את השבוע האחרון פתחנו עם ידיעה מטלטלת - נשיא ארצות הברית לשעבר (ואולי גם הבא?) דונלד טראמפ היה קורבן לניסיון התנקשות במהלך עצרת בחירות בפנסילבניה.
היורה, תומס מת'יו קרוקס, טיפס על בניין מול הבמה שעליה טראמפ נאם, ירה בו - ובמזל הקליע "רק" שרט את אוזנו ותלש ממנה חלק קטן.
המאבטחים הרבים של הנשיא לשעבר זינקו עליו, הורידו אותו לקרקע ואיבטחו אותו מכל כיוון, אך טראמפ - כיאה לטראמפ - מיהר להניף אגרוף מנצח ובכך הרגיע את כל בוחריו והראה להם שהוא בסדר. "אני לא אמור להיות כאן, אני אמור להיות מת", הוא אמר לאחר הירי. "בעזרת מזל או בעזרת אלוהים, הרבה אנשים אומרים שבעזרת אלוהים, אני עדיין כאן".
9 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ
דונלד טראמפ
האיש ושבע הנשמות. דונלד טראמפ
(צילום: Andrew Harnik/Getty Images)
אירוע הירי המזעזע גרם לנו להסתכל לרגע על החיים בצורה קצת יותר אופטימית ולנסות לשכנע את עצמנו לחיות כל רגע כי אי אפשר לדעת מה יוליד יום. עם זאת, מאחר ואנחנו לא דובקים בחצי הכוס המלאה, המחשבה החיובית עפה כמו הרוח ולכן הרגשנו שאנחנו צריכים למצוא עוד כמה טיעונים מוצדקים לכך שצריך להודות על כול רגע.
לטובת הנושא יצאנו לבדוק מי בהוליווד, ממש כמו טראמפ, ניצל ממוות במזל וברגע האחרון. תלו על עצמכם שום, פזרו מלח בכניסה לבית - ובואו נתחיל.
9 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ
דונלד טראמפ
"הבדיחה עליכם, נשמות". טראמפ
(צילום: Andrew Harnik/Getty Images)

קירק דאגלס

9 צפייה בגלריה
קירק דאגלס
קירק דאגלס
קירק דאגלס
(צילום: Harry Langdon/Getty Images)
במרץ 1958 קירק דאגלס תכנן להצטרף למפיק הסרטים הידוע מייק טוד לניו יורק, בטיסה במטוסו הפרטי של טוד שנקרא "ליז". אשתו של קירק, אן ביידנס, התנגדה לכך שבעלה יטוס - ובכך למעשה הצילה את חייו.
מטוסו של טוד התרסק וכל מי שהיה על המטוס נהרג. באוטוביוגרפיה שכתב השחקן בשנת 1988, סיפר: "אשתי ואני האזנו לרדיו במכונית כשקריין קטע את השידור ודיווח שהמטוס של טוד התרסק בניו מקסיקו והרג את כל מי שהיה עליו".
וזו לא הייתה הפעם היחידה שדאגלס ניצל באוויר. בפברואר 1991 הוא נפצע באורח קשה כשהמסוק שעליו היה התנגש במטוס מעל שדה התעופה בקליפורניה. שני אנשים נוספים נפצעו ושניים נהרגו. בעקבות אותה חוויה מטלטלת, דאגלס החליט להתקרב ליהדות ולהוקיר אותה.
9 צפייה בגלריה
מייק טוד
מייק טוד
מייק טוד ואשתו לצד המטוס - חודש לפני ההתרסקות
(צילום: Bettmann / Contributor)

אליזבת טיילור

9 צפייה בגלריה
אליזבת טיילור
אליזבת טיילור
חום גבוה מציל חיים. אליזבת טיילור
(צילום: Silver Screen Collection/Getty Images)
קירק דאגלס לא היה היחיד שניצל ממוות, גם השחקנית אליזבת טיילור הייתה צריכה להיות חלק מאותה טיסה אך ברגע האחרון חלתה והייתה עם חום גבוה - מה שגרם לטוד, שהיה אז בעלה, להתעקש שתישאר בבית, כך דיווח מגזין "לייף".
טיילור וטוד היו נשואים שנה - עד שחייהם הזוגיים נקטעו בעקבות מותו. הכינוי של המטוס - "ליז", היה על על שמה של אשתו האהובה.
השחקנית הלכה לעולמה בשנת 2011 כשהייתה בת 79. בעברה סיפרה שטוד היה אחת משלוש האהבות הגדולות ביותר של חייה - השתיים האחרות הן ריצ'רד ברטון ותכשיטים.

