13 צפייה בגלריה
טורי ספלינג
טורי ספלינג
דונה מרטין בת 50. טורי ספלינג
(צילום: Momodu Mansaray/GettyImages)
תקופה לא מוצלחת עוברת על טורי ספלינג - ולמען האמת, לפעמים נראה שהמזל הרע תוקף אותה שוב ושוב. המקרה האחרון בשרשרת התקריות הלא נעימות שעברו עליה בשנים האחרונות התרחש בשבוע שעבר, כשנאלצה לקחת את ילדיה לטיפול נמרץ אחרי שהתברר שבבית השכור שבו התגוררו היא, בעלה וחמשת ילדיהם, היה עובש שגרם להם לחלות.
ספלינג סיפרה לעוקביה באינסטגרם שהביקור אצל הרופאים הפך למשהו קבוע: "אנחנו שוב בטיפול נמרץ. כולנו היינו במעגל של חולי כבר כמה חודשים. חולים, מבריאים ושוב חולים. חשבתי שזה משהו שקורה כשיש לך ילדים קטנים בבית ספר, שהם מביאים את המחלות איתם הביתה. אבל כשהגיע שלב שבו הם היו יותר חולים בבית מאשר בבית הספר, היינו צריכים להבין מה קורה".
בדיקה מקיפה בבית גילתה כאמור שהוא מלא בעובש, מה שנתן הסבר לחולי המשפחתי, וכעת ייאלצו השבעה למצוא להם בית חדש לגור בו.
13 צפייה בגלריה
טורי ספלינג
טורי ספלינג
מישהו יודע על בית להשכרה? רצוי ללא עובש. ספלינג, דין מקדרמוט והילדים
(צילום: Getty images)
לא נעים, ובטח לא כשזה קורה בסמוך ליום הולדתה של הכוכבת, שחוגגת ממש השבוע את יום הולדתה ה-50. נתחיל מזה שאנחנו מאחלים לה שהעשור הקרוב יהיה מוצלח עבורה יותר מהעשורים האחרונים, שלא היו ממש פשוטים עבורה – בין שבאשמתה ובין שבגלל האנשים שהקיפה את עצמה בהם.
רשימה חלקית של דברים מבאסים שהיא חוותה בשנים האחרונות: היא ובעלה היו על סף פשיטת רגל ונשארו עם חובות גדולים, הוא בגד בה (ואם להאמין לשמועות – ממשיך לעשות זאת), היא הסתכסכה עם אמה שהאשימה אותה שזירזה את מותו של אביה, מאז ימי "בוורלי הילס 90210" קריירת המשחק שלה כמעט שלא קיימת – וכל זה מבלי להזכיר את הניתוחים הפלסטיים הרבים שעברה והפכו אותה לסוג של בדיחה. נשמע קצת כמו דמות טראגית באחת הסבוניות של אביה, אבל לא, זו המציאות של טורי ספלינג.
13 צפייה בגלריה
טורי ספלינג
טורי ספלינג
חיים מלאי דרמות
(צילום: Getty images)

