והוריה הקשיבו לעצה, והיא החלה לשיר עבור תזמורות שונות ואפילו הופיעה לראשונה בטלוויזיה הלאומית עם ההמנון של ארצות הברית. בשנת 2005 היא כיכבה במחזמר 13, וזכתה על תפקידה בפרס שחקנית המשנה הטובה ביותר מטעם איגוד התיאטרון הלאומי לנוער.
אבל הדרך לתהילה לא הייתה ללא מכשולים: כשהייתה בת 14 נבחנה לחברות תקליטים שונות אך קיבלה מכולם סירובים. "אני זוכרת שאמרתי להם שאני רוצה להקליט אלבום R&B והם ענו 'זו מטרה איומה - מי יקנה אלבום כזה של ילדה בת 14?" סיפרה גרנדה בריאיון ל"בילבורד" ב-2014.
ובכל זאת, היא לא נאלצה להמתין הרבה לפריצה הגדולה שלה, שהגיעה בשנת 2009. גרנדה בת ה-15 לוהקה לסדרה "ויקטוריוס", בה גילמה את דמותה של קתרינה "קאט" ולנטיין. לאחר שהסתיימה העונה הראשונה, היא החליטה שהגיע הזמן לפתח את הקריירה המוזיקלית. היא הקליטה את עצמה שרה שירים של זמרות ענקיות כמו אדל, וויטני יוסטון ומריה קארי - ואת הביצועים העלתה ליוטיוב. כמו באגדות - זה עבד: מנכ"ל חברת התקליטים רפבליק רקורדס נתקל בסרטונים, התרשם ממנה והחתים אותה על חוזה.
בדצמבר 2010 גרנדה הוציאה את סינגל הבכורה שלה Put Your Hearts Up (שמאוחר יותר הודתה שפחות אהבה) ושנתיים לאחר מכן הוציאה את אלבומה הראשון Yours Truly, שהתברג למקום הראשון במצעד האלבומים של בילבורד, הודות למכירות שעמדו על 138 אלף עותקים בשבוע הראשון.
זו הייתה ההתחלה של קריירה מוזיקלית מצליחה ושופעת, שכללה בין היתר שלל שירים ואלבומים שהגיעו לפסגות המצעדים והביאה לשיתופי פעולה עם מוזיקאים כמו הראפר מק מילר (תזכרו את השם הזה, נחזור אליו בהמשך), ריאן טדר, ניקי מינאז' וג'סי ג'יי. היא גם זכתה לתארים והישגים כמו התגלית האהובה ביותר בטקס נבחרי הקהל והמקום הראשון ברשימת 100 האמנים של "בילבורד" - האישה הראשונה שזכתה בכבוד. אפילו נשיא ארצות הברית דאז, ברק אובמה, לא נשאר אדיש והזמין אותה לשיר בקונצרט מיוחד שנערך בבית הלבן. וזה באמת על קצה המזלג.

