13 צפייה בגלריה
בריטני ספירס
בריטני ספירס
בריטני ספירס
(צילום: GettyImages)
סוף סוף זה קרה: האוטוביוגרפיה של בריטני ספירס עלתה אתמול לאתרי הספרים ואפליקציות האזנהה שונות, והיא שופכת אור על כל מה שאירע בחייה הסוערים של נסיכת הפופ במיל'.
במהלך 25 שנות הקריירה שלה ספירס עוררה הרבה מאוד עניין, ולצד המוזיקה שלה שכיכבה במצעדים, היא עצמה הופיעה לא פעם במדורי הרכילות – ולרוב לא בנסיבות חיוביות במיוחד.
בשנים האחרונות היא זכתה לסיקור נרחב אולי יותר מאי פעם, הודות לכך שיצאה לחופשי מהאפוטרופסות של אביה, שבה הייתה כלואה במשך 13 שנים. כעת, היא נותנת לציבור הסקרן את מבוקשו, בצורת אוטוביוגרפיה חושפנית בשם The Woman In Me, שלא מרחמת על אף אחד מהסובבים אותה.
בניגוד למקובל, ספירס בחרה שלא לקדם את ספרה בעצמה – מה שאומר שלא קיבלנו ממנה ראיונות חושפניים. גם עבור גרסת השמע של הספר היא גייסה את השחקנית מישל וויליאמס, שמקריאה את הספר במקומה. ספירס הקליטה עבורו רק את הפתיחה ומסבירה שהיה לה קשה מדי לדבר בעצמה על החוויות הקשות שעברה.
ותנו לנו להגיד לכם כבר עכשיו - הספר בהחלט מלא במטעמים.
13 צפייה בגלריה
בריטני ספירס
בריטני ספירס
נתנה למישל וויליאמס את הכבוד להקריא את סיפורה
(צילום: GettyImages)