קיבלה חצר מושלגת לחג המולד

ספלינג התחילה את חייה עם כפית כסף בפה, להורים עשירים כקורח: אביה היה מפיק הטלוויזיה האגדי אהרון ספלינג, שבין שנות ה-70 ועד תחילת שנות ה-2000 היה אחראי לכמה מהסדרות המצליחות ביותר ששודרו על המסך הקטן, החל מ"שושלת", "המלאכיות של צ'ארלי" ו"ספינת האהבה" ועד "בוורלי הילס 90210", "מלרוז פלייס" ו"מכושפות". תפוקת הלהיטים הטלוויזיוניים של ספלינג הייתה כל כך גדולה, עד שבשלב מסוים רשת CBS ששידרה את רובם נחשבה לרשת הטלוויזיה הפרטית שלו מכיוון שכל כך הסתמכה על התוצרים שלו, והסדרות שבהפקתו מילאו את לוח שידוריה. תחשבו על ריאן מרפי – ותכפילו פי כמה.
בשנת 1968, ארבע שנים אחרי שהתגרש מאשתו הראשונה השחקנית קרולין ג'ונס, נישא ספלינג בן ה-45 לדוגמנית קרול מארר בת ה-23, אשר התהדרה בכינוי הסכריני "קנדי".
בשנת 1973 הפכו אהרון וקנדי ספלינג להורים לבתם הבכורה טורי, ו-5 שנים אחר כך נולד אחיה רנדי. משפחת ספלינג הייתה ידועה באורח החיים הראוותני שלה – הם נהגו למשל לערוך מסיבות ענקיות, ולמרות שהיו יהודים נודעו בזכות חגיגות חג המולד השנתיות שכל מפורסמי הוליווד השתוקקו לקבל אליהן הזמנה. טורי גם סיפרה שבילדותה אביה היה ממלא את החצר הענקית של ביתם בשלג שהובא לשם במיוחד, כדי שיוכלו להרגיש את רוח החג גם במזג האוויר השמשי של לוס אנג'לס.
13 צפייה בגלריה
עשירים כקורח. אהרון, קנדי וטורי ספלינג
עשירים כקורח. אהרון, קנדי וטורי ספלינג
עשירים כקורח. אהרון, קנדי וטורי ספלינג
(צילום: AP)
בשנת 1983 רכשו הספלינגים את ביתו של הזמר בינג קרוסבי, הרסו אותו ובנו עליו את משכנם החדש. העבודה על הבית החלה ב-1986 ונמשכה כ-5 שנים. עם סיומה בשנת 1991, האחוזה נחשבה לבית הגדול ביותר בקליפורניה והפכה לסמל של חיי הפאר וההדר המוגזמים והראוותניים של עשירי הוליווד.
היא הייתה גדולה יותר מהבית הלבן וכללה 123 חדרים. מעבר לדברים הבסיסיים כמו חדרי שינה ואוכל ענקיים, היו בה עוד כמה דברים שצריך בכל בית, כמו למשל (קחו אוויר, זה יהיה ארוך): 27 חדרי שירותים, חדרי ארונות, סלון יופי, אולם תיאטרון בן 2 קומות, מרתף יינות, חדר משחקים, חדר כושר, מכון שיזוף, אולם כדורת, בריכה - וגם גן חיות היה אמור להיבנות במיוחד אבל ספלינג ויתר בסופו של דבר על הרעיון. לא בגלל עניין של חסכנות חלילה, אלא מכיוון שעד שבניית הבית הושלמה ילדיו הרגישו שהם כבר לא בגיל המתאים לגן חיות פרטי משלהם. זה לא עצר את מייקל ג'קסון, אבל ניחא.
13 צפייה בגלריה
קנדי ספלינג ארון ספלינג טוררי ספלינג
קנדי ספלינג ארון ספלינג טוררי ספלינג
גרו בבית הכי גדול בקליפורניה. משפחת ספלינג
(צילום: Paul Harris/GettyImages)

פגשתם כבר את טורי מיטשל?

