7 צפייה בגלריה
ראסל בראנד
ראסל בראנד
ראסל ברנד
(צילום: AP)
לקומיקאי ראסל ברנד אין הרבה סיבות לצחוק בימים אלו, וכנראה שגם להצחיק הוא לא יצליח בזמן הקרוב. השבוע נודע שכמה נשים שונות האשימו את הכוכב הבריטי באונס, תקיפה מינית והתעללות נפשית שהתרחשו לכאורה בין השנים 2006 עד 2013 וכללו גם תקיפה של נערה בת 16.
הוא כמובן הכחיש את הטענות (ואפילו ניסה להקדים תרופה למכה והודיע עוד לפני הפרסומים על כך, שכל מה שיגידו עליו בימים הקרובים אינו נכון) ובזמן שהעניין נמצא בחקירה, האינטרנט יצא לעשות בדיקה מקיפה משלו על מעלליו של ברנד לאורך השנים, וכפי שכבר ידוע לכולנו: הרשת זוכרת הכול. לצערו של ברנד יש גם מה לזכור.
ברנד מעולם לא הסתיר את העבודה שהיה מכור לאלכוהול, לסמים ולסקס וגם ביסס את הקריירה שלו על היותו קומיקאי פרוע, חסר רסן ובעל הומור בוטה במיוחד. אבל כעת מתברר שרבים ידעו או שמעו על כך שלא מדובר רק בפרסונה הבימתית שלו, אלא שגם בחייו האישיים הוא מטרידן ותוקפני כלפי נשים.
אחד המקרים שעלו במהלך הנבירה בדפי ההיסטוריה הוא השתתפותו של ברנד כשופט בריאליטי הקומיקאים הבריטי Comedy Central's Roast Battle בשנת 2018. במהלך צילומי אחת התוכניות, שופטת אחרת, הקומיקאית קת'רין ריאן, האשימה אותו שתקף מינית אישה ואמרה שמעשיו הם סוד ידוע בתעשייה .
דבריה של ריאן היו מטרידים אמנם אך נעשו ברוח התוכנית, כלומר בהומור, ונענו על ידו בהכחשה. לפי הדיווחים, לאחר שכבו המצלמות ברנד זעם ודרש מהמפיקים לצנזר את הקטע ולא לאפשר לאף אחד להעלות את הנושא הזה שוב. הם נענו לבקשתו, הקטע לא שודר - אך עם זאת הוחלט שלא להחזירו לעונה נוספת של התוכנית. "הוא לא יודע לצחוק על עצמו", הסבירו זאת אז מאחורי הקלעים.
בהמשך ריאן סיפרה בריאיון על קומיקאי שאיתו התעמתה מול המצלמות לגבי תקיפותיו המיניות, אך סירבה לנקוב בשמו. היא ספגה אז ביקורת על כך שהסתירה את זהותו, אך השיבה שהיא חוששת מתביעה: "יש לאדם הזה עורכי דין מאוד טובים". היא הוסיפה: "זה לא מתפקידי לספר את הסיפור, הוא לא שלי. אבל אני מאמינה שההאשמות נכונות". כעת ברור שהתכוונה לברנד.
7 צפייה בגלריה
ראסל בראנד
ראסל בראנד
"לא יודע לצחוק על עצמו". צודק, זה לא מצחיק
(צילום: AP)
כאמור, התכנית צולמה בשנת 2018 אבל בואו נלך אפילו אחורה יותר, לשנת 2009: ברנד התארח בתוכנית The View, שם קיבלה השיחה תפנית מעניינת לאחר שהמנחה ג'וי בהר ציינה שברנד זכה זמן קצר לפני כן בפרס Shagger of the Year (בתרגום חופשי ועדין, נקרא לזה "משכיבן השנה" או "מכונת הסקס של השנה"), שהעניק הצהובון הבריטי The Sun לגברים הידועים בכיבושיהם המיניים לכאורה.
מנחה נוספת שאלה אותו: "סיפרת שנגמלת מסמים ואלכוהול, מה לגבי ההתמכרות שלך לסקס?" ובהר הוסיפה בחיוך: "כן, מה לגבי זה, 'משכיבן השנה'?". על כך ברנד השיב לה: "תקשיבי לי, אם תיקחי ממני את התואר הזה, אני אקח ממך את המכנסיים שלך".
מי שקיבלה ממנו יחס אישי ומביך יותר הייתה המנחה שרי שפרד. ברנד ליטף את רגליה ואמר לה: "את נראית טוב, אני אוהב את הרגליים שלך. אני מבין שהתנזרת מסקס לאחרונה, את מוכנה לוותר על זה למעני?".
שפרד הנבוכה התבדחה: "אל תתחיל משהו שאתה לא יכול לסיים", והוא הגיב: "אני יכול להבטיח לך שבתחום הזה אני בטוח בעצמי, אני לא משקר. אני אדאג לך, אני אגרום לך לראות צבעים, אני אגרום לך לשכוח איך קוראים לך, זה יהיה נהדר". אחר כך אמר לה: "הדלקת אותי, קדימה". בהמשך אמר לקבוצת המנחות: "אתן מקצועניות, אני מרגיש נינוח ומגורה בחברתכן", וסיים את הריאיון בהצעה אחרונה לשפרד: "שרי, הלילה!".
