11 צפייה בגלריה
כריס המסוורת' אלזה פטקי
כריס המסוורת' אלזה פטקי
חלום שלנו להיות הזוג הזה. כריס המסוורת' ואלזה פטקי
(צילום: Jordan Strauss/AP)
"זה מצחיק שאנשים חושבים שאנחנו זוג מושלם, זה לא ככה. היו עליות ומורדות ואנחנו עדיין ממשיכים לעבוד על הקשר", אמרה השחקנית והדוגמנית הספרדייה אלזה פטקי בשנת 2020, לרגל חגיגות יום הנישואים העשירי שלה ושל בעלה כריס המסוורת'.
ב-18 ביולי חגגה פטקי את יום הולדתה ה-47 והיום (ו'), ה-11 באוגוסט, חוגג בעלה - השחקן המגה לוהט שעשה לעצמו שם בדמותו של ת'ור מ"הנוקמים" - את יום הולדתו ה-40. היות שמדובר בשמחה כפולה, אנחנו פה כדי לצאת למסע רומנטי בזמן ולגלות כמה שיותר פרטים על מערכת היחסים של השניים. ט"ו באב אומנם מאחורינו, אבל אנחנו בהחלט ממליצים לכם לקבוע תור לרופא שיניים - הכתבה הבאה הולכת להיות דביקה במיוחד.

איך הכל התחיל?

11 צפייה בגלריה
כריס המסוורת' אלזה פטקי
כריס המסוורת' אלזה פטקי
אנחנו לא בוכים, נכנסה לנו נוסטלגיה לעין
(צילום: Tom Dulat/Getty Images)
השנה הייתה 2010, אז הפגיש סוכנו האישי של המסוורת' בינו לבין פטקי. זה לא לקח יותר מכמה שבועות עד שהשניים הפכו לזוג באופן רשמי. בספטמבר של אותה השנה ערכו השניים את ההופעה הפומבית הראשונה שלהם יחד, כשהגיעו לגאלה היוקרתית במוזיאון לאמנות בלוס אנג'לס. "זו לא הייתה איזו נורה שנדלקה פתאום", סיפר המסוורת' בריאיון למגזין Elle. "מהפעם הראשונה שנפגשנו - הכל היה פשוט הגיוני. אלזה כיפית, יוצאת דופן ויש לה חוש הומור נהדר ותשוקה לחיים".
שלושה חודשים לאחר שהפכו את הקשר לרשמי, בדצמבר 2010, כריס ואלזה צעדו יחד במורד הכנסייה ומיסדו את הזוגיות. החתונה נערכה בסוף השבוע של חג המולד באוסטרליה, ארץ מולדתו של המסוורת'.
רבים הרימו גבה על הנישואים המהירים של השניים ואף טענו כי אין לזה סיכוי, המסוורת' מצידו טען לאורך כל הדרך שזה הכי נכון. "נכון, זה קרה מאוד מהר אבל זה הרגיש טוב. לא הייתה לנו איזו תוכנית מאחורי זה, פשוט היינו בחופש ואמרנו 'למה שלא נתחתן?' אולי היה צריך להיות קצת תכנון אבל הנה - הכל הסתדר".

ילדים זה שמחה

11 צפייה בגלריה
כריס המסוורת' אלזה פטקי
כריס המסוורת' אלזה פטקי
דחוף - גלו לנו באיזה שמפו אתם חופפים
(צילום: Mark Baker/AP)
שנה וחודש לאחר שנישאו, בינואר 2012, הודיעו המסוורת' ופטקי כי הם מצפים לילד ראשון יחד. "כריס ואני מאוד נלהבים, שמחים ומתרגשים", אמרה השחקנית למגזין HOLA, אך סירבה לחשוף את מין העובר. "מכיוון שזה הילד הראשון שלנו - לא איכפת לנו אם זה בן או בת, הרצון היחיד שלנו זה שהוא או היא יהיו בריאים". במאי של אותה השנה הביאו השניים לעולם את בתם הבכורה אינדיה רוז (11). "היא מדהימה", הכריז האב הנרגש למגזין People. "מיום ליום היא הופכת את לצאת לעבודה למאוד קשה. אני פשוט נהנה להיות בבית".
שנה וחצי לאחר שנולדה בתם הבכורה הכריזו כריס ואלזה כי הם שוב מצפים - הפעם לתאומים, סשה וטריסטן, שנולדו במרץ 2014 - אותה השנה שבה המסוורת' קטף את תואר "הגבר הסקסי ביותר בעולם" של מגזין People. "זה מרגש מאוד. אלזה ואני די צחקנו על זה בהתחלה אבל אני חושב שהרווחתי לעצמי כמה שבועות של שחצנות בבית", אמר. "אני יכול פשוט להגיד לאלזה - 'תזכרי שזה מה שאנשים חושבים עליי, אני לא צריך לשטוף יותר כלים או להחליף חיתולים, אני מעל זה".
11 צפייה בגלריה
כריס המסוורת'
כריס המסוורת'
הרוויח את הפטור מחיתולים
(צילום מסך)
במרץ 2017 דיברו השניים על גידול הילדים תחת אור הזרקורים, ובריאיון למגזין HOLA, אמרו: "מעל הכל אנחנו מנסים ללמד את הילדים שלנו לכבד אחד את השני ובעיקר לחלוק - מכיוון שיש להם מזל שיש להם הכל. אנחנו רוצים שהם יעריכו את זה ושיהיו נדיבים כלפי אנשים שאין להם את המזל הזה".