מלקקת סופגניות ומצלמת שדים ורוחות

17 צפייה בגלריה
אריאנה גרנדה
אריאנה גרנדה
רק נראית מלכותית
(צילום: Neilson Barnard/GettyImages)
כמובן שכמו אצל רוב הכוכבים שמתחילים את דרכם בגיל צעיר (היי, ג'סטין ביבר), היה זה רק עניין של זמן עד שהתהילה תביא איתה סקנדלים והתבטאויות תמוהות גם בגזרתה של גרנדה.
בשנת 2013 היא סיפרה למגזין קומפלקס שנתקלה בשדים אחרי שביקרה בבית קברות בקנזס סיטי. "הרגשתי תחושות רעות והרחתי ריח של גופרית, סימן שיש שד. זה היה מפחיד והחלטנו לעזוב, פתחתי את החלון ואמרתי 'אנחנו מתנצלים, לא התכוונו להפר את שלוותך'. ואז צילמתי תמונה ויצאו בה שלושה פרצופים מאוד ברורים בתמונה, של שדים", אמרה ואף פרסמה את הסרטון באינסטגרם שלה, אך מיהרה למחוק בטענה שהחלו לקרות לה דברים מוזרים.
עוד לא הספקנו להתאושש מהמפגש עם השדים, והכוכבת כבר הספיקה לככב בסקנדל נוסף, כשב-2014 מקורב לזמרת חשף שהיא לא ממש מעריכה את מעריציה. "היא יצאה מתחנת הרדיו בניו יורק וחיכו לה מלא מעריצים. לאחר שהיא חתמה להם והצטלמה איתם היא נכנסה למעלית ואמרה 'אני מקווה שכולם ימותו'", סיפר המקור לניו יורק דיילי ניוז.
תקרית המעריצים הגיעה זמן קצר לאחר שגרנדה עזבה צילומים שנערכו בסידני מכיוון שלא אהבה את התוצאות. מקורות מהסט סיפרו שהיא התנהגה כמו "דיווה" ודרשה שלא ישתמשו באור טבעי ושיצלמו רק את הצד השמאלי של פניה. "זה היה בלתי אפשרי לעבוד איתה, היא הייתה סיוט מוחלט", מסר אחד הכתבים.
17 צפייה בגלריה
אריאנה גרנדה
אריאנה גרנדה
סיוט לעבוד איתה
(צילום: Theo Wargo/GettyImages)
נקפוץ לשנת 2015 ושימו לב איך בשנייה אחת אנחנו מוציאים לכם את החשק סופגניות: אריאנה ועוד שלושה חברים תועדו במצלמת אבטחה של מאפייה כשהם מלקקים משטחים שלמים של סופגניות וצוחקים. עד פה זה עוד היה יכול לעבור בשקט, אילולא גרנדה גם הייתה אומרת: "מה זה לעזאזל? אני שונאת אמריקנים, אני שונאת את אמריקה. זה מגעיל".
כמובן שהשנאה לא נשארה חד צדדית, הקהל והתקשורת יצאו נגדה ורשת המאפיות הכריזה עליה חרם והודיעה כי אסור לה להיכנס יותר לחנויותיה.
נמשיך: בנובמבר 2015 הוזמנה גרנדה להופיע בתוכנית האירוח של ג'ונתן רוס, אך ברגע האחרון החליטה להבריז. "אמרנו לנו שהיא תגיע ב-19:00 אבל השעה כבר 19:30 והיא לא פה. החראית הקטנה והעצלנית הזו לא הגיעה", אמר רוס.
נציין כי אריאנה לא התנצלה על התנהגותה, אך בראיונות התייחסה לתדמית השלילית ואמרה: "אישה מצליחה שעובדת קשה ולא עוצרת עד שהיא מגיעה למטרה שלה, מתייגים כדיווה. אבל אם זה גבר, אז אומרים עליו 'הוא נהדר, איש עסקים מדהים'".

22 נרצחו ו-59 נפצעו בפיצוץ בתום הופעה שלה במנצ'סטר

17 צפייה בגלריה
אריאנה גרנדה
אריאנה גרנדה
מכבדים את הנרצחים לאחר הפיגוע
(צילום: Christopher Furlong/GettyImages)
ב-22 במאי 2017 התרחשה מתקפת טרור איומה בבריטניה במהלכה נרצחו 22 אזרחים ונפצעו 59 נוספים, בפיצוץ מחוץ לאולם המופעים "מנצ'סטר ארנה" בסיום ההופעה של גרנדה, שבה נכחו כ-20 אלף צופים. המשטרה הודיעה שמדובר בפיגוע התאבדות והמחבל נמצא מת בזירה.
"אין לי מילים. אני שבורה ומצטערת מעומק ליבי", כתבה הזמרת על הפיגוע. בעקבות האסון ביטלה גרנדה חמש הופעות באירופה וחודש לאחר מכן קיימה מופע מיוחד למען הקורבנות במנצ'סטר, במהלכו אירחה אמנים כמו קולדפליי, ג'סטין ביבר, מיילי סיירוס, קייטי פרי, בונו, ליאם גלאגר, רובי וויליאמס ועוד. המופע שודר בלמעלה מ-50 מדינות וגייס סכום של 17 מיליון יורו, מה שהוביל את עיריית מנצ'סטר להכריז על אריאנה כ"אזרחית של כבוד".
17 צפייה בגלריה
אריאנה גרנדה
אריאנה גרנדה
גרנדה ומיילי סיירוס במופע למען קורבנות הפיגוע
(צילום: Dave Hogan/GettyImages)

