5 צפייה בגלריה
ג'וש גאד
ג'וש גאד
"אני אסיר תודה על כך שסבא וסבתא שלי ששרדו את השואה לא כאן כדי לראות את זה". ג'וש גאד
(צילום: Rodin Eckenroth/Getty Images)
השחקן היהודי-אמריקני ג'וש גאד הביע את תמיכתו בישראל עם פרוץ המלחמה, וכתב ל-1.3 מיליון עוקביו: "אין לי מילים. אני מתפלל עבור בני משפחתי הרבים בישראל. איזה מעשה פחדני. מה שאנחנו עדים לו בזמן אמת, כרגע, הוא חסר תקדים מאז מלחמת יום הכיפורים. ליבי נשבר על משפחותיהם של אלה שאיבדו את יקיריהם ועל בני הערובה שנלקחו, איזה יום מחריד".
לצד הטקסט צירף גאד כותרת שפורסמה באחד האתרים מעבר לים, כשמספר הנרצחים בישראל עוד עמד על 40. נזכיר כי היום, ארבעה ימים לתוך המלחמה, מספר הנרצחים בישראל עומד על 900 - וזה עוד לא המספר הסופי.
הפוסט של גאד, שחקן מוכר אך בטח לא כוכב על, צבר עד כה 17 אלף לייקים וכמה אלפי תגובות - לא כולן תומכות. אך זה לא מה שמנע מהשחקן להמשיך להעלות פוסטים תומכים - ולחטוף. הוא שיתף פוסט של העיתונאית ג'סיקה ילין, שכתבה על חטיפת הילדים הישראלים ועל כך שהם מוחזקים חסרי אונים. "תודה לך ג'סיקה על שאמרת במילים את מה שרבים מאיתנו מנסים לתקשר לים של אדישות ועוינות. חשוב מאוד לזכור שבין מאות ההרוגים היו צעירים וצעירות שהפגינו נגד ממשלת ישראל על הכיבוש והחוקים הדרקוניים שלה. קולותיהם הושתקו כעת, דמם נשפך. מה שתמיד היה הרצון של חמאס. לחמאס לא איכפת אם מישהו מזדהה עם מצוקת הפלסטינים, זה אף פעם לא היה סביב שלום. מדובר על חיסול עם ודת המייצגים פחות מאחוז אחד בעולם. מעולם לא חשבתי שאני אגיד את זה אבל אני אסיר תודה על כך שסבא וסבתא שלי ששרדו את השואה והמשפחות של מי שנספו ונהרגו לא כאן כדי לראות מה קורה בישראל עכשיו. יש לנו כעת צבע חדש של אנטישמיות בצורה של עידוד טרוריסטים - כאילו זה משחק בייסבול".
לאחר שהביע את דעתו באומץ, שיתף השחקן כי לא רק שמספר העוקבים שלו ירד - הוא גם מקבל איומים. "יש משהו שאני חייב לומר כי זה באמת מסקרן - היכן אנחנו נמצאים כחברה?", כתב ברשת החברתית Threads. "אני והעולם צפינו בארגון טרור שטבח בלמעלה מ-600 בני אדם חפים מפשע ולקח משפחות וילדים כבני ערובה. פרסמתי פוסט של שברון לב והלם. אני, שתמיד הייתי ביקורתי כלפי ממשלת ישראל ודפוס הכיבוש שלה. במקום חמלה ואנושיות, אנשים מתייחסים לזה כאילו זה משחק כדורגל עם שתי קבוצות כאשר הנקודות שהושגו הן גופות אנושיות מתות. איפשהו במרתף עכשיו נמצאים ילדים קטנים, קשורים ומפוחדים, ילדים שמעולם לא עשו דבר כדי לפגוע. איפשהו ברחובות עזה נמצאים אנשים חפים מפשע שמופגזים כי מחבלים החליטו על כך".