ג'סטין טימברלייק בגד בה - ובנה על גבה קריירה שלמה

בשנת 1998, ספירס בת ה-17 הפכה לכוכבת ענקית כמעט בין לילה לאחר ששיר הבכורה שלה Baby One More Time הפך לאחד הלהיטים הגדולים של שנות ה-90. בהמשך היא החלה לצאת עם ג'סטין טימברלייק, אותו הכירה כששניהם כיכבו בילדותם בסדרת הנוער "המועדון של מיקי מאוס".
חדי הזיכרון אולי יזכרו שספירס הצהירה בזמנו שהיא עדיין בתולה, ומספרת בספר שמנהליה התעקשו להדביק לה את התדמית הזאת – למרות שקיימה יחסי מין לראשונה הרבה לפני כן: "המנהלים שלי ניסו להציג אותי כבתולה נצחית, בזמן שאני וג'סטין כבר גרנו ביחד והפעם הראשונה שעשיתי סקס הייתה בגיל 14".
הפרטנר הראשון שלה היה חבר של אחיה הגדול: "הייתי צעירה והוא היה בן 17. הפרש הגילים היה גדול ועכשיו נראה לי שערורייתי. אחי, שתמיד גונן עליי, התחיל לשנוא אותו".
13 צפייה בגלריה
"ניסו להציג אותי כבתולה נצחית"
"ניסו להציג אותי כבתולה נצחית"
"ניסו להציג אותי כבתולה נצחית"
(צילום: GettyImages)
בהמשך, ספירס מספרת שהיא נכנסה להיריון מטימברלייק אבל הוא התעקש שתעבור הפלה: "הוא אמר שאנחנו לא מוכנים לתינוק בחיינו, שאנחנו צעירים מדי". מכיוון שלא רצו שהתקשורת תגלה על כך, היא לא הלכה למרפאה אלא לקחה כדור שגרם לה להפלה תוך כדי כאבים עזים: "זה לקח שעות. אני לא זוכרת איך זה נגמר אבל אני כן זוכרת - גם כעת, עשרים שנה לאחר מכן - את הכאב והפחד שהיו כרוכים בזה". בזמן שהתפתלה על הרצפה – טימברלייק חשב שיוכל לעודד אותה על ידי כך שניגן לידה בגיטרה.
ספירס מספרת שטימברלייק התחיל להתרחק ממנה בזמן שהקליט את אלבום הסולו הראשון שלו, ולדעתה זה קרה בגלל שידע כבר אז שהוא עומד להוציא אותה באור שלילי כדי לקדם את עצמו.
הם נפרדו בשנת 2002 על ידי הודעת טקסט ששלח לה טימברלייק בו הודיע לה שזה נגמר ביניהם. אחרי הפרידה הוא הוציא את השיר Cry Me A River, שבקליפ שלו הופיעה כפילה של ספירס, שטימברלייק מגלה שבוגדת בו.
עם זאת ספירס חושפת שדווקא הוא היה זה שבגד בה עם כמה נשים, ביניהן אחת הזמרות מלהקת אול סיינטס: "היו הרבה שמועות של כך שהיה עם רקדניות ומעריצות. התעלמתי מזה אבל היה ברור שהוא שוכב עם אחרות. ידעתי, אבל לא אמרתי כלום".
ספירס מודה שגם היא בגדה בו פעם אחת, עם הכוריאוגרף שלה וייד רובסון: "סיפרתי על כך לג'סטין והמשכנו הלאה. נשארנו ביחד. הייתי בטוחה שנהיה ביחד לנצח, קיוויתי כך".
13 צפייה בגלריה
מערכות יחסים בריטני ספירס
מערכות יחסים בריטני ספירס
"היה ברור שהוא שוכב עם אחרות". ספירס וג'סטין טימברלייק
(צילום: Gettyimage)
למרות שבעצמו לא היה נאמן לה, טימברלייק הציג את עצמו בתקשורת בתור הקורבן והצד הפגוע שבזוגיות – וזה עבד. הוא הפך לגיבור ולכוכב ענק, בזמן שהיא ספגה שיימינג ושנאה מהציבור: "הפכתי להיות הזנזונת ששברה את ליבו של נער הזהב של אמריקה". היא מוסיפה: "הרגשתי שאין טעם לספר את הצד שלי כי ידעתי שאף אחד לא יאמין לי ברגע שג'סטין שכנע את העולם בגרסה שלו. אני לא חושבת שהוא הבין כמה כוח היה לו בכך שהוא בייש אותי. אני לא חושבת שהוא מבין עד היום".
טימברלייק גם הסגיר בפני העולם את סודה של ספירס, על כך שלא הייתה באמת בתולה. זה דווקא פחות הפריע לה: "זה שימח אותי. למה המנהלים שלי עבדו כל כך קשה כדי לספר שאני בתולה בשנות העשרים שלי? למה היה צריך לעניין את כולם אם עשיתי סקס או לא?", היא כותבת.
יש לציין שלפני כשנתיים, בעקבות הסרטים הדוקומנטריים שעסקו בחייה של ספירס, טימברלייק קיבל לא מעט ביקורת ציבורית על היחס שלו כלפיה באותן שנים, והוא התנצל בפניה (ובפני ג'נט ג'קסון) באינסטגרם: "אני מתנצל מעומק הלב על הזמנים שבהם מעשיי תרמו לבעיה, כשאמרתי דברים שלא היו לעניין או שלא פעלתי עבור מה שנכון. אני מבין שלא נהגתי כראוי ושהרווחתי ממערכת שמקדשת שוביניזם וגזענות. אני מכבד אותן מאוד ויודע שכשלתי".
13 צפייה בגלריה
מערכות יחסים בריטני ספירס
מערכות יחסים בריטני ספירס
"הפכתי להיות הזנזונת ששברה את ליבו של נער הזהב"
(צילום: Gettyimage)

"לא הייתי מניפולטיבית, רק טיפשה"