כיאה לבתו של איש הטלוויזיה הכי נחשב בתעשייה, כבר מגיל שש טורי לוהקה לתפקידי אורח בסדרות שלו. בשנת 1990 היא קיבלה את התפקיד הראשון הגדול שלה בסדרה שדווקא לא הייתה קשורה אליו, "הצלצול הגואל", שם שיחקה לכמה פרקים את בת זוגו של סקריץ'.
באותה תקופה נודע לה שאביה עובד על סדרת נעורים חדשה והיא הייתה נחושה לקחת בה חלק – אבל הפעם בזכות עצמה ובלי פרוטקציות, אז היא ביקשה מהסוכן שלה לסדר לה אודישן תחת שם אחר.
13 צפייה בגלריה
טורי ספלינג ודסטין דיאמונד, מתוך "הצלצול הגואל"
טורי ספלינג ודסטין דיאמונד, מתוך "הצלצול הגואל"
טורי ספלינג ודסטין דיאמונד, מתוך "הצלצול הגואל"
(צילום מסך)
לא תאמינו, אבל המלהקים שמולם נבחנה תחת השם "טורי מיטשל" ידעו מי היא ברגע שנכנסה לחדר. הם זרמו איתה כמובן, בכל זאת מדובר בבת של הבוס, והיא אכן התקבלה לתפקיד דונה מרטין, באחת מהסדרות הגדולות של הניינטיז, "בוורלי הילס 90210".
תסריטאי הסדרה מספרים שבפגישות שערכו עם הבוס הגדול לגבי תסריטים ועלילות, הדבר הראשון שהיה נוהג לשאול אותם הוא מה הם מתכננים לטורי ומה יקרה לדונה באותו שבוע. לרוב הוא נתן להם יד חופשית אבל דבר אחד היה חשוב לו במיוחד: שהבת שלו תישאר בתולה, לפחות על המסך.
וכך הפכה דונה מרטין לאייקונית – בתור הדמות ששמרה את עצמה לחתונה בזמן שאלו שמסביבה קפצו ממיטה למיטה. בסופו של דבר האבא המגונן והשמרן הבין שיש גבול, ואישר לבתו לאבד את בתוליה הטלוויזיוניים. אבל זה לקח שבע עונות, דונה מרטין הייתה אז כבר בתחילת שנות ה-20 שלה וסיימה קולג', ובזכות מדורי הרכילות הצופים ידעו שטורי עצמה הרבה פחות שמרנית מהדמות שאותה גילמה.
13 צפייה בגלריה
ג'ני גארת' טורי ספלינג בוורלי הילס 90210
ג'ני גארת' טורי ספלינג בוורלי הילס 90210
איבדה את הבתולים רק כשאבא אישר. ספלינג וג'ני גארת' מתוך "בוורלי הילס 90210"
(צילום מסך)
לימים היא סיפרה למשל שבמהלך הצילומים ניהלה רומנים קצרים עם שניים מהכוכבים שלצידה, בריאן אוסטין גרין וג'ייסון פריסטלי, ויצאה גם עם השחקן גרג וואן שגילם בסדרה את בן זוגה לכמה פרקים ועם פטריק מולדון שכיכב אז בסדרת הבת "מלרוז פלייס".
כמו שתוכיח בהמשך, כבר מגיל צעיר הייתה לה נטייה לבחור בני זוג שלא ממש התייחסו אליה כראוי, והיא סיפרה על פעם אחת שבה לוק פרי (שגילם בסדרה את דילן), הגן על כבודה: "הייתי בת 19 והיה לי חבר שהתעלל בי מילולית. לוק שנא אותו ומאוד גונן עליי. היינו במסיבת חג מולד אצל ההורים שלי, לוק הגיע ונתן לו אגרוף". ספלינג סיפרה שבזמנו, לא העריכה את הדאגה שלו: "הייתי צעירה וכעסתי עליו במקום להבין שהיה לו אכפת ממני ושהוא היה מוכן להיכנס לתגרה עבורי. הוא היה חבר נהדר".
13 צפייה בגלריה
לוק פרי דילן בברלי הילס 90210 בוורלי הילס 90210
לוק פרי דילן בברלי הילס 90210 בוורלי הילס 90210
החטיף לחבר המתעלל שלה. לוק פרי
(צילום: Gettyimages)

