3 צפייה בגלריה
ג'וני דפ אמבר הרד
ג'וני דפ אמבר הרד
בשעה טובה. אמבר הרד וג'וני דפ
(צילום: Gettyimages)
ג'וני דפ ואמבר הרד שמים סוף להליך הגירושים הארוך והאכזרי שהתנהל ביניהם בשנים האחרונות - כך פורסם היום (ב') באתרים מעבר לים. על פי הדיווחים, הרד הסכימה לשלם לדפ מיליון דולר לאחר שהפסידה בתביעה נגד לשון הרע. עורכי הדין של שני הצדדים הגיעו להסכם וחתמו על עסקה בה חברת הביטוח של הרד תשלם מיליון
הרד פנתה לאינסטגרם ושיתפה שם בתחושותיה לאחר ההסכם: "לאחר התלבטות רבה קיבלתי החלטה קשה מאוד ליישב את תיק לשון הרע שפתח נגדי בעלי לשעבר בווירג'יניה. חשוב לי להגיד שהגנתי על האמת שלי ובכך נהרסו חיי כפי שהכרתי אותם. ההשפלה שעמדתי בפניה ברשתות החבריות היא גרסה מוגברת של הדרכים בהן נשים הן קורבן", כתבה. "אני מקבלת את הפסיקה הזו לאחר שאיבדתי את האמון במערכת המשפט האמריקנית שבה העדות הבלתי מוגנת שלי שימשה כמזון בידורי לרשתות החברתיות. כשעמדתי בפני שופט בבריטניה, זכיתי במערכת איתנה והוגנת שבה הגנו עליי מפני הצורך לחשוף את הרגעים הגרועים ביותר של העדות שלי מול התקשורת העולמית ושם בית המשפט קבע כי הייתי נתונה לאלימות מינית ואלימות במשפחה. אולם בארצות הברית מיציתי כמעט את כל המשאבים שלי לפני ובמהלך משפט שבו נכנסתי למשפט שבו לא נכללו ראיות ישירות המאששות את עדותי ושבו הכוח והפופולריות חשובים יותר מההיגיון ומהליך הוגן".
הרד הוסיפה: "נחשפתי לסוג של השפלה שאני פשוט לא יכולה לחיות מחדש. גם אם הערעור שלי בארצות הברית היה מצליח - התוצאה הטובה ביותר היא משפט חוזר שבו חבר מושבעים חדש יצטרך לשקול שוב את הראיות. אני פשוט לא יכולה לעבור את זה בפעם השלישית. הזמן יקר ואני רוצה לבלות את זמני בצורה פרודוקטיבית. יותר מדי שנים אני כלואה בהליך משפטי מפרך ויקר שהוכיח את עצמו שאינו יכול להגן עליי ועל זכותי לחופש הביטוי. אני לא יכולה להרשות לעצמי להסתכן בחשבון בלתי אפשרי - כזה שהוא לא רק כלכלי אלא גם פסיכולוגי, פיזי ורגשי. נשים לא צריכות להתמודד עם התעללות או פשיטת רגל כדי לומר את האמת שלהן. בסגירת התיק הזה אני בוחרת בחופש להקדיש את זמני לעבודה שעזרה לי להחלים אחרי הגירושים שלי, עבודה שמוקדשת לתחומים שבהם אני מרגישה שרואים, שומעים ומאמינים בי ואני יודעת שאני יכולה לחולל שינוי. לא אהיה מאוימת או מיואשת ממה שקרה כתוצאה מהאמת. אף אחד לא יכול ואף אחד לא ייקח את זה ממני. הקול שלי נשאר לנצח הנכס היקר ביותר שיש שלי".
"אמבר מצפה כעת להמשיך בחייה כפי שתכננה לעשות לפני שש שנים", סיפר מקורב לשחקנית ל"מייל אונליין". "היא רוצה לשים את הפרק האומלל הזה מאחוריה ולפנות זמן למה שהיא אוהבת בחיים - קריירה, משפחה והמטרות שלה".
3 צפייה בגלריה
"חשוב לי להגיד שהגנתי על האמת שלי ובכך נהרסו חיי"
"חשוב לי להגיד שהגנתי על האמת שלי ובכך נהרסו חיי"
"חשוב לי להגיד שהגנתי על האמת שלי ובכך נהרסו חיי"
(צילום: Ap)
נזכיר כי בשנת 2016, לפני שש שנים, החלו השניים הליך משפטי ארוך ומייגע. הרד האשימה את דפ בכל שנהג כלפיה באלימות פיזית ומילולית ודפ מצידו האשים אותה על לשון הרע וכמו כן על אלימות שהגיעה גם מצידה. בחודש יוני האחרון פסק חבר המושבעים לטובתו של דפ וקבע כי הרד, שהואשמה בהכפשה, תאלץ לשלם לבעלה לשעבר סכום של 15 מיליון דולר - בעוד דפ יצטרך לשלם לה סכום של 2 מיליון דולר בגין פיצויי נזיקין.
הפסיקה הגיעה לאחר שדפ תבע את הרד על סך 50 מיליון דולר, ובמקביל היא תבעה אותו על סכום שך 100 מיליון דולר. חבר המושבעים מצא כי גם היא צודקת בסעיפים מסוימים ולאחר ההתקזזות היא תאלץ לשלם לדפ 13 מיליון דולר.
"האכזבה שאני חשה היום היא מעבר למילים", כתבה הרד דקות ספורות לאחר הפסיקה. "אני שבורת לב שהרי ההוכחות שהצגתי עדיין לא עמדו נגד הכוח וההשפעה הלא פרופורציונליים של בעלי לשעבר. אני אפילו יותר מאוכזבת מהמחשבה על מה פסק הדין הזה אומר עבור נשים אחרות. זוהי מפלה. הוא מחזיר אותנו אחורה לזמנים שבהם אישה שאומרת את דעתה בקול רם יכולה להיות מבוישת ומושפלת. זה מחזיר אחורה את הרעיון שיש לקחת ברצינות אלימות נגד נשים. אני מאמינה שעורכי הדין של ג׳וני הצליחו לגרום למושבעים להתעלם מהנושא המרכזי של חופש הביטוי ולהתעלם מראיות שהיו כל כך חותכות - שניצחנו בבריטניה. אני עצובה שהפסדתי, אבל אני יותר עצובה לגלות שהפסדתי זכות שחשבתי שהיא בסיסית באמריקה - לדבר בחופשיות".
דפ מצידו מיהר לפרסם גם כן הצהרה - הצהרת ניצחון. "לפני שש שנים חיי, חיי ילדיי, חייהם של הקרובים אליי וגם חייהם של אלה שהאמינו ותמכו בי במשך כל כך הרבה שנים, השתנו לעד. ושש שנים לאחר מכן חבר המושבעים החזיר לי את חיי. מההתחלה המטרה של התביעה הייתה לחשוף את האמת, ללא קשר לתוצאה. אמירת האמת הייתה משהו שהייתי חייב לילדים ולכל אלה שהמשיכו לתמוך בי. אני מרגיש שלווה בידיעה שסוף-סוף השגתי את זה". בשעות הקרובות צפוי דפ לשחרר הצהרה משלו.
3 צפייה בגלריה
אמבר הרד ג'וני דפ
אמבר הרד ג'וני דפ
מרוצה מעצמו ומהפסיקה. ג'וני דפ
(צילום: GettyImages)