נישואיה הראשונים של ספירס היו לחבר הילדות שלה ג'ייסון אלכסנדר. השניים התחתנו בקלות דעת בזמן ששהו בלאס וגאס והנישואים בוטלו כעבור כמה ימים. נישואיה השניים כבר היו משמעותיים יותר. את קווין פדרליין היא פגשה בזמן שהייתה בסיבוב הופעות עולמי, שלא באמת רצתה לעשות אבל נכפה עליה.
בתקופה בה רק רצתה לנוח ולהתרחק מאור הזרקורים, היא מצאה נחמה בזרועותיו של פדרליין: "כל כך נהנינו ביחד. הוא הסיח את דעתי מהעבודה, שהייתה מאתגרת יותר מתמיד. אחרי ההופעות, לא נאלצתי לחזור לבד לחדר המלון". היא מספרת: "בזמן שטסנו הביתה הצעתי לו להתחתן איתי. הוא סירב ומיד הציע לי בעצמו".
השניים נישאו בשנת 2004, וזמן קצר לאחר מכן הפכו להורים לשון (18) וג'יידן (17). הנישואים לא החזיקו מעמד זמן רב והם התגרשו שלוש שנים לאחר מכן, אחרי שהיה נראה שפדרליין איבד בה עניין והעדיף להסתובב עם חבריו המפוקפקים.
ספירס מספרת שהודיעו לה שפדרליין עומד להתגרש ממנה וייעצו לה להגיש לפניו את בקשת הגירושים אחרת היא תובך מכך בתקשורת. היא עשתה זאת - אך זה פעל לרעתה ולא רק שנאלצה לשלם את המשכורת של עורך הדין שלו, אלא גם הוצגה כמי שפירקה את משפחתה: "הייתי צעירה ועשיתי הרבה טעויות. לא הייתי מניפולטיבית, רק טיפשה. זה מה שג'סטין וקווין הרסו אצלי. נהגתי לבטוח באנשים, אבל אחרי הפרידה והגירושים, לא הצלחתי לבטוח באחרים כמו שצריך".
13 צפייה בגלריה
מערכות יחסים בריטני ספירס
מערכות יחסים בריטני ספירס
הצעתי לו להתחתן איתי. הוא סירב ומיד הציע לי בעצמו". ספירס וקווין פדרליין
(צילום: Gettyimage)

"לבכות מול אישה זרה שתקפה אותי עם שאלות קשות"

