ג'ניפר לופז זכתה לכינוי Queen of Dance ("מלכת הריקוד" נשמע פחות זוהר) ועם השנים הפכה לזמרת הלטינית הלוהטת והמצליחה ביותר עם שישה אלבומי פלטינה. כרטיסים להופעות שלה נמכרו כמו בקבוקי מים ביום שרבי, צלמי הפפראצי לא עזבו את פתח ביתה והמגזינים הנחשבים ביותר בעולם עשו הכול כדי שהיא תככב על השער שלהם. אבל משהו לא טוב קרה לה השנה.
"היא נאלצה להוריד את מחירי הכרטיסים להופעה שלה לשמונה יורו - ואפילו זה לא עזר", זו רק שמועה אחת מבין רבות אחרות הרומזות על כך שלופז איבדה את הקסם שהיה לה.
5 צפייה בגלריה
ג'ניפר לופז
ג'ניפר לופז
ג'ניפר לופז
(צילום: Tom Pennington/Getty Images)
לפני כמה שבועות הודיעה ג'יי לו כי היא נאלצת לבטל את סיבוב ההופעות שלה: "כואב לי הלב ואני הרוסה מכך שאכזבתי אתכם", כתבה הזמרת. "אנא דעו שלא הייתי מבטלת את סיבוב ההופעות אם זה לא היה הכרחי לחלוטין. אני מבטיחה שאפצה אתכם וכולנו נהיה שוב ביחד. אני אוהבת את כולכם".
לופז אומנם לא כתבה במפורש את הסיבה לביטול, אך אתרי הרכילות בעולם הסיקו שמדובר ברצונה לבלות עם משפחתה - בטח כשהזוגיות שלה ושל בעלה, השחקן בן אפלק, מעסיקה רבות את הצהובונים בעולם בטענה שהם עוברים משבר ונמצאים על סף גירושים. "בן רוצה שג'ניפר תשנה את אופי הקריירה שלה", סיפר מקורב ל"דיילי מייל". "הוא רוצה את הטוב ביותר עבורה והוא מרגיש שהיא עושה הרבה מאוד פרויקטים בינוניים ומוקפת באנשים שמקבלים עבורה החלטות - והן לא תמיד טובות".
עם זאת, נראה שהמשבר ההזוגי הוא כאמור - רק תירוץ. בחודשים האחרונים לופז חוותה שרשרת כשלונות, בין אם זה האלבום This Is Me... Now שלא התרומם והגיע למקום ה-38 במצעד הבילבורד או הסרט "אטלס" שבכיכובה, שחטף ביקורות קשות מאוד (אך עם זאת שבר שיאי צפייה בנטפליקס, וזה כנראה חשוב יותר). "ג'ניפר עושה לפעמים חמישים דברים במכה אחת ולפעמים זה מורגש", סיכם מקורב.
שיווק וקידום לא היה משהו שלופז חסכה בו בכל הנוגע לאלבום, למעשה - היא השקיעה בכך סכום אסטרונומי של 20 מיליון דולר - אך כאמור, גם זה לא עזר כדי להרים את המכירות - לא של האלבום ולא של הכרטיסים לסיבוב ההופעות.
האלבום החדש של הזמרת שאב השראה רבה מהזוגיות המתחדשת עם אפלק ולווה בסרט דוקומנטרי The Greatest Love Story Never Told שספג לא מעט ביקורות שליליות. אגב, בתור מעריצי "בניפר" לאורך השנים, בחירת השם של הדוקו: "סיפור האהבה הגדול שלא סופר מעולם" קצת מפתיעה - בטח בהתחשב בעובדה שאת החתונה הראשונה שלהם הם ביטלו רגע לפני, בעקבות "סיקור תקשורתי מוגזם".
5 צפייה בגלריה
ג'ניפר לופז
ג'ניפר לופז
האלבום האחרון שלא צלח
(צילום מסך)
"הזויה", "מנותקת" ו"מוזרה" הם רק חלק קטן מהכינויים שהודבקו ללופז אחרי שהסרט התיעודי עליה ועל אפלק עלה לאוויר.
סצנה אחת שהפכה לוויראלית היא שבה שלופז משחקת בשערה הפרוע מול המראה בעודה מעלה זיכרונות על ילדותה בברונקס - שכונת "פועלים" בניו יורק. "אני אוהבת לסדר את השיער שלי ככה. זה מזכיר לי שכשהייתי בת 16 בברונקס, רצתי במעלה ובמורד השכונה. ילדה קטנה ונמרצת ללא גבולות - עם המון חלומות".
הסצנה הספציפית הפכה לוויראלית בטיקטוק, שם האשימו אותה שהיא משקרת כדי להיראות יותר אנושית. "שתינו למדנו ביחד בבית ספר לבנות בשכונה אירית האיטלקית", סיפרה ג'וליה, חברתה לכיתה של לופז. "אז לא רצת במעלה ובמורד השכונה".
"הסרט סיפק קטעים חתוכים של ג'ניפר אומרת דברים הזויים", כתבה מעריצה אחת בטיקטוק, ואחרת הוסיפה: "יש לה אחוזה בשווי 60 מיליון דולר, זה לא בדיוק קשור לזה שהיא 'התרוצצה ברחובות'". מעריץ אחר סיכם: "זה היה סרט תיעודי שאף אחד לא היה צריך או רצה".
גם המבקרים הרבים שצפו בסרטה התיעודי של לופז סיכמו אותו בצורה מאוד פושרת: "למרות כל ההבטחות שלה להראות לנו את ג'יי לו האמיתית - ההפקה נאבקת בלהראות אותה סקסית וחדה כמו תמיד", נכתב ב-Independent. "הסרט התיעודי של ג'ניפר מציע מעט מאוד", הכריזו ב"גרדיאן".
