18 צפייה בגלריה
הלם שהיא בת 50. קמרון דיאז
הלם שהיא בת 50. קמרון דיאז
הלם שהיא בת 50. קמרון דיאז
(צילום: gettyimages)
קמרון דיאז תחגוג בקרוב שני ציוני דרך משמעותיים: הראשון הוא הקאמבק ההוליוודי שהיא עומדת לעשות, אחרי כמעט עשור שבו היה נראה שפרשה לחלוטין מעולם הבידור. השני הוא בפן האישי יותר - ביום רביעי הקרוב תחגוג הכוכבת את יום הולדתה ה-50.
דיאז הייתה אחת הכוכבות ההוליוודיות הגדולות של שנות התשעים והאלפיים. הייתה לה שרשרת הצלחות קולנועיות גדולות והיא התגאתה בתלושי משכורת מהגבוהים שבהוליווד – עד שהחליטה שנמאס לה, המירה את השטיחים האדומים בעסקי היינות וניהלה חיי משפחה לצד בעלה ובתה התינוקת.
18 צפייה בגלריה
קמרון דיאז
קמרון דיאז
המירה את השטיחים האדומים בעסקי היינות
(צילום: GettyImages)
אבל בהוליווד, כמו בהוליווד, הסוף הוא לא באמת לנצח ותמיד יש פתח לסרט המשך. וכך גם דיאז הפורשת הודיעה לאחרונה על קאמבק מיוחל, שבמרכזו תצטלם לסרטה הראשון מזה שמונה שנים, לצידו של ג'יימי פוקס (שבאופן משעשע, כיכב לצידה גם בסרט האחרון שבו שיחקה, "אנני").
אבל עם כל הכבוד לקריירה הקולנועית הענפה של דיאז, אנחנו כאן עבור הרכילות ויותר מכך - עבור הרומנטיקה. דיאז בהחלט ידעה את מנת חלקה בבני זוג לוהטים ומפורסמים, אבל לכבוד החלפת הקידומת וכניסתה אל העשור השישי אל חייה, אנחנו חוזרים אחורה כמה שנים טובות, אל הפעם הראשונה שבה הייתה בזוגיות עם מפורסם אחר: השחקן מאט דילון. בעוד שהוא כבר ידע מערכות יחסים פומביות לפניה, דילון היה ההתנסות הראשונה של דיאז בזוגיות לעיני המצלמות, ובמה שנהוג לכנות "פאוור קאפל".
18 צפייה בגלריה
קמרון דיאז מאט דילון
קמרון דיאז מאט דילון
הפעם הראשונה שבה היא הייתה חלק מ"פאוור קאפל". קמרון דיאז ומאט דילון
(צילום: GettyImages)

הפאוור קאפל הרשמי הראשון היה בכלל מהפוליטיקה

המושג "פאוור קאפל" נזרק לאוויר לעיתים קרובות כשמדובר בבני זוג מצליחים ומוכרים בתחומם. אנג'לינה ג'ולי ובראד פיט למשל, היו הדוגמה הכי טובה לכזה זוג עד שהפרידו כוחות. לעומתם, ביונסה וג'יי זי הם עדיין פאוור קאפל בשיא כוחו.
כמובן שזוגות חזקים היו קיימים משחר הימים אבל מעניין לציין שהראשונים לקבל את הטייטל הזה בכלי התקשורת היו בכלל זוג פוליטי - הסנאטור הרפובליקני בוב דול ואשתו אליזבת, שכונו כך במגזין Newsweek בשנת 1983: "רוברט ואליזבת דול הפכו לפאוור קאפל של וושינגטון, וקיבלו את כל תשומת הלב והסקרנות שהתואר הזה טומן בחובו". אחת התאוריות הן שמקור הביטוי הוא בכלל בעולם הבדיוני של אופרות הסבון, כשמעריצי הסדרה "ג'נרל הוספיטל" נהגו להתייחס לאחד הזוגות האהובים עליהם, לוק ולורה, כ"סופר קאפל".
בכל אופן, עם כל הכבוד לשני הזוגות האלו, הפאוור קאפלז הציפו את הוליווד לאורך השנים בין אם כונו כך ובין אם לא, ובמיוחד עם עלייתם של עיתוני הבידור ומדורי הרכילות שהפכו את הכוכבים למפורסמים עוד יותר ועסקו בחייהם האישיים ובאלו הרומנטיים בפרט: פרנק סינטרה ואווה גרדנר למשל, מרילין מונרו וג'ו דימאג'יו ואליזבת טיילור ובעליה השונים, עמדו למשל במרכז טורי הרכילות ונחשבו לזוגות החזקים של תקופתם.
18 צפייה בגלריה
פרנק סינטרה אווה גרדנר
פרנק סינטרה אווה גרדנר
מהפאוור קאפל הראשונים של הוליווד. פרנק סינטרה אווה גרדנר
(צילום: GettyImages)
כעת ברשותכם, נעשה פאסט פורווד לכמה עשורים קדימה, ונחזור לדיאז.
קמרון דיאז ומאט דילון הם זוג הוליוודי די נשכח כיום, אבל בזמן שהיו ביחד, נחשבו לאחד הזוגות החזקים והמסקרנים בהוליווד. היא הייתה יחסית בתחילת דרכה אבל כבר בשיא הצלחתה והוא שחקן מבוסס, והצליחו לנפק ביחד אפילו להיט משותף, בדמות סרט שהפך לאחת ההצלחות הקולנועיות הגדולות של שנות התשעים.

