"מייקל פה באיזור, הוא מסתובב פה בין כולם", כך נאמר לי על ידי הבחורה הנחמדה שקיבלה את פניי במלון שרתון שבתל אביב, שם שהה הכוכב ההוליוודי מייקל רפפורט, בביקור החמישי שלו בישראל בשנה האחרונה.
מאז אותה שבת איומה ב-7 באוקטובר 2023, רפפורט הפך לחלק בלתי נפרד מההסברה הישראלית. עמוד האינסטגרם שלו מוקדש כולו לתמיכה בישראל וגם כשהרשת החברתית צירפה הודעה המזהירה על כך שרפפורט "עשוי לשתף מידע שקרי" - הוא לא נכנע והמשיך בשלו.
כעת, כאמור בביקור החמישי שלו בארץ - שבמהלכו הספיק לקיים שתי הופעות בירושלים ובתל אביב, פגשתי אותו לשיחה כנה וכפי שהספקתם להכיר את רפפורט - חסרת כל רסן.
אז למה בעצם להופיע פה, בישראל? "החלטתי להגיע ולהופיע בישראל כי אני פשוט אוהב את הארץ הזו. ואני גם מרגיש שזה חשוב. זו הייתה החלטה קצת קשה לעשות סטנד-אפ בישראל עם כל מה שקורה פה - באמת שקשה לצחוק כי יש המון עצב. לא הייתי בטוח שזה הזמן לצחוק אבל בסופו של דבר אני חושב שאם אני יכול להביא איתי אפילו שנייה אחת של שמחה - זו הזכות שלי לעשות את זה".
גם לקומיקאים המקומיים שלנו לקח קצת זמן - אבל הם הבינו שהכוח הכי חזק זה לצחוק על המצב, עד כמה שאפשר. "גם אני עושה חלק מזה, מנקודת המבט שלי. אני לא ישראלי אז הפרספקטיבה שלי שונה - אבל אני כן חושב שזה חשוב מאוד להביא את השמחה. ודבר אחד שאני יכול להגיד בוודאות שחוויתי בביקורים שלי בארץ, זה שהאור של העם הישראלי לא כבה, גם לא בזמנים הכי חשוכים. ואם אני יכול לעזור ולשמח ואולי גם לעודד שחקנים אחרים מעבר לים להגיע לכאן - זה מצוין".
5 צפייה בגלריה
מייקל רפפורט סטנד-אפ
מייקל רפפורט סטנד-אפ
"זו הזכות שלי לעשות את זה, להצחיק". מייקל רפפורט בהופעה בארץ
לא יהיה מוגזם לומר שרפפורט הפך לחלק בלתי נפרד מהנוף הישראלי. במהלך הביקורים שלו בארץ הוא חרש את ישראל מצפון עד דרום ופגש לא מעט ישראלים, שמן הסתם מתרגשים לראות אותו. "זה מחמם את הלב לראות איך כולם תמיד שמחים לראות אותי. הרבה אנשים מודים לי - אבל אני זה שמודה להם. אין שום סיבה להודות לי, אני רק עושה את מה שאני חושב שכולם צריכים לעשות".
לא מעט קולגות שלך, מפורסמים מעבר לים, יוצאים נגד ישראל. מה לדעתך אנחנו צריכים לעשות כדי לשנות את זה? "אני לא יודע מה אפשר לעשות כדי לשנות את זה - זה יהיה מאוד מאתגר וזה מאוד מתסכל, אבל אני חושב שהדבר הכי חשוב הוא להמשיך ולפרסם את האמת, את האמת הטובה ואת האמת הקשה. אני חושב שכוכבי הוליווד - השחקנים, הזמרים וכו', הם לא חשובים יותר משאר האנשים. אני חושב שמה שיש להם להגיד מוערך יתר על המידה, אנחנו נותנים להם יותר מדי מקום. אני חושב שהדבר הכי נכון זה פשוט להמשיך לפרסם את האמת בצורה הכי טובה שאנחנו יכולים".
