טקס האוסקר שנערך בלילה שבין ראשון לשני היה יחסית מוצלח, לא חרג מהזמנים ועבר ללא תקלות מיוחדות (מלבד הפדיחה של אל פצ'ינו כמובן), אבל מאחורי הקלעים, כפי שאפשר היה לצפות - לא הכל התנהל על מי מנוחות.
אם נשארתם ערים בלילה כדי לצפות בטקס בשידור ישיר, כנראה הבחנתם בכך שהוא התחיל בכמה דקות איחור. כרגיל – גם בזה אפשר להאשים את ישראל, או לפחות את המפגינים שבעדה: מחוץ לאולם הפגינו תומכי ישראל ומולם פרו פלסטינים, שגרמו לפקקים וחסימות כבישים.
6 צפייה בגלריה
מפגינים פרו פלסטינים מחוץ לטקס האוסקר
מפגינים פרו פלסטינים מחוץ לטקס האוסקר
מפגינים פרו פלסטינים מחוץ לטקס האוסקר
(צילום: Etienne Laurent)
הדבר גרם לכמה אורחים חשובים להיכנס לאולם ממש ברגע האחרון, ביניהם מרטין סקורסזה, מרגו רובי וריאן גוסלינג שהתיישבו במקומותיהם רק כמה דקות לאחר שהטקס היה אמור להתחיל – ועבורם נדחתה התחלתו בחמש דקות.
"היינו במתח", סיפרה המפיקה מולי מקנירני. "אנחנו מדברים על האנשים האלה במונולוג הפתיחה, וכדי שזה ישתלם צריך לראות את התגובות שלהם. חיכינו לכמה אנשים שיתיישבו, זו הייתה קצת בעיה להכניס אותם מהר, אבל בסוף זה הסתדר".
גוסלינג אמנם לא זכה באוסקר על תפקידו ב"ברבי", אבל היה אחד מכוכבי הערב בזכות ההופעה המלהיבה שלו עם השיר I’m Just Ken. מאחורי הקלעים צפתה בו בת זוגו, השחקנית אווה מנדז, שבדרך כלל לא נוהגת להגיע איתו לאירועים אבל הפעם חרגה ממנהגה. יחד עם זאת, כהרגלה – היא העדיפה לשמור על פרופיל נמוך, לא צעדה על השטיח האדום ולא הצטלמה אך לאחר מכן שלחה לו באינסטגרם מסר ברור: "הבאת את קן כול הדרך אל האוסקר, עכשיו בוא הביתה, אנחנו צריכים להשכיב את הילדים לישון".
6 צפייה בגלריה
ריאן גוסלינג טקס האוסקר
ריאן גוסלינג טקס האוסקר
בת הזוג אווה מנדז צפתה בו מאחורי הקלעים. ריאן גוסלינג
(צילום: AFP)
רגע מדובר אחר היה בכיכובו של המתאבק והשחקן ג'ון סינה, שהופיע על הבמה בעירום כמעט מלא כשרק מעטפה מסתירה את אזורו הפרטי, ואם תהיתם עד כמה הוא באמת היה עירום – אז התשובה היא בערך ב-99 אחוז, מכיוון שפיסת בד הסתירה את מה שהיה צריך, מקדימה ומאחורה.
עם כל הכבוד לכוכבים האנושיים, מי שגנב את ההצגה היה הכלב מסי מהסרט "אנטומיה של נפילה", שנצפה יושב בקהל ומוחא כפיים – מה שהפך לקטע הוויראלי הגדול של הערב. אולי תתאכזבו לגלות שהרגע המתוק הזה לא היה בשידור חי, אלא הוקלט מראש עוד לפני תחילת הטקס. הסיבה לכך היא שהכוכב הפרוותי, כיאה לשחקן במעמדו, עשה צרות בחזרות: "הוא נבח הרבה בזמן החזרה. זו לא הייתה אשמתו, אני חושבת שהוא היה מבולבל מהסימנים שעשה הצלם, הוא חשב שהוא מסמן לו לנבוח", סיפרה מקנירי. בסופו של דבר החליטו המפיקים לא להסתכן וצילמו את הקטע מראש.
6 צפייה בגלריה
אנטומיה של נפילה
אנטומיה של נפילה
אנטומיה של נפילה
(צילום: רויטרס)
רגע משעשע נוסף התרחש כשמנחה הערב ג'ימי קימל הקריא פוסט מלגלג של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, שבתחילת הטקס כתב בין היתר: "האם אי-פעם היה מנחה גרוע יותר מג'ימי קימל באוסקר?". קימל השיב בדרך האופיינית והצינית שלו: "בלה, בלה, בלה. ובכן, תודה לך, הנשיא טראמפ. תודה שצפית. אני מופתע שאתה עדיין צופה, זה לא אחרי שעות הכלא שלך?".
לאחר מכן קימל סיפר שהיו אנשים שניסו לשכנע אותו לוותר על הקראת הציוץ: "הם אמרו לי שנשאר לי קצת זמן ואמרתי להם 'אני מקריא את הציוץ של טראמפ'. הם אמרו 'לא, לא, אל תקרא את זה'. עניתי להם 'אני מקריא!'".
