4 צפייה בגלריה
שרה פרגוסון
שרה פרגוסון
שרה פרגוסון
(צילום: Gettyimages, Kate Green)
בחודש מאי הקרוב ייערך טקס ההכתרה של המלך צ'רלס השלישי, ובזמן שמצידו של המלך מנסים לגייס אמנים להופיע במהלך האירוע המלכותי, הארמון ממשיך להתמודד עם חשיפות מחייהם האישיים של בני המשפחה. והפעם הייתה זו שרה פרגוסון (63), אשתו לשעבר של הנסיך אנדרו, שסיפקה הצצה כואבת לחייה.
"תמיד הצלחתי להסתיר היטב את הבעיות הנפשיות שלי", סיפרה הדוכסית מיורק במהלך ריאיון בניו יורק מוקדם יותר השבוע. לאירוע הגיע פרגוסון על מנת לקדם את הרומן החדש שכתבה, "גברת מסקרנת ביותר". "הרגשתי כאילו אנשים לא אוהבים אותי אז הייתי קונה להם מתנות. אין לי הערכה עצמית ותמיד הרגשתי שאני צריכה לפצות על כך וזה משהו שאני מרבה לדבר עליו בכנות".
4 צפייה בגלריה
שרה פרגוסון
שרה פרגוסון
"אין לי הערכה עצמית"
(צילום: Gettyimages, Raymond Hall)
מלבד היותה דוכסית וגרושתו של הנסיך אנדרו הידוע לשמצה, פרגוסון היא סופרת האחראית על כמה יצירות שכנראה יפתיעו גם אתכם, בהם "באדג'י המסוק הקטן". ברזומה שלה יש מעל 20 ספרים - גם לילדים וגם לקהל המבוגר. בשנת 2004 השתתפה בסרט אנימציה קצר בן 11 דקות ובאותה השנה דיבבה את קולה של המלכה בסרט של דיסני "החתול שהתבונן במלך". בשנת 2009 הפיקה הדוכסית את הסרט "ויקטוריה הצעירה" העוסק בחייה של המלכה ויקטוריה בצעירותה.
כעת מספרת פרגוסון כי מלבד הכתיבה יש לה גם שאיפות משחק. "הייתי רוצה לככב בסרט של הולמרק. אני רוצה להיות זו שעוזבת את ניו יורק ונוסעת לוורמונט או כל מקום אחר והמכונית יורדת מהכביש וגבר חתיך רץ לחלץ אותי", אמרה. כשנשאלה הדוכסית על בעלה לשעבר, הנסיך אנדרו, שנאלץ לפרוש מהמלוכה בעקבות החברות המפוקפקת עם ג'פרי אפשטיין וההאשמות שהיו נגדו, ניסתה הדוכסית להחליף נושא, כשכל מה שהיא אמרה עליו זה שהוא "איש טוב מאוד". פרגוסון העבירה את הנושא לבנותיה, הנסיכות ביאטריס ויוג'יני, והתמקדה בהן. "הדבר החשוב ביותר הוא לשמור על הבנות שלי ולהישאר יציבה עבורן".
4 צפייה בגלריה
שרה פרגוסון
שרה פרגוסון
דואגת קודם כל לבנות
(צילום: Gettyimages, Pascal Le Segretain)
לטובת מי ששמה של פרגוסון לא הכי מוכר זכיר כי היא בת למשפחת בעלי-אחוזות ותיקה. אביה הוא צאצא של המלך צ'ארלס השני ושרה עצמה היא נינתו של ויליאם מונטגיו דגלאס סקוט, דוכס בוכלוך. בשנת 1985 הפגישה הנסיכה דיאנה בין פרגוסון לנסיך אנדרו והשניים התארסו בתחילת שנת 1986 ונישאו בקיץ של אותה בשנה. לאחר נישואיהם העניקה להם המלכה אליזבת המנוחה את התארים הדוכס והדוכסית מיורק.
שנה לאחר נישואיהם קיבלה פרגוסון את רישיון הטיס שלה ובכך הפכה לבת המלוכה הראשונה במשפחה הבריטית המחזיקה ברישיון טיס. בשנת 1988 נולדה ביאטריס, בתם הבכורה, ושנתיים לאחר מכן הדוכסים הביאו לעולם את הנסיכה יוג'יני.
בינואר 1992, ואחר שלל שמועות על משבר בחיי הנישואים, הדוכסים מיורק הודיעו כי הם מתגרשים. חודשים ספורים לאחר הפרידה פרגוסון צולמה על ידי צלמי פפראצי כשהיא משתזפת בעירום חלקי בזמן שאיש העסקים ג'ון בריין מוצץ לה את אצבעות הרגליים. ארבע שנים לאחר מכן פרגוסון ואנדרו התגרשו סופית אך מאז שמרו על יחסים טובים.
4 צפייה בגלריה
שרה פרגוסון הנסיכה ביאטריס הנסיך אנדרו
שרה פרגוסון הנסיכה ביאטריס הנסיך אנדרו
שמרו על קשר טוב. פרגוסון, ביאטריס ואנדרו
(צילום: Gettyimages)