4 צפייה בגלריה
זאק אפרון
זאק אפרון
לוהט כתמיד. זאק אפרון
(צילום: אינסטגרם)

זאק אפרון (34) התחיל את הקריירה ההוליוודית שלו כאליל הבנות. בשנת 2006 הוא כיכב בסרט המוזיקלי "היי סקול מיוזיקל" שזכה להצלחה מסחררת ומשם הדרך לתהילה הייתה קצרה ונוצצת. מאז הספיק אפרון להשתתף בסרטים רבים נוספים בהם "הדייט שהביך אותי", "שכנים", "סבא בהפרעה" ועוד, אך בשנת 2017 זכה לתהילה מחודשת בזכות השתתפותו בסרט "משמר המפרץ", ויותר מכך, בזכות הגזרה השרירית שדגמן בעודו רץ על החוף עם בגד ים אדום.
אחרי ההצלחה של "משמר המפרץ" אפרון השתתף בתוכנית טיולים של נטפליקס, זמן קצר לאחר מכן פרצה לחיינו מגפת הקורונה ומשחקן סופר עסוק הוא מצא את עצמו מנמנם על ערסל באוסטרליה. בשנת 2020, עם עלייתה לשידור של התוכנית Down to Earth, אפרון החל לקבל תגובות על ה-dad bod ("גזרה של אבא") שנהיה לו - כאמור, רק ביחס לגוף החטוב למדי שהיה לו בסרט "משמר המפרץ".
ב"ניו יורק פוסט" הגדירו את המראה שלו כ"רחוק ממבנה הגוף החטוב ב'משמר המפרץ'", בטוויטר קראו לו "אבא" ואפרון, שכאמור התנדנד באותה התקופה על ערסל קשור בין שני עצים, חישב מסלול מחדש בכל הנוגע לגופו. אפרון החל לאכול רק אוכל טבעוני, פתח בתוכנית אימונים אינטנסיבית וישן ממש מעט. כעת, בריאיון לכתבת השער של מגזין Men's Health סיפר כי הוא כבר לא מעוניין להיראות שרירי כמו בחידוש הקולנועי.
"המראה הזה שהיה לי ב'משמר המפרץ', אני לא יודע אם זה באמת בר השגה. העור יבש מדי. זה היה מזויף, זה נראה כמו CGI (שימוש בתוכנות מחשב ליצירת תוכן ויזואלי) וזה דרש גם Lasix (סוג של כדורים) כדי להשיג את המראה הזה. אני מעדיף שיהיו לי עוד 2-3 אחוזי שומן בגוף", אמר, והוסיף כי מלבד הכדורים והאימונים האינטנסיביים אכל את אותן שלוש ארוחות בכל יום ולא ישן מספיק - כל זה כדי לעמוד בקצב האנרגיה ולשמור על כושר לקראת צילומי הסרט.
אפרון סיפר כי גם אם הצילומים היו מסתיימים בחצות - הוא עדיין היה מתעורר בארבע לפנות בוקר כדי להתאמן. בהתחלה, לדבריו, הוא התלהב מזה ואהב את "משמר המפרץ" ואת הדמות שלו, אבל ההחלמה שלאחר מכן הטרידה אותו וכעת חשוב לו להסביר לאותם אנשים שהיו רוצים גוף כמו שהיה לו בסרט שיידעו עד כמה התהליך הזה היה הרסני עבורו. "התחלתי לפתח נדודי שינה ושקעתי בדיכאון די עמוק למשך זמן רב. משהו בחוויה הזו הרס אותי. היה לי ממש קשה לעמוד בקצב, בסופו של דבר הם גרמו לזה שאקח יותר מדי תרופות משתנות במשך זמן רב מדי וזה הרס משהו".
4 צפייה בגלריה
זאק אפרון
זאק אפרון
מראה לא טבעי
(צילום: Backgrid)
בהמשך הריאיון, אפרון התייחס לשמועות שהציפו את הרשת באפריל 2020 לגבי הניתוחים הפלסטיים שעבר בפנים. כזכור, באותה תקופה הוא הופיע בווידיאו שנועד לקדם את יום כדור הארץ ואז האינטרנט התעורר לחיים עם התהיה - "מה הוא עשה בפנים?". לפיו, אפילו אמו התקשרה לשאול אותו אם עבר ניתוח פלסטי.
לדבריו של אפרון, לפני כארבע שנים, במהלך תקופה של חצי שנה, הוא קרע את הצולבת, פרק את הכתף, שבר את פרק כף היד, נפגע בגבו ושבר את הלסת שלו. כל אלו מלבד האחרונה נגרמו לו בזמן אימונים, כפי שדיווח מגזין Men's Health. אפרון רץ בביתו בגרביים, החליף, חטף מכה חזקה בסנטר ואיבד את ההכרה. המשמעות הגופנית הייתה שהשרירים המשמשים ללעיסה היו צריכים לפצות על אלו שנפגעו בלסת, וזו הסיבה למראה הנפוח. כיום הוא עושה פיזיותרפיה באופן קבוע ועובד עם מומחה על מנת להחלים לגמרי אך באוסטרליה הוא נח גם מזה. "המסות פשוט גדלו", אמר והודה שלא שם לב לכך עד השיחה מאמו.
4 צפייה בגלריה
זאק אפרון
זאק אפרון
ממליץ על שיטת הצום לסירוגין?
(צילום: Gettyimages)
נכון לכתיבת שורות אלה (וכנראה שלא לעוד הרבה זמן) אפרון הוא אחד הרווקים הנחשקים ביותר בעולם. בין השנים 2010-2007 ניהל מערכת יחסים עם השחקנית ונסה הדג'נס אותה הכיר על הסט של "היי סקול מיוזיקל", ארבע שנים לאחר הפרידה שמו נקשר לזה של הדוגמנית סאמי מירו והשניים יצאו יחד קרוב לשנתיים. בשנת 2020 יצא עם הדוגמנית האוסטרלית ונסה וולדרז וגם הקשר הזה לא צלח והשניים נפרדו לאחר 10 חודשים.
"ממש הקדשתי לעצמי זמן כדי להתמקד בהגשמה עצמית ובניסיון למצוא את הקצב שלי", אמר לאחר שנשאל על חייו הרומנטיים. "אני יודע שכנראה אפגוש את הבחורה הנכונה ברגע שאני הכי פחות אצפה לזה". ולכל הבנות שקוראות את הכתבה ומתכננות לשלוח לאפרון הודעות באינסטגרם - חבל על הזמן שלכן. בריאיון אמר כי מבחינתו זה קן צרעות, ולכן הוא מאוד לא פעיל ברשתות החברתיות. וכך התנפצו להן כל התקוות שלנו.
4 צפייה בגלריה
זאק אפרון
זאק אפרון
רווק נחשק
(צילום: Gettyimages)