11 צפייה בגלריה
מליה אובמה
מליה אובמה
מזל טוב! מליה אובמה
(צילום: Olivier Douliery-Pool/GettyImages)
אביה היה הנשיא ה-44 של ארצות הברית, אמה עורכת דין חריפה והיא הפכה עם השנים לדמות מוכרת בפני עצמה: מליה אן אובמה, בתם הבכורה של ברק ומישל אובמה, חוגגת את יום הולדתה ה-25 וזה הזמן לעשות היכרות מעמיקה עם מי שמסתמנת להיות שם חזק בהוליווד.

נעים להכיר, מליה:

11 צפייה בגלריה
משפחת אובמה
משפחת אובמה
משפחת אובמה
(Photo courtesy of the Obama-Robinson Family Archives)
היא נולדה ב-4 ביולי 1998 במרכז הרפואי בשיקגו. באותה התקופה אביה היה הסנטור של מדינת אילינוי ופרופסור למשפטים ואמה כיהנה כדיקן לשירותי סטודנטים באוניברסיטת שיקגו.
כשהייתה בת שלוש יצאה מליה יחד עם הוריה לטיול משפחתי לקרקס, שם החלה לסבול מקשיי נשימה. הוריה הבהילו אותה לחדר מיון שם אבחן אותה הרופא עם אסתמה, הפרעה כרונית השכיחה ביותר בקרב ילדים. "הורים לילדים עם אסתמה צריכים לדעת איך להפחית את הסיכויים להתקף - גם אם זה קורה, ומתי צריך למהר לבית החולים", הסבירה מישל בספרה Healthy Child Healthy World. עם השנים הצליחה מליה להתגבר על המחלה ונהנתה מילדות פעילה הכוללת משחקי כדורגל, שחייה ושיעורי חליל.

החיים כבת הראשונה של ארצות הברית:

11 צפייה בגלריה
מליה אובמה ברק אובמה מישל אובמה סשה אובמה
מליה אובמה ברק אובמה מישל אובמה סשה אובמה
החיים בבית הלבן
(צילום: Joe Raedle/GettyImages)
מליה הייתה רק בת 10 כשאביה נבחר להיות הנשיא ה-44 של ארצות הברית. בעקבות זאת היא בילתה את רוב שנות ההתבגרות שלה בין כותלי הבית הלבן. בספרה של מישל Becoming היא סיפרה כי היא ובעלה ניסו לשמור על בנותיהם עם הרגליים על הקרקע במהלך אותן השנים ולמרות שינוי הסטטוס והמעבר לאחוזה בת ה-132 חדרים שכללה בריכת שחיה, אולם באולינג ועוזרים רבים. "מליה וסשה סמכו תמיד על נוכחותה של סבתם, מריאן רובינסון, שתלווה אותן לבית הספר ותוודא שהם ישמרו על חדרן מסודר".
במהלך השנים התלוותה מליה להוריה לנסיעות בינלאומיות לרוסיה, אסיה ודרום אמריקה ואף הייתה לה ההזדמנות לפגוש מנהיגים ידועים, בהם האפיפיור בנדיקטוס ה-16 ונלסון מנדלה.
בשנת 2014 נכנסו מליה ואחותה סשה לרשימת 25 בני הנוער המשפיעים ביותר של מגזין TIME וכבשו את המקום הראשון. באתרים מעבר לים ייחסו את הזכייה, בין היתר, להשפעה של הבנות על אביהן בהקשר של עמדותיו לגבי נישואים חד מיניים. "לבנותיי יש חברים שהוריהם הם זוגות חד מיניים", אמר הנשיא דאז. "הן לא מצליחות לחשוב על זה שאיכשהו ההורים של החברים שלהן יקבלו יחס שונה. זה לא נשמע להן הגיוני ולמען האמת זה בדיוק סוג הדברים שמביאים לשינוי בפרספקטיבה". השתיים כיכבו ברשימה לצד זוכת פרס נובל לשלום מלאלה יוספזאי והאחיות וכוכבות הריאליטי קנדל וקיילי ג'נר.
לאחר שסיימה את לימודיה בבית הספר בשיקגו, הלכה מליה בדרכה של צ'לסי קלינטון, בתו של נשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון, והתקבלה ללימודים בבית הספר הפרטי Sidwell Friends שבוושינגטון בשנת 2009. היא סיימה את לימודיה ביוני 2016 ולאחר שלקחה שנה הפסקה במהלכה טסה עם חבריה לדרום אמריקה ועם הוריה לאינדונזיה, החלה את לימודיה באוניברסיטת הרווארד, שם למד גם אביה, שהתקשה "לשחרר" את בתו. "שתי הבנות שלי הן נשים נפלאות ומליה יותר ממוכנה לעזוב את הבית, אבל אני לא מוכן שהיא תעזוב", אמר הנשיא לשעבר בתוכנית האירוח של אלן דג'נרס. "היא אחת החברות הכי טובות שלי, יהיה לי קשה כשהיא לא תהיה בסביבה כל הזמן, אבל היא מוכנה. היא אישה מאוד חכמה ומוכנה לצאת לדרכה". אחד מהישגיה הבולטים של מליה הוא זכייתה בפרס "תומס טמפל הופס" על מצוינות, רגע לפני שסיימה את לימודיה בשנת 2021.

