אם אתם חובבי נוסטלגיה, קלאסיקות טלוויזיוניות או פשוט בגיל המתאים – הנושא הבא כנראה יעניין אתכם.
בחודש ספטמבר הקרוב ימלאו חמישים שנה לשידור הפרק הראשון של הסדרה "בית קטן בערבה", שעלתה לאוויר בשנת 1974, שודרה במשך תשע עונות ויותר ממאתיים פרקים, וגרמה להרבה צופים להידבק למרקע ולמרר בבכי הודות לעלילות דרמטיות סוחטות דמעות (הרבה לפני ש"האנטומיה של גריי" עשתה את זה).
לרגל חגיגות היובל, התקיים בסוף השבוע האחרון אירוע גדול בסימי ואלי שבקליפורניה שם צולמה הסדרה, ושאליו, מלבד המעריצים, הגיעו גם חלק מהשחקנים (כולם מן הסתם כבר די מבוגרים).
בין המפגשים, החתימות ותמונות הסלפי עם הצופים המסורים, שלוש מכוכבות הסדרה התארחו בתוכנית Good Morning America והעלו זכרונות: מליסה גילברט, שגילמה את הדמות הראשית לורה אינגלס, קארן גראסלי, שגילמה את אמה קרוליין, ואליסון ארנגרים, שגילמה את נלי – הילדה המעצבנת שאהבנו לשנוא.
2 צפייה בגלריה
בית קטן בערבה מליסה גילברט קארן גראסלי אליסון ארנגרים
בית קטן בערבה מליסה גילברט קארן גראסלי אליסון ארנגרים
כוכבות "בית קטן בערבה": קארן גראסלי (מימין), מליסה גילברט (באמצע) ואליסון ארנגרים (משמאל)
(צילום: AP)
"קשה להאמין", אמרה גילברט, היום כבר בת 59, על כך שעברו חמישים שנה מאז תחילתה של הסדרה. "אני זוכרת כל כך הרבה. כל כך הרבה מהילדות שלי וכל כך הרבה חוויות נהדרות ומרגשות קרו עם האנשים האלו".
כשנשאלו למה לדעתן הסדרה עדיין כל כך אהובה וזכורה, גראסלי בת ה-82 השיבה: "אנשים מוצאים בה ערכים, נחמה ומסרים שהם מתגעגעים אליהם. יש בה אנושיות". ארנגרים בת ה-62 הוסיפה שהעובדה שלסדרה יש עדיין כל כך הרבה מעריצים "לא תיאמן", מבחינתה.
במהלך השיחה השלוש נזכרו כמובן בכוכב, מפיק ובמאי הסדרה, מייקל לנדון, שגילם את אב המשפחה צ'ארלס והלך לעולמו בשנת 1991 בגיל 54, לאחר שחלה בסרטן.
גילברט אמרה על לנדון: "הייתה לו אישיות ממגנטת. מערכת היחסים שלנו הפכה מיד לאבהית, אבל כשעבדנו הוא התייחס אלינו כמו לקולגות שלו, לא כמו לילדים". היא הוסיפה: "אבא שלי נפטר כשהייתי בת 11, ובשלב הזה עבדתי עם מייקל במשך שנתיים. הוא לקח על עצמו לשמור ולגונן עליי כמו הורה".
ולא רק עבורה: "הוא היה דמות אבהית להרבה מאיתנו, והשפעה חשובה מאוד על חיי", אמרה.
2 צפייה בגלריה
קארן גראסלי ומייקל לנדון, מתוך "בית קטן בערבה"
קארן גראסלי ומייקל לנדון, מתוך "בית קטן בערבה"
קארן גראסלי ומייקל לנדון, מתוך "בית קטן בערבה"
גילברט גם סיפרה שלנדון היה נוהג לקנות לכל הצוות מתנות מכספו שלו: "בכל שנה הוא הנחה את מצעד ערב השנה החדשה, ובמקום לקבל על כך תשלום הוא השתמש בכסף כדי לקנות לכולם מתנות מדהימות לחג המולד".
היא סיכמה: "בכל פעם אני מבינה מחדש שהייתי חלק ממשהו שהשפיע על כל כך הרבה אנשים, וזה כבוד. התברכתי בלהיות חלק מזה".
הסדרה, ששודרה בין השנים 1974 ועד 1983, התבססה על סדרת ספרי "בית קטן בערבה" מאת לורה אינגלס ויילדר, שתיארו את זיכרונותיה מילדותה באזור המערב התיכון של ארצות הברית בסוף המאה ה-19. היא עסקה בהרבה נושאים רציניים וקשים כמו אימוץ, אלכוהוליזם, גזענות ואנטישמיות בפרט, עיוורון, תקיפות מיניות והתמכרות לסמים.
הסדרה שודרה גם בארץ בערוץ הראשון, וללא ספק גרמה להרבה ילדים לנסות להתגלגל במורדן של גבעות, כפי שעושה גילברט בפתיח של הסדרה.