גאד המשיך: "ובסוף, התגובה היא לבייש אנשים כמוני על הבעת צער וכאב לב, אותו אבל שאני חולק בכל פעם שפלסטיני חף מפשע נהרג. האם זה המקום שבו אנחנו נמצאים? אני מניח שזהו. אחת מההודעות השפלות שאשתף היא זו, שקיבלתי אתמול: 'החרטה היחידה שלי היא שלא הרגו עוד ישראלים. לא חיילים... אזרחים, אנשים'. זו לא מלחמה. זה טבח! זה מרחץ דמים. ובמקום ייאוש קהילתי, כל כך הרבה אנשים מתייחסים לזה כאילו זו פוליטיקה או משחק רוגבי. אני באמת אובד עצות".
5 צפייה בגלריה
ג'וש גאד
ג'וש גאד
מתוך ה- threads של ג'וש גאד
(צילום: threads)
כאמור, למרות התגובות הקשות ברשתות, גאד הצטרף לשורה ארוכה של כוכבים בינלאומיים שנעמדו לצד ישראל. חלקם עשו זאת חד משמעית, בלי מקום לספק - גם במחיר של לאבד עוקבים או להתמודד עם תגובות פרו-פלסטיניות, כמו למשל קייטלין ג'נר, שלא חששה לכמות העוקבים שלה כשהשוותה בין החמאס לנאצים. "אם אתם שותקים למול מעשי הטרור השערורייתיים של קבוצת הטרור המיליטנטית חמאס, שהרגו הכי הרבה יהודים ביום אחד מאז השואה, אתם שותפים לדבר עבירה. אל תטעו - זה בדיוק מה שאנחנו נלחמים נגדו. נאציזם מודרני".
בנות קרדשיאן-ג'נר נוספות שהביעו תמיכה בישראל הן קריס ג'נר, קורטני קרדשיאן וקלואי, שבניגוד לאחרות העלתה סטורי חצי תומך חצי מהסס. "בהחלט הגיוני וסביר להתנגד לצורה שבה מתייחסת ממשלת ישראל לפלשתינים, ובאותה עת לקרוא להגנת יהודי ישראל והעולם. חמאס הוא ארגון טרור שתוקף אזרחים דרך היבשה, האוויר והים. התמונות של יהודים שנופלים בשבי מעוררות הלם וזעזוע".
5 צפייה בגלריה
קייטלין ג'נר
קייטלין ג'נר
"זה בדיוק מה שאנחנו נלחמים נגדו. נאציזם מודרני". קייטלין ג'נר
(צילום: אינסטגרם)
לעומתן, האחות הצעירה ביותר קיילי ג'נר פרסמה סטורי שבו כתבה שהיא עומדת לצד ישראל - אך מחקה אותו כעבור כמה שעות. ג'נר לא לקחה בחשבון שאתרי הרכילות בעולם מסקרים גם כן, בקפידה, את מלחמת "חרבות ברזל", כך שאתרים רבים, בהם שניים מובלים - TMZ ו-Page Six, מיהרו לכתוב על כך שכוכבת הריאליטי תמכה ואז חזרה בה. "קיילי, פרסמי שוב את הפוסט. תראי שאת בצד הנכון של האנושיות", כתב אחד העוקבים.
נראה כי האנושיות פחות חשובה ממספר העוקבים באינסטגרם, כך לפחות ניתן להסיק ממחיקת הסטורי של קיילי, שלאחר שהביעה תמיכה בישראל "איבדה" למעלה מ-230 אלף עוקבים, כך לפי האתר Social Blade. כאמור, עם פרוץ המלחמה קיילי ג'נר הייתה אחת מבין מפורסמות רבות שהביעו את תמיכתן בישראל. עם זאת - התמיכה שלה לא נמשכה זמן רב ונמחקה במהירות. "מאוחר מדי, כולנו ראינו מה פרסמת, קיילי", צייץ עוקב אחד, ואחר הוסיף: "למה היא חשבה שזה יהיה רעיון טוב לתמוך בישראל?"
משתמשת אחרת ברשתות הטיחה בקיילי שהיא "בכלל לא מבינה מה קורה אלא רק רוצה להיות חלק מהטרנד", ואחת אחרת האשימה: "ילדה, אם זה מה שאת תומכת בו - תעמדי מאחורי זה. או שזה רק היה אקטיביזם? אל תחזרי בך עכשיו, כשאת מקבלת תגובות שליליות".
