פחות מ-24 שעות חלפו מאז יצא הסרט התיעודי "אל-פאייד: טורף בהרודס" של ערוץ החדשות הבריטי BBC, שחשף כי המיליארדר מוחמד אל-פאייד, אביו של דודי אל-פאייד - שהיה עם הנסיכה דיאנה ברגעיה האחרונים, מואשם בתקיפה מינית ואונס של עשרות נשים.
הסרט, שיצא לאקרנים ביום חמישי האחרון, דיווח על 14 מקרים - כשמתוכם חמש נשים שהתלוננו על אונס. שעות ספורות לאחר יציאתו, מספר הנשים שהתלוננו נגד אל-פאייד זינק ל-37 והיום (שבת) מספר הנשים שמאשימות את איש העסקים המצרי בתקיפות מיניות ואונס עומד על 150 - מתוכן למעלה מ-20 נשים שכבר הספיקו לחשוף ולספר את סיפורן הכואב.
דין ארמסטרונג, אחד מסוללת עורכי הדין המייצגים את הנשים, אמר ל- LBC, אתר חדשות נוסף בבריטניה: "37 נשים כבר חתמו איתנו וכעת יש עוד 150 נשים נוספות. אנחנו צופים שכמות הנשים שתפנה אלינו תהיה גדולה מזה". גם "הסאן" דיווח: "למעלה מ-150 נשים מאשימות את 'המפלצת' מוחמד אל-פאייד בתקיפה מינית".
2 צפייה בגלריה
מוחמד אל פאייד
מוחמד אל פאייד
"מדובר במפלצת". מוחמד אל-פאייד
(צילום: Ian Walton/Getty Images)
ארמסטרונג מצידו תקף את הבעלים של חנות הכולבו היוקרתית הרודס, שהייתה בבעלותו של אל-פאייד, ואמר: "המשאבים שהיו לרשות התאגיד אפשרו למעשים החמורים האלה לקרות. זה משהו שצריך לטפל בו בדחיפות. היה פה כשל שיטתי באחריות התאגידית - והכשל הזה נמצא על הכתפיים של הרודס".
עוד נציין כי ארמסטרונג מייצג בנוסף נשים שהועסקו על ידי אל-פאייד במלון ריץ שבפריז, ובמקביל בוחן את "כל הישויות שאל-פאייד היה מעורב בהן", וזה כולל את מועדון הכדורגל פולהאם שהיה בבעלותו של איש העסקים המנוח משנת 1997 ועד 2013. "אנחנו מוטרדים מאוד ומודאגים בעקבות הגילויים המטרידים שנחשפו בסרט. אנחנו מלאי אמפתיה לנשים ששיתפו את החוויות שלהן ובודקים האם מהמועדון הושפעו או השפיעו", נמסר מטעם מועדון הכדורגל.
כאמור, הסרט של ערוץ ה-BBC חשף המיליארדר המצרי תקף ואנס נשים שעבדו בחנות היוקרתית שלו הרודס בלונדון, בין השנים 2010-1985 ובמקביל באבו דאבי, סן טרופז ופריז.
אחת מאותן נשים רבות שהותקפו ונאנסו היא ג'מה, שהייתה העוזרת האישית של אל-פאייד בין השנים 2009-2007.לטענתה של ג'מה, איש העסקים אנס אותה בווילה ווינדזור שבפריז, ביתם לשעבר של אדוארד השמיני ואשתו וואליס סימפסון. ג'מה סיפרה שהוא נעשה מפחיד יותר במהלך נסיעות לחו"ל, וכי באחת הנסיעות לבירה הצרפתית אנס גם אותה. "התעוררתי מבוהלת בחדר השינה כשאל-פייד ניצב ליד מיטתי ולגופו רק חלוק משי. הוא ניסה להיכנס למיטה. אמרתי לו, 'לא, אני לא רוצה שתעשה את זה'. הוא המשיך ופשוט ניסה להיכנס ובשלב מסוים היה מעליי ולא יכולתי לזוז לשום מקום. הייתי עם הפנים כלפי מטה והוא פשוט כפה את עצמו עליי". ג'מה סיפרה גם כי אחרי שאל-פייד אנס אותה היא בכתה, והוא פשוט קם ואמר לה בתוקפנות לנקות את עצמה בחומר חיטוי. "ברור שהוא רצה לסלק כל סימן ממנו שיעיד שהוא היה קרוב אליי בכלל".
שעות ספורות לאחר פרסום התחקיר, אישה נוספת (שם בדוי מלאני) התייצבה וחשפה שעברה "תקיפה מינית מחליאה" על ידי המיליארדר המצרי. "הוא התיישב לידי... ביקש שאחזור שוב אחרי שבועיים כדי להתארח בדירתו והוא לא נתן לי לעזוב עד שהסכמתי. רגע לפני שיצאתי הוא הניח את היד שלו על השדיים שלי ואמר כמה דברים די מגעילים. הייתי בהלם מוחלט, פשוט הסתובבתי ויצאתי".
מלאני עבדה עם אל-פאייד פחות משנה ופגשה את המיליארדר פעמיים בפגישות עבודה. בשנת 2023 החליטה לגשת למשטרה והוסיפה כי נאמר לה שבכוונתם של הסקוטלנד יארד לעצור את אל-פאייד מאוחר יותר באותה השנה, אך ביולי 2023 הוא הלך לעולמו לפני שבמשטרה הספיקו לפתוח בהליכים.
2 צפייה בגלריה
מוחמד אל פאייד
מוחמד אל פאייד
למעלה מ-150 נשים מאשימות בהטרדה ואונס
(צילום: Cate Gillon/Getty Images)
בהתייחס לדברים, נציגי החנות הרודס מסרו כי הם "מזועזעים לחלוטין מההאשמות בדבר ההתעללויות המיניות שביצע מוחמד אל-פאייד. אלה היו מעשים של אדם שהייתה לו כוונה מלאה לנצל את כוחו לרעה בכל מקום בו פעל ואנו מגנים זאת בתוקף. אנו מכירים בכך שבמהלך תקופה זו אכזבנו את העובדות שלנו שהיו קורבנותיו ועל כך אנחנו מתנצלים".