המעבר לאוסטרליה:

בשנת 2015, שנה לאחר שנולדו התאומים, החליטו כריס ואלזה לעבור להתגורר באוסטרליה והתמקמו בביירון ביי, עיירת חוף בדרום-מזרח אוסטרליה. "כשאתה נחנק מהעבודה - כל שיחה שאתה מנהל וכל שלט חוצות שאתה רואה שקשור לסרט או לתעשייה גורם לך לאבד פרספקטיבה", אמר ל-The Sunday Telegraph.
המסוורת' הוסיף וסיפר כי המעבר לביירון ביי העניק לו קצת אנונימיות - דבר שהוא חיפש נואשות. "אין אדם אחד שנמצא בקרבתי והוא מהתעשייה, זה שינוי מרענן עבורי, עבור אשתי ועבור הילדים שלי".
בחודש פברואר של אותה השנה זכה לכבוד על ידי G'Day USA (תוכנית הדיפלומטיה הציבורית והכלכלית המובילה באוסטרליה בארצות הברית) וקטף את פרס ההצטיינות בקולנוע. בנאום התודה לא שכח את אשתו: "הדבר הכי טוב שקרה לי מהמעבר ללוס אנג'לס היה לפגוש את אשתי, שהיא למעשה מספרד, והוליווד פיתתה אותה להגיע. זה הדבר הגדול ביותר בחיי אז תודה לכולם אבל בעיקר לאשתי".

היחסים עלו על שרטון?

11 צפייה בגלריה
כריס המסוורת' אלזה פטקי
כריס המסוורת' אלזה פטקי
אפילו השמועות לא הצליחו להפר את השלווה האוסטרלית
(צילום: Jordan Strauss/AP)
באוקטובר 2016 הצהובון האוסטרלי women's day aus פרסם ידיעה כי הזוגיות של המסוורת' ופטקי במשבר, והוסיף כי השחקן "מחפש אישה חדשה". על מנת לשים סוף לשמועות המסוורת' ניגש לחשבון האינסטגרם שלו והעלה פוסט. "מגזין women's day aus מטעה!" כתב וצירף שאלה לפטקי: "מותק, את עדיין אוהבת אותי, נכון?". פטקי לא נשארה אדישה לפוסט של בעלה וענתה לו בספרדית: "עכשיו ולתמיד".
שנה לאחר מכן הודה המסוורת' במהלך ריאיון למגזין GQ כי הנישואים שלו ושל אלזה אכן עברו כמה אתגרים. "אשתי ואני התאהבנו, ילדנו ילדים, לא ממש התראינו במשך כמה שנים - ואז התאהבנו מחדש". זמן קצר לאחר לידת התאומים החליטה פטקי לוותר על קריירת המשחק לטובת גידולם, והמסוורת' לא שכח לשבח אותה. "מבחינת קריירה - היא ויתרה הרבה יותר ממני. במחשבה לאחור - כמובן שהיא הייתה רוצה שאני אבלה הרבה יותר עם הילדים וכמובן שאני רוצה את זה".
"לקחתי כמה פרויקטים כשהילדים היו קטנים אבל הרגשתי ממש אשמה, לא הרגשתי טוב עם עצמי", אמרה פטקי על ההחלטה לפרוש בריאיון למגזין Stellar במאי 2022. "באופן אישי, כילדה, לא ביליתי הרבה זמן עם ההורים שלי אז היה לי מאוד חשוב להיות שם עבור הילדים שלי".
בריאיון הודתה השחקנית כי זו לא הייתה החלטה קלה אבל זו הייתה הבחירה הטובה ביותר עבור ילדיה. "ידעתי היטב על מה אני מוותרת וזו הייתה החלטה ממש קשה, אבל ידעתי שהילדים שלי יהיו גאים בי על האמא שאני".
11 צפייה בגלריה
כריס המסוורת'
כריס המסוורת'
ילדים זה שמחה - בטח עם גנים כאלה
(צילום: אינסטגרם)
אז על מה בכל זאת היא ויתרה? ובכן, בואו נגיד את זה ככה, למריל סטריפ אין סיבה לחשוש. במהלך הקריירה שלה השתתפה פטקי בעשרה סרטים ספרדיים ובסרט צרפתי. היא דגמנה קולקציה של ליין התכשיטים של Time Force יחד עם הכדורגלן האגדי כריסטיאנו רונאלדו וגילמה את דמותה של אלנה נבס בסרט "מהיר ועצבני 5" לצידו של דוויין ג'ונסון, שגילם את בן זוגה. בשנת 2022 היא שיחקה בסרט "משימת יירוט" של נטפליקס (קרוב לוודאי אחד הסרטים הכי גרועים שאי פעם נעשו) והקימה את מותג הטיפוח Purely Byron, ש-47.4 אחוזים ממנו נמכרו לחברת BWX Group.
במאי 2018 התראיינה פטקי למגזין "ווג אוסטרליה" ודיברה על ההצלחה של המסוורת' - ומה זה עשה לנישואיהם. "לעבור כל רגע ולהיות שם איתו, בכל ההצלחות שלו - זה היה מדהים. גדלנו יחד. יש בינינו אהבה גדולה, אנחנו מאוד חזקים ומאוד אוהבים אחד את השנייה ולכן אנחנו גורמים לזה להצליח".
שנתיים לאחר מכן חגגו השניים את יום נישואיהם העשירי: "10 שנים ביחד", כתב המסוורת' בדצמבר 2020 - ולא שכח לבוא בדרישות למדע. "אני מצפה להתפתחות הרפואה והמדע על מנת שנוכל ליהנות מאוד כמה מאות שנים".

