טיילור סוויפט הוציאה בסוף השבוע את האלבום החדש שלה, ומי שהאזין לו או הסתכל על רשימת השירים, אולי הבחין ברמז גדול לגבי תחושותיה כלפי הנמסיס הוותיקה קים קרדשיאן. ולפי איך שזה נראה (ונשמע) - סוויפט לא סלחה לקרדשיאן ובטח שלא שכחה.
באלבום יש שיר בשם thanK you aIMee, ואם תשימו לב – האותיות הגדולות מאייתות את השם קים. סוויפט שרה בו על תלמידת בית ספר מרושעת שאותה היא מכנה "איימי", ועליה היא אומרת בין היתר: "יש פסל שלך - עם שיזוף ברונזה - ושלט מתחתיו" וגם, בדרמטיות האופיינית : "בזמן שנתת אגרופים, אני בניתי משהו. ואני לא יכולה לסלוח על איך שגרמת לי להרגיש, צרחתי 'ת***יני* איימי' אל השמיים כשהדם זלג, אבל אני לא יכולה לשכוח את הדרך שבה גרמת לי להחלים".
עוד שרה סוויפט: "בכל פעם איימי דרכה על קברי, עשתה כותרות בעיתונים המקומיים, וצחקה על הצעדים הקטנים שלקחתי".
4 צפייה בגלריה
טיילור סוויפט טקס הגראמי 2024
טיילור סוויפט טקס הגראמי 2024
מישהו מכיר את איימי? טיילור סוויפט
(צילום: רויטרס)
כמובן שכל המעורים בהיסטוריה של השתיים עשויים לחשוד בזהותה האמיתית של אותה איימי, ומה שבטוח זה שלמעריציה של סוויפט אין בכלל ספק: מאז יציאת האלבום הם מציפים את עמוד האינסטגרם של קרדשיאן בתגובות עם שם השיר.
מקורביה של קרדשיאן סיפרו לאתר Daily Mail שגם היא הבינה שהמסר בשיר מיועד אליה, ושלא קיבלה זאת ברוח טובה: "טיילור השפילה את קים, וקים יודעת שהיא לא יכולה לעשות שום דבר לגבי זה. היא תמיד חששה שזה יגיע בסופו של דבר, וזה אכן קרה. עכשיו היא פוחדת להגיב כי היא יודעת שהצבא של טיילור יתקוף אותה אם תגיד משהו. כרגע היא מתכוונת לשמור על שתיקה ולקוות שזה יחלוף, אבל חבריה יודעים שזה רק התחיל".
לפי המקורב, "קים מודעת לכאב שהיא גרמה לטיילור וניסתה להשלים איתה לאורך השנים – אבל מעולם לא עשתה את הדבר החשוב ביותר שעליה היה לעשות: להתנצל".
עוד אמר המקורב, שהשיר הוא עליית מדרגה בכל הנוגע לשירי ה"נקמה" של סוויפט: "טיילור עשתה בעבר הרבה שירים כועסים, אבל היא מעולם לא נקבה בשמות אלו שאליהם השירים התייחסו. אין כאן אפשרות לפרש את השיר בצורה אחרת, זה מאוית ויישאר לנצח".
4 צפייה בגלריה
קים קרדשיאן
קים קרדשיאן
חוששת, ובצדק. קים קרדשיאן
(צילום: AP)
יש לציין שהיחסים העכורים בין טיילור וקים התחילו בגלל גורם שלישי: קניה ווסט. קשה להאמין, אבל 15 שנה חלפו מאז אותו ערב דרמטי שבו ווסט עלה לבמה במהלך טקס פרסי המוזיקה של MTV, ואמר לטיילור שבדיוק קיבלה את פרס הזמרת הטובה ביותר: "אני מאוד שמח עבורך, אני אתן לך לסיים אבל לביונסה היה את אחד הקליפים הטובים ביותר בכל הזמנים".
ווסט התנצל לאחר מכן והיה נראה שהשניים יישרו את ההדורים כשסוויפט העניקה לו את פרס מפעל החיים באותו טקס בשנת 2014, אבל לאחר מכן היא אמרה בריאיון למגזין Rolling Stone: "צפיתי בו מהקהל בעודי מחבקת את אשתו, ועברה בי צמרמורת. הבנתי כמה הוא צבוע. שהוא מנסה להיות נחמד אליי מאחורי הקלעים אבל כדי להיראות מגניב, הוא מלכלך עליי לפני כולם. אחרי הטקס הוא רצה שאבוא לדבר איתו בחדר ההלבשה. לא הלכתי".
היחסים הגיעו לשפל חדש כשווסט הוציא שיר עם המילים: "אני מרגיש שאני וטיילור עוד נעשה סקס. למה? עשיתי את הכלבה הזו מפורסמת". טיילור זעמה על האזכור שלה ואמרה בתגובה שמדובר בשורה שובינסטית. זה גם המקרה שהוביל לסכסוך עם קרדשיאן – ששיתפה ווידאו ערוך מהשיחה של השניים, שבמהלכה סוויפט אישרה לו כביכול לשיר עליה.
4 צפייה בגלריה
אניה טיילור ג'וי
אניה טיילור ג'וי
זה הוא שבכלל אשם. קרדשיאן וקניה ווסט
(צילום: AFP)
הגולשים תמכו בתחילה בקרדשיאן ובווסט וכינו את סוויפט "נחשה". היא הגיבה: "איפה הקטע שבו קניה אומר שהוא יכנה אותי 'כלבה'? זה לא קיים כי זה מעולם לא קרה. אין לך זכות לשלוט בדרך שבה אני מרגישה על כך שכוניתי 'כלבה' בפני כל העולם. הוא הבטיח שישמיע לי את השיר אבל מעולם לא עשה זאת. רציתי לתמוך בקניה בשיחה הטלפון הזו אבל אי אפשר 'לאשר' שיר שמעולם לא שמעת... אני אשמח מאוד להפסיק להיות חלק מהסיפור הזה, שלא ביקשתי לקחת בו חלק מאז 2009".
קים הסבירה בהמשך: "הבעיה היחידה שהייתה לי היא שטיילור שיקרה באמצעות היח"צן שלה על כך שקניה לא ביקש ממנה אישור. הם בבירור דיברו וזה מה שנתתי לכולם לראות". היא הוסיפה שמעולם לא הכחישה שהכינוי "כלבה" נעשה ללא אישור של טיילור.
כאמור, למרות שביקשה "להפסיק להיות חלק מהסיפור הזה", סוויפט מציתה כעת מחדש את האש ויש הטוענים ששיר נוסף באלבום החדש שלה: "קסנדרה", מתייחס גם הוא לקרדשיאן, שכן הוא מדבר על שיחת טלפון ועל "נחשים". עוד רמז דק להיסטוריה שלה עם כוכבת הריאליטי ובעלה לשעבר.
בכל אופן, צוחקת מי שצוחקת אחרונה: את השיר החדש שומעים מיליוני מעריצים בכל העולם ולפי התחזיות האלבום עומד לשבור שיאי מכירות כך שדי ברור ידה של מי נמצאת כרגע על העליונה.
4 צפייה בגלריה
טיילור סוויפט
טיילור סוויפט
חיוך של מישהי שיודעת שניצחה במלחמה
(צילום: Mario Anzuoni / Reuters)