אמא שלה שכנעה אותה לעבור ניתוח אף

הסדרה ירדה מהאוויר בשנת 2000 אחרי עשר עונות, וספלינג הבינה שהוליווד לא ממש מחכה לה. עסקי השעשועים מלאים בילדי נפוטיזם, חלקם מצליחים להתעלות על הסטיגמה השלילית ולהוכיח שהם באמת מוכשרים, אבל רבים אחרים, מה לעשות, מגלים לצערם שבלי ההורים המפורסמים הם היו כנראה מוצאים את עצמם ממלצרים ומחכים לנצח להזדמנות הגדולה. אתם כבר יודעים לאיזה קבוצה טורי שייכת.
יש לציין שהיא תמיד מספרת שלא השלתה את עצמה וידעה שברור לכולם שאביה סלל עבורה את הדרך. לכן הייתה חסרת ביטחון לגבי כישוריה ותמיד עבדה קשה יותר כדי להוכיח את עצמה, ולזכותה ייאמר שהייתה יכולה בקלות להיעלם ולהישכח כמו שקרה ללא מעט אחרים – אבל הצליחה לשמור על מקומה בתעשייה. גם אם זה היה בעיקר במחוזות הטראש.
חוץ מעניין הקשר המשפחתי, ספלינג הייתה גם ידועה בזכות הניתוחים הפלסטיים הרבים והבולטים שעשתה, שנתנו למלעיזים עוד כמה סיבות ללעוג לה. היא סיפרה שמי ששכנעה אותה לעשות את הניתוח הראשון שלה, ניתוח אף בגיל 16, הייתה לא אחרת מאשר אמא שלה(!), ואמרה גם שהייתה מוותרת על הגדלת החזה שעברה. אין מנוס מלהגיד, שרשרת הניתוחים הארוכה לא הותירו הרבה דמיון בין דונה מרטין של הפרק הראשון וזו של הפרק האחרון.
13 צפייה בגלריה
טורי טרום הניתוחים
טורי טרום הניתוחים
טורי טרום הניתוחים
(צילום: אינסטגרם)

"שכבנו בלילה הראשון שבו נפגשנו"

בשנים שלאחר מכן לא זרמו לכיוונה יותר מדי הצעות עבודה, ואלו שכן כללו בעיקר תפקידים קטנים ופרויקטים זניחים. שמה נשאר בכותרות בעיקר הודות לדרמה שבחייה האישיים, שלפחות סיפקו לה חומרים טובים לכמה סדרות ריאליטי שעשתה.
בשנת 2004 היא התחתנה עם השחקן צ'ארלי שאניאן בחתונה שעלתה לא פחות ממיליון דולר. עבור הוריה אמנם היה מדובר בכסף קטן, אבל אורך הנישואים וטיבם לא הצדיקו את העלות - מכיוון ששנה לאחר מכן ספלינג עברה לזרועותיו של גבר אחר.
ספלינג פגשה את השחקן דין מקדרמוט על סט צילומי סרט משותף - שניהם היו נשואים לאחרים ולמקדרמוט גם היה ילד – אבל השניים שכחו מהם די מהר. ספלינג הודתה: "שכבנו בלילה הראשון שבו נפגשנו. זה לא היה משהו פזיז רק למען הסקס, אלא החלטה מודעת. ממש התאהבנו".
הם עזבו את בני זוגם, והיא כתבה בספרה האוטוביוגרפי על הערב שבו הודיעה לבעלה שהיא עוזבת אותו: "אמרתי לו שמעולם לא הייתי מאוהבת בו ושהתחתנתי איתו רק כי הוא היה בחור טוב שדאג לי. הוא סירב לקבל את זה ואמר שהנישואים שלנו מושלמים. בסופו של דבר הוא שאל אם בגדתי בו, ואמרתי שכן. הוא ידע מיד שזה היה עם דין. 'הייתי צריך לדעת', הוא אמר לי".
13 צפייה בגלריה
טורי ספלינג צ'רלי שניאן
טורי ספלינג צ'רלי שניאן
בגדה בו בהזדמנות הראשונה. ספלינג ובעלה הראשון צ'ארלי שאניאן
(צילום: Kevin Winter/GettyImages)