התמחות וקריירה מוקדמת בטלוויזיה:

11 צפייה בגלריה
מליה אובמה
מליה אובמה
מככבת במדורי הרכילות
(צילום: Mega)
מגיל קטן חשקה מליה בעולם התקשורת וכבר בשנת 2014 הפכה לעוזרת הפקה על הסט של סדרת הטלוויזיה "אקסטנט", בה שיחקו האלי ברי וג'פרי דין מורגן. שנה לאחר מכן סייעה לכותבי הסדרה Girls in ואף את ההתמחות שלה עשתה בחברת ויינשטיין על עבריין המין הארווי ויינשטיין. בשנת 2021 דווח כי מליה קיבלה תפקיד בצוות הכותבים של סדרה שנוצרה על ידי דונלד גלובר, HIVE.
"זה היה רק עניין של זמן עד שמליה אובמה, הבת הראשונה ללימודי הקולנוע, תזכה להופעה הוליוודית", נכתב עליה במגזין "וניטי פייר". על פי הדיווחים, דונלד גלובר - היוצר של "אטלנטה", פנה למליה כדי לסייע בכתיבת הסדרה HIVE שצפויה לעסוק בכוכבת פופ חזקה בסגנון של ביונסה. "הדבר הראשון שעשינו זה דיברנו על זה שהיא תזכה לעשות את זה רק פעם אחת", אמר גלובר בריאיון ל-GQ, והסביר: "אמרתי לה שהיא הבת של אובמה, אז אם היא תיצור סרט רע - זה יעקוב אחריה כל החיים".
גלובר הוסיף ואמר כי מליה השאירה עליו רושם כבר בכתיבת הסדרה Swarm שעלתה לאוויר בחודש מרץ האחרון, שם הייתה חלק מצוות הכותבים. "היא בחורה מוכשרת להפליא, מרוכזת בעבודה ועובדת מאוד קשה. אני מרגיש שנראה ממנה הרבה מאוד דברים טובים בהמשך", אמר. "היו לה פאנצ'ים מעולים, פראיים וכל כך מצחיקים", אמרה ג'נין נאברס, היוצרת של Swarm לצידו של גלובר. "היא כותבת מדהימה, היא הביאה המון ממנה והיא מאוד מסורה לעבודה שלה".

"הבנות שלי לא רק עושות רעש, הן פועלות"