המפיקה מולי מקנירני הודתה שהיא הייתה זו שניסתה למנוע זאת: "אני לא גאה בזה אבל אני הייתי זו שניסיתה לשכנע אותו לוותר על זה. הוא שאל אותי למה ועניתי שאני לא רוצה לתת לטראמפ זמן אוויר באוסקר. בדרך כלל האינסטינקטים שלי נכונים אבל הפעם טעיתי. ג'ימי אמר שיהיה בסדר ובאמת היה, אלו הרגעים שבהם הוא פורח".
6 צפייה בגלריה
ג'ימי קימל ג'ון סינה אוסקר 2024
ג'ימי קימל ג'ון סינה אוסקר 2024
ג'ימי קימל וג'ון סינה
(צילום: AP)
אבל עם כל הכבוד לטקס האוסקר, הכיף האמיתי מתחיל רק אחרי שהוא נגמר – לפחות עבור הכוכבים חובבי המסיבות.
עם תום הטקס המעונב, הסלבס יכולים להשתחרר ולצאת לשתות ולאכול בשלל המסיבות שמתרחשות בעיר – ויש לא מעט כאלה, החל מאלה שעורכים מדי שנה אמנים בכירים כמו ביונסה וג'יי זי או מדונה ועד רשתות הסטרימינג ואולפני הקולנוע.
כפי שאפשר לצפות מהכוכבת בעלת המודעות החברתית, המסיבה של מדונה, שנערכה בביתו של המנהל הישראלי שלה גיא עוזרי, הייתה גם אירוע התרמה לעמותת הצדקה שלה למען מלאווי. האורחים קיבלו במתנה צעיפים של העמותה, ובתפריט היה עוף טיקה מסאלה ולחם נאן – שלפי הדיווחים לא ממש קרץ לנוכחים שלא נגעו באוכל וכנראה העדיפו להישאר רעבים.
המסיבה המתחרה, של ביונסה וג'יי זי, הייתה סוערת יותר, התקיימה עד אור הבוקר ואליה הגיע אפילו ליאונרדו דיקפריו, שלא טרח להיות בטקס עצמו למרות שסרטו "רוצחי פרח הירח", היה מועמד לעשרה פרסים. הסרט סיים ללא אף פסלון, כך שאולי דיקפריו צפה את התבוסה והעדיף להתמקד בחגיגות שאחרי. מהמסיבה של קווין בי, הוא אכן עבר לכמה מסיבות אחרות.
אמנם יש סלבס שבוחרים מסיבה אחת ומתמקדים בה, אבל כמו דיקפריו, רובם מקפצים מאחת לשנייה וסביר להניח שהם יראו נוכחות באירוע היוקרתי ביותר בעיר: המסיבה של מגזין ו"ניטי פייר", שמאז שהתקיימה לראשונה בשנת 1994, נחשבת לגולת הכותרת של האפטר פארטיז.
אלו שהגיעו למסיבה הזו פגשו שם בין היתר את רוברט דאוני ג'וניור, פלורנס פיו, בארי קיוגן, קנדל ג'נר, קיילי ג'נר, אמילי רטאייקאוסקי, סלמה הייק, ונסה האדג'נס, צ'רלס מלטון, סידני סוויני, מרגו רובי, בילי אייליש, שרליז ת'רון, אמילי בלאנט, ג'ון קרסינסקי, סטיבן ספילברג, אוליביה ויילד, מייגן פאהי, אווה לונגוריה, סרינה וויליאמס, ועוד רבים אחרים.
בין האטרקציות באולם - שהיה כולו על טהרת הצבע האדום-בורדל, היו תאי צילום, ושונדה ריימס, היוצרת של "האנטומיה של גריי", נשמעה אומרת: "אני הולכת לעשות את תמונת המצטיינים השחורים", לפני שנכנסה לתא עם השחקנים טרייסי אליס רוס וג'פרי רייט, המוזיקאי בייבי פייס והבמאית אווה דוברני.
6 צפייה בגלריה
מסיבת ואניטי פייר
מסיבת ואניטי פייר
מסיבת ואניטי פייר, על טהרת הצבע האדום
(צילום: Presley Ann\Getty Images)
מגזין "ניו יורק טיימס" סיפר מבפנים שהחברות הוותיקות פריס הילטון ולינדזי לוהן שוחחו והעלו זכרונות, מרגו רובי הצטרפה לשיחה של שרון סטון וניקולס קייג', קים קרדשיאן וקריס ג'נר שוחחו בחמימות עם לורן סנצ'ז והשחקנית סינתיה אריבו סיפרה: "אני הולכת הביתה להחליף למשהו נח יותר ואז אלך למסיבה של ג'יי זי". הזמרת בילי אייליש, שזכתה בטקס באוסקר השני שלה, סיפרה שתשים אותו על המדף ממש ליד הפסלון הראשון שבו זכתה. מעניין אם בשלב הזה של הערב היא כבר קראה את דבריה הזועמים של נועה תשבי שכוונו אליה, בין היתר.
במסיבה חולקו גם שקיות מתנה שכללו נעלי בית וחלוקים, עבור אלו שהרגישו חנוקים מדי בבגדים המחויטים, ושולחנות האוכל היו עמוסים בג'אנק פוד טוב כמו המבורגרים ופיצות, אבל גם במקרה הזה השולחן נשאר כמעט מלא, ואחד האורחים הסביר בפשטות שכל האורחים על אוזמפיק. הקוקטיילים לעומת זאת, נשפכו כיין.
6 צפייה בגלריה
מייגן פאהי
מייגן פאהי
הכי יפה כשנוח לך! מייגן פאהי מודדת את החלוק
(צילום: Jesse Grant\GettyImages)