10 צפייה בגלריה
קירסטי אלי
קירסטי אלי
התאהבה באחרים, אבל נשארה נאמנה. קירסטי אלי
(צילום: GettyImages)
השחקנית קירסטי אלי הלכה לעולמה השבוע בגיל 71, והותירה אחריה לא מעט אנשים שבורי לב שגדלו על הסדרות והסרטים שבהם כיכבה, ובראשם "חופשי על הבר", סרטי "תראו מי שמדבר" – ולבקיאים יותר: הסדרה הלא מוערכת מספיק "הארון של ורוניקה" והסרט החמוד (והגם לא מוערך מספיק) "מותק, הילדות התחלפו", בו כיכבה לצד מרי-קייט ואשלי אולסן.
השקפות עולמה של אלי עוררו לא מעט הדים, במיוחד בשנותיה האחרות – היא הייתה סיינטולוגית גאה ותומכת נלהבת של דונלד טראמפ, מה שכמובן לא הפך אותה לאהודה במיוחד בנוף ההוליוודי. דווקא בכל הקשור לחיי האהבה שלה היא סיפקה למדורי הרכילות פחות חומרים לעבוד איתם - היא בעצמה אמרה שלרוב היו סיבות אחרות בגללן כיכבה בצהובונים: "בכיתי הרבה בגלל הכתבות האלו. לא כתבו עליי בגלל הנישואים והפרידות שלי, אלא בגלל שהייתי שמנה".
ובכל זאת, שמה בכל זאת נקשר לכמה מהגברים הלוהטים שידעה הוליווד לאורך השנים - בשנת 2012 היא אפילו הוציאה את הספר "אומנות הגברים", ספר שכולו הוקדש לכוכבים שהיו לצידה לאורך השנים, בין אם באופן רומנטי – כמו שני הבעלים שלה, או מקצועי בלבד – כמו למשל טד דנסון, וודי הרלסון וקלסי גרמר וכן, למרבה הצער גם ג'ון טרבולטה, שהכימיה הנהדרת שלהם על מסך הקולנוע לא התממשה לכדי זוגיות בחיים האמיתיים. למרות שאם זה היה תלוי רק בה – ייתכן שזה היה קורה.
10 צפייה בגלריה
קירסטי אלי וטד דנסון
קירסטי אלי וטד דנסון
קירסטי אלי וטד דנסון
(צילום: GettyImages)
הגיעה להוליווד גרושה ומכורה לסמים
כשאלי עשתה את צעדיה הראשונים בהוליווד בסוף שנות ה-70, היא כבר הייתה בסטטוס גרושה: בשנת 1970, כשהייתה בת 19 בלבד, היא התחתנה עם בן זוגה מימי התיכון בוב אלי – וכן, הם חלקו את אותו שם המשפחה עוד לפני החתונה, מה שפטר אותה משינוי שמה במשרד הפנים.
הנישואים החזיקו מעמד שבע שנים והסתיימו באותה תקופה שבה היא החלה לקבל תפקידים בטלוויזיה. באותו זמן היא גם הצטרפה לסיינטולוגיה, שם סייעו לה להיגמל מההתמכרות שלה לקוקאין.
"לא עשיתי סמים עד גיל 25", היא סיפרה. "התגרשתי מבעלי והתחלתי לצאת עם בחור שהסתובב עם חבורה של מסוממים. שמעתי שקוקאין הופך אותך לנמרצת ומאושרת, והייתי אז בדיכאון בגלל הגירושים. ניסיתי וחשבתי לעצמי 'אלוהים, אני הולכת לעשות את זה בכל יום לשארית חיי'".
10 צפייה בגלריה
קירסטי אלי
קירסטי אלי
התמודדה עם הגירושים בעזרת סמים
(צילום: Getty Images)
היא מספרת שהשתמשה בכל כך הרבה קוקאין עד שלפעמים חשבה שתמות ממנת יתר, אבל בכל זאת המשיכה לעשות. את הקרדיט על הגמילה, היא נותנת כאמור לסיינטולוגיה: "היה לי טיפול סיינטולוגי אחד ולא נגעתי בזה מאז. לא היה בי אפילו רצון לחזור לזה. שיקמתי את חיי, התפייסתי עם כל אלו שפגעתי בהם בגלל הסמים ושנתיים מאוחר יותר כיכבתי בסרט הראשון שלי. התקפי החרדה שלי נעלמו ולא נגעתי מאז בסמים". היא גם סיפרה: "בכסף שהייתי מוציאה על קוקאין, אני קונה כל שבוע הרבה פרחים".
בשנת 1981 היא החלה לצאת עם השחקן פרקר סטיבנסון והם התחתנו כשנתיים לאחר מכן. "בכל סיטואציה חברתית, היא מאירה את החדר", אמר עליה אז. היא השיבה לו מחמאה כשזכתה באמי בשנת 1991 והודתה לו בנאומה על "שנתן לי אחד גדול ב-8 השנים האחרונות". המשפט גרר צחוק גדול בקרב הקהל, אבל אולי הביך מעט את מי שעמד לצידה לאחר שהעניק לה את הפרס – מקולי קלקין בן ה-11.
