10 צפייה בגלריה
ליסה מארי פרסלי
ליסה מארי פרסלי
ליסה מארי פרסלי
(צילום: Gettyimages)
ההלם סביב מותה הפתאומי של ליסה מארי פרסלי דועך, וכעת כצפוי, וכמו שקורה לא פעם במקרים כאלו – צצים עוד פרטים ומידע על הימים האחרונים של חייה ועל ההשלכות של מותה על מקורביה, שמתכוננים למלחמה - וכן, כמובן שהכסף משחק בסיפור תפקיד גדול.

הבעל לשעבר מעוניין במשמורת על הבנות – שאינן שלו

אתר TMZ שידר אמש (ב') תוכנית תחקיר מיוחדת על הזמרת, שהלכה לעולמה לפני כשלושה שבועות בגיל 54 כתוצאה מדום לב.
לפי התוכנית בעלת השם הקליט, TMZ Investigates: Lisa Marie Presley: Unending Tragedy, יש שני קרבות מרכזיים שבהם המשפחה עומדת לקחת חלק. הראשון, וזה שייפתר כנראה יותר בקלות – הוא סביב בנותיה הצעירות של פרסלי.
לכוכבת היו 4 ילדים: השחקנית ריילי קיאו (33), התאומות הרפר ופינלי לוקווד (14) ובן נוסף, בנג'מין, שהתאבד לפני כשנתיים בגיל 27. לפי TMZ, בעלה השני של פרסלי ואביהן של התאומות, מייקל לוקווד, מתכנן לעשות את הצעד המתבקש ולדרוש מבית המשפט לתת לו את המשמורת עליהן – אך באופן מפתיע, כנראה שצפויה לו התנגדות מפתיעה דווקא מבעלה הראשון של פרסלי ואביהם של ריילי ובנג'מין, דני קיאו.
10 צפייה בגלריה
ליסה מארי פרסלי
ליסה מארי פרסלי
ידרוש משמורת על הבנות - שאינן שלו? דני קיאו וליסה מארי פרסלי
(צילום:AP)
קיאו הוא אמנם לא אביהן של התאומות, אך התגורר איתן ועם אמן לפני מותה, וטוען שיש לו קשר קרוב עם הבנות. לפי ההערכות, אין לו הרבה סיכוי לקבל מבית המשפט משמורת על הבנות – אך המשפחה חוששת שברגע שהתאומות יעברו לחסותו של אביהן הביולוגי, הקשר איתן ידעך, שכן "דני ומייקל מסוכסכים מאוד", כך נמסר מ-TMZ. "ריילי רוצה לשמור על מערכת יחסים עם אחיותיה, פריסליה רוצה להמשיך להיפגש עם הנכדות שלה ודני רוצה לשמור איתן על קשר".
בעוד שליסה מארי וקיאו, שהיו נשואים השנים 1988-1944 שמרו כאמור על קשר קרוב מאוד, יחסיה עם לוקווד, לו הייתה נשואה בשנים 2006-2021, הסתיימו בטעם רע מאוד. השניים נפרדו בשנת 2016, התגרשו באופן סופי בשנה שעברה ובמהלך מאבקי הגירושים פרסלי האשימה אותו בפדופיליה וטענה שמצאה על המחשב שלו תמונות "לא נאותות" של קטינים. יחד עם זאת, המשטרה בדקה את הנושא ומסרה שלא מצאה ראיות לכך.
לעומתה, אמה פריסיליה פרסלי דווקא שמרה על קשר ידידותי עם לוקווד – מה שהיווה את אחת הסיבות ליחסים הרעועים של האם ובתה.
10 צפייה בגלריה
ליסה מארי פרסלי
ליסה מארי פרסלי
האשימה אותו בפדופיליה. פרסלי ומייקל לוקווד
(צילום: Gettyimages)

