2 צפייה בגלריה
מונטנה טאקר
מונטנה טאקר
לא מרגישה בטוחה כיהודיה. מונטנה טאקר
(צילום: Jon Kopaloff/Getty Images)
את השם מונטנה טאקר ייתכן ולא רבים מכם יכירו, אבל בימים אלו מדובר בשם חשוב מאוד בכל הנוגע למסע ההסברה הישראלי-יהודי. טאקר בת ה-30 היא זמרת וכוכבת טיקטוק המתחזקת עמוד אינסטגרם פעיל עם כמעט שלושה מיליון עוקבים ועמוד טיקטוק אחריו עוקבים מעל ל-9 מיליון משתמשים.
אמש (ב'), הצטרפה טאקר לשידור לייב בעמוד האינסטגרם של TMZ וסיפרה כי הסרטונים המצליחים שלה ברשתות החברתיות הפכו ל"בור שופכין להערות אנטישמיות שרק הולכות ומחמירות".
סבה וסבתה של טאקר שרדו את השואה, משפחותיהם נרצחו - והזמרת הצעירה, שמאז ומתמיד הבליטה את הזהות היהודייה שלה, סיפרה כי השנאה כלפי היהודים החמירה בעקבות המלחמה שפרצה. "זה לא רק ברשתות החברתיות, זה גם בחיים האמיתיים".
טאקר הוסיפה כי העוקבים משאירים לה דברי נאצה בתגובות לסרטונים שלה ואף כותבים לה כי "מגיע לה למות רק בגלל שהיא יהודייה". לדבריה, השנאה אומנם החמירה במהלך החודש האחרון - אך היא הייתה שם תמיד.
"זה נהיה יותר פופולרי להיות אנטישמי. אנחנו רואים את זה באוניברסיטאות, אנחנו רואים את זה ברשת. כל התגובות שאני מקבלת זה שלי ולסבים שלי מגיע למות. זה כבר לא רק מה שקורה בין ישראל לפלסטין - מדובר באנטישמיות שמחמירה".
2 צפייה בגלריה
מונטנה טאקר
מונטנה טאקר
מאחלים לה למות - רק בגלל שהיא יהודייה
(צילום: Jon Kopaloff/Getty Images)
לפני כשבוע פרסמה הזמרת פוסט באינסטגרם עם שתי תמונות בגלריה. בראשונה הייתה תמונה של דף לבן ועליו כתוב "האם תסתיר אותי?", ובחלק השני וידיאו שלה עם הסבר: "אני לא מאמינה שהשנה היא 2023 ואני באמת מוצאת את עצמי שואלת את השאלה הזו. סבי וסבתי העלו את אותה שאלה בפני חבריהם הלא יהודים בתקופת השואה - הם בחרו שלא להסתיר אותם וכתוצאה מכך סבא וסבתא שלי נשלחו למחנות הריכוז".
עוד הבהירה מונטנה: "זה לא פוסט פוליטי", והוסיפה: "זה פוסט אישי כשתקריות אנטישמיות עולות בצורה כזו מדאיגה עלינו לזכור שזה לא רק פרק מעבר - זה צל אפל מעל ההווה שלנו". הפוסט של טאקר עומד כרגע על 36.9 אלף לייקים ולמעלה מ-3,000 תגובות.
"כאישה מוסלמית הייתי מסתירה כל אחד בלי לשאול. האמונה שלי לימדה אותי את זה. בלי קשר לאיך שמציגים אותנו", הגיבה בלוגרית בשם Zubs 🇬🇧. "כמוסלמי, כן. הייתי מסתיר אותך. לימדו אותי שכמוסלמי החובה שלי היא להגן על יהודים. למרבה הצער, אנשים רבים בקהילה לא יודעים זאת", כתב maryam_lafruity.
"הייתי מסתירה אותך ללא היסוס", כתבה אמא ניו-יורקית שהזדעזעה מהשאלה. "ביום שבת ה-7 באוקטובר צפיתי ברבים מהשכנים היהודים שלי חולפים מחוץ לחלון שלנו בדרכם לבית הכנסת. הפנים שלהם היו מלאות בעצב והלם. הלכתי מדלת לבדוק מה שלום השכנים שלי ולספר להם שהמשפחה שלי ואני חושבים עליהם ועל המשפחות שלהם. פניתי למשפחות היהודיות של חברי הגן ובית הספר של ילדיי כדי להציע תמיכה וחמלה. ביום שבת ה-14 באוקטובר, יום אחרי שהכריזו על יום זעם, אף אחד משכנינו היהודיים לא חלפו מחוץ לחלון שלנו כדי ללכת לבית הכנסת. החשש לביטחון הורגש. הייתי מסתירה אותך - ללא היסוס".
ב-11 באוקטובר עלתה טאקר ללייב יחד עם השחקנית הישראלית ומלכת ההסברה - נועה תשבי. "עם ישראל חי", פתחה תשבי, ומיד שאלה את טאקר לשלומה. הזמרת סיפרה שהיא מרגיש חסרת אונים והוסיפה כי הייתה רוצה לעשות יותר. "אני מרגישה את הבלבול, הכעס, כל כך הרבה רגשות שונים מכל כך הרבה קבוצות שונות של אנשים".
טאקר סיפרה לתשבי כי היא שיתפה פוסט בנושא השואה ומה שעבר על סבא וסבתא שלה, וכתוצאה מכך "איבדה" 20 אלף עוקבים. "כן, ועדיין - כל פעם שאני מפרסמת תכנים כאלה אני מאבדת המון עוקבים. ואם אתם מסירים לי עוקב כי אני מדברת על הסבים שלי שהיו בשואה, או בגלל שאני מדברת על זה שאני יהודייה גאה - אין לי שנאה לאף קבוצה של אנשים, אבל אם זה מה שגורם לכם להפסיק לעקוב אחריי - בבקשה! אני לא רוצה שתעקבו אחריי".