מסיבות פאר וחיות מחמד אקזוטיות
אבל לא הכל היה ורוד בחיי הנישואים - הם לא הצליחו להביא ילדים לעולם ולכן אימצו ב-1992 את בנם וויליאם וב-1995 את בתם לילי. האידיליה המשפחתית לא נמשכה זמן רב: חודשים ספורים לאחר שאימצו את לילי הם נפרדו, והתגרשו באופן סופי בשנת 1997.
גירושים הם כמובן לא דבר נדיר, בטח שלא בהוליווד – אבל הסיפור שלהם בכל זאת עורר לא מעט עניין מכיוון שבניגוד למקובל, פרקר דרש שאלי תהיה זו שתשלם לו מזונות.
סטיבנסון היה אמנם שחקן מצליח בזמנו, אבל טען (ובצדק) שאלי הרבה יותר עשירה ממנו בזכות המשכורות שקיבלה על "חופשי על הבר" וסרטי הקולנוע שעשתה – וביקש תשלומים חודשיים בסך 75 אלף דולר על מנת שיוכל להמשיך לחיות את אורח החיים אליו התרגל.
10 צפייה בגלריה
קירסטי אלי פרקר סטיבנסון
קירסטי אלי פרקר סטיבנסון
רצה ממנה מזונות. אלי ופרקר סטיבנסון
(צילום: GettyImages)
במסמכי בית המשפט הוא סיפר שלאורך נישואיהם, השניים נהנו מאורח חיים הולל וראוותני שכלל מגורים בכמה בתים, שבכל אחד מהם הועסק צוות שלם של מנקים, שפים ואומנות לילדיהם. מסיבות יום ההולדת של הילדים היו פסטיבלי ענק, העלויות השנתיות של מסיבות ההאלווין הקבועות שלהם הגיעו לסכומים של 25 אלף דולר מדי שנה, וביקור אחד בחנות צעצועים היה יכול להסתכם ביותר מ-15 אלף דולר. בנוסף, הם החזיקו ברשותם מכוניות יוקרתיות, סירות וחיות מחמד לא אופייניות – הוא סיפר שפעם הגיע הביתה ומצא תרנגולת ושימפנזה בחדר השינה שלהם.
בסופו של דבר הם הגיעו לפשרה: אלי העבירה לחשבונו תשלום חד פעמי של 6 מיליון דולר, והוא גם השאיר ברשותו את אחוזת 21 החדרים שלהם במיין.
הרומן שכמעט היה עם פטריק סווייזי
למרות שאלי הבהירה תמיד שהיא וסטיבנסון היו נאמנים אחד לשנייה, זה לא אומר שהיא לא נאלצה להתמודד עם כמה פיתויים גדולים לאורך הדרך.
בשנת 1986 היא שיחקה לצד פטריק סווייזי במיני סדרה "צפון ודרום", וגילתה שהיא רואה בו יותר מרק עמית לעבודה: "התנשקנו וכל כך רציתי לנהל איתו רומן, אבל שנינו היינו נשואים ואני מאמינה גדולה בלשמור אמונים".
יחד עם זאת הודתה: "מצד שני, אני חושבת שמה שעשיתי היה גרוע יותר, כי כשאת מתאהבת במישהו אחר בזמן שאת נשואה, את מסכנת גם את הנישואים שלך וגם את הנישואים שלו. זה גרוע כפליים".
היא דיברה על כך עוד כשהשתתפה ב"האח הגדול בריטניה" בשנת 2018, שם סיפרה לדיירי הבית: "כשאתם בדרכים ועושים סרט ביחד, קל מאוד להתאהב בכוכב שלצידך. צילמנו את הסדרה במשך שנה, אז במשך שנה היינו צמודים וזה היה קשה".
10 צפייה בגלריה
קירסטי אלי ופטריק סווייזי מתוך "צפון ודרום"
קירסטי אלי ופטריק סווייזי מתוך "צפון ודרום"
קירסטי אלי ופטריק סווייזי מתוך "צפון ודרום"
(צילום מסך)
אז מה בכל זאת הביא לפרידה שלה ושל סטיבנסון? הם פשוט הבינו שהם שונים מדי. "לא קרה שום דבר מלבד העובדה שכנראה היו לנו מטרות שונות בחיים", היא הסבירה.
אחד ההבדלים הבולטים ביניהם היה שבניגוד לאלי, סטיבנסון לא השתייך לסיינטלוגיה – ארגון שלרוב לא חפץ בכך שחבריו יתרועעו עם אנשים לא מאמינים, ובטח שלא יהיו נשואים להם. בנוסף הוא אמר: "קירסטי ואני הפוכים זה מזו. בין אם היה מדובר בפוליטיקה, דיאטות, מכוניות או מוזיקה. היו לנו דעות שונות לגבי הכל. זה מה שהפך את הנישואים למעניינים אבל לא לטובים". כשנשאל זמן קצר לאחר מכן על בן הזוג הבא שלה, השחקן ג'יימס ווילדר, הוא דווקא פירגן: "אני רוצה שהיא תהיה מאושרת כמה שיותר, כי זה טוב עבור הילדים".