האמא נותרה מחוץ לצוואה – ודורשת להיכנס אליה בחזרה

הקרב השני שבו כנראה תיקח המשפחה חלק בתקופה הקרובה – הוא סביב הצוואה של פרסלי, עליה מערערת אמה בטענה שהוכנסו בה שינויים לא חוקיים.
בשנת 2010 מינתה פרסלי את אמה ואת מנהלה דאז בארי סיגל בתור אחראים על הצוואה, אך בשנת 2016 הסירה אותם ממנה והחליפה אותם בילדיה ריילי ובנג'מין (שכאמור, הלך לעולמו לפני כשנתיים – אך הצוואה לא שונתה מאז).
10 צפייה בגלריה
ליסה מארי פרסלי
ליסה מארי פרסלי
הפכה את בתה לאחראית על הצוואה. פרסלי ובתה ריילי קיאו
(צילום: Gettyimages)
כעת טוענת פריסיליה שלא יידעו אותה על השינויים כפי שדורש החוק, וגילתה עליהם רק עם הקראת הצוואה. עוד היא אומרת שהשינויים לא תועדו על ידי עדים או נוטריון וששמה אינו מאוית נכון במסמכים. היא מטילה ספק באמינות וחוקיות השינויים האלו ואף טוענת שהחתימה של בתה זויפה: "החתימה שבצוואה לא תואמת לחתימה הרגילה שלה", נמסר מטעמה של האם.
יחד עם זאת, מקורביהן סיפרו לאתר Page Six שלליסה מארי הייתה כוונה מלאה להותיר את אמה מחוץ לצוואה: "פריסיליה רק רוצה את הכסף לעצמה, אבל לליסה מארי לא היה שום קשר איתה". אתר People הוסיף: "הכוונה של ליסה הייתה ברורה, היא לא הרגישה שפריסיליה רוצה בטובתה".
לפי הדיווחים, היו בין השתיים הרבה מתחים, שהחלו עוד בתקופת נעוריה של ליסה מארי ונמשכו עד ליום מותה. "כשקרובי משפחתן ראו אותן יושבות ביחד בטקס גלובוס הזהב, הם מאוד הופתעו", סיפר אחד המקורות.
10 צפייה בגלריה
פריסילה פרסלי
פריסילה פרסלי
מערערת על אמינות הצוואה. פריסיליה פרסלי
(צילום: Gettyimages)

מ-100 מיליון דולר נותרו 14 אלף בלבד

וכמה רכוש בכלל נותר לפרסלי? מסתבר שלא הרבה, לפחות באופן יחסי. לפי מסמכים שברשות TMZ, עולה שהיא בזבזה את רוב הונה לאורך השנים – סכום שעמד בתחילה על 100 מיליון דולר, אותם ירשה בשנת 1977 מאביה אלביס פרסלי שמת בגיל 42 כתוצאה מהתקף לב.
יחד עם הסכום הזה, פרסלי ירשה גם את אחוזת גרייסלנד, ביתו המפורסם של הכוכב אותו רכש בשנת 1957 תמורת 100 מיליון דולר. פרסלי הייתה בת 9 בלבד בזמן מותו של אביה, אך את האחוזה עצמה קיבלה כשמלאו לה 25, כחלק מקרן נאמנות שהקים לה אביה, שכללו גם את 100 מיליון הדולר המדוברים.
10 צפייה בגלריה
ליסה מארי פרסלי
ליסה מארי פרסלי
הותיר לה אחוזת פאר ו-100 מיליון דולר
(צילום: Gettyimages)
לאחר מותו של הכוכב, פריסיליה, שהייתה נשואה לו בשנים 1967-1973, הפכה את האחוזה לאתר תיירות ועלייה לרגל עבור מעריציו. לפי ההערכות מבקרים במקום מדי שנה כ-600 אלף תיירים והוא מקום התיירות השני הכי פופולארי בארה"ב (אחרי הבית הלבן). לפי מגזין Rolling Stone, שווי המקום מוערך כיום בסכום של 500 מיליון דולר. פרסלי הצהירה לפני כמה שנים שלעולם לא תמכור את האחוזה לצד שלישי: "קיבלתי את גרייסלנד והיא תמיד תהיה שלי, ואז תעבור לילדיי", אמרה לעיתון USA Today.
גרייסלנד אכן מיועדת לעבור כעת לרשות 3 בנותיה של ליסה מארי – אבל מה עלה בגורל 100 מיליון הדולר שירשה? ובכן, לא נשאר ממנו הרבה.
10 צפייה בגלריה
"גרייסלנד תמיד תהיה שלי"
"גרייסלנד תמיד תהיה שלי"
"גרייסלנד תמיד תהיה שלי"
(AP)
לפי TMZ, במותה נותרו לפרסלי 35 מיליון דולר "בלבד", לאחר ששקעה בחובות כבדים אותם כיסתה לקראת מותה לאחר שפדתה שלוש פוליסות חיים.
"לליסה לא הייתה משמעת כלכלית", סיפרה מפיקת הדוקו קייטי הייס. "היא הוציאה הרבה ועשתה השקעות גרועות. היא בזבזה 100 מיליון דולר בתוך 25 שנים".
יש לציין שפרסלי האשימה את בארי סיגל, מנהלה לשעבר, בכך שגרם לה לאבד את הונה מכיוון שנתן לה עצות גרועות וניהל אותה באופן לא נכון. היא טענה שבגלל ניהולו הכושל, מ-100 מיליון הדולר שירשה נותרו 14 אלף דולר בלבד. הוא לעומת זאת, טען שהיא הייתה אחראית בלבד לבזבוז כספה וסיפר שהוא בעצם הציל אותה כלכלית, לאחר שבשנת 2005 מכר 85 אחוז ממניותיה באימפריה של אביה. בכך פרסלי אמנם איבדה את השליטה והזכויות על המותג של הזמר, אך הרוויחה סכום כסף שכיסה את חובותיה והניב לה 40 מיליון דולר נוספים, בנוסף למיליוני דולרים של הכנסה קבועה.
היא השיבה שלא כך הדבר - ושבעקבות המהלך הזה נותרה עם מינוס בבנק של חצי מיליון דולר, ובטח שלא ביתרה.
10 צפייה בגלריה
משפחה יפה עם עתיד עצוב. אלביס, פריסיליה וליסה מארי פרסלי
משפחה יפה עם עתיד עצוב. אלביס, פריסיליה וליסה מארי פרסלי
משפחה יפה עם עתיד עצוב. אלביס, פריסיליה וליסה מארי פרסלי
(צילום: Ap)