ירושה מאכזבת וחובות כלכליים

במאי 2006, שבועות בודדים אחר שגירושיה הפכו לסופיים, ספלינג ומקדרמוט התחתנו. חודש לאחר מכן היא קיבלה מכה קשה כשאביה הלך לעולמו בגיל 83. יחסיה עם אמה, שגם כך היו עכורים, רק החמירו – כשהתברר שלמרות שספלינג הותיר אחריו הון של 500 מיליון דולר – אשתו שהייתה אחראית על הנכסים העבירה לטורי ולאחיה 800 אלף דולר בלבד, לכל אחד מהם. טורי סיפרה שאביה באמת האמין שהסכום הזה יספיק לה לכל חייה, ושבהתחשב בעושר הרב שהיה לו, ואולי בדיוק בגלל זה – לא ידע להעריך נכון כסף ועניינים פיננסיים.
ולא שטורי ידעה יותר טוב - כי החלטות כלכליות גרועות שעשו היא ומקדרמוט (כמו ניסיון כושל לפתוח צימר), הבזבוזים שלהם, הקריירות המקרטעות של שניהם והרחבת המשפחה – נולדו להם חמש ילדים וספלינג הודתה שלא כולם היו מתוכננים - הכניסו אותם לתסבוכות כלכליות ולחובות גדולים, שמהם הם מתקשים להתאושש עד היום.
קנדי לא תרמה לשיפור היחסים כשהאשימה את טורי בכך שתרמה למותו של אביה: "הוא עשה למענה הכול וברגע שכבר לא היה מסוגל להמשיך לעשות זאת, היא ניתקה איתו קשר. זה מה שהרג אותו, הוא לא רצה לחיות ככה". בהמשך אמרה גם: "הוא היה מאוד חולה, הפסיק לאכול ולשתות. הוא התקשר לטורי בכל יום והיא לא ענתה לו. הוא כל הזמן שאל אותנו אם היא התקשרה בחזרה, ונאלצנו להגיד לו שלא".
13 צפייה בגלריה
ארון ספלינג קנדי ספלינג
ארון ספלינג קנדי ספלינג
שמרה את המיליונים לעצמה. אהרון וקנדי ספלינג
(צילום: James Peterson/GettyImages)
ואם לא הספיקו פירוקי הנישואים, הצרות הכלכליות והסכסוכים המשפחתיים – הצהובונים קיבלו אספקת רכילות נוספת, כשהחלו שמועות על כך שבני הזוג בדרך לפרידה. כמובן שהם הכחישו, ואפילו חידשו את הנדרים בשנת 2010, כאילו כדי להוכיח שהמצב ביניהם ממש בסדר. בסופו של דבר ספלינג הודתה שלא הכול היה ורוד: "זו לידה מחדש. היו לנו עליות ומורדות, אבל אלו לא היו דברים שהיה באפשרותנו לשנות".
אבל רגע השפל האמיתי הגיע ב-2013, כשספלינג הבינה על בשרה שהטענה לגבי בני זוג בוגדניים האומרת "פעם בוגד – תמיד בוגד" כנראה נכונה. אחרי שנולד ילדם הרביעי ולאחר תקופת היריון קשה שבמהלכה אושפזה ונאלצה לנוח במיטה במשך ארבעה חודשים - גילתה ספלינג שמקדרמוט בגד בה עם אישה שצעירה ממנו ב-20 שנה, שהכיר בזמן שהיה בצילומים בקנדה. "הוא אמר לי שהוא ואשתו לא עושים סקס. האמנתי לו", סיפרה אותה אישה למדורי הרכילות.
ספלינג ומקדרמוט פתרו את המשבר בדרך הכי מתבקשת (ויעילה, ברור שיעילה) שאפשר להעלות על הדעת: טיפול זוגי במסגרת סדרת הריאליטי של ספלינג True Tori: "הסקס שאני נותנת לו אף פעם לא מספיק לו. הוא אף פעם לא יסתפק בלהיות רק איתי", היא אמרה בבכי באחד פרקים. מקדרמוט בתגובה – אשפז את עצמו במוסד לבריאות הנפש.
בסופו של דבר השניים יישרו את ההדורים אבל המשיכו לככב בכותרות, שסיפרו עם הרבה שמחה לאיד על כך שהמשבר הזוגי לא באמת חלף ושהם גם שקועים בחובות כלכליים גדולים. אשתו לשעבר של מקדרמוט אף סיפרה שאין לו כסף לשלם לה דמי מזונות עבור ילדם המשותף, ולכן ספלינג היא זו שמשלמת לה במקומו: "הצ'קים שלו חזרו. עמדתי לתבוע אותו וטורי פנתה אליי ואמרה שהיא תשלם לנו בגלל שלדין אין כסף משלו".
13 צפייה בגלריה
טורי ספלינג דין מקדרמוט
טורי ספלינג דין מקדרמוט
ללא ספק, בחור כארז
(צילום: Gettyimage)