ספירס מזכירה שכבר בתור נערה עיתונאים שאלו אותה שאלות אותה שאלות שהיום לחלוטין לא היו מתקבלות על הדעת: "כולם העירו על החזה שלי ורצו לדעת אם עשיתי ניתוח פלסטי".
הגדילה לעשות העיתונאית דיאן סוייר, שבריאיון חושפני בשנת 2003 גרמה לה לבכות לעיני המצלמות. את הריאיון אירגן עבורה אביה, שכבר אז ניסה להשתלט על הקריירה שלה ושכנע אותה להתראיין למרות שאמרה לו שהיא זקוקה למנוחה ארוכה. ספירס התחרטה שנכנעה לו, כשסוייר השתלחה בה על הדוגמה הרעה שהיא נותנת כביכול לבני הנוער והאשימה אותה בפרידה מטימברלייק. "לא היו צריכים להכריח אותי לדבר בטלוויזיה, לבכות מול אישה זרה שתקפה אותי עם צרור שאלות קשות", ספירס כותבת. "הרגשתי כאילו ניצלו אותי, עבדו עליי לפני כל העולם. הריאיון הזה היה נקודת מפנה עבורי, משהו בי נשבר".
היא גם מעבירה ביקורת על ריאן סיקרסט, שבשנת 2007, אחרי גירושיה מפדרליין, ראיין אותה ובמקום לשאול אותה על המוזיקה שלה או על ההתמודדות שלה עם צלמי הפפראצי שרדפו אחריה לכל מקום, בחר לחקור אותה על כישורי ההורות שלה: "הוא שאל אותי שאלות כמו 'מה את עונה לאלו שמעבירים ביקורת עלייך כאמא?', 'את חושבת שאת עושה כל מה שביכולתך עבור הילדים שלך?', ו'?באיזו תדירות את רואה אותם?'. היה נראה שמה שעניין את כולם זה לבדוק אם אני כשירה להיות אמא, לא על האלבום המצוין שעשיתי בזמן שהחזקתי שני תינוקות וברחתי איתם מדי יום מעשרות צלמי פפראצי שהקיפו אותי".
13 צפייה בגלריה
צלמי הפפראצי מקיפים את ספירס, בשנת 2007
צלמי הפפראצי מקיפים את ספירס, בשנת 2007
צלמי הפפראצי מקיפים את ספירס, בשנת 2007
(צילום: AP)
על הקרחת שעשתה בשנת 2007 היא מסבירה: "השיער הארוך שלי היה אחד הדברים שאנשים אהבו אצלי. ידעתי את זה. לגלח את השיער שלי הייתה הדרך שלי להגיד לכולם ללכת לעזאזל, אחרי שנים שבהן הציגו אותי בתור ילדה טובה. 'אתם רוצים שאהיה יפה עבורכם? לכו לעזאזל. אתם רוצים שאהיה טובה עבורכם? לכו לעזאזל. אתם רוצים שאהיה נערת החלומות שלכם? לכו לעזאזל'".
13 צפייה בגלריה
בריטני ספירס 2007
בריטני ספירס 2007
"זאת הייתה דרכי להגיד לכולם ללכת לעזאזל"
(צילום: Daily News)
זמן קצר לאחר מכן היא צולמה חובטת בזעם ברכב עם מטרייה, וזאת היא מסבירה שמשהו בה "התפוצץ", אחרי שאחד הצלמים סירב להניח לה לנפשה. "זה היה אחד הרגעים הגרועים בחיי", היא כותבת.
לאחר מכן היא כתבה מכתב התנצלות לסוכנות הפפראצי שבה עבד. כמובן שהמכתב מצא את דרכו למדורי הרכילות.
13 צפייה בגלריה
בריטני ספירס 2007
בריטני ספירס 2007
"אחד הרגעים הגרועים בחיי"
(צילום: Daily News)

אביה אמר לה: "מעכשיו, אני בריטני ספירס"