5 צפייה בגלריה
מייקל רפפורט בישראל
מייקל רפפורט בישראל
"הדבר הכי חשוב הוא להמשיך ולפרסם את האמת"
(צילום: אמיר מאירי)
הביקור הנוכחי של רפפורט היה מיוחד במינו, שכן הזדמן לו לחוות את יום כיפור כהלכתו. חוויה, שלדבריו, הייתה יוצאת דופן. "זה היה מדהים לראות את העיר, לראות את המדינה הופכת לשלווה לרגע. שמחתי מאוד שזה קרה וכמובן שגם היה בי פחד וחשש. אני חושב שהדבר הכי טוב שיצא לי מיום כיפור זה שבשלב מסוים ראיתי בערך 20 ילדים רוכבים על האופניים שלהם וצוחקים - כמו שילדים צריכים לצחוק, וזה גרם לי לאושר. והייתה גם אחדות, בניגוד לשנה שעברה שהיה כל כך הרבה כאוס בישראל. היה כיף לראות את זה ואני מקווה שהמדינה באמת תוכל להמשיך להיות מאוחדת בצורה הזו. ברור שאי אפשר שכולם יסתדרו עם כולם - זה אף פעם לא יקרה, אבל שתהיה אחדות לפחות בדברים החשובים".
אתה חושב שהיהדות שלך השתנתה בשנה בזו? "היהדות שלי השתנתה במאה אחוז. אני יותר גאה להיות יהודי, יותר מודע, יותר משכיל - ואני שמח על זה".
אתה מאמין באלוהים בצורה שונה? "כן. אני בהחלט מאמין באלוהים בצורה אחרת. אני חושב שאין לנו שום דבר מלבד אמונה - אתה חייב להיות בעל אמונה וזה אחד הדברים הכי טובים שיצאו לי מזה באופן אישי".
5 צפייה בגלריה
מייקל רפפורט
מייקל רפפורט
"היהדות שלי השתנתה במאה אחוז"
(צילום: אינסטגרם)
בחודש הבא, ב-5 בנובמבר, ארצות הברית תצא לבחור את הנשיא הבא שלה, ובזמן שקמלה האריס ודונלד טראמפ עסוקים בלהשחיר אחד את השני כמה שיותר, רפפורט כבר הגיע להחלטה - והיא חד משמעית. "אני חושב שהיו לי הרבה, הרבה, הרבה, הרבה - שימי לב, אמרתי 'הרבה' ארבע פעמים, בעיות עם דונלד טראמפ כשהוא היה נשיא - אבל הדבר היחיד שטעיתי בו זה שלא הישכלתי מספיק להבין כמה הוא תמך והיה טוב לישראל. אז אני לא יודע מי ינצח - אבל אני בהחלט מאמין שטראמפ טוב יותר ליהודים. אני באמת מאמין שטראמפ יהיה טוב יותר לישראל - ואני מודאג ממה שיקרה אם קמלה תנצח, למרות שאני בטוח שלא משנה מה - תמיד ידאגו לישראל, פשוט אולי לא נהיה בראש הרשימה של האריס".
אתה חושב שארצות הברית עושה מספיק עבור ישראל? "זאת שאלה טובה. אני חושב, אני יודע, אני מאמין... זו באמת שאלה טובה. אני חושב שארצות הברית עשתה הרבה טעויות. היא גם עשתה המון בשביל ישראל - אבל היא עשתה טעויות. אני חושב שלמנוע נשק היה טעות, כל העניין סביב רפיח וסביב הרמדאן היה גרוע מאוד - ואני חושב שהמסרים של 'השוטר הטוב והשוטר הרע' של קמלה וטראמפ היו גרועים"
רפפורט המשיך, ודרש: "תוודאי שאת מכניסה את זה לכתבה - אני חושב שהשטות הזו של שתי מדינות זה אבסורד. אני חושב שזה מגוחך ואיך שמנסים להסביר את זה לאמריקאים זה עוד יותר מגוחך ואני חושב שהם יודעים שזה אבסורד ואני מאמין שהם אומרים את זה רק כדי להגיד את זה - אבל זה פאקינג מגוחך. זה תמיד היה מגוחך וזה מגוחך אפילו יותר מאז שביעי באוקטובר. אין דבר כזה פיתרון של שתי מדינות - הם לא רוצים שתי מדינות והם אמרו את זה מיליארד פעמים. הם לא רוצים אותנו כאן. ואם הם לא רוצים את הפתרון של שתי מדינות אז מה לנו יש לעשות עם זה? זה בלתי אפשרי להביא לפיתרון של שתי מדינות, זה לא יכול לקרות וכולם יודעים את זה. גם קמלה האריס יודעת שזה בלתי אפשרי - אז פשוט תפסיקי להגיד את זה, אלא כמובן אם היא יודעת משהו שכל השאר לא".