דרו ברימור

9 צפייה בגלריה
דרו ברימור טום גרין
דרו ברימור טום גרין
ניצלו בנס. דרו ברימור ובעלה לשעבר טום גרין
(צילום: S. Granitz/WireImage)
בפברואר 2001 דרו ברימור ובעלה דאז טום גרין התעוררו בבהלה מנביחות בלתי פוסקות של הכלב שלהם. השניים לא הבינו תחילה מה גרם לכלבם האהוב להשתגע אך כשיצאו מחדר השינה גילו שהבית שלהם עולה בלהבות.
שתי קומות הבית, שהיה ממוקם מחוץ לבוורלי הילס, התמלאו באש ועשן אך השלושה הצליחו להימלט ברגע האחרון וניצלו. למעלה מחמישים כבאים הגיעו כדי להשתלט על השריפה אך עד שהאש כובתה - לא נשאר זכר מהבית.
באשר לדרו וטום, עם או בלי קשר לאירוע הטראומתי, השניים התגרשו כמה חודשים לאחר מכן.

מייקל ג'יי פוקס

מתוך הסרט "בחזרה לעתיד"
(מתוך הסרט "בחזרה לעתיד")
מכירים את השחקנים האלה שלוקחים את העבודה יותר מדי ברצינות? אז מייקל ג'יי פוקס.
בשנת 1990 יצא לאקרנים הסרט השלישי בטרילוגיית "בחזרה לעתיד" בכיכובו של פוקס - שכמעט מצא את מותו על סט הצילומים כשצילם סצנה שבה דמותו נתלית.
בניסיון הראשון השחקן עמד על קופסה כשחבל כרוך סביב צווארו וכשרק חציו העליון של גופו מצולם, אך הוא הרגיש שאינו מצליח להיות אותנטי מספיק והחליט לוותר על הקופסה. בשני הניסיונות הראשונים זה עבד יחסית בסדר, אך בטייק השלישי ידו החליקה וגרמה לחבל להתהדק סביב צווארו ולחתוך את העורק הראשי שלו.
מייקל איבד את ההכרה לכמה שניות ארוכות כשהוא תלוי על החבל - לפני שהבמאי הבחין שמשהו רע מאוד קורה, ונחלץ לעזרתו.

ריאן ריינולדס

9 צפייה בגלריה
ריאן ריינולדס
ריאן ריינולדס
איך היו נראים חיינו בלעדיך? ריאן ריינולדס
(צילום: GettyImages)
ריאן ריינולדס... או, ריאן. איזה גבר, איזה שחקן - ולחשוב שהיינו כל כך קרובים לחיות חיים בלעדיו.
כשהיה בן 17, ריינולדס החליט לאתגר את עצמו בצניחה חופשית שבמהלכה קרה הדבר הגרוע ביותר שיכל לקרות: המצנח לא נפתח. השחקן נכנס לפאניקה (ובצדק), משך בחוט שוב ושוב ושוב - ללא הצלחה, אך למרבה המזל וממש ברגע האחרון התאפס על עצמו ומשך את כבל החירום. המצנח נפתח - וריאן נחת על הקרקע בבטחה.
לסיפור יש אומנם היה סוף טוב - אבל המדריך של ריינולדס מצא את מותו זמן קצר לאחר מכן במהלך צניחה אחרת שהשתבשה. למען הסר ספק - ריינולדס לא צנח מאז וכנראה שגם לא יצנח.

ג'ורג' קלוני

9 צפייה בגלריה
ג'ורג' קלוני
ג'ורג' קלוני
חשב להתאבד מרוב כאב. ג'ורג' קלוני
(צילום: Getty Images)
במהלך צילומי הסרט "סוריאנה" בשנת 2005, ג'ורג' קלוני נפגע בראשו לאחר שנפל במהלך צילומי סצנה שבה היה קשור לכיסא. בעקבות המכה, הוא סבל מכאבי ראש חזקים שלא חלפו, לצד אובדן זיכרון.
הרופאים שטיפלו בשחקן התקשו לאבחן את הפציעות שלו וקלוני לא יכול היה לקחת משככי כאבים מחשש להתמכרות - כמו שקרה לרבים במשפחתו.
רק כעבור שנה נוירולוג זיהה את הסיבה לכאב הבלתי פוסק של השחקן - שקרע את הממברנת דורה מטר (קרום עבה המורכב מרקמת חיבור לא סדירה וצפופה המקיפה את המוח וחוט השדרה). קלוני עבר סדרת ניתוחים שטיפלו בכאבי הראש, אובדן הזיכרון וכאבים פיזיים אחרים.
קלוני סיפר כי הוא חשב ואף היה קרוב לשים קץ לחייו מכיוון שלא יכול היה להתמודד עם הכאב. וכאילו שזה לא היה קשה מספיק - באותה שנה קלוני איבד שניים מבני משפחתו וגם את כלבו האהוב.
9 צפייה בגלריה
ג'ורג' קלוני
ג'ורג' קלוני
רק בריאות. קלוני
(צילום: Gettyimages)