Thank U, Next: חיי האהבה של אריאנה

למרות גילה הצעיר, עברה הרומנטי של גרנדה כולל בתוכו לא מעט דרמות. כדי לעשות לכם טוב על הלב נעניק לכם ספוילר ונציין כי כיום היא חיה באושר ועושר עם בעלה בשנתיים האחרונות דלטון גומז. אבל מה היה עד שהוא הגיע לתמונה?
החבר הראשון והרציני של גרנדה היה גראהם פיליפס, או כמו שאנחנו אוהבים לקרוא לו - זאק פלוריק מהסדרה "האישה הטובה". השניים הכירו כששיחקו יחד במחזמר "13" בשנת 2008 והיו במערכת יחסים עד 2011.
17 צפייה בגלריה
אריאנה גרנדה
אריאנה גרנדה
ד"ש לאלישיה. גרנדה וגרהאם פיליפס
(צילום: John Lamparski/GettyImages)
פחות משנה לאחר הפרידה אריאנה התנחמה בזרועותיו החסונות של ג'יי ברוקס, אך לאחר שנפרדו כעבור שנה - הוא האשים את גרנדה שבגדה בו עם הזמר ניית'ן סייקס. "כן, בגדו בי. כן, זה מבאס", צייץ ברוקס בטוויטר. "נזרקתי בשביל גבר אחר".
גרנדה מצידה לא שתקה וצייצה: "התעוררתי הבוקר בהלם מוחלט, למרות שאני מניחה שאני לא צריכה להיות כל כך מופתעת. אמרת לי שאם לא אחזור אליך אתה תגרום לי להיראות רע בפני כל העולם", כתבה. "אני כבר לא מפחדת ממך או מהשקרים שלך". נציין כי למרות הדרמה, השניים חזרו במאי 2014 ונפרדו שוב שלושה חודשים לאחר מכן.
17 צפייה בגלריה
אריאנה גרנדה
אריאנה גרנדה
אוהב לכבס את הכביסה מול כולם. ג'יי ברוקס
(צילום: Mary Clavering/GettyImages)
באופן לא ממש מפתיע, ימים ספורים לאחר הפרידה הראשונה מברוקס גרנדה אכן החלה לצאת עם סייקס, אך מערכת היחסים הזו הייתה קצרה במיוחד והסיבה לכך, לפי מקורביהם, היא כי "הם בקושי רואים אחד את השנייה".
17 צפייה בגלריה
אריאנה גרנדה
אריאנה גרנדה
אז הייתה בגידה? גרנדה וניית'ן סייקס
(צילום: Uri Schanker/GettyImages)
לאחר מכן היא יצאה עם הראפר Big Sean, אך תחילת הקשר לווה בסקנדל קטן לאחר שארוסתו של שון באותו הזמן, השחקנית נאיה ריברה, כוכבת Glee שהלכה לעולמה ביולי 2020, סיפרה כי מצאה אותו ואת אריאנה מבלים יחד בביתם בזמן שעוד היו מאורסים. גרנדה ושון נפרדו שמונה חודשים לאחר מכן, באפריל 2015, והוא אפילו קיבל אזכור בשיר שלה Thank U, Next, עליו שרה - Thought I'd end up with Sean / But he wasn't a match".
17 צפייה בגלריה
אריאנה גרנדה
אריאנה גרנדה
חשבה שהוא האחד. גרנדה ושון הגדול
(צילום: Jon Kopaloff/GettyImages)
לאחר הפרידה הזו היא החלה רומן קיץ קצר עם ריקי אלוורז, אחד מרקדני הליווי שלה. היא סיפרה למגזין "בילבורד" שהיא "מאושרת מאוד", אך למרות זאת הם נפרדו כעבור חודשיים בלבד.
17 צפייה בגלריה
אריאנה גרנדה
אריאנה גרנדה
קצר וקולע. עם ריקי אלוורז
(צילום: Robino Salvatore/GettyImages)
העלילה מסתבכת: באוגוסט 2016 גרנדה החלה לצאת עם הראפר מק מילר. השניים נפגשו לאחר ששיתפו פעולה בלהיט The Way, אך נפרדו שנתיים לאחר מכן, במאי 2018. "אני מכבדת ומעריצה את מק, ואסירת תודה על כך שהוא חלק מחיי", כתבה הזמרת לאחר הפרידה בעמוד האינסטגרם שלה.
17 צפייה בגלריה
אריאנה גרנדה
אריאנה גרנדה
גרנדה ומק מילר
(צילום: GC /GettyImages)
פחות מחודש לאחר הפרידה של השניים - גרנדה הספיקה להתארס, כן, קראתם נכון, לקומיקאי פיט דייוידסון, איתו החלה לצאת ממש בסמוך לפרידה ממילר.
על הקשר החדש העיבה טרגדיה: שלושה חודשים לאחר הכרזת האירוסים, בספטמבר 2018, מילר נמצא מת בביתו לאחר שלקח מנת יתר. מעריציו מיהרו להאשים את גרנדה במותו, ובתגובה היא חסמה את האפשרות לתגובות והספידה אותו: "אני מעריצה אותך מהיום שבו הכרתי אותך ותמיד אעריץ. אני לא מאמינה שאתה לא כאן יותר. אני כל כך כועסת, כל כך עצובה. אני מצטערת שלא יכולתי לתקן או לקחת ממך את הכאב. אני מקווה שאתה בסדר עכשיו".
חודש לאחר מותו של מילר, גרנדה ביטלה את אירוסיה לדייוידסון. "אריאנה ופיט נפרדו בסוף השבוע האחרון", מסר מקורב לזוג והוסיף: "הם אוהבים מאוד אחד את השנייה אבל טוענים שזה לא הזמן הנכון עבורם להיות במערכת יחסים".
17 צפייה בגלריה
אריאנה גרנדה
אריאנה גרנדה
התארסו במהירות האור. גרנדה ופיט דייוידסון
(צילום: Nicholas Hunt/GettyImages)
דייוידסון לקח את הפרידה קשה ופרסם הודעה מטרידה שבה כתב שהוא לא רוצה לחיות. "אני באמת לא רוצה לחיות על כדור הארץ יותר. אני עושה כל מה שאני יכול כדי להישאר, אבל אין לי מושג כמה זמן אצליח להחזיק מעמד. תזכרו שאמרתי לכם", כתב.
גרנדה פנתה אל הקומיקאי דרך חשבון הטוויטר שלה וכתבה: "אני לא הולכת לשום מקום. אני יודעת שאתה מוקף בכל מי שאתה צריך ושאני לא כלולה, אבל גם אני כאן".
גולשים רבים זעמו על תגובתה ותהו למה היא לא יוצרת קשר עם דייוידסון באופן אישי. היא השיבה שאין לה את מספר הטלפון שלו ושזו הדרך היחידה שבה היא יכולה ליצור עימו קשר: "מה עוד אתם רוצים שאעשה? האם יש דרכים נוספות בעזרתן תשמיצו אותי היום?" כתבה הזמרת הנסערת.
17 צפייה בגלריה
פייר? מזל שזה לא עבד
פייר? מזל שזה לא עבד
פייר? מזל שזה לא עבד
(צילום: Mega)
והגענו להאפי אנד: בדצמבר 2020 ואחרי עשרה חודשים יחד גרנדה התארסה לאיש העסקים דלטון גומז.
השניים נישאו חמישה חודשים לאחר מכן בטקס שנערך בביתם, ומגזין People סיפר: "זה היה אירוע מצומצם ואינטימי, פחות מ-20 אנשים. המקום היה מלא באהבה ובאושר".
17 צפייה בגלריה
אריאנה גרנדה ודלטון גומז
אריאנה גרנדה ודלטון גומז
אהבה באוויר. גרנדה ודלטון גומז
(אינסטגרם)