נציין כי אותם עוקבים ש"נטשו" את עמוד האינסטגרם של ג'נר, הם רק טיפה קטנה בים. כוכבת הריאליטי ואשת עסקים עדיין יכולה להתגאות בכך שהיא מתחזקת עמוד פעיל עם 399 מיליון עוקבים. "קשה לדעת האם משתמשים הסירו עוקב בגלל התמיכה בישראל או בגלל שהיא מחקה את הפוסט", נכתב באתר UNILAD, שביקש את תגובתה של ג'נר - שסירבה להשיב.
5 צפייה בגלריה
קיילי ג'נר
קיילי ג'נר
הסטורי שעלה - ונמחק. קיילי ג'נר
(צילום: אינסטגרם)
תמיכה נוספת הגיעה מצידה של השחקנית האמריקנית-יהודייה נטלי פורטמן, שבשנים האחרונות יצאה לא פעם נגד העם הישראלי ועל הרצון שלנו להגן על עצמנו. "הלב שלי מרוסק על האנשים בישראל. ילדים, נשים ומבוגרים נרצחו ונחטפו מהבתים שלהם. אני באימה בעקבות ההתנהגות הברברית הזו וליבי פועם באהבה ובתפילה עבור כל המשפחות שנפגעו", כתבה - אך סגרה את האופציה להגיב על הפוסט.
"ישראל נמצאת תחת מתקפת טרור מסיבית. מאות אזרחים ישראלים חפים מפשע נרצחו, רבים נחטפו בעוד אחרים מוחזקים כבני ערובה. הלב שלי עם כולם בבית. אני עומדת לצד ישראל", ", כתבה השחקנית הישראלית יעל גרובגלס, שמתחזקת קריירה מצליחה מעבר לים, והוסיפה: "כל מי שמגן על המתקפה הזו נחסם או ייחסם או ידווח על דברי שטנה בעקבות הגנה ותמיכה בפעולות טרור".
גרובגלס, שלא מונעת מכמות העוקבים ולא חוששת לרגע לאבד כמה, מכירה היטב את השנאה וחוסר ההכלה המופנים כלפי ישראל. בפוסט נוסף שהעלתה אמש החליטה לשתף בכמה מתגובות השנאה שקיבלה על הפוסט הקודם, ביניהן פנינים כמו "אני מקווה שהיטלר יחזור ויסיים את העבודה" ועד "הם (הילדים) קיבלו את מה שמגיע להם".
"איך אנשים חוגגים את זה. מצדיקים את זה. חמאס הוא דאעש. האם הייתם חוגגים את זה אם זה היה קורה במקום אחר? המשפחה שלי נכנסת ויוצאת מהמקלט. החברים שלי מתחננים למידע על יקיריהם - נעדרים, מתים או כבני ערובה. כל מי שאני מכירה מכיר מישהו. זה לא חופש הביטוי, זו קריאה לאלימות. אם אתם תומכים במתקפה זו - אתם תומכים בארגון טרור".
5 צפייה בגלריה
חוסמת את כל מי שמעז לתמוך בטרור. יעל גרובגלס
חוסמת את כל מי שמעז לתמוך בטרור. יעל גרובגלס
חוסמת את כל מי שמעז לתמוך בטרור. יעל גרובגלס
(צילום: gettyimages)
"אני המום מההודעות שאני מקבל מכם, מישראל", אמר הקוסם היהודי ג'וליוס דין ל-6.7 מיליון עוקביו. "התמונות, קטעי הווידיאו, ההודעות הקוליות, הסטוריז. תמשיכו לשלוח אותם, הלב שלי איתכם". סטורי לאחר מכן סיפר דין על כמות העוקבים ש"איבד" בעקבות התמיכה בישראל. "איבדתי 20 אלף עוקבים ב-24 השעות האחרונות אבל לא איכפת לי. אם אתם הולכים לשנוא, או לתמוך בטרור - אני לא רוצה אתכם כעוקבים".