שנתיים חלפו מאז שוויל סמית' סטר לכריס רוק בטקס האוסקר לעיני כל העולם, והסטירה - והשלכותיה עדיין מהדהדות. למרבה הצער, אלו שחשים זאת כעת על בשרם, הם דווקא מעוטי היכולת (וייתכן שגם כמה עמותות מפוקפקות לכאורה).
מגזין Variety מדווח שסמית' ואשתו, ג'יידה פינקט סמית', החליטו לסגור את ארגון הצדקה שבראשו הם עומדים, Will And Jada Smith Family Foundation, מכיוון שבעקבות מעשיו של הכוכב באותו טקס - התרומות הפסיקו להגיע.
לפי דיווחי המס של העמותה, נראה שמאז התקרית התורמים הגדולים והקבועים שלה הפסיקו לתרום: מהכנסות של 1.76 מיליון דולר בשנת 2020 ו-2.1 מיליון דולר בשנת 2021 – הסכום ירד ל-365,870 דולר בלבד בשנת 2022, כלומר ירידה של 83 אחוז. דיווח המס של שנת 2023 עתיד להתפרסם בחודשים הקרובים.
בין התורמים שנטשו, נמצאים חברת American Airlines שבשנת 2021 תרמה 76 אלף דולר, ו-Creative Artists Agency, שתרמה באותה שנה 100 אלף דולר.
2 צפייה בגלריה
וויל סמית כריס רוק אוסקר
וויל סמית כריס רוק אוסקר
התורמים התנערו. וויל סמית' סוטר לכריס רוק בטקס האוסקר
(צילום: AP)
מבני הזוג לא נמסרה תגובה רשמית, אך מקורב אמר למגזין שהשניים תכננו לצמצם את פעילות העמותה בלי קשר לאירועי אותו טקס, ולהתחיל לתרום לעמותות באופן פרטי. לפי הדיווחים, בשנת 2021 הם צמצמו את השכר ששילמו לשני עובדי העמותה ובשנת 2022 לא עבדו בעמותה אנשים תמורת תשלום. יחד עם זאת בני הזוג המשיכו לרכוש ציוד משרדי ואף שילמו 3,304 דולר עמלות משיכה בבנק. ואתם חשבתם שהבנק שלכם עושק אתכם.
וויל וג'יידה הקימו את העמותה שלהם בשנת 1996, ובאתר מספרים ש"הושקעו מיליוני דולרים ומשאבים נחוצים על מנת לעודד יזמות לצד העצמה אישית וקולקטיבית".
לאורך השנים הם תרמו לכמה עמותות בולטות, ביניהן ל"מכון הסרטים האמריקאי" ו"אח בוגר אחות בוגרת", אך לצדם גם לעמותות לא מוכרות כמו World Rebirth Foundation ו-Rebecoming שפועלן לא ברור. אתר Variety מספר שניסה ליצור קשר עם העמותות האלו אך נראה שהן כבר לא פעילות – למרות שבשנים האחרונות המשיכו לקבל את התרומות של וויל וג'יידה.
למרות התנערות התורמים הגדולים מהכוכב, אין צורך לדאוג לו – הקריירה שלו פעילה מתמיד ובמהלך השנה ייצאו שני סרטים בכיכובו, ביניהם "בחורים רעים 4", שלפי ההערכות הגדילו את חשבון הבנק שלו ב-25 מיליון דולר.
2 צפייה בגלריה
פרסי המבקרים
פרסי המבקרים
יתרמו באופן פרטי? סמית' ואשתו, ג'יידה פינקט סמית'
(צילום: Gettyimage)