"זה לא שאני מפחדת לצאת החוצה אבל צרפת בוערת", מספרת השחקנית ג'וליה לוי בוקן, שמתגוררת בימים אלו בפריז. "הקהילה היהודית כאן מפוחדת מאוד, כבר היו חמישה פיגועים וגם המחאה הפרו-פלסטינית התחזקה. לפעמים אנחנו לא יכולים להגיד איפה נפגין מסיבות ביטחוניות. צרפת נמצאת בכוננות גבוהה והצבא צריך להגן על כל תחנות הרדיו היהודיות למשל".
את מרגישה את זה גם באופן אישי? "כשאת יהודייה את כל הזמן מפחדת קצת. אנשים יודעים איפה אני גרה ואני לא מדונה שיש לי אבטחה, אבל אני לא מורידה את המזוזה בכניסה לבית שלי והשם שלי זה לוי. ברשתות החברתיות אני מפחדת להעלות פוסטים, אבל זה חשוב לי כי זה יכול לעזור ואנחנו צריכים את זה. אני אגן על ישראל כמה שאוכל, אבל זה מפחיד. קשה לי להתמודד עם זה".
יש גם תמיכה בישראל? "כן, בצרפת נמצאת הקהילה היהודית הכי גדולה באירופה ויש כל הזמן מחאות ותמיכה בישראל מצד היהודים. אני גם עובדת עם הרבה סלבס מקומיים לא יהודיים שהם בצד של ישראל וקוראים לשחרור החטופים. זה רק שהרבה כאן מבלבלים את מה שקרה עם הסכסוך הערבי-ישראלי. יש הרבה אנשים שלא תומכים או שאפילו מאמינים שזה באמת קרה. אבל יש גם הרבה צרפתים שמבינים ותומכים בנו, אני לא רוצה שיחשבו שכל הצרפתים נגדנו, זה לא נכון. ההפגנות היהודיות נמשכות וארגונים רבים רוצים לעזור לישראל, לפרסם תמונות של בני הערובה ולאסוף תרומות".
2 צפייה בגלריה
ג'וליה לוי בוקן
ג'וליה לוי בוקן
"אני לא מורידה את המזוזה בכניסה לבית שלי והשם שלי זה לוי". ג'וליה לוי בוקן
(צילום: רונן פדידה)
איפה היית כשהכול התחיל? "בשביעי באוקטובר הייתי בשדה התעופה בפריז, בדרך לחתונה של חברים ביוון. חזרתי לפריז יומיים לאחר מכן ובמהלך אותם ימים כמובן שדאגתי מאוד למשפחתי, לכל בני הדודים הישראלים והחברים שלי. הייתי הרוסה. הלכתי מיד למחאה הגדולה ששמו בה מגן דוד על מגדל אייפל. רציתי לחזור ואני עדיין רוצה להיות בישראל וללכת לבקר בשגרירות הצרפתית כדי לתמוך ולעשות כל מה שאני יכולה, אבל לא התאפשר לי מסיבות אישיות".
כמו מפורסמים רבים אחרים, גם לוי בוקן גייסה את האינסטגרם שלה כדי לעשות הסברה ישראלית. כמו רבים אחרים – היא הבינה שפשוט, זה לא יהיה: "הייתי בשוק, כל יום אני מקבלת הודעות כמו 'היינו ביחד בשבוע האופנה והיית כל כך חמודה, ועכשיו אני רואה שאת הייטפול ביטצ', אני רואה את הפנים האמיתיות שלך'. אנשים הפסיקו לדבר איתי וזה רק הולך ומחמיר.
"קיבלתי איומים על החיים שלי ושל המשפחה שלי. מנסים להשתיק אותי, מדווחים עליי באינסטגרם וחסמו אותי. הם לא הסבירו למה ואיך, בהתחלה חשבתי שזו טעות, אבל חסמו אותי ואני יודעת שזה בגלל התמיכה שלי. אני מפחדת עכשיו לפרסם דברים שקשורים למלחמה ולחטופים, אבל מצד שני אני לא יכולה להיות בשקט. זה גם הגיוני בשבילי להראות את מה שקורה בארץ ולדבר על זה".
קיבלת תגובות מאנשים שאת מכירה באופן אישי? "אנשים שאני מכירה מעולם האופנה והבידור לא מדברים איתי יותר, זה היה שוק בשבילי. הם לא אומרים שהם לא רוצים לעבוד איתי בגלל המצב, אבל אני מרגישה שנוצר דיסטנס, לא מזמינים אותי לאירועים שאני אמורה להיות בהם וחוסמים אותי או שמורידים עוקב. אמנם יש גם ערבים שתומכים בי והרבה סלבס לא יהודים שאני מכירה ושואלים לשלומי, אבל השיח כלפיי אלים. אנשים צריכים להבין שזה לא הגיוני שאפחד להגיד שאני ישראלית כשאני באה לאודישן, או שאני צריכה להוריד מהרשתות החברתיות תמונות שלי מהארץ או אפילו סתם תמונות שמקשרות אותי לישראל. גם המשפחה שלי ביקשה שלא אעלה דברים, הם מפחדים. לא חשבתי שזה יהיה ככה, זה מוגזם".
2 צפייה בגלריה
ג'וליה לוי בוקן
ג'וליה לוי בוקן
ג'וליה לוי בוקן
(צילום: רונן פדידה)