ג'ון טרבולטה הוא כבר לא הצעיר עם הבלורית שפיזז על רחבות הריקודים בסרטים "שיגעון המוזיקה" ו"ספרות זולה" ובאולם הספורט של התיכון מ"גריז" - תאמינו או לא, הכוכב עם הרזומה הקולנועי העשיר בהצלחות וכישלונות כאחד, חוגג היום (א') את יום הולדתו ה-70.
עם כל הכבוד לסרטיו הטובים יותר ("תראו מי שמדבר") ופחות ("תראו מי שמדבר 3"), גם חייו האישיים לוו בלא מעט דרמות, אקשן ודמעות.
12 צפייה בגלריה
רוצים לרקוד איתך במוסך ובאולם הספורט! ג'ון טרבולטה ואוליביה ניוטון ג'ון, מתוך הסרט "גריז"
רוצים לרקוד איתך במוסך ובאולם הספורט! ג'ון טרבולטה ואוליביה ניוטון ג'ון, מתוך הסרט "גריז"
רוצים לרקוד איתך במוסך ובאולם הספורט! ג'ון טרבולטה ואוליביה ניוטון ג'ון, מתוך הסרט "גריז"
(צילום: gettyimages)

סיינטולוג מושבע, אבל שונא את טום קרוז

טרבולטה נולד בשנת 1954 לאם ממוצא אירי ואבא איטלקי. טרבולטה וחמשת אחיו ואחיותיו הלכו כולם בעקבות אמם, שהייתה שחקנית בצעירותה, והפכו לשחקנים בעצמם.
משפחתו אמנם הייתה קתולית, אך בשנת 1975 טרבולטה בן 21 הפך לסיינטולוג, לאחר שהשחקנית ג'ואן פרת'ר, ששיחקה לצדו בסרטו הראשון "גשם השטן", נתנה לו את ספרו של מייסד הסיינטולוגיה ל. רון האברד, "דיאנטיקה: המדע המודרני של בריאות הנפש". טרבולטה התחבר מאוד לעקרונות של הדת השנויה במחלוקת הזו וסיפר שהיא נתנה משמעות חדשה לחייו.
הסופר לורנס רייט סיפר בספרו Going Clear משנת 2013, שבכירי הסיינטולוגיה התעניינו בכוכב הצעיר לא פחות, ועזרו לו לקדם את עצמו בהוליווד.
רייט טוען שטרבולטה היה בטוח שהכנסייה סייעה לו באופן טלפתי לקבל את התפקיד בסדרה שבה התפרסם Welcome Back, Kotter, על ידי כך ששידרה לאולפנים את המחשבה "אנחנו רוצים את ג'ון טרבולטה בתפקיד". עוד נטען בספר שטרבולטה התיידד עם אחד מבכירות הארגון הימי של הכנסייה, סילביה טיילור, והיא שכנעה את אולפני פרמאונט לרכוש עבורו מפגשי אודיטינג שהכנסייה עורכת לחבריה, מה שקידם אותו הן בתעשייה והן בכנסייה.
12 צפייה בגלריה
ג'ון טרבולטה
ג'ון טרבולטה
הפך לכוכב בזכות הסיינטולוגיה?
(צילום: AP)
ועדיין, לא הכול היה מושלם - לפי רייט, כשהכנסייה חשה שטרבולטה מיצה את העסק ושקל לעזוב אותה, היא הכינה מסמך מלא במידע שבו יכלה להשתמש נגד הכוכב במידה ויממש את רצונו לעזוב. עם או בלי קשר – הוא נשאר ונחשב לאחד הסיינטלוגים המפורסמים ביותר, והיה בין הכוכבים הראשונים שהשתתף בקידום הכנסייה בקרב הציבור הרחב.
לפי הדיווחים הוא תרם לארגון מיליוני דולרים וגם כתב ספר על חוויותיו – "סיינטולוגיה: תקווה חדשה". לאורך השנים הוא גם השתתף בכמה סרטים הקשורים אליה, כמו "הקרב על כדור הארץ", שמבוסס על ספר של האברד. הסרט, שיצא בשנת 2000, התקשה למצוא אולפן שיממן אותו – ונחשב לאחד הכישלונות הגדולים בקריירה של טרבולטה, עם הכנסות של פחות משלושים מיליון דולר לעומת תקציב של 73 מיליון.
ואי אפשר לדבר על הסיינטלוגיה מבלי להזכיר את הסיינטולוג מספר אחד: הלא הוא טום קרוז. טרבולטה אולי נמצא בצמרת הידוענים של הכנסייה, אבל כוחו לא משתווה לזה של קרוז והשמועות סיפרו שהבדלי המעמדות גרמו ללא מעט חיכוכים בין השניים, בעיקר מצידו של טרבולטה שקינא ביחס המיוחד שקיבל טום. "זה לא סוד שקרוז וטרבולטה מתעבים אחד את השני. טום לא הזמין את ג'ון לחתונה שלו עם קייטי הולמס, וטרבולטה זעם כשהאויב המושבע שלו קיבל את התואר הכי גבוה בסיינטולוגיה, מדליית החופש". סיפר מקורב לכנסייה.
12 צפייה בגלריה
ג'ון טרבולטה, קלי פרסטון, קריסטי אלי וטום קרוז בטקס חניכת מרכז הסיינטולוגיה בסן פרנסיסקו בשנת 2001
ג'ון טרבולטה, קלי פרסטון, קריסטי אלי וטום קרוז בטקס חניכת מרכז הסיינטולוגיה בסן פרנסיסקו בשנת 2001
ג'ון טרבולטה, קלי פרסטון, קריסטי אלי וטום קרוז בטקס חניכת מרכז הסיינטולוגיה בסן פרנסיסקו בשנת 2001
(צילום: GettyImages\Randi Lynn Beach)