כבשה את הוליווד בזמן קצר

מעטים השחקנים שיכולים להתגאות בכך שהעבודה הראשונה שלהם בהוליווד נחשבת להצלחה כל כך גדולה, שלא לומר - קלאסיקה. קמרון דיאז נמצאת ביניהם.
אחרי שבתור נערה עבדה כדוגמנית וכיכבה בקמפיינים למותגי על כמו קלווין קליין, ליווי'ס וקוקה קולה, הסוכן שלה הציע לה לנסות משהו קצת שונה – תפקיד משחק בסרט חדש. "חושבת שתצליחי להתמודד עם זה?", הוא שאל אותה, והיא ענתה: "ברור, אין בעיה". הביטחון העצמי שלה, כך התברר במהרה, לא היה מוגזם – היא קיבלה את העבודה.
בשנת 1994 יצא סרטה הראשון של דיאז: "המסכה", בו שיחקה לצידו של ג'ים קארי, ששבר קופות והקפיץ אל על את הקריירות של שני שחקניו הראשיים. דיאז בת ה-22 הפכה כמעט בין לילה מאלמונית לכוכבת ליגה א' ולאחת ה"איט גירלז" הבולטות של העשור.
18 צפייה בגלריה
קמרון דיאז וג'ים קארי מתוך הסרט "המסיכה"
קמרון דיאז וג'ים קארי מתוך הסרט "המסיכה"
קמרון דיאז וג'ים קארי מתוך הסרט "המסיכה"
(צילום: GettyImages)
היה קל שלא לקחת את דיאז ברצינות. על פניו, היא הייתה פצצה בלונדינית עם לוק אמריקני שלא היה שונה במיוחד מזה של רבות אחרות שהיה אפשר למצוא בחדרי האודישנים.
אבל דיאז הוכיחה את ערכה על ידי טיימינג קומי מעולה, כריזמה נשפכת וכישרון משחק שהפתיע את המזלזלים ובידל אותה מהאחרות. ג'וליה רוברטס, שכיכבה לצידה כמה שנים לאחר מכן ב"חתונה של החבר שלי", אישרה: "היא לא בלונדינית ילדותית, קופצנית ומצחקקת. היא מבינה את העולם".
18 צפייה בגלריה
קמרון דיאז
קמרון דיאז
גם ג'וליה רוברטס מפרגנת לה
(צילום: GettyImages)