מעגל השמועות וההכחשות ממשיך עד עצם היום הזה

לאורך השנים אכן היה נראה שהנישואים שלהם עומדים בפני סיום מר – והשיא הגיע בשנת 2018, כשבמהלך תשעה ימים המשטרה הוזעקה להתערב בעניינם שלוש פעמים: בפעם הראשונה לאחר שמקדרמוט טען שספלינג עוברת התמוטטות עצבים – תקרית שהשוטרים הגדירו כ"מריבה בין בני זוג". כמה ימים לאחר מכן הוא הזעיק אותם שוב וסיפר שהיא לקחה איתה את הילדים והוא חושש לשלומם. התברר שהם היו אצל הרופא. יומיים לאחר מכן המשפחה הייתה במסעדה והשוטרים שוב נקראו לעזרה – הפעם ביוזמת שני בני הזוג שלא אהבו את העובדה שצלמי פפראצי ארבו להם בחוץ וביקשו ליווי לרכבם מחשש לשלום ילדיהם.
מאז נראה שחלה רגיעה - השמועות על גירושים קרובים עדיין צצות פה ושם ובעקבותיהן מגיעות ההכחשות, אבל על פניו נראה ששורר שלום בית. אתם יודעים, חוץ מהעובש שגרם לכולם לחלות.
אחרי שנים רבות של סכסוך טורי וקנדי התפייסו, ובכל הנוגע לקריירה שלה, ובכן – אל תדאגו, היא מוצאת דרכים להרוויח כסף. אחרי שסדרת האיחוד של "בוורלי הילס 90210" כשלה וירדה אחרי עונה אחת בלבד, ספלינג והבסטי ג'ני גארת' (שגילמה בסדרה את קלי טיילור) החלו פודקאסט שבו הן צופות מדי שבוע בפרק של הסדרה, מעלות זיכרונות ומספרות על מה שקרה מאחורי הקלעים.
לפני כחצי שנה הן השיקו ליין של מוצרי בית שנקרא בתרגום חופשי: "קולקציית החברות הכי טובות", וכמובן גולת הכותרת – לפחות מבחינתנו – לפני ארבע שנים הן ביקרו בישראל לטובת צילומי קמפיין למותג אופנה מקומי. הכי הוליווד. חוץ מזה היא גם עשתה את מה שכל כוכבי עבר שמכבדים את עצמה עושים בימים אלו – והשתתפה בריאליטי "הזמר במסכה" ואפילו קפצה להתארח בכמה גרסאות בינלאומיות. אולי נראה אותה מסתתרת בקרוב גם אצלנו?
13 צפייה בגלריה
מזל טוב טורי! קצת נחת ופחות דרמות
מזל טוב טורי! קצת נחת ופחות דרמות
מזל טוב טורי! קצת נחת ופחות דרמות
(צילום: Getty images)