סיכון מוגבר לאלצהיימר

11 צפייה בגלריה
כריס המסוורת'
כריס המסוורת'
כריס המסוורת'
(צילום: Ben Kriemann/Getty Images)
בחודש נובמבר האחרון ובהצהרה דרמטית במיוחד, הודיע המסוורת' כי בכוונתו לפרוש מעולם המשחק. בדיקה שגרתית שעבר במהלך הצילומים של הסדרה הדוקומנטרית "חסר גבולות" גילתה לו כי הוא נמצא בסיכון גבוה לחלות באלצהיימר. "רובנו מעדיפים להימנע משיחות על המוות - בתקווה שאיכשהו נמנע ממנו. ואז פתאום כמה בדיקות ומחקרים מצביעים על כך שזה משהו שעומד לקרות והמציאות שלנו קורסת", אמר בריאיון למגזין Vanity Fair.
המסוורת' סיפר כי הוא נושא את הגן, מה שעלול להגדיל את הסיכון שלו לחלות באלצהיימר פי שמונה עד 12. "לקחו את בדיקות הדם שלי, כחלק מהפרק של הסדרה. הרעיון היה לספר לי מול המצלמות מה תוצאות הבדיקות ואיך ניתן לשפר, אבל אז פיטר אטיה, הרופא של אותם הפרקים, אמר שהוא מסרב לדבר על זה מול המצלמה. סיפרתי להורים שלי והיו להם המון שאלות - וגם לי, אבל אף אחד לא ענה עליהן".
בעקבות אותו גילוי הודיע המסוורת' כי בכוונתו לפרוש מקריירת המשחק, אך בדיקה קצרה בגוגל מראה לנו כי לשחקן יש עוד חמישה פרויקטים גדולים בדרך - שניים מהם בשנה הבאה ואחד נוסף בשנת 2027.
11 צפייה בגלריה
כריס המסוורת'
כריס המסוורת'
פרישה? לא בשנים הקרובות
(צילום מסך)
עברו של המסוורת' נקי משערוריות בצורה כל כך קיצונית, שהרגעים הכי מביכים שלו הם כדוגמת מה שקרה בחודש יוני האחרון: הכוכב הגיע לפרמיירה החגיגית של סרטו "טריילר רייק: חילוץ 2" התקיימה במדריד, והמסוורת' - שכנראה עדיין לא שולט בשפה למרות אשתו הספרדייה - נופף למעריצים וחשף כי על ידו השמאלית נכתבו בעט כמה מילות מפתח בספרדית. "אחרי שנים שחזרתי לספרד אני יכול להגיד בבטחה שאני מכיר את השפה הספרדית כמו את כף היד שלי", אמר בהומור לאחר התקרית. גם לוהט, גם עשיר (130 מיליון דולר בעו"ש פעם אחרונה שספרנו) וגם מצחיק – אלזה, ניצחת!
11 צפייה בגלריה
כריס המסוורת'
כריס המסוורת'
בלי פילטר - רק דפיקות לב מואצות
(צילום: אינסטגרם)
לסיום, ועם כל הכבוד לזוגיות הפורחת והיציבה של כריס ואלזה, יש לנו מוניטין לשמור עליו, כך שאין שום סיכוי בעולם שהכתבה הזו תסתיים לפני סשן תמונות מגה לוהטות של ילד יום ההולדת, שכל שריר שלו מתחזק אישיות משלו ושכל אימון כושר שלו מאלץ אותנו לקבוע תור חירום לקרדיולוג. מקווים שתהנו לפחות כמונו!
11 צפייה בגלריה
כריס המסוורת'
כריס המסוורת'
נשמח לנגב לך את הזיעה
(צילום: אינסטגרם)
11 צפייה בגלריה
כריס המסוורת'
כריס המסוורת'
מזל טוב, לב שלנו!
(צילום: אינסטגרם)