11 צפייה בגלריה
מליה אובמה ברק אובמה סשה אובמה
מליה אובמה ברק אובמה סשה אובמה
מליה אובמה ברק אובמה סשה אובמה
(צילום: Joe Raedle/GettyImages)
ביוני 2021 ובמהלך ריאיון לאנדרסון קופר דיבר הנשיא לשעבר על שתי בנותיו. "הן כל כך הרבה יותר חכמות, מתוחכמות ומחוננות ממה שאני הייתי בגילן", אמר, וציין כי האקטיביזם שלהן זו הוכחה לכך.
אובמה נשאל על השתתפותן של בנותיו במחאות Black Lives Matter, בעקבות רצח ג'ורג' פלויד, ואמר שהוא דואג לביטחונן אך עם זאת הוא אינו דואג לגבי סדרי העדיפויות שלהן. "אני דואג לבטיחותן הפיזית, זוהי טבעה של אבהות. אך במונחים של מה נכון ומה לא ומה תפקידן או לא תפקידן בשיפור המדינה - אני לא יודע", אמר, והסביר כי לתחושתו הדור של הבנות שלו הרבה פחות סובלני לעוולות ומאמץ גישה של "בואו נשנה את זה". "זה לא נוגע רק לבנות שלי, זה גם נוגע לחברים הלבנים שלהם. זה לא מקובל שמערכת משפט פלילית תהיה נגועה בגזענות או נטייתה המינית. הדור הזה לא מעוניין רק לעשות רעש אלא ברצון לגרום לדברים לקרות".
11 צפייה בגלריה
מליה אובמה ברק אובמה
מליה אובמה ברק אובמה
החברה הכי טובה שלו. ברק ומליה
(צילום: Joe Raedle/GettyImages)
עוד אמר הנשיא לשעבר: "אנחנו לא מצפים שכולם יהיו מושלמים, אנחנו לא מצפים שכולם יהיו פוליטיקלי קורקט כל הזמן, אבל אנחנו הולכים לצאת נגד מוסדות או אנשים בודדים במידה והם יהיו אכזריים או יפלו אנשים. אנחנו רוצים להעלות את המודעות". אובמה הוסיף ודיבר על כך שהוא רואה את המורשת שלו דרך הבנות שלו והרצון שלהן להילחם למען הצדק. "זה מקור גדול לאופטימיות. כשאני חושב על המורשת שלי, אני חושב על הילדים שגדלו במהלך השנים שהייתי נשיא, על האמונות שלהם ועל זה שהם מוכנים לצאת, להילחם ולעבוד קשה מאוד עבור זה".
בריאיון למגזין People בנובמבר של אותה השנה דיבר שוב על השתתפותן של בנותיו בהפגנות נגד הגזענות, ואמר. "מליה וסשה מצאו דרכים משלהם להשתלב עם ההפגנות, בלי שום הנחיה ממישל או ממני. זה לגמרי הגיע מיוזמתן. אני לא יכול להיות יותר גאה בהן".

הבת הראשונה - באהבה

11 צפייה בגלריה
מליה אובמה
מליה אובמה
"אבל למה באמצע הדייט?"
(צילום: Bellocqimages/Mega)
בנובמבר 2017 נחשף בן זוגה הראשון של מליה, רורי פארקהרסון, אותו הכירה בתו של הנשיא לשעבר במסגרת לימודיה בהארוורד. פארקהרסון הוא יליד אנגליה שלמד בתיכון יוקרתי ונחשב על ידי חבריו לשכבה לפופולרי מאוד ו"מציאה של ממש". הוא ייצג את בית הספר שלו ברוגבי, גולף והיה חלק ממועדון הכימיה ואף נבחר לתפקיד יו"ר מועצת התלמידים בשנים 2015-2016 , שניתן מדי שנה לתלמיד בעל הישגים יוצאי דופן מבחינה אקדמית וחברתית.
השניים נתפסו בעדשת הפפראצי בסשן נשיקות לוהטות, ונראה שאת אובמה האב זה דווקא לא הלחיץ, מאחר ושלוש שנים מאוחר יותר, עם התפרצותו של נגיף הקורונה, פארקהרסון עבר להתגורר בבית משפחת אובמה. "הוא בריטי, בחור צעיר ונפלא. הוא נתקע איתנו כי היה עניין עם הוויזה שלו ועם עבודה שהוא היה צריך להתחיל, אז לקחנו אותו אלינו", הסביר אובמה בפודקאסט של ביל סימונס, בדצמבר 2020.
אובמה התלוצץ על כך שהוא לא רצה לחבב את בן הזוג של בתו, אבל לא עמד בקסמו: "הוא ילד טוב", אמר. יחד עם זאת, לא הכל מושלם: "הדבר היחיד שאתה מבין הוא... בחורים צעירים אוכלים. מוזר לראות אותם שואבים אוכל. חשבון המכולת שלי עלה בשלושים אחוז", סיפר.
11 צפייה בגלריה
מליה אובמה רורי
מליה אובמה רורי
"אבא שלי אמר שאתה אוכל המון". מליה והאקס רורי
(צילום: Alo Ceballos/Gettyimages)
הקשר בין השניים ככל הנראה לא שרד את מבחן הקורונה והשניים נפרדו, אך מליה המשיכה הלאה לזרועותיו החסונות של המפיק המוזיקלי דאוויט אקלנד (34) המבוגר ממה בתשע שנים. בינואר 2022 נתפסו השניים בעדשת הפפראצי כשהם מבלים יחד ברחובות לוס אנג'לס ומאז כיכבו במדורי הפפראצי מספר פעמים.
דאוויט הוא מייסד שותף בחברת התקליטים 1432 R בוושינגטון הבירה, שם התגוררה מליה מינואר 2009 עד ינואר 2017. באתר "דיילי מייל" דווח כי אביו הוא הקצין בדימוס ג'ון אקלנד שעבד במספר שגרירויות אמריקניות באפריקה ואימו יישי אקלנד היא ילידת אתיופיה.