"יש דרכים רבות ושונות להיראות בריאה ויפה"

בחודשים האחרונים גרנדה חזרה לככב בכותרות בנסיבות קצת שונות לאחר שספגה ביקורות על המראה שלה, או ליתר דיוק על כך שהיא נראית רזה באופן קיצוני. "אריאנה מאז ומתמיד עשתה דיאטות, אבל הפעם היא לקחה את זה למקום קיצוני", סיפר מקור יודע דבר. "היא מתקיימת על המינימום - שייקים, קייל, אגוזים, ברוקולי וטופו. זה הגיע למצב שהשכמות שלה בולטות החוצה ויש עליה מעט מאוד בשר".
תמונות של הזמרת מסט הצילומים לסרט Wicked בכיכובה, הביאו את הגולשים להמשיך לעסוק במראה שלה: "היא כחושה באופן מטריד", נכתב עליה. גרנדה הגיבה: "אני לא נוטה לעשות את זה אבל רציתי להתייחס לדאגות שלכם לגבי המשקל שלי", אמרה והוסיפה כי ישנן דרכים רבות להיראות יפה וציינה כי אנשים צריכים להרגיש פחות בנוח לבקר מראה של אחרים. "בריא, לא בריא. גדול, קטן, זה סקסי, זה לא סקסי. אנחנו צריכים להפסיק לבקר כל כך הרבה".
אם נוציא את עניין המשקל מהמשוואה ונאמין לאריאנה שהיא באמת שומרת על בריאותה ויודעת מה טוב לה, נראה כי הזמרת סוף-סוף הגיעה למקום השלו שלה. בכל זאת, היא רק בת 30 והעבר שלה עמוס בשערוריות וטרגדיות יותר ממה שאפשר לדמיין, לכן כל שנותר לקוות זה שהיא מאושרת וכבר לא מלקקת מאפים להנאתה. בריאות הגוף והנפש, אריאנה. זה מה שנהוג לאחל אצלנו!
17 צפייה בגלריה
אריאנה גרנדה
אריאנה גרנדה
בריאות הגוף והנפש, נסיכה!
(צילום: Dave Kotinsky/GettyImages)