מתחביביו הבולטים: טיס

טרבולטה הוא לא רק חובב טיס אלא גם לקח את התחביב צעד אחד קדימה וכבר כשהיה נער הוציא רישיון טיסה. לשמחתו – יש לו גם מספיק כסף כדי לתחזק את התחביב בעזרת רכישת צי מטוסים פרטיים משלו. לאורך השנים היו לו לפחות שבעה מטוסים מדגמים וגדלים שונים עליהם התנוססו ראשי התיבות שלו, ומטוסיו נמצאים בביתו שבפלורידה, שכולל גם מסלול המראה ונחיתה שמאפשר לו לטוס מתי שירצה.
התחביב הזה יכול להיות כמובן גם מסוכן, ובשנת 1992 הוא חווה זאת על בשרו, כשהמטוס שבו טס חווה קריסת מערכות. טרבולטה נאלץ לנחות נחיתת חירום שבמהלכה כמעט והתנגש במטוס אחר. למרבה המזל, כל המעורבים יצאו בשלום וללא פגע.
אגב, בשנת 2010 לקחה איתה אופרה ווינפרי את כל הקהל שהיה באחת התוכניות שלה לטיול באוסטרליה, והבטיחה להם שטרבולטה יהיה זה שיטיס את המטוס - אבל ברגע האמת טרבולטה הבריז וטייס אחר - אלמוני, לקח אותם במקומו.
12 צפייה בגלריה
הבריז לאופרה. טרבולטה וקלי פרסטון
הבריז לאופרה. טרבולטה וקלי פרסטון
הבריז לאופרה. טרבולטה וקלי פרסטון
(צילום: GettyImages)

רוקדים בשתי חתונות

בניגוד ללא מעט כוכבים הוליוודיים שקופצים מזוגיות אחת לאחרת תוך כדי אינספור חתונות וגירושים, לטרבולטה הייתה מערכת יחסים אחת יציבה מאוד. בשנת 1989 הוא הכיר את מי שתהפוך להיות אשתו, השחקנית קלי פרסטון, על סט צילומי הסרט "המומחים". הסרט היה כישלון גדול בקופות אבל הוציא מתוכו את אחד הזוגות היציבים ביותר בתעשייה.
לפני פרסטון, שמו של טרבולטה נקשר באלו של שחקניות כמו קתרין דנב וברוק שילדס (שהייתה אז רק בת 16 והוא כבר בן 27. הזוגיות המטרידה הזו לכאורה, נשארה בגדר שמועה) בעוד שבשלב הזה פרסטון, סיינטולוגית גם היא, הייתה אחרי נישואים באורך שנתיים לשחקן קווין גייג', שממנו התגרשה שנתיים קודם לכן. "אלו לא היו נישואים מאושרים, הייתי עם האיש הלא נכון", סיפרה בריאיון.
היא הייתה מעורבת רומנטית גם עם ג'ורג' קלוני ואף מאורסת לשחקן צ'ארלי שין - אך נפרדה ממנו לאחר תקרית מסתורית שבמהלכה האקדח שלו ירה בה מסיבה לא ברורה. החשד היה כמובן שהכוכב ירה בה, אבל היא הכחישה ושין טען בהמשך שהיא בכלל הייתה זו שירתה בעצמה בטעות. בכל אופן, כתוצאה מהמקרה הם נפרדו בשנת 1990, וזמן קצר לאחר מכן היא וטרבולטה הפכו לזוג. הם התארסו ביומה הראשון של שנת 1991 ועשו את זה בסטייל: במהלך חופשה בשוויץ ועם טבעת יהלום של שישה קראט.
12 צפייה בגלריה
ג'ון טרבולטה קלי פרסטון
ג'ון טרבולטה קלי פרסטון
מה הסיפור עם צ'ארלי שין? טרבולטה ופרסטון
(צילום: GettyImages)
הם התחתנו בפריז תשעה חודשים לאחר מכן בשני טקסים נפרדים, לא מרצון להאריך את החגיגות אלא בגלל בעיות טכניות: הטקס הראשון נוהל על ידי כומר צרפתי מהסיינטלוגיה ולא נחשב לחוקי. לכן הם התחתנו בפלורידה כשבוע לאחר מכן, הפעם באופן תקין.
בשלב הזה, פרסטון כבר הייתה בהיריון טרי עם בנם הראשון, ג'ט, שנולד באפריל 1992. שמונה שנים לאחר מכן, נולדה אחותו הקטנה אלה.
12 צפייה בגלריה
ג'ון טרבולטה קלי פרסטון
ג'ון טרבולטה קלי פרסטון
שתי חתונות ותינוק אחד בבטן
(צילום: אינסטגרם)