משתגעים על קמרון

זוהרה של דיאז נסק אל על, למרות שהסרטים שהגיעו אחרי "המסכה" היו קטנים בהרבה ולפיכך גם הצליחו פחות, בטח בהשוואה לסרט הבכורה שלה. אבל בזכות כמה פנינים היא שימרה את מעמדה, כמו הקומדיה הרומנטית "החתונה של החבר שלי", בו ג'וליה רוברטס ניסתה לחבל בנישואיה הקרובים של דיאז לדרמוט מלרוני, והסרט שהפך ללהיט הקופתי הגדול ביותר שלה וסבב כולו סביבה: "משתגעים על מרי".
במרכז הסרט עמדה דמותו של טד (בגילומו של השחקן בן סטילר) ששוכר את שירותיו של בלש פרטי (בגילומו של דילון) כדי לאתר את אהובתו מימי התיכון – דיאז. הוא יצא ב-1998, הפך להצלחה ענקית ברחבי העולם, וניפק כמה סצנות אייקוניות וזכורות במיוחד – לא נפרט, אבל המילים "רוכסן תקוע" או "ג'ל לשיער" בוודאי יצלצלו לכם מוכר.
18 צפייה בגלריה
קמרון דיאז מתוך "משתגעים על מרי"
קמרון דיאז מתוך "משתגעים על מרי"
קמרון דיאז מתוך "משתגעים על מרי"
(צילום מסך)
הפגישה מול המצלמות של "משתגעים על מרי" אולי הייתה המקצועית הראשונה של דילון ושל דיאז, אבל מחוץ למצלמות הם כבר היו מכרים ותיקים ויותר מכך - בני זוג.
בניגוד לדיאז, דילון היה בשלב הזה שחקן הרבה יותר ותיק בהוליווד. הוא התחיל את הקריירה שלו ב-1979 כשהיה רק בן 15, ולאורך שנות השמונים והתשעים עבד כמעט ללא הפסקה, עם רזומה ארוך שכלל סרטים כמו "נערי הכרך", "דראגסטור קאובוי", "סינגלס" ו"משולש פראי".
הם נפגשו בשנת 1995 במינסוטה, שם כל אחד מהם הצטלם לסרט אחר – דילון ל"בחורות יפות" (עם נטלי פורטמן ואומה תורמן) ודיאז ב"להרגיש את מינסוטה" (עם קיאנו ריבס). כך שבשלב הזה, דיאז עוד הייתה ממש בתחילת הדרך אבל במסלול המהיר להיות השם הכי חם בהוליווד. דילון לעומת זאת, כאמור כבר שחקן ותיק ומבוסס, מצליח אבל עם הרבה פחות באזז סביבו.
18 צפייה בגלריה
מאט דילון
מאט דילון
שחקן מצליח, אבל עם פחות באזז
(צילום: GettyImages)
הם הפכו לזוג כשנה אחרי אותו מפגש ראשון. דילון היה בן הזוג המוכר הראשון של דיאז בעוד שהוא כבר היה בעל ניסיון, ובעיקר עם שחקניות, ביניהן קרול מלורי (אשר הייתה מבוגרת ממנו ב-22 שנים), אלן ברקין (המבוגרת ממנו ב-10 שנים), ברוק שילדס (הפתעה – היא צעירה ממנו בשנה) והתר גרהאם שכיכבה לצידו ב"דראגסטור קאובוי".
למרות הניסיון לשמור על פרטיות, עד שהחלו צילומי "משתגעים על מרי" כבר יצא המרצע מהשק וכל הנוכחים על הסט היו עדים למחוות הרומנטיות שחלקו השניים. השחקנית לין שיי סיפרה: "מאט היה מעסה לה את הכתפיים אם זה היה יום ארוך, לפעמים הייתי רואה אותם יושבים ביחד על ספסל, או צמודים כשהראש שלה על החזה שלו. הם הביעו חיבה בצורה מאוד עדינה".
במאי הסרט בובי פארל הוסיף: "בזמן ההפסקות הם שילבו ידיים והיה כיף להיות לידם כי הם היו כל כך מאוהבים. אבל על הסט, הם היו שני שחקנים מקצועיים שעשו את העבודה שלהם".
18 צפייה בגלריה
קמרון דיאז מאט דילון
קמרון דיאז מאט דילון
בהפסקות שילבו ידיים, מול המצלמה היו מקצועיים
(צילום: GettyImages)

