הראפר שון "פי דידי" קומבס (54) עומד במרכזה של אחת השערוריות הגדולות שידעה תעשיית הבידור בשנים האחרונות ובזמן שהוא נמצא במעצר – שלל המפורסמים שנהגו לחגוג ולבלות איתו שומרים על שתיקה ובעיקר חוששים שייחשפו עליהם דברים מסוימים שהם כנראה לא מעוניינים שהציבור יידע.
אחד הכוכבים האלו הוא ג'סטין ביבר (30), שבתחילת דרכו כזמר צעיר ומצליח, בילה זמן רב עם קומבס שלקח אותו תחת חסותו. כעת, לאור ההאשמות נגד הראפר בגין תקיפות מיניות, סחיטה במרמה, סחר במין ושידול לזנות - מקורבים לביבר מספרים שהוא מאוד מוטרד, עד כדי כך שמצבו הנפשי התדרדר.
"ייעצו לג'סטין לשמור כמה שיותר מרחק מדידי וכול מה שקשור אליו", מספר מקורב לזמר. "הוא נמצא במקום לא טוב מבחינה נפשית ורוצה להגן על עצמו. יש להם היסטוריה ארוכה וקשה לג'סטין לעכל את ההאשמות נגדו".
מקורב אחר הוסיף: "ג'סטין נגעל מהסקנדל. הוא לא רוצה להיות מעורב בזה ולא מעוניין בשום קשר עם דידי. הוא רוצה להשאיר את העבר מאחור". לפי הדיווחים ביבר, שלאחרונה הפך לאבא, מתרכז בחיי המשפחה לצד אשתו היילי בולדווין ביבר: "הוא נרגש להיות אבא, זה משהו שהוא רצה במשך שנים. האושר שלו מהאבהות הרבה יותר חזק מהמתחים סביב דידי".
4 צפייה בגלריה
ג'סטין ביבר פי דידי
ג'סטין ביבר פי דידי
פחות קרובים היום. ג'סטין ביבר ושון "פי דידי" קומבס
(צילום: MediaPunch / BACKGRID)
לא ברור מה בדיוק הייתה מהות היחסים בין הזמר הצעיר והראפר המבוגר יותר, אך לפי השמועות הם בילו ביחד לא מעט וביבר, אז נער צעיר, שהה במסיבות הפרועות מאוד שערך קומבס. באופן מתבקש, יחד עם ההאשמות צצות גם הראיות, או לפחות תיעודים מטרידים ששופכים קצת אור על הקשר שהיה ביניהם.
בסרטון משנת 2009, רואים את קומבס בן הארבעים מכריז שהוא וביבר בן ה-15 הולכים לבלות ביחד ביומיים הבאים: "ב-48 השעות הקרובות הוא איתי ואנחנו הולכים להשתגע“, הוא אומר ושואל את ביבר מה הוא מעוניין לעשות. הזמר הזאטוט משיב: "בוא נביא כמה בנות, נלך לבלות עם כמה בנות".
בסרטון אחר, שצולם זמן לא רב לאחר מכן, דידי נראה נוזף בו: "עכשיו כשאתה ממלא איצטדיונים אתה מתנהג אחרת. אתה לא מתקשר ומבלה איתי כמו פעם". ג'סטין, שנראה מרגיש לא בנוח, מגמגם ועונה לו: "אתה מנסה ליצור איתי קשר דרך האנשים שלי, אבל לא לקחת את המספר שלי".
במקרה נוסף, השניים התארחו בתוכנית של ג'ימי קימל בשנת 2011 וכשנשאלו אם הם עובדים ביחד, קומבס השיב: "לא, הפכנו לחברים בדרך מוזרה. עבור רבים מאיתנו הוא כמו אח קטן. הוא לא חושש להתקשר ולהתייעץ". קומבס המשיך ודיבר בשבחו: "הרבה אנשים ואני ביניהם רוצים להגן עליו, כי הוא אדם נחמד. חוץ מהכישרון שלו, הוא אחד הילדים הנהדרים ביותר שהכרתי".
למרות המחמאות, השיחה החביבה הפכה למוזרה במהרה, כשביבר סיפר שדידי קנה לו מכונית – ודידי הגיב במבט כועס: "הוא יודע שאסור לו לדבר על דברים שהוא עושה עם אחיו הגדול בטלוויזיה. לא כולם צריכים לדעת", נזף.
4 צפייה בגלריה
ג'סטין ביבר פי דידי
ג'סטין ביבר פי דידי
"לא כולם צריכים לדעת!". ביבר ופי דידי אצל ג'ימי קימל
(צילום: SplashNews.com)
בינתיים, דידי נמצא במאסר, מגיש פעם אחר פעם בקשות לשחרור בערבות ומאשים את הרשויות בהסתרת ראיות ושיבוש הליכים משפטיים. עורכי דינו טוענים כעת שסוכנים ממשלתיים היו אלו שהפיצו לתקשורת את הסרטון שבו הוא נראה מכה את בת זוגו לשעבר, הזמרת קאסי, במטרה "להכתים את התדמית שלו ולמנוע ממנו להגן על עצמו נגד ההאשמות". הם מסבירים: "במקום להשתמש בווידיאו כראייה במשפט לצד ראיות אחרות שהיו נותנות לו הקשר ומשמעות - הם השתמשו בו לרעה באופן הכי מזיק שיכול להיות".
לא ברור איזה ראיה הייתה יכולה לתת לסרטון האלים הקשר ומשמעות, אבל לדידי ועורכי דינו הפתרונים.
ובין כל הצרות – הכוכב קיבל סוג של נחמה קטנה כשאימו ג'אניס ובנותיו התאומות מהדוגמנית המנוחה קים פורטר, ג'סי ודלילה (17), הגיעו לבקר אותו בשבוע שעבר. אתר TMZ דיווח שהארבעה נפגשו באיזור המיועד לביקורי משפחות ושהביקור היה מרגש עבור כולם. לאחר הביקור, ג'אניס מסרה הצהרה לתקשורת שבה הגנה על בנה והתעקשה שהוא חף מפשע.
4 צפייה בגלריה
דליילה וג'סי, בנותיו של פי דידי
דליילה וג'סי, בנותיו של פי דידי
ביקרו את אבא בכלא. בנותיו של דידי
(צילום: GIO/ROGER / BACKGRID)
קומבס נעצר ב-16 בספטמבר ונלקח למתקן כליאה בברוקלין שבו הוא נמצא עד היום. הוא כפר באשמה והגיש עד כה שלוש בקשות לשיחרור בערבות, אחרי שהשתיים הראשונות נדחו מחשש שינסה להימלט את לשבש את החקירה.
לפי ההערכות, ייקח מעט זמן עד שיתחיל המשפט עצמו – ככול הנראה רק בשנת 2026.
4 צפייה בגלריה
שון קומבס
שון קומבס
פעם שלישית - שיחרור בערבות?
(צילום: Gareth Cattermole/Getty Images)