הטיקטוק צוחק על לופז
אז איך הפכה לופז מאלילה למושא ללעג? "התגובות נגד ג'יי לו בהחלט מבעבעות כבר זמן רב", הסבירה אשת היח"צ אמילי אוסטן שמנהלת את סוכנות היח"צ EMERGE. "בעשור האחרון, למרות שחיי האהבה שלה היו גלויים לכל - עדיין הייתה סביב לופז אווירה של מסתורין כיאה למגה סטאר שהיא. השליטה במה שהוזן למעריצים ברשתות החברתיות איפשר לה לשלוט בתדמית שלה. אבל אז הגיע השינוי. כשלופז התבשרה שהיא צריכה לחלוק את הופעת הסופרבול עם שאקירה ב-2022 היא הגיבה בצורה ילדותית ומתבכיינת. ההתנהגות שלה הייתה איומה וגרמה לה להיראות לא נעימה, לא נחמדה".
עוד משהו שככל הנראה פגע לה במוניטין היה צילומי הפפראצי הרבים שלה ושל אפלק, שמסיבה לא ברורה תמיד נראה מתוסכל, זועף וממורמר. "הוא כמעט תמיד נראה אומלל. זה מה שנתן למעריצים את האישור הסופי למה שאיש לא רצה להאמין בו בעבר - שהיא לא נעימה. כולנו רצינו להאמין שהיא אדם נורמלי, אבל המעריצים של לופז, שליוו אותה מתחילת הדרך, לא הרגישו את זה. בנוסף, היא לא עשתה עבודה טובה ביצירת קשר עם מעריצים חדשים וסחיפתם למסע הזה איתה".
5 צפייה בגלריה
ג'ניפר לופז שאקירה
ג'ניפר לופז שאקירה
ילדותית ומתבכיינת. לופז ושאקירה
(צילום: Kevin Winter/Getty Images)
עוד נקודה שכנראה פגעה בלופז היא קידום מותג האלכוהול delola - כשהיא מעידה על עצמה שהיא לא שותה אלכוהול ומעבר לכך נשואה לאלכוהוליסט מחלים. ובכלל נראה מהצד שלופז לא בדיוק "סופרת" את אפלק, שבפעמים שונות אחרי שחזר לזרועותיה, אמר שהוא נרתע מהרשתות החברתיות.
"כשחזרנו להיות ביחד אמרתי לה 'תשמעי, אחד הדברים שאני לא רוצה זה מערכת יחסים ברשתות החברתיות. ואז הבנתי שזה לא דבר הוגן לבקש - זה בערך כמו מישהו שהולך להתחתן עם קפטן ויגיד לו שהוא לא אוהב את המים", אמר והוסיף: "אנחנו שני אנשים עם שתי גישות שונות שמנסים ללמוד להתפשר". מבט חפוז ברשתות החברתיות של לופז יגלה לנו שהיא יחסית כיבדה את רצונו של אפלק, שמלבד כמה תמונות ספורות, כמעט ולא מככב אצלה - אבל אז הגיע הסרט.
5 צפייה בגלריה
ג'ניפר לופז
ג'ניפר לופז
סיבוב ההופעות בוטל - אבל למה?
(צילום: Kevin Mazur/WireImage)
"אני לא חושבת שלבן נוח שאני עושה את זה", אמרה במהלך הסרט. "אבל הוא אוהב אותי, הוא יודע שאני אומנית והוא יתמוך בי בכל דרך שהוא יכול. הוא לא רוצה לעצור אותי, אבל זה לא אומר שנוח לו להיות המוזה שלי".
בסצנה אחרת של הסרט, לופז פרצה בבכי כשהודתה שמה שאפלק גרם לה לראות בעצמה מרגש אותה מאוד. "מה שהוא אמר לי ומה שהוא ראה בי ומה שהוא גרם לי לחשוב על עצמי בא רק מאהבה. אף אחד אחר לא יכול היה לגרום לי לראות את זה על עצמי. זה מאוד מרגש".
כמו כן, בסרט התיעודי התייחס אפלק להתמכרותו לאלכוהול והשווה את מאבקו עם הצורך באהבה של אשתו. "אתה מגלה שבדיוק כמו במקרה של אלכוהול - שאין מספיק שתייה בעולם כולו כדי למלא את הצורך הזה. במקרה של ג'ניפר, אני לא חושב שיש לה מספיק עוקבים או הישגים שיצליחו לרפא את ההרגשה של הכאב והבדידות".
5 צפייה בגלריה
בן אפלק ג'ניפר לופז
בן אפלק ג'ניפר לופז
לא נשקר, אנחנו מתחילים לאבד תקווה בזוגיות הזו
(צילום: Jon Kopaloff/GettyImages)
אז מה יעלה בגורלה של לופז, האם היא תצליח לזכות שוב באהבת הקהל ואולי סוף-סוף תשכיל להבין שדמות הדיווה המנותקת כבר לא משרתת אותה? ניאלץ להמתין ולגלות. אך בכל הנוגע לזוגיות עם אפלק, לופז צריכה לקחת לתשומת ליבה שאם בעבר "בניפר" היה שם קוד לזוגיות נוצצת, מרגשת ומרתקת, היום זה בעיקר הפך למושא ללעג, חשש אמיתי למצבו של אפלק ואיך לא: פרודיה משוגעת ב"סאות' פארק".
סאות' פארק במערכון קומי על "בניפר"