מאז תחילת המלחמה, כוכבים בינלאומיים רבים לא מסתירים את דעותיהם לגבי מה שמתחולל בארץ, ולמרבה הצער תופסים דווקא את הצד של חמאס והפלסטינים.
בימים האחרונים, מאז הפעולה ברפיח – המאבק של הפרו-פלסטינים תופס תאוצה ורבים מהם משתפים תמונה שנוצרה על ידי בינה מלאכותית ובה נראים מאות אוהלים במדבר עם הכיתוב ALL EYES ON RAFAH – "כול העיניים על רפיח".
3 צפייה בגלריה
קמפיין עולמי למען רפיח עזה מלחמת חרבות ברזל פלסטינים
קמפיין עולמי למען רפיח עזה מלחמת חרבות ברזל פלסטינים
העיניים על רפיח
התמונה זכתה ליותר משלושים וחמישה מיליון שיתופים ברשתות החברתיות ב-24 השעות האחרונות ולאלפי תגובות, ובין המשתפים נמצאים כמה שמות שלמען האמת – לא הופתענו למצוא ברשימה: ג'יג'י ובלה חדיד, כוכבת "ברידג'רטון" ניקולה קוכלן, מארק רופאלו, ג'נה אורטגה, מליסה בררה, כוכב "האנטומיה של גריי" ג'אקומו ג'אניוטי, רוזי אודונל והזמרת קלאני, הם רק חלק מהאחראים לשיתופים הרבים שקיבלה התמונה.
לצידם, יש גם סלבס שלא שיתפו את התמונה עצמה אבל העלו סטוריז מתנגדים לפעולה ברפיח ולפעולות של ישראל, ביניהם אריאנה גרנדה, ג'סי וויליאמס, מרשה קרוס, סינת'יה אברו ומינדי קלינג. כוכבת נוספת שלא זרה למאבק בישראל היא דואה ליפה, שפרסמה אמש (ג') סטורי בו נכתב: "לעולם לא תהיה דרך להצדיק שריפת ילדים חיים. כל העולם מתגייס כדי לעצור את רצח העם שמבצעת ישראל. בבקשה הביעו את תמיכתכם בעזה", עם ההאשטאג "כל העיניים על רפיח".
גם דייויד בקהאם שיתף פוסט של UNICEF שבו נכתב: "התמונות של ילדים נשרפים זעזעו את כולנו, אי אפשר לקבל את זה, חייבים הפסקת אש מיידית ולשחרר את החטופים ללא תנאי".
3 צפייה בגלריה
דייויד בקהאם
דייויד בקהאם
דייויד בקהאם
(צילום: AP)
עם פרוץ הקמפיין נגד ישראל, רבבות ישראלים התגייסו להגיב למאבק הווירטואלי על ידי תמונה מקבילה לזו של הפרו-פלסטינים, עם הכיתוב "איפה היו העיניים שלכם בשביעי באוקטובר", לצד ציור מצמרר של מחבל שמחזיק רובה ומתנשא מעל תינוק ג'ינג'י בחיתול - כפיר ביבס (שנה וארבעה חודשים) שנחטף מביתו ביחד עם אימו שירי ואחיו אריאל בן הארבע. אביו של כפיר, ירדן, חטוף גם הוא בעזה. אחרים שיתפו תמונות עם הכיתובים "אם עיניכם על רפיח, עיזרו לנו למצוא את החטופים שלנו".
בין המשתפים היו סלבס כמו בן אל תבורי, ליאל אלי, רוסלנה רודינה, מאיה ורטהיימר, עפר שכטר, אייל גולן, יעל שלביה, עדי הימלבלוי, מאיה קיי, אופירה אסייג, ירדן הראל, רוני דלומי, אסתי גינזבורג, מירי מסיקה, אנה ארונוב, שירי מימון, מנור סולומון ולירון וטלי כרקוקלי. התמונות זכו עד כה לקרוב לארבע מאות אלף שיתופים.
3 צפייה בגלריה
קמפיין עולמי למען רפיח והתגובה בישראל
קמפיין עולמי למען רפיח והתגובה בישראל
איפה היו העיניים שלכם ב-7 באוקטובר?