אתה חושב ששילמת מחיר על התמיכה שלך בישראל? "כמובן שהיו לזה השלכות, אני לא יודע אם שילמתי מחיר אבל אני מאמין בעצמי, מאמין בכישרון שלי. אני יודע שלא עשיתי שום דבר רע. אני חושב שהקולגות שלי, אלה שמהתחום שלי ותומכים במה שחמאס עשה, מדברים בצורה פזיזה והם אלה שצריכים לשלם על זה מחיר כי מה שהם אומרים מאוד מסוכן, אנטי יהודי ואנטי ציוני. אני לא אמרתי או עשיתי שום דבר שצריך להסביר או להתנצל עליו".
מה המשפחה שלך חושבת על התמיכה האבסולוטית שלך בישראל? "המשפחה שלי גאה בי, המשפחה שלי מאושרת. אני חושב שבהתחלה הם קצת לא הבינו, אבל הם גאים בי עכשיו".
5 צפייה בגלריה
הפגנת משפחות החטופים בניו יורק
הפגנת משפחות החטופים בניו יורק
"לא אמרתי או עשיתי שום דבר שצריך להסביר או להתנצל עליו"
(צילום: בנג'מין קולנה ולירי אגמי)
למרות שמי שהספיק להכיר ולעקוב אחרי רפפורט יודע שאין לו פילטר - הוא עדיין נזהר מלהביע את עמדתו בכל הנוגע לפוליטיקה בישראל. "אני לא מומחה לפוליטיקה הישראלית בשום אופן", הוא מבהיר כשאני שואלת אותו מה דעתו על ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו. "קשה לי לתת עליו דעה מושכלת. לא הייתי רוצה להיות במקומו, זו תקופה מאוד מאתגרת. אני חושב שהוא יודע שהוא עשה טעויות לגבי שביעי באוקטובר, אני לא חושב שיש מישהו שיכול לעשות הכול מושלם - אבל אני בכנות לא יודע מספיק".
צפית בנאומים שלו באו"ם ובקונגרס? "צפיתי, בהחלט. ואני חשוב שאלה היו נאומים נהדרים. הוא טוב מאוד במילים, טוב מאוד".
לפני כשבועיים, אחרי שבועות ארוכים של איומים, איראן תקפה את ישראל ושיגרה 201 טילים בליסטים לכל הארץ. במקרה הזה, הביטוי "זר לא יבין זאת", מתקבל בדיוק. "זה היה מחריד, זה הפחיד אותי למוות ואפילו לא הייתי כאן. אני חושב שצריך להשתלט על איראן, איראן צריכה להתפרק לגמרי מהנשק שלה. המקום הזה הוא פאקינג בירת הטרור של העולם. מה שהם עשו זה לא מקובל, ואני מרגיש שישראל צריכה להילחם במה שנראה כמו המלחמה המלוכלכת ביותר בעולם. אך אחד לא אוהב את איראן, וכשזה מגיע לישראל זה כאילו 'אנחנו נתמוך בך. לא נגיד שאנחנו תומכים - אבל תעשו את זה ואנחנו נתמוך'. זה היה דפוק לחלוטין, איראן היא משטר טרור גדול מאוד".
ומצד שני, בפן החיובי יותר - מה דעתך על פיצוץ הביפרים ומכשירי הקשר של חיזבאללה? "זה היה מדהים, לא ייאמן. אם זה היה סצנה מסרט היו חושבים שזה מדע בדיוני. זה בדיוק הקטע של התרבות הישראלית, היהודית. המוח הזה, הלב, הקשיחות - הטופ של הטופ".
מאז הריאיון רפפורט הספיק לחזור הביתה, לניו יורק, אבל כששאלתי האם הוא רואה את עצמו עובר לישראל, המחשבה די קסמה לו. "אני אשמח, אני אשמח לחיות כאן. אני אשמח לבלות כאן כמה שיותר. אני אוהב את ישראל, יש לי עוד כל כך הרבה לראות וללמוד על ישראל. אני אוהב את המדינה הזו, אני אוהב את האנשים, אני אוהב את ההיסטוריה. ישראל מרגישה כמו בית".
הביקור הבא של מייקל בישראל עדיין לא נקבע, אבל בסוף הריאיון הוא מבטיח שזה יקרה בקרוב מאוד. ולנו נשאר רק לחכות.
5 צפייה בגלריה
מייקל רפפורט
מייקל רפפורט
אז יש מצב שתעשה עלייה? מייקל רפפורט
(צילום: Rich Fury/Getty Images)