זוגיות הרחק ממדורי הרכילות

דיאז ודילון עשו את המוטל עליהם, הגיעו ביחד לאירועים וסיפקו תמונות משותפות ונוצצות, אבל מיעטו לדבר על הקשר שלהם עם התקשורת, והסתפקו במשפטים בודדים פה ושם: "אני כל כך אוהבת אותו", אמרה דיאז למגזין Guardian ול"רולינג סטון" הפליגה בשבחים: "מאטי, אין כמוהו. הוא יחיד ומיוחד. אינטילגנט, עמוק, מלא, אדם אמיתי. וכל כך צנוע. הוא הכי טוב שיש".
למרות שעל סט הצילומים הם נראו מאוהבים מתמיד, עד ליציאת הסרט ביולי 1998 הזוגיות שלהם כבר הייתה בשלבי גסיסה אחרונים. זמן קצר לאחר יציאתו – הם נפרדו, אחרי שלוש שנות זוגיות. דילון הסביר לאחר מכן בריאיון: "אהבתי אותה והיינו מאוד קרובים, אבל מיצינו את הקשר. היא גרה בלוס אנג'לס ואני בניו יורק ולא רציתי להתחייב ולעבור לשם. אבל זה היה מעבר לדברים האלו, הקשר פשוט מיצה את עצמו".
18 צפייה בגלריה
קמרון דיאז מאט דילון
קמרון דיאז מאט דילון
"הקשר מיצה את עצמו"
(צילום: GettyImages)

מלטו דרך טימברלייק ועד לבנג'י מאדן

כפי שניתן לצפות ממישהי שהפכה לאחת הנשים הלוהטות בתעשייה, כל בני הזוג הבאים של דיאז היו פחות או יותר באותה הליגה שלה, כלומר כמה מהגברים הלוהטים של הוליווד, ביניהם ג'רד לטו, ג'ון מאייר, בראדלי קופר, דידי ואדוארד נורטון.
היא יצאה עם ג'סטין טימברלייק במשך ארבע שנים עד שנפרדו בשנת 2007 - מגזין People דיווח שהם נקלעו לריב ענק ופומבי במסיבה שנערכה אחרי טקס גלובוס הזהב, לאחר שטימברלייק שוחח במהלכה קצת יותר מדי זמן עם אשתו העתידית ג'סיקה בייל.
טימברלייק אף אישר זאת בספרו Hindsight: & All the Things I Can't See in Front of Me, בו כתב שהתאהב בבייל בזמן שעדיין היה בזוגיות עם מישהי אחרת, אך לא נקב מפורשות בשמה של דיאז: "קבענו להיפגש בגלובוס הזהב. שנינו עדיין יצאנו עם אנשים אחרים, חששנו להיפגע ולהתמסר זה לזה. לקח זמן עד שהודינו בפני עצמו שאנחנו בעניין אחד של השנייה", סיפר על המפגש ההוא עם בייל. כמו שאמא של רייצ'ל גרין אמרה פעם: "בגד פעם אחת, יבגוד תמיד" – שנים לאחר מכן ייתפס טימברלייק כשהוא משתעשע עם אישה אחרת במרפסת של פאב בניו אורלינס, הרחק מאשתו אך בדיוק מול מצלמות הפפראצי.
18 צפייה בגלריה
קמרון דיאז ג'סטין טימברלייק
קמרון דיאז ג'סטין טימברלייק
פלירטט עם ג'סיקה בייל בזמן שהיה עדיין עם דיאז. ג'סטין טימברלייק
(צילום: GettyImages)