7 צפייה בגלריה
ראסל בראנד ושרי שפרד בתכנית The View
ראסל בראנד ושרי שפרד בתכנית The View
"אני אגרום לך לראות צבעים, לשכוח איך קוראים לך". ברנד ושרי שפרד בתכנית The View
(צילום מסך)
7 צפייה בגלריה
ראסל בראנד מתארח בתכנית The View
ראסל בראנד מתארח בתכנית The View
"אני מרגיש נינוח ומגורה בחברתכן". ברנד ומנחות The View
(צילום מסך)
זו לא הייתה הפעם היחידה שבה התנהגותו של ברנד גררה חיוכים נבוכים מהסובבים אותו. תקרית טלוויזיונית אחרת התרחשה בשנת 2013 בתוכנית האירוח של ג'ימי פאלון, אז התארח הקומיקאי לצד הזמרת קת'רין מקפי.
ברנד, שהתראיין ראשון וישב לצידו של פאלון, לא פינה את מקומו כשמקפי יצאה אליהם וכשפאלון ביקש שיחליפו מקומות הוא השיב: "היא מוזמנת לשבת כאן", הושיב אותה על ברכיו והקפיץ אותה עליהן, מה שגרר מבט ספק מופתע ספק מזועזע של הזמרת.
פאלון כיסה את עיניו ואמר לברנד בחיוך: "בבקשה תפסיק, תסתכל הצידה". ברנד עבר לשבת לצידה של מקפי ואמר: "אני פשוט אשב כאן עם הכריזמה המינית שלי" ומקפי הנבוכה השיבה: "זה יותר מדי עבור השלושים שניות הראשונות". בהמשך אמר ברנד: "אני מוצא את קת'רין מושכת מאוד. היא דיברה קודם על להחליף מספרי טלפון, וחשבתי שיש כמה דברים שאני אשמח להחליף איתה".
מקפי אגב, כנראה לא התרגשה מהסיטואציה או לפחות התגברה עליה. השבוע הגיבה: "זה היה לפני יותר מעשר שנים ולא קרה כלום".
7 צפייה בגלריה
מתוך: The Tonight Show עם ג'ימי פאלון
מתוך: The Tonight Show עם ג'ימי פאלון
"לא קרה כלום". ברנד וקת'רין מקפי, מתוך: The Tonight Show עם ג'ימי פאלון
(צילום מסך)
כאמור, אופיו הפרוע של ברנד היה הבסיס העיקרי להומור שלו והוא בנה את הקריירה על הפרסונה חסרת המעצורים שלו, שבזמנו כנראה נחשבה לשובבה ומשעשעת. אבל מאחורי הקלעים – הקולגות שלו ידעו שמוטב להיזהר ממנו.
בשנת 2008 קירסטן בל, שכיכבה לצדו של ברנד בסרט "לשכוח את שרה מרשל", אמרה במהלך ריאיון: "הבהרתי לו מההתחלה שאבעט לו בביצים אם הוא ינסה משהו. הוא פחד ממני". בריאיון אחר אמרה: "הוא לא ניסה להתחיל איתי או להיכנס למכנסיים שלי. הוא ידע לא להתעסק איתי". יחד עם זאת, סיפרה שנהנתה לעבוד איתו אבל רמזה שנשים אחרות כנראה נהנו פחות: "אני כנראה האישה היחידה שתגיד את זה, אבל באמת נהניתי".
7 צפייה בגלריה
ראסל בראנד
ראסל בראנד
"הוא ידע לא להתעסק איתי". ברנד וקירסטן בל, מתוך "לשכוח את שרה מרשל"
(צילום מסך)
קטע נוסף שצץ לו נלקח מהתוכנית הקומית הבריטית 8 Out of 10 Cats. בתוכנית ששודרה בשנת 2014 אמר הקומיקאי המנוח שון לוק: "כנראה שהסיבה שאני כל כך שונא אותו היא שאני אבא ואני פוחד שיום אחד הבנות שלי יביאו הביתה מישהו כמוהו". לוק לא התלוצץ לגבי סלידתו מברנד - בפעם אחרת אמר עליו: "הוא נותן דוגמה רעה לקומיקאים צעירים".
מנחת הטלוויזיה הבריטית לוריין קלי הצטרפה גם היא להעלאת הזיכרונות המטרידים, ושידרה בתוכניתה ריאיון שערכה עם ברנד בשנת 2017, בו סיפר לה שהבוסים שלו עודדו אותו לעשות ככל העולה על רוחו, כל עוד הם הרוויחו מכך: "כשאתה בעמדה של הצלחה, אנשים ירשו לך להתפרע אם הם עושים בעזרתך כסף".
בזמן שנחשפים עוד ועוד תיעודים מטרידים של ברנד לאורך השנים, הנוכחות שלו בערוצי הטלוויזיה והסטרימינג הולכת ומצטמצמת: ערוץ 4 הבריטי הסיר את התוכניות שבהן השתתף, נטפליקס הורידה את ספיישל הסטנד אפ שלו ויוטיוב הודיעה שתשעה את רווחיו בגין "הפרת תנאי אחריות היוצרים". הדובר של החברה הסביר: "במידה והתנהגותו של היוצר מחוץ לפלטפורמה מזיקה למשתמשים, לעובדים או לסביבה, אנו נוקטים באמצעים".
לפי ההערכות, ברנד מרוויח מהערוץ שלו בין 2,000 ל-4,000 פאונד עבור כל סרטון שהוא מעלה, סכומים שלא כוללים חסויות ושיתופי פעולה עם מותגים שעשויים להופיע בהם גם.
7 צפייה בגלריה
ראסל בראנד
ראסל בראנד
ראסל ברנד
(צילום: GettyImages)