4 צפייה בגלריה
מיס יוניברס 2023
מיס יוניברס 2023
סיפור מכור? ר'בוני גבריאל
(צילום: Gettyimages)
בסוף השבוע האחרון התקיימה תחרות מיס יוניברס 2023 כשהזוכה הגדולה של הערב הייתה מלכת היופי של ארצות הברית, ר'בוני גבריאל, שגברה על 83 מתמודדות מרחבי העולם. גבריאל היא הפיליפינית-אמריקנית הראשונה שזכתה בתחרות מאז הוקמה, לפני שבעה עשורים.
אלא ששנייה אחרי שגבריאל פרצה בבכי המאושר, הזכייה שלה הועמדה בספק. מתמודדות אמריקניות טענו כי הזכייה של גבריאל בתחרות הלאומית הייתה העדפה ברורה של אחד השופטים וכמו כן ציינו כי חברת קוסמטיקה הציגה את פניה של גבריאל בקמפיין לקידום המוצרים שלה תוך פחות מיממה שעות מרגע הזכייה - מה שגרם להן לחשוד שהתחרות הייתה מכורה מראש. "מיס ארצות הברית הוכתרה לפני פחות מ-24 שעות ובכל זאת היא כבר קיבלה את החופשה הממומנת שלה ב-NIZUCResort", טענה מיס מונטנה, הת'ר לי אוקיף, והוסיפה: "זה פשוט מביך בשלב הזה".
אן ג'קרחוטטיפ (Jakrajutatip) המנהלת של JKN Global Group - המחזיקה בזיכיונות לניהול תחרות מיס יוניברס ומיס ארצות הברית, נאלצה להתמודד עם טענות של מעריצים לא מרוצים ברחבי האינטרנט, שהאשימו אותה בכך שהעובדה שהיא "שולטת" בשתי התחרויות, חשודה.
בהמשך, הוציאה אמי אמריך, מנכ"לית ארגון מיס יוניברס הודעה לאתר TMZ בה נאמר כי "אחת מארבע חברות רואי החשבון המובילות בארצות הברית טיפלה בתוצאות ואימתה את התהליך", ואף הדגישה כי כבר באוקטובר, סביב הזכייה של גבריאל במיס ארצות הברית, נשכרה חברת עו"ד מובילה לבדוק את החשדות - וכמובן שאין בהם אמת.
4 צפייה בגלריה
מיס יוניברס 2023
מיס יוניברס 2023
מחיאות כפיים מאולצות?
(צילום: Gettyimages)
גבריאל מצידה, טענה כי היא הייתה שגרירת המותג של MIA Beaute, שגם נתנה חסות לתחרות מיס טקסס וכעת פותחת ספא חדש באתר הנופש NIZUC שבמקסיקו, אך איש לא קנה את התירוץ והאצבע המאשימה הופנתה למייסד MIA, שהוא במקרה - או לא - היה אחד השופטים בתחרות. "זו הפרה בוטה של חוקי התחרות", הבהירה מיס מונטנה. "לא צריך לאפשר לאף מתמודד לעבוד עם נותני החסות הלאומיים של מיס ארצות הברית".
גבריאל, ילידת טקסס ומנהלת מותג בגדים, הבטיחה לאחר הזכייה כי תשתמש בתואר שלה על מנת להפוך למנהיגה טרנספורמטיבית. "אני מעצבת נלהבת מאוד ותופרת כבר 13 שנים ואני משתמשת באופנה ככוח לטוב. בתעשייה שלי אני מצמצת את הזיהום באמצעות חומרים ממוחזרים כשאני מייצרת את הבגדים שלי", אמרה. "אני מעבירה שיעורי תפירה לנשים ששרדו סחר בבני אדם ואלימות במשפחה ואני אומרת את זה בגלל שזה כל כך חשוב להשקיע באחרים, להשקיע בקהילה שלנו ולהשתמש בכישרון הייחודי שלך כדי לעשות שינוי. לכולנו יש משהו מיוחד וכשאנחנו שותלים את הזרעים האלה לאנשים אחרים בחיינו אנחנו משנים אותם ואנחנו משתמשים בזה ככלי לשינוי".
4 צפייה בגלריה
מיס יוניברס 2023
מיס יוניברס 2023
מודה לקהל הבוחרים
(צילום: Gettyimages)
התחרות נערכה בניו אורלינס לזכרה של צ'סלי קירסט, שזכתה בתואר הנחשק בשנת 2019 וקפצה אל מותה בחודש ינואר האחרון, שבועות ספורים לאחר שהופיעה ככתבת בתחרות מיס יוניברס ה-70. "צ'סלי התמודדה עם דיכאון קשה. הצ'לסי שראיתם לא תמיד תאמה את איך שהיא הרגישה בפנים. זה שמישהו אומר לך שהוא בסדר - לא בהכרח אומר שהוא בסדר", אמרה אמה על הבמה.
4 צפייה בגלריה
צ'סלי קירסט
צ'סלי קירסט
התמודדה עם דיכאון. צ'סלי קירסט
(צילום: Gettyimages)