למרות הכל, דיאז וטימברלייק שמרו על קשר ידידותי וכמה שנים אחרי הפרידה אפילו כיכבו ביחד בסרט "מורה רעה". "אנחנו מבוגרים ודברים קורים, ממשיכים עם החיים" אמרה דיאז לאחר מכן. אחרי טימברלייק היא יצאה במשך שנה עם אלכס רודריגז עד שנפרדו ב-2011, והוא נותר שבוי בקסמה מכיוון שאמר עליה אחר כך: "היא כנראה האדם הנהדר ביותר שפגשתי אי פעם. היא אור מדהים". זה היה כמובן לפני שפגש את ג'ניפר לופז.
אחרי הרבה צפרדעים וכישלונות זוגיים, דיאז הגיעה לנחלה הרומנטית בשנת 2014 כשפגשה את המוזיקאי בנג'י מאדן, אותו הכירה בשנת 2014 דרך חברתה הטובה וגיסתו של מאדן, ניקול ריצ'י.
18 צפייה בגלריה
קמרון דיאז בנג'י מאדן
קמרון דיאז בנג'י מאדן
הכירו דרך ניקול ריצ'י. דיאז ובנג'י מאדן
(צילום: SplashNews)
הם התארסו שבעה חודשים לאחר מכן והתחתנו זמן קצר אחר כך בינואר -2015. "אני לא יודעת מה הייתי עושה אם לא הייתי פוגשת אותו", סיפרה. "אני לא יודעת אם הייתי מתחתנת אי פעם". בדצמבר 2019 נולדה בתם של השניים, רדיקס, בעזרת אם פונדקאית, והיא סיפרה לאחר מכן: "אני אוהבת להיות אמא. אני אסירת תודה וכל כך שמחה. זה הדבר הכי טוב בעולם ואני בת מזל שאני עושה זאת עם בנג'י. אנחנו כל כך נהנים ואני מאושרת. קשה לי להאמין עד כמה".
כשנשאלה על מערכות היחסים בקודמות שלה בתכניתו של אנדי כהן ב-2016, כל מה שהיא הסכימה להגיד היה: "שום דבר מזה לא משנה עכשיו כשיש לי את בעלי. אני לא זוכרת שום דבר ממה שהיה. אף אחד לא משתווה אליו, כל האחרים נשטפו ונשכחו. את מבינה שכן, ככה נראה הדבר האמיתי, זו אהבה אמיתית, אלו מחויבות ומסירות אמיתיים".
18 צפייה בגלריה
קמרון דיאז אנדי כהן
קמרון דיאז אנדי כהן
קמרון דיאז ואנדי כהן
(צילום: GettyImages)
דילון לעומתה, פחות מצא את עצמו מבחינה רומנטית לאורך השנים. "אתה עובר מקשר אחד לשני כי אתה פוחד להיות לבד. כשהרגשתי בודד, נכנסתי לקשרים רק כדי להפיג את הבדידות. בחלק מהן נשארתי יותר מדי זמן. אתה צריך משהו שיעזור לך למלא את הריקנות, וזה יכול להיות אדם אחר, סמים, יוקרה, או כל דבר אחר. ניסיתי את כולם, הם לא עוזרים", סיפר. פעם אפילו הודה: "קמרון היוותה עבורי השראה, אחריה לא הייתי באף מערכת יחסים עמוקה אחרת". יחד עם זאת, נראה שמאז הדברים השתנו – בשנים האחרונות הוא בן זוגה של השחקנית רוברטה מסטרומישל, אבל השניים מעולם לא אישרו את הזוגיות ורק נצפו מגיעים ביחד לאירועים שונים.
18 צפייה בגלריה
מאט דילון רוברטה מסטרומישל
מאט דילון רוברטה מסטרומישל
כבר שנים ביחד, ועדיין לא אישרו את הזוגיות. מאט דילון ורוברטה מסטרומישל
(צילום: GettyImages)

