3 צפייה בגלריה
ונסה בראיינט קובי בראיינט
ונסה בראיינט קובי בראיינט
תפוצה בסכום של 28.85 מיליון דולר. ונסה וקובי בראיינט
(צילום: GettyImages)
ונסה בראיינט חוותה טרגדיה נוראית לפני כשלוש שנים כשאיבדה את בעלה, שחקן הכדורסל קובי בראיינט ובתם ג'יאנה בהתרסקות מסוק. אם זה לא מספיק – לאחר מכן פורסמו ברשתות החברתיות תמונות ממקום התאונה, שצולמו על ידי כוחות ההצלה שהגיעו למקום זמן קצר לאחר שהתרחשה. כעת היא יכולה לפחות לשים את המאבקים המשפטיים מאחוריה: אתמול (ג') נודע שבראיינט תקבל פיצויים בסך 28.85 מיליון דולר ממחוז לוס אנג'לס, לאחר ששני הצדדים הגיעו להסכם פשרה.
הסכום המדובר כולל 15 מיליון דולר שהעניק חבר המושבעים לבראיינט באוגוסט האחרון, בתביעה פדרלית שהגישה נגד יחידת הכבאות וההצלה של המחוז. תובע נוסף באותו משפט היה כריס צ'סטר, שאשתו ובתו היו גם במסוק שהתרסק, שקיבל גם הוא 15 מיליון דולר. הפסיקה נקבעה לאחר שתשעת המושבעים הסכימו פה אחד כי תמונות רגישות ממקום האירוע הודלפו בכוונה תחילה, וגרמו לבראיינט וצ'סטר מצוקה נפשית.
עורך דינה של בראיינט לואיס לי מסר אתמול: "מדובר בהצלחת המאבק האמיץ שניהלה גברת בראיינט על מנת לדרוש צדק מהאנשים שביצעו את המעשה הנוראי הזה. היא נלחמה עבור בעלה, בתה וכל חברי הקהילה שקרוביהם המתים סבלו מזלזול דומה. אנחנו מקווים שניצחונה במשפט ישים סוף למעשים מהסוג הזה". בראיינט הודיעה גם שתתרום חלק מהפיצויים שתקבל לעמותה שהקימה לזכר בעלה ובתה.
3 צפייה בגלריה
משפחת בראיינט
משפחת בראיינט
משפחת בראיינט
(צילום: אינסטגרם)
תמונות ממקום האסון, בהן נראה בין היתר המסוק בעודו בוער, צולמו דקות ספורות לאחר ההתרסקות והופצו ברשתות זמן קצר לאחר מכן.
בהמשך התברר שסגני השריף והכבאים שהגיעו למקום תיעדו את המתרחש ושיתפו תמונות של הגופות זה עם זה ועם מקורביהם. עורך דינה של בראיינט אמר אתמול: "התמונות המיותרות האלו הפכו לשיחה בתוך המחלקה, כשהשוטרים הראו אותם לעמיתיהם בסיטואציות שלא היו קשורות לחקירת המקרה. אחד השוטרים אפילו השתמש בתמונות בניסיון להרשים אישה בבאר, והתרברב על כך שהיה במקום התאונה. מעשיהם השערורייתיים גרמו לגברת בראיינט מתחים נפשיים חמורים".
בראיינט תבעה את מחוז לוס אנג'לס בשנת 2020, קרוב ל-9 חודשים לאחר התרסקות המסוק בו מצאו בעלה, בתם ו-7 אנשים נוספים את מותם. במהלך המשפט היא העידה: "אני חיה בפחד תמידי מלהיכנס לרשתות החברתיות ולראות את התמונות הללו צצות שוב. אני חיה בפחד שהבנות שלי יהיו ברשתות החברתיות ויראו אותן".
מסקנות ועדת החקירה שהוקמה כדי לבחון את סיבות ההתרסקות היו שלא היה מדובר בכישלון מכני או טכני במסוק, אלא טעות אנוש של הטייס, ארה זובאיין, שהיה בעל 10 שנות ניסיון טיסה באזור. לפי הוועדה, תפיסת המרחב של זובאיין הייתה שגויה, וכתוצאה עלה גבוה בצורה חדה וגסה מדי, מהלך שהוביל לצניחה למטה לעבר הגבעה - שם התרסק.
3 צפייה בגלריה
ונסה בראיינט קובי בראיינט
ונסה בראיינט קובי בראיינט
קובי בראיינט, ונסה בראיינט ושתיים מבנותיהם
(צילום: GettyImages)