הרצון לככב על השטיחים האדומים הובילו למותה

התכנית של TMZ עקבה גם אחרי ימיה האחרונים של ליסה מארי והנסיבות שהובילו למותה. הם התמקדו בערב של טקס "גלובוס הזהב" שנערך כיומיים לפני שמתה ובמהלכו היא עשתה את ההופעה הפומבית האחרונה שלה.
"היא התקשתה לדבר, לשמור על עיניים פקוחות ולהישאר יציבה", סיפר המומחה לבעיות התמכרות ד"ר דרו פינסקי שהתראיין לתוכנית. "זו לא התנהגות רגילה עבור אישה בגילה שאמורה הייתה להיות בריאה. זה הצביע על שימוש כבד בסמים". הוא הוסיף: "בהתחשב באיך שנראתה, חבל שאף אחד לא בדק לשלומה".
10 צפייה בגלריה
ליסה מארי פרסלי
ליסה מארי פרסלי
"חבל שאף אחד לא בדק לשלומה"
(צילום: Gettyimages)
TMZ ידע לספר שהרצון של פרסלי להיראות במיטבה בעונת הטקסים, הוא זה שגרם לה לחצות את הגבול שממנו לא הצליחה לחזור. פרסלי, שהסרט "אלביס" המבוסס על חייו של אביה הוא אחד המועמדים הבולטים השנה, תכננה להיות נוכחות קבועה על השטיחים האדומים למיניהם וכהכנה לכך נכנסה למשטר דיאטה קיצוני, לקחה כדורים לירידה במשקל ועברה טיפולים קוסמטיים.
מפיק TMZ צ'רלס לטיבודייר סיפר: "יש ברשותנו מידע שמסביר למה הלב שלה הפסיק לעבוד – היא השילה ממשקלה בערך 20 ק"ג תוך 6 שבועות בלבד, וצרכה הרבה משככי כאבים".
כאמור – היא הספיקה להיות נוכחת בטקס אחד בלבד, ומתה יומיים לאחר שנערך.
10 צפייה בגלריה
ליסה מארי פרסלי
ליסה מארי פרסלי
קברה של ליסה מארי פרסלי
(צילום: Gettyimages)