5 צפייה בגלריה
ג'וני דפ אמבר הרד
ג'וני דפ אמבר הרד
מוכנים לסיבוב נוסף? ג'וני דפ ואמבר הרד
(צילום: Gettyimages)
אם מיציתם את הדרמות הזוגיות של ג'וני דפ ואמבר הרד וקיוויתם לשמוע עליהם פחות מעכשיו – צר לנו לאכזב אתכם, בני הזוג לא מתכוונים להניח לנו כל כך בקלות ובטח לא לבית המשפט.
מי שהחל את המערכה הנוכחית היה דפ, שלפני כשבועיים עתר נגד הפסיקה שהורתה לו לשלם להרד 2 מיליון דולר פיצויים במשפט ההשמצה בו תבעו השניים אחד את השני. יש לציין שדפ יצא מאותו משפט בתור הזוכה הגדול, ובעוד שהוא נדרש לשלם לאשתו לשעבר פיצויי נזיקין בסך 2 מיליון דולר, היא נמצאה אשמה במרבית הסעיפים בגינן נתבעה על ידו ונגזר עליה לשלם לו 13 מיליון דולר. כאמור – דפ החליט שגם 2 המיליון האלו הם יותר מדי, והוא דורש לבטל את פסק הדין נגדו אך להשאיר את פסק הדין נגד הרד כפי שהוא.
הרד מצידה, הבטיחה לערער כבר לאחר מתן פסק הדין וכעת היא מקיימת: הכוכבת פנתה לבית המשפט באמצעות עורכי דינה החדשים בדרישה לבטל את פסק הדין שמצא אותה אשמה בהשמצתו של הכוכב, או לפתוח במשפט חוזר.
5 צפייה בגלריה
ג'וני דפ אמבר הרד
ג'וני דפ אמבר הרד
אף צד לא יצא מרוצה
(צילום: Gettyimages)
בעתירה נטען שהמאמר שכתבה הרד על מערכת יחסים אלימה בה הייתה ובגינה תבע אותה דפ, הוא בגדר חופש הביטוי: "בית המשפט שגה בביטול טענותיה של הרד על כך שדבריה היו בגדר הבעת דעה ושאין בהם רמיזות של השמצה לכאורה. בנוסף, אם פסק הדין יישאר ללא שינוי, יהיו לכך השלכות מצמררות על נשים אחרות שיבקשו להתלונן על התעללות מצד גברים בעלי כוח". עוד טוענת הרד שהשופטת האחראית על התיק פני אזקראטז לא פעלה כראוי במהלך המשפט ומנעה הצגת ראיות חשובות בטענה שאינן רלוונטיות.
הרד מזכירה גם ששופט אחר קבע שהיא דווקא דוברת אמת: "התיק הזה לא היה אמור להגיע כלל לבית המשפט, מכיוון שבית משפט אחר כבר פסק שדפ התעלל בהרד בכמה מקרים שונים" נכתב בעתירה. הכוונה היא לפסיקת בית המשפט העליון בבריטניה, שקבע שהטענות של הרד נגד דפ נכונות ומוצדקות לאחר שהכוכב תבע את המגזין הבריטי The Sun שהביע תמיכה בכוכבת וכינה את השחקן "מכה נשים".
"בית המשפט היה צריך להתחשב בפסיקה הזו, שהגיעה בעקבות משפט של שלושה שבועות, במהלכו העידו דפ, הרד ו-24 עדים נוספים", נכתב בעתירה.
באופן מעניין, הרד טוענת שהמושבעים סתרו את עצמם בכך שפסקו גם לטובתה: "בכך שפסקו בעד דפ, קבעו המושבעים שהוא לא התעלל בהרד ושהיא שיקרה ביודעין כשהאשימה אותו בהתעללות. עם זאת, בכך שפסקו גם לטובתה של הרד – המושבעים קבעו בו זמנית שהיא אמרה את האמת בנוגע לכך שהייתה קורבן להתעללות מצידו. לכן הפסיקה נגדה אינה תקינה".
5 צפייה בגלריה
ג'וני דפ אמבר הרד
ג'וני דפ אמבר הרד
הרד טוענת שהמושבעים סתרו את עצמם בכך שפסקו גם לטובתה
(צילום: Gettyimages)
הפרשה המדוברת החלה בשנת 2018, אז פרסם עיתון Washington Post את מאמרה של הרד, בו סיפרה על בן זוג לשעבר שהתעלל בה. היא לא נקבה בשמו של דפ אך הוא טען שמהמאמר אפשר היה להבין שמדובר בו ושדבריה של הרד הזיקו לקריירה שלו. עוד אמר הכוכב שהיא הייתה זו שהתעללה בו, למרות שבמשפט הגירושים שלהם בשנת 2016 הוא לא העלה טענות דומות.
בעקבות פרסום המאמר, דפ תבע את הרד על סך 50 מיליון דולר והיא השיבה לו בתביעה נגדית בה דרשה ממנו 100 מיליון דולר. המשפט נמשך כ-7 שבועות וכשהסתיים בחודש יוני האחרון היה זה כאמור דפ שיצא עם ידו על העליונה.
5 צפייה בגלריה
ג'וני דפ אמבר הרד
ג'וני דפ אמבר הרד
לא מסתפק בניצחון הגדול ובקריירה המתאוששת
(צילום: Ap)
לפי ההערכות, ייקח זמן רב עד שבית המשפט יתפנה לדון בעתירות של השניים הודות לעומס הרב הקיים במערכת המשפטית בארה"ב. בינתיים נראה שהקריירה של דפ מתאוששת לאיטה: הוא הגיע להופעת אורח (תמוהה במקצת) בטקס פרסי המוזיקה של MTV בספטמבר האחרון, ריהאנה הביעה בו תמיכה כשאירחה אותו בתצוגת האופנה האחרונה שלה ובשנה הבאה מתוכננים לצאת 2 סרטים בכיכובו.
מצבה של הרד לעומתו מזהיר פחות – הפרויקט היחיד שיש לה באופק הוא הסרט "אקוומן והממלכה האבודה" שייצא בעוד כשנה, ולפי הדיווחים תפקידה בו צומצם באופן משמעותי יחסית לסרט הקודם בו כיכבה.
5 צפייה בגלריה
אמבר הרד
אמבר הרד
בהצלחה לך!
(צילום: GettyImages)