השחקן ארנולד שוורצנגר (76) עבר השתלת קוצב לב, כך הוא סיפר בפודקאסט שלו Arnold’s Pump Club.
הכוכב התלוצץ על תפקידו האייקוני בתור הסייבורג הרצחני מסרטי "שליחות קטלנית", כשסיפר: "בשבוע שעבר עברתי ניתוח שהפך אותי קצת יותר למכונה: קיבלתי קוצב לב".
הוא מיהר להרגיע: "קודם כל, אני רוצה שתדעו שאני מרגיש נהדר. עברתי את הניתוח ביום שני, וביום שישי כבר הייתי באירוע גדול למען הסביבה עם חברתי הטובה ג'יין פונדה. אף אחד לא היה יכול לחשוד שהתחלתי את השבוע בניתוח".
4 צפייה בגלריה
ארנולד שוורצנגר
ארנולד שוורצנגר
ארנולד שוורצנגר
(צילום: AFP)
שוורצנגר עבר שני ניתוחי לב פתוחים בשנת 1997 להחלפת שסתומי ריאה ואב עורקים. בשנים 2018 ו-2020 הוא עבר ניתוחים להחלפתם בחדשים.
הוא סיפר השבוע שמאז אותם ניתוחים, הוא נמצא בקשר עם רופאיו ובמעקב קבוע כדי לוודא שליבו פועל באופן תקין, ולכן גילה בזמן שיש בעיה: "ידענו שפעימות הלב שלי היו לא סדירות. הצוות הרפואי עקב אחריי כמו נץ והם אמרו לי שיעדכנו אותי מתי יגיע הזמן שאקבל קוצב לב. בתחילת חודש מרץ עשיתי סדרת בדיקות שגרתיות, וכשחזרתי הביתה דיברתי עם אחד מחבריי הטובים שסיפר לי שעבר השתלת קוצב לב, ושההחלמה הייתה מהירה. באותו יום, אחד הרופאים שלי התקשר אליי ואמר שהגיע הזמן".
הוא הוסיף שהרופא שלו ידע שהוא עומד לקראת צילומי העונה השנייה של הסדרה "פובאר" שבכיכובו, ואמר לו שכעת הזמן הטוב ביותר לעבור את ההשתלה: "הוא אמר לי שהם רוצים לראות עוד הרבה עונות של הסדרה, ושזו הדרך טובה ביותר כדי לגרום לזה לקרות".
צילומי הסדרה מתחילים בחודש הבא, ושוורצנגר הבטיח: "אני אמנם עדיין לא יכול להתאמן באופן רציני במכון, אבל עד תחילת הצילומים אהיה מוכן במאה אחוז".
4 צפייה בגלריה
ארנולד שוורצנגר, מתוך "שליחות קטלנית"
ארנולד שוורצנגר, מתוך "שליחות קטלנית"
"הפכתי קצת יותר למכונה". שוורצנגר, מתוך "שליחות קטלנית"
(באדיבות yes)
שוורצנגר המשיך והודה לרופאים ולאנשי הצוות שטיפלו בו: "הם עשו עבודה מדהימה וגרמו לניתוח לעבור בצורה הכי פחות מכאיבה שאפשר".
אימו וסבתו של שוורצנגר הלכו לעולמן כתוצאה מבעיות לב, והוא אמר: "אני עדיין כאן בגלל החדשנות הרפואית ובגלל שהקפדתי להיות במעקב אצל הרופאים והקשבתי להוראותיהם. אמי סירבה לעבור ניתוח להחלפת מסתם, אבל באותם ימים האפשרות היחידה לעשות זאת הייתה עם ניתוח לב פתוח. היום זה מתאפשר בהליכים לא פולשניים, שמאפשרים לך לחזור הביתה באותו יום".
עם זאת שוורצנגר מציין שבעוד שהניתוח שעבר בשנת 2018 היה אמור להיות פשוט כפי שהוא מתאר, הוא הסתבך והפך לניתוח לב פתוח – השלישי שעבר. "אלו החיים עם בעיית לב גנטית, אבל לא תשמעו אותי מתלונן", אמר.
4 צפייה בגלריה
ארנולד שוורצנגר
ארנולד שוורצנגר
ארנולד שוורצנגר, אחרי הניתוח בשנת 2020
(צילום: אינסטגרם)
שוורצנגר הודה שלא פשוט עבורו לשתף את הציבור במה שעבר: "אני חייב להודות שלספר לכם את כל זה מנוגד לדרך שבה גדלתי באוסטריה, שבה אף פעם לא מדברים על נושאים רפואיים. את כל מה שקשור לבריאות, אתה שומר לעצמך".
הוא המשיך והסביר: "אבל קיבלתי כל כך הרבה הודעות ומכתבים מאנשים שנולדו כמוני עם מחלת מסתם אבי העורקים, וכתבו שהשיתופים שלי לגבי הניתוחים שעברתי נותנים להם אומץ להתמודד עם זה בעצמם. אז מכיוון שאני יודע שלדבר בכנות ולפעול בניגוד לאינסטינקט הסודיות שלי עוזר לאנשים, איזו ברירה אחרת יש לי?"
הוא סיכם: "הייתי יכול לשמור על כך בסוד, אבל אני יודע שיש לי יותר מ-750 אלף מנויים, וסביר להניח שרבים מכם מתמודדים עם בעיות בריאותיות משלכם. אני רוצה שתדעו שאתם לא לבד ושאם אתם דוחים משהו בגלל שאתם פוחדים, אני מקווה שזה יעזור לכם להקשיב לרופאים שלכם ולטפל בעצמכם. זו המטרה של המועדון של ארנולד - יש משקולות שאנחנו לא יכולים להרים לבד, אבל ביחד נוכל להרים הכול, נוכל להרים את העולם. אתם אף פעם לא לבד כאן".
4 צפייה בגלריה
ארנולד שוורצנגר
ארנולד שוורצנגר
רק בריאות! ארנולד שוורצנגר
(צילום: AP)