ספירס מספרת שבשנת 2008, פדרליין מנע ממנה כמה פעמים לראות את ילדיה. באחד הביקורים שלהם אצלה היא ניסתה להרוויח עוד קצת זמן והסתגרה איתם בחדר השירותים במקום להעביר אותם אליו. שירותי החילוץ הוזעקו והיא נלקחה לבית החולים להערכה פסיכיאטרית.
על אביה ג'יימי ספירס, שמונה בהמשך להיות האפוטרופוס שלה, היא מספרת כבר בתחילת הספר שהיה אלכוהוליסט שלא ממש תיפקד, הפסיד את כספו ושום דבר ממה שילדיו עשו לא היה מספיק טוב מספיק עבורו.
היא מספרת שאביה מעולם לא היה שם עבורה, אבל ברגע שהבין שיש לו הזדמנות להרוויח ממנה כסף – התייצב מיד. לאורך שנות האפוטרופסות, הוא גזל ממנה מיליוני דולרים בצורת משכורות עתק לעצמו ולמקורביו, אותם מינה לנהל את ענייניה של בתו. ספירס מספרת שלחלק מאותם מקורבים הוא היה חייב לפני כן כסף רב, ועל ידי כך שילם להם את חובותיו.
"התחננתי בפני בית המשפט שימנו כל אחד אחר, ואני מתכוונת לכך שאפילו מישהו מהרחוב היה עדיף", היא כותבת. "אבל אבי היה זה שקיבל את התפקיד, אותו אדם שבכיתי אם הייתי צריכה להיכנס איתו לרכב. בית המשפט קבע שאני מוגבלת נפשית, ואפילו לא אפשרו לי לשכור בעצמי את עורך הדין שלי".
לאחר שקיבל את השליטה עליה, הוא אמר לה: "אני רק רוצה שתדעי שאני זה קובע את החוקים. את תשבי כאן ואני אגיד לך מה לעשות". היא מספרת שהייתה מבועתת כשאמר לה: "מעכשיו, אני בריטני ספירס".
13 צפייה בגלריה
"אפילו מישהו מהרחוב היה עדיף". ג'יימי ספירס
"אפילו מישהו מהרחוב היה עדיף". ג'יימי ספירס
"אפילו מישהו מהרחוב היה עדיף". ג'יימי ספירס
(צילום: AP)
אז החלו 13 שנים של סבל, במהלכם אביה שלט בכל אספקט בחייה, החל במה שאכלה ועם מי נפגשה ועד הקריירה שלה, כמות ההופעות שתעשה וימי החופש שהיו לה – שכמעט לא קיבלה מכיוון שתמיד הייתה צריכה לעבוד.
את הכסף מהעבודה האינסופית, היא ראתה בצורת דמי כיס חודשיים של 2,000 דולר בלבד, ועל כל דבר שרצתה לקנות לעצמה - הייתה צריכה לקבל ממנו אישור: "זאת, למרות שעשיתי 248 הופעות בווגאס, מכרתי יותר מ-900 אלף כרטיסים וכל הופעה הכניסה מאות אלפי דולרים".
קשה להאמין, אבל היא אפילו לא יכולה לאכול מה שרצתה: "לא משנה כמה דיאטה עשיתי וכמה התאמנתי, אבא שלי תמיד אמר לי שאני שמנה. הוא הכניס אותי לדיאטה קפדנית... כשביקשתי מהטבח שיכין לי 'אוכל אמיתי' כמו המבורגר או גלידה, הוא סירב בגלל שאבא שלי לא אישר זאת. במשך שנתיים לא אכלתי שום דבר מלבד עוף וירקות מפחיות שימורים".
היא מספרת שבכל פעם שניסתה להתמרד, איימו עליה שלא יאפשרו לה לראות את ילדיה. בכמה מהפעמים האלו - הכניסו אותה בכפייה למוסדות גמילה. באחד האישפוזים האחרונים, הייתה לה לראשונה סיבה לתקווה, כשאחת האחיות במקום סיפרה לה על תנועת Free Britney והראתה לה תמונות וסרטונים של המעריצים שהפגינו עבורה: "זה היה הדבר המדהים ביותר שראיתי בחיי", היא כותבת.
זה היה אחד הרגעים המכוננים שהובילו לכך שלראשונה החלה להילחם על מנת לבטל את האפוטרופסות - שאכן בוטלה בנובמבר 2021.
13 צפייה בגלריה
בריטני ספירס ג'יימי ספירס
בריטני ספירס ג'יימי ספירס
שמחה, אבל רק כלפי חוץ. ספירס ואביה
(צילום: אינסטגרם)

"מאושרת לעשות מה שמתחשק לי"

ואם תהיתם למה היא כל כך אוהבת להצטלם ללא בגדים ולדגמן שמלות מול המצלמה - ובכן הסיבה פשוטה ודי מובנת: אחרי שנים שבהן אביה שלט עליה לחלוטין, זו דרכה להרגיש שקיבלה בחזרה את חייה: "אני יודעת שהרבה אנשים לא מבינים למה אני אוהבת להצטלם בעירום או בשמלות חדשות. אבל אני חושבת שאם אנשים זרים היו מצלמים אותם אלפי פעמים ומציגים אותם לראווה עבור אישור של אחרים, הם היו מבינים שאני מקבלת הרבה אושר מלהצטלם כשאני מרגישה סקסית, לצלם את עצמי לבד ולעשות מה שמתחשק לי".
13 צפייה בגלריה
פסחו על הבגדים בריטני ספירס
פסחו על הבגדים בריטני ספירס
ככה היא מרגישה חופשיה
(צילום: אינסטגרם)
אלו כמובן רק חלק קטן מהסיפורים שיש לבריטני לספר. ספרה The Woman In Me, יצא לחנויות השבוע.
13 צפייה בגלריה
עטיפת הספר The Woman In Me, מאת בריטני ספירס
עטיפת הספר The Woman In Me, מאת בריטני ספירס
כריכת הספר של ספירס
(צילום: אינסטגרם)