אין עשן בלי אש

כמו לכל מתבגרת - בטח מפורסמת - גם מליה לא חפה משערוריות. בשנת 2017 אובמה הצעירה מצאה את עצמה בלב שערורייה לאחר שסרטון שלה מעשנת סיגריה (או משהו אחר) הציף את האינטרנט. אתרי החדשות מעבר לים תקפו את המתבגרת, ומי שיצאו להגנתה היו איוונקה טראמפ וצ'לסי קלינטון.
"צריך לאפשר למליה אובמה את אותה הפרטיות כמו לכל בני גילה", צייצה איוונקה, וצ'לסי חיזקה: "היא נערה צעירה ואזרחית פרטית וזה מחוץ לתחום. החיים הפרטיים של מליה אובמה, כאישה צעירה, סטודנטית בקולג', לא צריכים להיות הרייטינג שלכם. תשתפרו!"
מי שכן זעם על אותו סרטון היה אביה של מליה, שעל פי מקורביו "זה הסיוט הכי גדול שלו". מקורב לנשיא לשעבר סיפר ל-RadarOnline כי ברק התעמת עם בתו בעקבות תעלוליה במהלך חופשת הקיץ, ואמר: "אני בטוח שהיו לו כמה מילים חריפות לבתו".
11 צפייה בגלריה
ברק אובמה
ברק אובמה
"אם שואלים - נזפתי בך"
(צילום: gettyimages)
"הילדות שלי עזבו את הבית, הקן שלנו ריק", מחתה מישל אובמה בתוכנית "בוקר טוב אמריקה" בחודש נובמבר האחרון. "אז עכשיו זה בדרך כלל ברק ואני יושבים לשולחן וסאני, הכלב שלנו, מתחתיו. אנחנו מסתכלים אחד על השני, מנסים להתאפק ולא לדבר כדי שיהיה לנו על מה לדבר בארוחת הערב", אמרה בחצי הומור חצי רצינות.
מישל, שהגיעה להתראיין לקראת פרסומו של ספרה The Light We Carry: Overcoming in Uncertain Times, סיפרה על עזיבתן של בנותיה, ואמרה. "הן בחורות צעירות, טובות, הגונות וכאלה שרוצות להשפיע על העולם, והן החברות הכי טובות. לא יכולתי לבקש שום דבר אחר מלבד זה". אובמה נזכרה שהיא ובעלה הוזמנו לדירתן של השתיים, שחולקות בימים אלה דירה בלוס אנג'לס, וסיפרה: "זה היה כיף לראות אותן הופכות לנשים עצמאיות. אבל מה שכן, לא הפריע להן שהן השאירו לי סימנים על השולחן שלי בבית הלבן, אבל בדירה שלהן התבקשתי להניח את הכוסות על תחתיות כדי ששולחן הקפה החדש לא יקבל סימנים", סיכמה.
11 צפייה בגלריה
מליה אובמה מישל אובמה סשה אובמה
מליה אובמה מישל אובמה סשה אובמה
הקן התרוקן. מישל מליה וסשה
(צילום: Mark Wilson/GettyImages)
ולסיום, אי אפשר בלי הצצה קטנה לחשבון הבנק של מליה, שנכון לכתיבת שורות אלה עומד על 100 אלף דולר, כך על פי נתונים שפורסמו באתר Celebrity Net Worth - ואנחנו בטוחים שמכאן מצב העובר ושב של אובמה ג'וניור רק יילך ויצבור אפסים.
11 צפייה בגלריה
מליה אובמה
מליה אובמה
לחיים, נשמה!
(צילום: Mega)