בשנת 2001 שרון סטון עברה שבץ קשה שכמעט גרם למותה וממנו לקחה זמן רב להתאושש. בתקופה ההחלמה שלה – היא איבדה את כל כספה: 18 מיליון דולר - והפכה ממיליונרית לחסרת כול, כך היא מספרת בריאיון חדש.
סטון (66) סיפרה השבוע למגזין The Hollywood Reporter על השבץ שעברה ועל סיכויי ההחלמה שלה, שלפי הרופאים עמדו על אחוז אחד: "דיממתי לתוך המוח שלי במשך תשעה ימים כך שהמוח שלי נדחף אל קדמת הפנים שלי, הוא לא היה במקום שבו הוא היה לפני כן. ובזמן שזה קרה הכול השתנה, חוש הריח שלי, הראייה שלי, המגע. לא הצלחתי לקרוא במשך כמה שנים. הכול היה מרוח וראיתי תבניות צבעים. הרבה אנשים חשבו שאני עומדת למות".
על השאלה אם השבץ שינה משהו בהתנהגות או בדרך החשיבה שלה היא עונה: "לחלוטין, מאה אחוז. נזיר בודהיסטי אמר לי שנולדתי מחדש לאותו גוף. הייתה לי חווית מוות ואז החזירו אותי לחיים".
אם כול זה לא מספיק, באותה תקופה היא גם הייתה בעיצומו של הליך הגירושים מבעלה מזה 13 שנה, העיתונאי פיל ברונשטיין. "זה היה החלק הטוב, זו הייתה נקודת האור", היא מתבדחת.
3 צפייה בגלריה
שרון סטון
שרון סטון
שרון סטון
(צילום: GettyImages)
לקח לסטון שבע שנים להחלים מהשבץ, שבהן לא הייתה יכולה לעבוד. "ואנשים ניצלו את זה", היא אומרת. "חסכתי 18 מיליון דולר מההצלחה שלי, אבל כשהסתכלתי בחשבון הבנק שלי, הכול נעלם. המקרר שלי, הטלפון שלי, הכול היה שייך לאנשים אחרים. נשארתי בלי כסף".
על השאלה איך מתמודדים בסיטואציה כזו, היא אומרת: "החלטתי לשחרר. לא להתבוסס במחלה או במרירות או בכעס. אם נוגסים בזרע המרירות, הוא לעולם לא יעזוב אותך. אבל אם תאחזי באמונה, אפילו אם היא בגודל של גרגר, את תשרדי. אז אני חיה עבור האושר ועבור המטרה".
3 צפייה בגלריה
שרון סטון בפסטיבל קאן, 2022
שרון סטון בפסטיבל קאן, 2022
"אם נוגסים בזרע המרירות, הוא לעולם לא יעזוב אותך"
(צילום: Getty Images)
סטון גרמה לאחרונה לסערה קטנה, לאחר שתמכה בפומבי בקווין ספייסי, שיבחה אותו והודתה שהיא חושבת שצריך לתת לו לעשות קאמבק להוליווד. היא גם טענה שהגברים שהאשימו אותו בהטרדה מינית היו בעלי כוונות זדוניות נגדו.
כעת היא מסבירה: "אנשים כועסים עליי בגלל זה. אמרתי שאחרי שהוא היה בטיפול במשך שבע שנים, לא עבד ואיבד את ביתו, את הכול, צריך לאפשר לו לחזור. הוא פנה לכול אלה שבהם הוא פגע והתנצל. קווין אחז באנשים באיברי המין שלהם. הרבה אנשים. אבל אף אחד לא טען שהוא אנס או כפה את עצמו עליהם. אבל יש כול כך הרבה שנאה כלפיו כי אלו מקרים של גבר על גבר. לכן לא נותנים לו לחזור, כי הוא פגע בגברים. אבל שאספר לך כמה גברים תפסו באיבר המין שלי? הרבה יותר מאלו שקווין ספייסי תפס. ואף אחד מעולם לא התנצל בפניי".
סטון מודה שהיא יודעת דבר או שניים על תרבות הביטול: "בוטלתי על ימין ועל שמאל. עכשיו אני שוב באופנה. כל הדברים שעשיתי ואמרתי בשנות התשעים שהיו כל כך שערורייתיים, עכשיו אופנתיים. זה העניין, אני סוס שחור. אני אוהבת סוסים שחורים. אני לא רוצה להיות סוס לבן או ללבוש כובע לבן. ואני יודעת שלא כולם חושבים שאני אדם טוב, אני יודעת שיש אנשים חושבים שאני קשה. אבל אני זו שתוודא שיש לכם מים לשתות, וספרים לקרוא ומקום לקרוא אותם בו".
3 צפייה בגלריה
שרון סטון קווין ספייסי
שרון סטון קווין ספייסי
לפעמים תרבות הביטול צודקת. שרון סטון וקווין ספייסי
(צילום: Dominic Lipinski/PA Images via Getty Images)