טרגדיה משפחתית ראשונה

בשנת 2009 חוותה המשפחה טרגדיה כשג'ט בן ה-16, שסבל מאוטיזם והתמודד רוב חייו עם מחלת קווסאקי (דלקת נדירה וקשה של כלי הדם), נפטר כתוצאה מהתקף אפילפטי שבעקבותיו נפל וקיבל מכה בראשו.
ב-2016, ביום השנה השביעי למותו, כתב עליו טרבולטה: "אומרים שהדבר הכי קשה בעולם הוא לאבד הורה. אני יכול להגיד בוודאות שזה לא נכון. הדבר הקשה ביותר הוא לאבד ילד. מישהו שגידלת וראית צומח מדי יום. מישהו שראית לומד ללכת ולדבר, מישהו שלימדת לאהוב. זה הדבר הנורא ביותר שיכול לקרות. לבן שלי היה התקף. הוא הביא לי כל כך הרבה אושר. 16 השנים בהם הייתי אביו לימדו אותי לאהוב ללא תנאי".
12 צפייה בגלריה
ג'ון טרבולטה ג'ט טרבולטה
ג'ון טרבולטה ג'ט טרבולטה
"הדבר הקשה ביותר הוא לאבד ילד". טרבולטה ובנו המנוח ג'ט
(צילום: GettyImages)
טרבולטה ופרסטון אגב, ספגו לא מעט ביקורת על כך שבמשך שנים סירבו לדבר על האוטיזם של בנם, כנראה מכיוון שהסיינטולוגיה לא מאמינה שאוטיזם זו מחלה אמיתית. רק כמה שנים לאחר מותו דיברו לראשונה על הנושא בפתיחות, ופרסטון טענה: "אני ובעלי מאמינים שיש גורמים מסוימים שיכולים לגרום לאוטיזם, כמו הרעלת מזון בזמן ההיריון, לידה מסובכת או לקיחת אנטיביוטיקה בזמן ההנקה". היא גם אמרה שהיא מאמינה שלקראת מותו, ג'ט עמד להחלים מהאוטיזם: "הוא כמעט יצא מזה, באמת", אמרה בתוכנית "הרופאים".
כשנה לאחר מותו של ג'ט, בני הזוג הביאו בן נוסף לעולם, בנג'מין. טרבולטה סיפר: "בן היה סוג נפלא של דבק עבורנו, שחיבר ביננו מחדש לאחר האובדן העצום שחווינו. הוא הכניס לבית תכלית ומשב רוח רענן".
12 צפייה בגלריה
ג'ון טרבולטה קלי פרסטון
ג'ון טרבולטה קלי פרסטון
תמונה משפחתית
(צילום: אינסטגרם)

סיפור אהבה עם סוף עצוב

למרבה הצער, ביולי 2020 הכתה במשפחה טרגדיה נוספת, כשפרסטון בת ה-57 נפטרה לאחר מאבק של שנתיים במחלת הסרטן.
טרבולטה הודיע לציבור על מותה בפוסט אינסטגרם שבו כתב: “בלב כבד אני נאלץ להודיע כי אשתי היפה קלי הפסידה במאבק שלה נגד סרטן השד. היא נאבקה קרב הרואי, עם אהבה ותמיכה של רבים. המשפחה שלי ואני אסירי תודה לרופאים ולאחיות שלה כמו גם לחברים הרבים והאהובים שהיו לצדה. האהבה והחיים של קלי תמיד ייזכרו. אני לוקח זמן להיות עם ילדיי שאיבדו את אמם, אז אני מתנצל מראש אם לא תשמעו מאיתנו לזמן מה".
12 צפייה בגלריה
ג'ון טרבולטה קלי פרסטון
ג'ון טרבולטה קלי פרסטון
"היא נאבקה קרב הרואי"
(צילום: GettyImages)