דיאז הפכה לכוכבת לוהטת, דילון שמר על גחלת פושרת

אם השניים נכנסו לזוגיות הזו כשדיאז עושה את צעדיה הראשונים לעבר הפסגה, בזמן הפרידה היא כבר הייתה עליה לחלוטין ואפילו תקעה בה יתד. היא הייתה השם הכי חם בהוליווד, בעוד שדילון שמר על גחלת פושרת יחסית. הוא עבד באופן קבוע עם כמה הצלחות קולנועיות כמו "מזל תאומים", "אני אתה והוא" ובעיקר הסרט "התרסקות" שקיבל את פרס הסרט הטוב ביותר באוסקר וגם הקנה לשחקן מועמדות ראשונה בקריירה (ועד כה יחידה) לפסלון הנכסף. נכון להיום, שווי הנכסים שלו עומד לפי הערכות על 40 מיליון דולר.
18 צפייה בגלריה
מאט דילון
מאט דילון
שווי נכסיו עומד על 40 מיליון דולר
(צילום: AP)
דיאז לעומת זאת, המשיכה לככב בסרטים בעלי פרופיל גבוה, ביניהם "להיות ג'ון מלקוביץ'", "ונילה סקיי", "החופשה", "מה שקורה בווגאס", "מורה רעה", וכמובן סדרת הסרטים המצויירים "שרק" וסרטי "המלאכיות של צ'ארלי". היא הייתה מועמדת לארבעה פרסי גלובוס הזהב וגם הפכה לאחת השחקניות המרוויחות והרווחיות ביותר בהוליווד, עם משכורת ממוצעת של 15 מיליון דולר לסרט, שגדלה בהתאם לרווחים של סרטיה – על "מורה רעה" למשל, שהפך להצלחה ענקית שלא הרבה ציפו לה, עם רווחים של יותר מ-200 מיליון דולר, דיאז הכניסה לכיסה סך הכל 42 מיליון דולר. כיום שווי נכסיה (שכוללים גם את מותג היין המצליח שלה) עומד על 140 מיליון דולר.
18 צפייה בגלריה
קמרון דיאז
קמרון דיאז
הייתה אחת השחקניות הכי מרוויחות בהוליווד
(צילום: GettyImages)
אבל בניגוד לדילון שעדיין עובד באופן תדיר, דיאז הרגישה תחושת מיצוי. בשנת 2014, אחרי יציאת הסרט "אנני" (שהיה אחד הפלופים הקולנועיים הגדולים של אותה שנה) ובדיוק 20 שנה לאחר יציאת סרטה הראשון, היא החליטה שהגיע זמנה לצאת לחופשה ארוכה – שנמשכה בעצם עד ממש לאחרונה.
היא לא הודיעה על כך באופן רשמי, אבל עם הזמן הייתה תחושה שנעלמה מהרדאר, וכשצצה מדי פעם בריאיון כזה או אחר היא אישרה שפרשה. בשיחה עם גווינת' פאלטרו היא אמרה: "החלטתי שאני רוצה דברים אחרים מחיי. עשיתי כל כך הרבה, עבדתי, עשיתי סרטים וזה שוחק. לא הותרתי מקום לחיי האישיים, אז החלטתי להפסיק לעשות סרטים כדי להתרכז בחיי האישיים, במערכות היחסים שלי עם המשפחה, החברים. פגשתי את בנג'י והתחתנו מאוד מהר כי היה ברור לשנינו שאנחנו רוצים את זה. אני בשנות הארבעים שלי ומתחילה לגמרי מחדש".
18 צפייה בגלריה
קמרון דיאז בנג'י מאדן
קמרון דיאז בנג'י מאדן
"היה ברור לשנינו שאנחנו רוצים את זה". דיאז ומאדן
(צילום: SplashNews)
מי שהכיר אותה ידע שדיאז מעולם לא חשה בנוח בעולם הזוהר. פיטר פארל, אחד מבמאי "משתגעים על מרי", סיפר כבר ב-1998: "מכל השחקנים שאיתם עבדתי, קמרון היא זו שהכי פוחדת מהתהילה".
ב-2019 היא התייחסה לכך במאמר לאתר InStyle: "התחלתי לחוות את התהילה כשהייתי בת 22, ועברו מאז 25 שנים. זה הרבה זמן. אני רואה את זה כך שנתתי יותר ממחצית חיי לציבור, ואני מרגישה שזה בסדר עבורי לקחת קצת זמן לעצמי כדי להתארגן מחדש ולהחליט איך אני רוצה לחזור לעולם הזה, אם ארצה. אני לא מתגעגעת לזה".
אבל כאמור, אלו שהתגעגעו אליה קיבלו לאחרונה בשורות טובות – דיאז חוזרת לעניינים ואל סט הצילומים. האם יהיה זה קאמבק רשמי? לא ברור, אבל בריאיון ל-CBS היא סיפרה: "אני מתגעגעת לחלקים מסוימים במשחק או בעשיית סרטים. זה כישרון שכיף להיות חלק ממנו. אבל זה אורח חיים שונה וצריך להיות מוכן עבורו. לכל אחד מאיתנו יש 100 אחוז לתת, ותמיד צריך לחשב איך לחלק את המאה אחוזים האלו בין כל החלקים בחייך".
18 צפייה בגלריה
גווינת' פאלטרו קמרון דיאז
גווינת' פאלטרו קמרון דיאז
קמרון דיאז
(צילום: Gettyimages)