לאורך עשרים העונות של "האנטומיה של גריי", אינספור דמויות באו ועזבו – לא מעט מהן בנסיבות טראגיות שעד עכשיו גורמות לליבנו קצת לכאוב. אחת מהן היא ללא ספק ד"ר מארק סלואן, הידוע גם בתור "מקסטימי", שהלך לעולמו בעונה התשיעית, אחרי שנפצע קשה בהתרסקות המטוס שגם גבתה את חייה של בת זוגו לקסי (גם עליה מיררנו אז בבכי).
עזיבתו של אריק דיין, השחקן שגילם את ד"ר סלואן, הפתיעה את המעריצים והוסברה בכך שזו הייתה החלטה משותפת שלו ושל יוצרת הסדרה, שונדה ריימס – אך כעת מודה דיין בריאיון חדש בפודאקסט “Armchair Expert” שההחלטה הגיעה יותר מהצד של ריימס, ופחות ממנו: "לא עזבתי אלא יותר פוטרתי, אני חושב. לא אמרו לי באופן רשמי 'אתה מפוטר', אלא 'אתה לא חוזר'".
2 צפייה בגלריה
אריק דיין
אריק דיין
אריק דיין
(אנדראס רנץ, GettyImages)
דיין, שכיכב בסדרה בשנים 2006-2012, סיפר בעבר שהוא חזר לשתות ולהשתמש בסמים בזמן שביתת השחקנים הארוכה שהתרחשה בשנת 2007. ההתמכרות נמשכה במשך רוב התקופה שבה עבד בסדרה, והוא לא הצליח להסתיר זאת מההפקה: "לא הייתי האיש שהם שכרו, אז הבנתי כשפוטרתי. שונדה ריימס הייתה נהדרת. היא הגינה עלינו מאוד, באופן פומבי ובאופן פרטי. אם אתה מסתכל על השמונה שנים שהייתי בסדרה, הייתי מחוק יותר זמן מאשר פיכח ואז המצב התחיל להשתבש עבורי. זה היה יותר מדי עבורי ואני חושב שמאוד רציתי להעמיד פנים שאני בסדר ומסתדר. זו לא הסיבה שהם פיטרו אותי בגללה אבל זה בהחלט לא עזר".
הוא מוסיף שהסיבה העיקרית לפיטוריו הייתה כנראה כלכלית: "כמו שקורה בדרך כלל לשחקנים שעובדים בסדרה הרבה זמן, הפכתי להיות יקר מדי עבור רשת, והם יודעים שהסדרה תמשיך להצליח בלי קשר למי שמשחק בה. כל עוד גריי נשארת, הם יהיו בסדר".
דיין ולי חזרו להופעת אורח בסדרה לפני כשלוש שנים, ביחד עם דמויות מנוחות אחרות כמו לקסי (שיילר לי), דרק שפרד (פטריק דמפסי) וג'ורג' או'מאלי (טי אר נייט), כחלק מסדרת חלומות שחלמה מרדית' גריי בזמן שהייתה בתרדמת.
לאחר שעזב את הסדרה, דיין כיכב בסדרה "הספינה האחרת", ששודרה בשנים 2014-2018. בשנת 2017 צילומיה הושהו לתקופה קצרה לאחר שדיין ביקש לצאת לחופשה מכיוון שסבל מדיכאון. הדובר שלו מסר אז לתקשורת: "אריק ביקש לצאת לחופשה כדי לטפל בעניין אישי. הוא סובל מדיכאון וביקש לנוח במשך כמה שבועות".
דיין גם השתתף בשתי העונות של הסדרה המצליחה "אופוריה", ובימים אלו אפשר לראות אותו על המסך הגדול בסרט "בחורים רעים: הכל או כלום".
2 צפייה בגלריה
יום המגבת אריק דיין
יום המגבת אריק דיין
תזכורת קלה למי ששכח
(מתוך: "האנטומיה של גריי")