הפיל שבארון

ואפרופו חיי אהבה - חייבים להתייחס גם לשמועות העקשניות שטוענות עד היום שטרבולטה הוא הומו (דבר נוסף שהסיינטלוגיה מתנגדת לו), ומתחבא עמוק בארון.
לאורך השנים היו לא מעט סיפורים על כך שניהל רומנים עם כמה וכמה גברים. אחד מהם היה דאג גוטרבה, שסיפר לצהובון The National Enquirer שעבד עבור הכוכב כטייס בשנות השמונים, לפני שפרסטון נכנסה לתמונה.
דוטרבה סיפר שמערכת היחסים המקצועית הפכה במהרה לרומנטית: "הוא היה עדין אבל גם מלא תשוקה. זה היה הסוד הקטן שלנו. לפעמים כשהיינו טסים למקומות, הוא היה מביא נשים למלון כדי להעמיד פנים - אבל היה מבקש ממני להצטרף אליו לסוויטה והיינו מבלים את הלילה ביחד". עוד הוא סיפר: "הוא היה דורש שאגיע אליו בכל שעות היממה עבור סקס. הוא היה מכור למין וידעתי שיש לו עוד הרבה מאהבים אחרים מהצד. על חלק שמעתי לבד, על חלקם הוא סיפר לי".
12 צפייה בגלריה
ג'ון טרבולטה
ג'ון טרבולטה
"היה מביא נשים למלון כדי להעמיד פנים"
(צילום: GettyImages\Fox Photos\Hulton Archive)
ומה הוא חשב על כך שטרבולטה התחתן בסופו של דבר עם פרסטון? "הצטערתי עבורה, היא נחמדה מאוד ותקועה באמצע. זה לא הוגן כלפיה". לטענתו, הפעם האחרונה שפגש את הכוכב היה כשנה לאחר שהתחתן: "שאלתו אותו, 'עכשיו כשאתה נשוי, אתה מעדיף גברים או נשים?'. הוא הסתכל לי בעיניים ואמר, 'ובכן דאג, אני עדיין מעדיף גברים'. זו הייתה הפעם האחרונה שנפגשנו".
טרבולטה כמובן הכחיש וטען שדוטרבה רק רוצה להרוויח על חשבונו: "זה עקב האכילס של כל מפורסם, אלו רק אנשים שרוצים כסף. זה קורה כל כך הרבה".
לצערו של הכוכב, השמועות המשיכו לרדוף אותו - גבר אלר שלכאורה היה בקשר מיני איתו הוא כוכב הפורנו פול פרסי, אך המקרה שלו שונה מכיוון שלטענתו, טרבולטה הטריד אותו מינית ושהקשר ביניהם נמשך כשנתיים.
בהמשך האשימו אותו עוד כמה גברים שהטריד גם אותם – אך ההאשמות האלו בוטלו בסופו של דבר.
12 צפייה בגלריה
אופנה
אופנה
(צילום: Mark Mainz/GettyimagesIL)

מי זאת אדל דאזים?

ואי אפשר לכתוב על טרבולטה מבלי להזכיר את אחד הרגעים האייקוניים ביותר בקריירה שלו: הפדיחה שעשה על במת האוסקר בשנת 2014, כשהציג את הזמרת אדינה מנזל בשם "אדל דאזים" וגרם למיליוני צופים לתהות על מי הוא מדבר.
מנזל לא לקחה את זה קשה ואמרה בריאיון: "בהתחלה חשבתי לעצמי 'אני סוף סוף כאן והאיש הזה מתבלבל בשם שלי. אבל זה הפך להיות אחד הדברים הטובים ביותר שקרו בקריירה שלי, כי כל האנשים שלא היה להם מושג מי אני, יודעים עכשיו".
טרבולטה מצדו התנצל, ובטקס שנערך כשנה לאחר מכן – שניהם הגישו פרס ביחד.
12 צפייה בגלריה
ג'ון טרבולטה
ג'ון טרבולטה
מזל טוב לג'ון טרבולטה!
(צילום: GettyImages)