השחקן וכוכב הסדרה "סיינפלד" מייקל ריצ'רדס (74) מוציא בימים אלו אוטוביוגרפיה, Entrances And Exits, שבה הוא חושף כמתבקש סודות וסיפורים מחייו. באחד הפרקים הבולטים והקשים שבספר הוא מספר שנולד כתוצאה מאונס.
ריצ'רדס מספר שאימו, פיליס נרדוזי, שיקרה לו בילדותו לגבי זהות אביו וטענה שהיה חייל שנהרג במלחמת העולם השנייה. לאחר שהוא הבחין בכמה פרטים מוזרים בסיפור והתעמת איתה לגביהם, היא שינתה גרסה וטענה שנהרג בתאונת דרכים. בסופו של דבר אימו נאלצה להודות שנכנסה להיריון לאחר שהותקפה מינית.
4 צפייה בגלריה
מייקל ריצ'רדס
מייקל ריצ'רדס
מייקל ריצ'רדס
(צילום: Chris Pizzello/Invision/AP)
נרדוזי סיפרה לו שרצתה לעשות הפלה אך באותן שנים זה היה מחוץ לחוק. היא גם שקלה לתת אותו לאימוץ אך בסופו של דבר החליטה להשאיר אותו אצלה. ריצ'רדס מספר שגילוי האמת היה קשה מנשוא עבורו: "נאלצתי לקבל את העובדה שלא הייתי רצוי ושאימי רצתה להיפטר ממני. זה בהחלט משהו שנאלצתי להתמודד איתו לאורך השנים, כדי להבין שהכעס שלי נובע מכך שהרגשתי נחות. יש לי מזג חם והוא מגיע מכך שלא רצו אותי, שלא קיבלו אותי, שלא הבינו אותי, שלא הייתי טוב מספיק, שלא חיבבו אותי או אפילו אהבו אותי".
ריצ'רדס מספר שתחושת הנחיתות ליוותה אותו כל חייו, ולכן סירב לקבל כוכב משלו בשדרת הכוכבים בהוליווד: "לא הרגשתי ראוי לכך. גם סירבתי פעמיים להנחות את 'סאטרדיי נייט לייב' כי לא חשבתי שאני טוב מספיק".
למרות שנחשב בעיני רבים לזה שבדרך כלל גנב את ההצגה ב"סיינפלד", הוא אומר: "בכל שבוע הייתי מאוכזב מהביצועים שלי והרגשתי שהייתי יכול לעשות אותם טוב יותר. ככל שההצלחה גדלה כך הלחץ להיות תמיד במיטבי הפך לקשה יותר. ולמרות שהקהל אהב אותי, וקיבלתי פרסים, שבחים והצעות – לא הצלחתי לקבל את עצמי ולפעמים הרגשתי שכל זה היה יותר מדי עבורי. נהגתי לחשוב שאני לא אוהב את עצמי כמו שהם אוהבים אותי. שהם לא היו אוהבים אותי לו היו מכירים אותי באמת, את האדם שמאחורי הדמות שממנה הם צוחקים".
4 צפייה בגלריה
סיינפלד
סיינפלד
"ככל שההצלחה גדלה כך הלחץ להיות תמיד במיטבי הפך לקשה יותר". "סיינפלד"
(צילום: NBC)
כמובן שריצ'רדס מתייחס בספר גם לאחת התקריות המפורסמות והמצערות בחייו – זו שהובילה לחיסול הקריירה שלו - שהתרחשה בשנת 2006 בהופעה שבמהלכה התפרץ על כמה אנשים שחורים בקהל והטיח בהם הערות גזעניות. כעת הוא אומר: "אני לא גזען, אין לי שום דבר נגד שחורים. אותו אדם אמר לי שאני לא מצחיק והפעיל אצלי נקודה רגישה שחשבתי על עצמי במשך הרבה זמן. הרגשתי מושפל ורציתי להחזיר לו".
הוא מוסיף: "הצטערתי מיד על מה שאמרתי. הכעס השתלט עליי ובמקום להדחיק את הרגש הזה, הוא הביא אותי לקצה. ניסיתי ללמוד ממה שקרה וזה לא היה קל".
כאמור, הקריירה שלו לא התאוששה אך הוא טוען: "אני לא מחפש קאמבק. הנזק היה בתוכי, אז התרחקתי לגמרי מעולם השעשועים. זה היה הזמן שלי להיעלם ולהתמקד במקום שממנו כל הכעס שלי נבע. הדבר הטוב ביותר שיכולתי לעשות עבור כולם היה ללכת הביתה ולהתאפס על עצמי".
4 צפייה בגלריה
מייקל ריצ'רדס
מייקל ריצ'רדס
"הדבר הטוב ביותר שיכולתי לעשות היה ללכת הביתה ולהתאפס על עצמי"
(צילום: Richard Shotwell/Invision/AP)
ריצ'רדס, שנשוי לשחקנית בת' סקיפ ואבא לאנטוניו (14), מספר בספרו שבשנת 2018 הוא אובחן עם סרטן ערמונית ועבר ניתוח ניתוח שהציל את חייו: "בהתחלה חשבתי 'טוב, זה הזמן שלי. אני מוכן ללכת'. אבל כמה שניות לאחר מכן התחלתי לחשוב על בני, ואמרתי לעצמי, 'יש לי ילד בן 9 והייתי רוצה להמשיך להיות פה עבורו'". הוא הוסיף: "בלי הניתוח, כנראה שהייתי מת תוך שמונה חודשים".
הוא מספר שמאז שפרש מקדמת הבמה, הוא מעביר את זמנו בקריאה, לימודי דת ופילוסופיה ובילוי עם חבריו הקרובים, ביניהם ג'רי סיינפלד – שגם כתב את ההקדמה לאוטוביוגרפיה של ריצ'רדס. הוא כותב: "אני לומד ומחלים, מחלים ולומד. אבל לחיים יש תמיד עליות ומורדות".
4 צפייה בגלריה
מייקל ריצ'רדס
מייקל ריצ'רדס
עדיין חברים טובים. מייקל ריצ'רדס וג'רי סיינפלד
(צילום: Chris Pizzello/Invision/AP)