זמן קצר לאחר הגירושים אלי התחילה לצאת עם ווילדר שכיכב לצדה בסרט "נבדה" ומאוחר יותר התארח בסדרה שלה "הארון של ורוניקה". הם היו מאורסים לתקופה קצרה אבל במקום להתחתן – החליטו להיפרד. אלי סיפרה לאחר מכן: "חשבתי על זה לעומק, ולא אהבתי את עצמי, את מי שהפכתי להיות. לא אהבתי את האופן שבו התנהגתי במערכות יחסים, לא אהבתי את אלו שבחרתי להיות איתם. עשיתי הרבה טעויות. לכן החלטתי להתמקד בעצמי ובמה שחשוב לי".
10 צפייה בגלריה
קירסטי אלי וג'יימס ווילדר
קירסטי אלי וג'יימס ווילדר
קירסטי אלי וג'יימס ווילדר
(צילום: GettyImages)
"למה את מפלרטטת עם בעלי?"
ומכל הכוכבים שהיו לצידה על המסך – הזוגיות שלה עם ג'ון טרבולטה בסרטי "תראו מי שמדבר" היא זו שהכי היינו רוצים כנראה לראות גם במציאות. אך זה לא נועד לקרות: "כמעט ברחתי והתחתנתי עם ג'ון", היא הודתה כשהשתתפה ב"האח הגדול בריטניה".
"באמת אהבתי אותו, אני עדיין אוהבת אותו. אם לא הייתי נשואה אז, הייתי מתחתנת איתו", אמרה והתבדחה: "יש לו מטוס משלו ותנו לי להגיד לכן משהו בנות, מטוס פרטי אולי לא נראה כמו משהו חשוב, אבל כשמתבגרים, אתם לא רוצים להסתובב בשדות תעופה".
10 צפייה בגלריה
קירסטי אלי וג'ון טרבולטה מתוך "תראו מי שמדבר"
קירסטי אלי וג'ון טרבולטה מתוך "תראו מי שמדבר"
קירסטי אלי וג'ון טרבולטה מתוך "תראו מי שמדבר"
(צילום מסך)
השניים כיכבו ביחד בסרטי "תראו מי שמדבר" - הראשון שבהם יצא בשנת 1990 והיה הצלחה מסחררת. כמובן שבאותה שנה היא הייתה נשואה עדיין לסטיבנסון ואהבתה לטרבולטה לא התממשה: "לא הייתי בוגדת בבעלי", אמרה.
יחד עם זאת – היא כנראה לא הסתירה את חיבתה אליו יותר מדי טוב, מכיוון בשלב מסוים אשתו קלי פרסטון (שמתה מסרטן לפני כשנתיים) חשדה שמשהו קורה ביניהם: "היא ניגשה אליי ושאלה אותי 'למה את מפלרטטת עם בעלי?' ואז החלטתי שאני צריכה להפסיק עם זה".
10 צפייה בגלריה
קירסטי אלי וקלי פרסטון
קירסטי אלי וקלי פרסטון
אשתו של טרבולטה קלטה אותה. קירסטי אלי וקלי פרסטון
(צילום: GettyImages)
בשנת 2013 היא גם אמרה בריאיון עם האוורד סטרן שהוא היה "האהבה הגדולה" של חייה: "לקח לי שנים עד שהצלחתי להפסיק להסתכל עליו בצורה רומנטית", אמרה.
טרבולטה גם הוא דיבר עליה בחיבה, וכינה אותה בריאיון ל-US Weekly "תאומת הנפש שלי" ו"החברה הכי טובה שלי". כשנשאל אז אם יש סיכוי לסרט המשך ל"תראו מי שמדבר", הוא אמר: "אני מוכן לעשות כל דבר עם קירסטי".
10 צפייה בגלריה
קירסטי אלי וג'ון טרבולטה מתוך "תראו מי שמדבר"
קירסטי אלי וג'ון טרבולטה מתוך "תראו מי שמדבר"
קירסטי אלי וג'ון טרבולטה מתוך "תראו מי שמדבר"
(צילום מסך)
לאחר מותה, ספד לה טרבולטה באינסטגרם וכתב: "קירסטי הייתה אחת ממערכות היחסים המיוחדות ביותר שהיו לי. אני אוהב אותך קירסטי, אני מקווה שניפגש שוב".
סטיבנסון כתב גם הוא: "אני אסיר תודה על השנים שלנו ביחד, ועל שני ילדינו הנפלאים והנכדים שלנו. תחסרי לנו".
10 צפייה בגלריה
קירסטי אלי
קירסטי אלי
"אני אוהב אותך קירסטי, אני מקווה שניפגש שוב"
(צילום: GettyImages)